Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш.р31$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Агеєва В.  
Кафедра філології Національного університету "Києво-Могилянська академія" / В. Агеєва // Слово і час. - 2002. - Вип. 9. - С. 71-72. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4Укр)13

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Монастирецький Л.  
Філологія у Житомирському педуніверситеті імені Івана Франка: історія в роках та долях викладачів / Л. Монастирецький // Слово і час. - 2002. - № 6. - С. 57-61. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р312(4Укр)

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Філологічний факультет Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова : Бібліогр. 1991 - 2001 / ред.: Н. М. Шляхова; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. Філол. ф-т, Наук. б-ка. - О. : Астропринт, 2003. - 245 c. - укp.

Вміщено публікації вчених філологічного факультету ОНУ за 1991 - 2001 рр. Наведено відомості про монографії, автореферати, підручники, статті, надруковані викладачами факультету, а також основні напрямки наукових досліджень. Показано належність учених до наукових шкіл з мовознавства та літературознавства, а також досягнення одеських учених-філологів у науковій та викладацькій роботі.

Помещены публикации ученых филологического факультета ОНУ за 1991 - 2001 гг. Приведены сведения о монографиях, авторефератах, учебниках, статьях, опубликованных преподавателями факультета, а также основные направления научных исследований. Показаны принадлежность ученых к научным школам по языко- и литературоведению, а также достижения одесских ученых-филологов в научной и преподавательской работе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.е(4УКР)л3 + Ш.р31(4УКР)13 + Ш.г(4УКР)6дя2 + Ш.я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА643569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вчені історико-філологічного факультету Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського : довід. / упоряд.: В. М. Букач. - О., 2007. - 37 c. - укp.

Наведено інформацію про вчених, які працюють на кафедрах історико-філологічного факультету Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського станом на 1 січня 2007 р., зокрема, мовознавця О.Ф.Немировську, педагога Л.І.Орєхову, літературознавця В.І.Сподарця, історика В.М.Чумака й інших.

Приведена информация об ученых, которые работают на кафедрах историко-филологического факультета Южноукраинского государственного педагогического университета им. К.Д.Ушинского по состоянию 1 января 2007 г., в частности, языковеде А.Ф.Немировской, педагоге Л.И.Ореховой, литературоведе В.И.Сподарце, историке В.М.Чумаке и других.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР)13 д + Т1(4УКР)-1 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р109129 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Маркітантов Ю. О. 
Факультет української філології та журналістики Кам'янець-Подільського університету : іст. нарис / Ю. О. Маркітантов, В. Б. Стецюк. - Кам'янець Поділ. : Аксіома, 2008. - 120 c. - Бібліогр.: с. 97-101. - укp.

Висвітлено питання становлення та розвитку факультету української філології та журналістики Кам'янець-Подільського національного університету, який одним з перших в університеті розпочав свою роботу у 1918 р. Наведено бібліографічні описи основних публікацій викладачів факультету, студентських наукових збірників і статей за період 2001 - 2008 рр.

Освещены вопросы становления и развития факультета украинской филологии и журналистики Камянец-Подольского национального университета, который одним с первых в университете начал свою работу в 1918 г. Приведены библиографические описания основных публикаций преподавателей факультета, студенческих сборников и статей за период 2001 - 2008 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62р31(4УКР)13г + Ш.р31(4УКР)13г

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Філологічний факультет: 30 років поступу / ред.: М. П. Ткачук; уклад.: Г. Д. Панчук, П. З. Гуцал; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2009. - 155 c. - укp.

Висвітлено історію становлення та розвитку філологічного факультету Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, зокрема, Кременецького педагогічного інституту. Проаналізовано здобутки кафедр української мови, історії української літератури, теорії літератури та порівняльного літературознавства, українського та загального мовознавства, російської мови та літератури, журналістики, а також педагогічні та наукові здобутки викладачів, їх внесок у педагогічну та філологічну науки в Україні.

Освещена история становления и развития филологического факультета Тернопольского национального педагогического университета им. В.Гнатюка, в частности, Кременецкого педагогического института. Проанализированы достижения кафедр украинского языка, истории украинской литературы, теории литературы и сравнительного литературоведения, украинского и общего языковедения, русского языка и литературы, журналистики, а также педагогические и научные достижения преподавателей, их вклад в педагогическую и филологическую науки в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714182 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Григор'єва Т. Ю. 
Оцінювання готовності вчителів-філологів до навчання дорослих у системі неперервної освіти Великої Британії / Т. Ю. Григор'єва // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 1. - С. 56-61. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито особливості ефективної підготовки вчителя до освіти дорослих у Великій Британії. Окреслено змістові характеристики програм оцінювання готовності вчителів до навчання дорослих. Висвітлено методи визначення потреб дорослих у процесі навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч444(4ВЕЛ) + Ш.р31(4ВЕЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Румунська філологія в Чернівецькому університеті. Сторінки історії: 1875 - 2010 : [монографія]. Т. 2. 1919 - 1940 / Г. Я. Жерновей; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці, 2013. - 423 c. - Бібліогр.: с. 410-423 - укp. - rum.

Досліджено становлення та консолідацію румунської філології як навчальноъ та науковоъ дисципліни в Чернівецькому університеті. Подано матеріали про румунську філологію в цьому закладі у період перебування Буковини у складі Румунії. Розкрито основні теоретичні концепції та конкретні практичні доробки вчених кафедри в галузі румунської філології. Підкреслено роль відомих особистостей, які своєю громадською діяльністю й особистим науковим внеском сприяли зміцненню цього центру науки та культури на Буковині, зокрема джерела румунської духовності, якою була і залишається ця кафедра.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш047.41 г(4УКР)6 + Ш.р31(4УКР)13 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: В353332/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лавріненко О. А. 
Система організації навчально-виховного процесу Ніжинського історико-філологічного інституту князя Безбородька в 1875 - 1880 рр. / О. А. Лавріненко // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 32. - С. 40-43. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На основі аналізу історико-педагогічного досвіду розглянуто сутність та специфіку організації навчально-виховного процесу підготовки педагогічних кадрів Ніжинським історико-філологічним інститутом князя Безбородька в 1875 - 1880 рр., проаналізовано роль науково-педагогічного та допоміжного персоналу в цілісній освітній та виховній системі ВНЗ.

На основе анализа историко-педагогического опыта рассмотрена сущность и специфика организации учебно-воспитательного процесса подготовки педагогических кадров Нежинским историко-филологическим институтом князя Безбородько в 1875 - 1880 гг., проанализирована роль научно-педагогического и вспомогательного персонала в целостной образовательной и воспитательной системе вуза.

The essence and specific of organizing the educational and up-bringing process of the pedagogical personnel training by the historical-philological institute of the prince Bezborodko in Nizhyn in 1875-1880 is analyzed on the basic of historical and pedagogical experience. The role of scientific, pedagogical and auxiliary staff in the higher educational institute integral educational system is analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР)12г + Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Овчаренко Н. 
Філологічний факультет: віхи становлення / Н. Овчаренко // Рідна шк.. - 2014. - № 3. - С. 46-50. - укp.

Висвітлено етапи розвитку філологічного факультету Донбаського державного педагогічного університету від утворення Слов’янського учительського інституту до сьогодення. Описано структуру факультету та структуру організації навчально-вихованого процесу на факультеті. Значну увагу приділено науково-навчальній діяльності викладачів кафедр факультету та їх внеску у формування методично-дидактичної та матеріальної бази навчального процесу – бібліотек, об’єднань і ресурсних центрів. Розкрито особливості співпраці з різноманітними міжнародними організаціями та закордонними ВНЗ щодо підвищення рівня професійної підготовки випускників. Відзначено, що факультет впроваджує в систему навчальної роботи науково-дослідницьку як основний елемент і показник якості сучасної освіти. Визначено переваги впровадження наукової роботи в навчальну діяльність факультету – якісна зміна кадрового складу та дидактичного забезпечення навчального процесу.

Освещены этапы развития филологического факультета Донбасского государственного педагогического университета от образования Славянского учительского института до современности. Описана структура факультета и структура организации учебно-воспитанного процесса на факультете. Значительное внимание уделено научно-учебной деятельности преподавателей кафедр факультета и их вкладу в формирование методической, дидактической и материальной базы учебного процесса - библиотек, объединений и ресурсных центров. Раскрыты особенности сотрудничества с различными международными организациями и зарубежными ВУЗ по повышению уровня профессиональной подготовки выпускников. Отмечено, что факультет внедряет в систему учебной работы научно-исследовательскую как основной элемент и показатель качества современного образования. Определены преимущества внедрения научной работы в учебную деятельность факультета - качественное изменение кадрового состава и дидактического обеспечения учебного процесса.

Elucidated are the stages of the Faculty of Philology Donbass State Pedagogical University of creation Slavic Teachers Institute to present. Described is the structure of the Faculty and the structure of the organization of the process in the trained faculty. Special attention is paid to the scientific study of faculty teachers and their contribution to the formation of methodological and didactic and material resources of the educational process - libraries, associations and resource centers. Disclosed are the features of collaboration with various international organizations and foreign universities to improve the level of training graduates. It is noted that the Department implements the system of training research and development as an essential element and Quality modern education. Determined are the advantages implementation research in the academic activities of the faculty - a qualitative change in staff and didactic support the learning process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Запорожець Д. А. 
Підготовка майбутніх учителів-філологів до використання мультимедійних технологій в університетах Німеччини : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Д. А. Запорожець; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2015. - 20 c. - укp.

Уточнено зміст базисних понять "інформатизація освіти", "інформаційна технологія", "мультимедіа". Охарактеризовано основні складові мультимедійних технологій. Виконано психолого-педагогічний аналіз переваг і недоліків застосування зазначених технологій у вищій школі. Досліджено досвід підготовки майбутніх учителів-філологів щодо використання цих технологій у зарубіжних країнах. Розкрито сутність, структуру й особливості методичної системи підготовки майбутніх учителів філологічного напряму в університетах Німеччини. Охарактеризовано особливості створення університетами Німеччини педагогічних умов для підготовки вчителів-філологів щодо використання мультимедійних технологій у професійній діяльності. Виконано порівняльний аналіз навчальних планів і програм університетів Німеччини та України з цього напряму підготовки. Теоретично обгрунтовано зміст навчального спецкурсу "Підготовка майбутнього вчителя до використання мультимедійних технологій на уроці німецької мови", для практичної реалізації якого розроблено навчальну програму, адресовану викладачам і студентам ВНЗ, на основі творчого використання в Україні прогресивних ідей університетів Німеччини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4НІМ)13 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418312 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Попова І. 
Факультет української й іноземної філології та мистецтвознавства Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара / І. Попова // Слово і Час. - 2017. - № 8. - С. 3-6. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР)13 + Ш041.14р31(4УКР)13 + Щ.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Короткова Ю. М. 
Теорія і практика підготовки філологів в університетах Греції ругої половини XX - початку XXI століття : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Ю. М. Короткова; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. - Харків, 2018. - 40 c. - укp.

Уперше в українській історико-педагогічній науці здійснено цілісне дослідження теорії та практики професійної підготовки філологів в університетах Греції другої половини XX - початку XXI століття. Окреслено грецьку та вітчизняну історіографію проблеми, яка вивчається; проаналізовано та угруповано провідні дефініції дослідження; вивчено передумови становлення підготовки філологів в університетах Греції. Обгрунтовано етапи розвитку теорії та практики підготовки філологів в університетах Греції у другій половині XX - на початку XXI століття: І етап (1951 - 1980 рр.) - етап домінування мовно-літературного складника в підготовці філологів з переважанням консервативних підходів до ії забезпечення; II етап (1981 - 1998 рр.) - етап запровадження комунікативного підходу в процес підготовки філологів у поєднанні з розширенням психолого-педагогічного складника; III етап (1999 - 2010 pp.) - етап забезпечення підготовки філологів на основі рівноцінного поєднання наукового, психолого-педагогічного, методичного і практичного складників. Визначено провідні тенденції в підготовці філологів в університетах Греції та України. Окреслено перспективи використання грецького досвіду в сучасній вітчизняній освітній практиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4ГРЕ)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА433310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Матвєєва Т. 
Наукова конференція "Філологічний факультет Харківського університету: від заснування до сьогодення" / Т. Матвєєва // Слово і Час. - 2019. - № 1. - С. 120-122. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4УКР-4ХАР-2Х)13я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

П'ятакова Г. П. 
Тенденції професійної підготовки магістрів філологічних спеціальностей в університетах країн Вишеградської групи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Г. П. П'ятакова; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. - Хмельницький, 2021. - 40 c. - укp.

У дисертаційному дослідженні вперше проаналізовані тенденції дидактичної професійної підготовки магістрів філологічних спеціальностей в університетах країн Вишеградської групи з періоду становлення спільноти по сьогоднішній час. Здійснено історіографічний аналіз проблеми та обгрунтовано теоретико-практичні аспекти розвитку професійної підготовки магістрів-філологів у перших університетах Вишеградської групи та сучасних, а також провідних університетах України. Висвітлено сутність та обгрунтовано доцільність реалізації у процесі професійної підготовки магістрів-філологів компетентнісного та системного наукових підходів, а також філософії людиноцентризму як основи формування суб’єктно-суб’єктного навчального середовища. Вивчено й узагальнено закордонний досвід підготовки магістрів-філологів на прикладі таких країн, як Польща, Угорщина, Чехія, Словаччина. Структуровано дидактичну підготовку філолога, виділено її складові: теоретична, практична та дослідницька діяльність з цільовим, змістовим, операційним, інтегративним, концептуальним елементами. Виділено та схарактеризовано п’ять моделей змісту підготовки магістрів в університетах країн Вишеградської групи. Здійснено порівняльний аналіз важливих освітніх тенденцій, виявлено і проаналізовано довгострокові загальні, провідні та концептуальні тенденції професійної підготовки магістрів-філологів в університетах країн Вишеградської групи. Окреслено перспективи впровадження прогресивного досвіду підготовки магістрів філологічних спеціальностей у систему вищої філологічної освіти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

П'ятакова Г. П. 
Тенденції дидактичної підготовки магістрів-філологів в університетах країн Вишеградської групи : монографія / Г. П. П'ятакова; Львівський національний університет імені Івана Франка. - Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. - 495 c. - Бібліогр.: с. 392-436 - укp.

Проаналізовано тенденції професійної підготовки магістрів філологічних спеціальностей в університетах країн Вишеградської групи з періоду становлення спільноти по сьогоднішній час. Досліджено сутність та обґрунтовано доцільність реалізації у підготовці філологів таких наукових підходів, як компетентнісний, системний, філософії людиноцентризму як основи формування суб'єктно-суб'єктного навчального середовища. Розроблено методику вивчення зарубіжного досвіду підготовки магістрів філологічних спеціальностей в університетах Польщі, Угорщини, Чехії, Словаччини. Виділено та схарактеризовано моделі змісту підготовки магістрів в університетах В 4. Структуровано дидактичну підготовку філолога та виділені її складові. Зроблений порівняльний аналіз важливих освітніх тенденцій країн В 4 та виявлено і проаналізовані довгострокові загальні, провідні та концептуальні тенденції професійної підготовки магістрів філологічних спеціальностей. Виокремлено загальні та пріоритетні тенденції підготовки магістрів-філологів в університетах країн В 4 порівняні з тенденціями української вищої школи. Висвітлено стан професійної підготовки магістрів-філологів в університетах україни у світлі компетентнісного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(4)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС69481 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Іконнікова М. В. 
Теорія і практика професійної підготовки філологів в університетах США : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / М. В. Іконнікова; Хмельницький національний університет. - Хмельницький, 2019. - 40 c. - укp.

Обґрунтовано теоретичні та практичні засади професійної підготовки філологів в університетах США, зокрема виконано ретроспективний аналіз і розроблено періодизацію становлення й розвитку філологічної освіти в США. Розглянуто вимоги до професійної діяльності та професійної компетентності філологів в умовах лінгвальної глобалізації. Охарактеризовано систему професійної підготовки філологів у США, що охоплює сукупність взаємопов’язаних компонентів (законодавчо-нормативного, управлінського, соціально-економічного, інституційного, цільового, стратегічного, особистісного, організаційного, змістово-технологічного, діагностично-результативного, прогностичного). Описано організаційно-дидактичні засади професійної підготовки філологів в університетах США (досліджено змістові характеристики, виокремлено технологічні особливості професійної підготовки філологів, відрефлектовано специфіку використання інформаційно-комунікаційного освітнього простору для організації навчання майбутніх філологів, описано організацію пошуково-дослідницької діяльності майбутніх філологів, окреслено особливості внутрішнього й зовнішнього моніторингу якості професійної підготовки філологів). Аргументовано специфіку практичної підготовки майбутніх філологів у США (диверсифікованість у тривалості, обсягах, термінах практики; різноманітність видів практики відповідно до спеціалізацій). Проведено порівняльно-педагогічний аналіз особливостей професійної підготовки філологів у США та Україні, доведено можливості використання інноваційних ідей американського досвіду для обґрунтування перспектив розвитку системи професійної підготовки філологів в Україні. Удосконалено навчально-методичне й технологічне забезпечення професійної підготовки філологів в Україні (зміст дисциплін із фаху, методи та технології навчання).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р31(7СПО)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440352 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського