Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (34)Книжкові видання та компакт-диски (150)Журнали та продовжувані видання (656)
Пошуковий запит: (<.>U=Т.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 207
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Булда А. А. 
Практична підготовка вчителів історії в педагогічних навчальних закладах України (етапи і особливості) / А. А. Булда; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К, 1999. - 498 c. - Бібліогр.: с. 431-497. - укp.

Викладено теоретичні і методичні основи практичної підготовки вчителів історії в педагогічній науці і практичній роботі вищих педагогічних навчальних закладів України. Висвітлено становлення і розвиток пріоритетних напрямків практичної підготовки вчителів історії в діяльності педагогічних навчальних закладів України (кінець другого - початок третього десятиріччя XX століття). Розглянуто особливості практичної підготовки вчителів суспільствознавчих дисциплін в педагогічних вузах України в 20-30-х роках, проблеми єдності і протиріччя ідеологічного і практичного формування особистості вчителя історії в 40-50-х роках, формування готовності до практичної роботи в школі студентів історичних факультетів педвузів України в 60-90-х роках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)3 + Ч484.513(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Розвиток історичного мислення як засіб формування особистості, її інтелекту та творчих здібностей : Зб. ст.: Пр. Всеукр. наук.-практ. конф. 7 - 10 груд. 1999 р. / ред.: В. Г. Пищемуха; Одес. ін-т удоскон. вчителів. - О. : АстроПринт, 1999. - 216 c. - укp.

Розглянуто поняття історичного мислення та його співвідношення з історичною свідомістю, роль предмета історії у формуванні історичного мислення та історичної свідомості. Висвітлено напрямки та методики формування історичного мислення, зокрема, питання його розвитку нетрадиційними засобами, формування та використання логічного мислення у процесі викладання історії, активізації пізнавальної діяльності учнів через проблемно-пошукову роботу. Особливу увагу приділено визначенню ролі історичного мислення у формуванні особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т010.3 я431 + Т.р(4УКР)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Українська історична дидактика. Міжнародний діалог : Фахівці різних країн про сучасні укр. підруч. з історії / ред.: М. Телус, Ю. Шаповал; Ін-т ім. Г.Еккерта з міжнар. дослідж. шк. підруч. - К. : Генеза, 2000. - 368 c. - укp.

Розглянуто рамкові умови, за яких у сучасний період створюються підручники в Україні та Німеччині. На прикладі становлення комуністичного минулого в сучасних українських підручниках з'ясовано, що підручники - особливо в період бурхливого процесу зміни цінностей - стають ареною для спроб різноманітних соціальних сил погодити між собою нові суспільні правила, способи бачення та оцінки, тлумачення та визначення. Досліджено роль української історичної дидактики у процесі націотворення, а також подано уявлення про те, як відомі українські автори шкільних підручників використовують у своїй практичній діяльності надбання української історичної науки та результати дискусії, що відбувається нині в українському суспільстві. Простежено можливість порівняння тенденцій у розвитку історіографії в Україні, Молдові, Німеччині та Швейцарії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 я43 + Т.р(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Баханов К. О. 
Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі / К. О. Баханов. - Запоріжжя : Просвіта, 2000. - 159 c. - Бібліогр.: с. 146-159. - укp.

Розглянуто проблеми моделювання процесу навчання історії в загальноосвітній школі. Висвітлено інноваційні системи, технології та моделі навчання у вітчизняній і зарубіжній школах, зокрема, технології повного засвоєння навчального матеріалу, розвивального навчання, модель навчання у дискусії, грі, сугестопедичну модель навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Удод О. А. 
Історія і духовність / О. А. Удод. - К. : Генеза, 1999. - 145 c. - Бібліогр.: с. 144. - укp.

Розповідається про особливості історичної освіти в Україні за доби українізації у 1920-30-ті рр. ХХ ст. Висвітлюється питання щодо викладання історії в школі, зв'язок науки зі шкільництвом. Досліджується вплив політичної кон'юнктури на освітній процес, зокрема, розглядаються особливості історичної освіти та виховання особистості у тоталітарному суспільстві 1920-30-х рр., традиційні духовні цінності українського народу у цей період. Зроблений соціально-психологічний портрет вчителя історії української школи 30-х рр. Аналізується місце і роль українознавства в змісті сучасної шкільної історичної освіти, а також пропонується нова концепція історичної освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Т.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Удод О. А. 
Історія: осягнення духовності / О. А. Удод. - К. : Генеза, 2001. - 192 c. - укp.

Досліджено сучасні методологічні підходи до оновлення історичної науки й освіти в Україні. Переосмислено традиційне розуміння предмета та функцій історичної науки. Висвітлено зарубіжний досвід методологічної перебудови історичної освіти. Проаналізовано документи нетрадиційного характеру: анекдоти, чутки, щоденники, неопубліковані листи, фольклор та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Петровський Е.  
Іван Іванович Погорілий (1899 - 1937): трагічна доля керівника кафедри історії України Одеського університету / Е. Петровський // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки. - 2004. - Вип. 12. - С. 380-388. - Бібліогр.: с. 387-388. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР-4ОДЕ)31/39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Баханов К. О. 
Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі : Моногр. / К. О. Баханов. - Запоріжжя : Просвіта, 2004. - 328 c. - укp.

Розкрито сутність понять системи, технології, моделі навчання. Викладено загальну характеристику традиційної, проектну, інтегровану, інноваційну системи навчання. Описано лабораторну систему навчання історії. Наведено модульно-розвивальну технологію навчання, а також технологію повного засвоєння навчального матеріалу.

Раскрыта сущность понятий системы, технологии, модели обучения. Изложена общая характеристика традиционной, проектной, интегрированной, иновационной систем обучения. Описана лабораторная система обучения истории. Приведена модульно-развивающая технология обучения, а также технология полного усвоения учебного материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656869 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Баханов К. О. 
Оновлення змісту сучасної шкільної історичної освіти : Моногр. / К. О. Баханов; Берд. держ. пед. ун-т. - Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, ЛТД", 2005. - 326 c. - укp.

Розкрито методологічні засади оновлення шкільної історичної освіти (ШІО) в Україні. Здійснено модернізацію підручників як складової оновлення змісту ШІО, проаналізовано вплив нових підходів у історичній науці на зміст ШІО. Розглянуто стандартизацію ШІО як напрям її вдосконалення. Охарактеризовано радянські підручники з історії в методологічному аспекті, а також сучасні українські підручники в інноваційному аспекті.

Раскрыты методологические основы обновления школьного исторического образования (ШИО) в Украине. Осуществлена модернизация учебников как составляющей обновления содержания ШИО, проанализировано влияние новых подходов в исторической науке на содержание ШИО. Рассмотрена стандартизация ШИО как направление его усовершенствования. Охарактеризованы советские учебники по истории с учетом методологического анализа, а также первого поколения и современные украинские учебники в инновационном аспекте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Навчальна література з історії, видана в Україні в 1989 - 2000 роках : Бібліогр. покажч. - К.; Суми, 2001. - 128 с. - укp.

Вміщено дані про літературу універсального характеру: сучасні книги, узагальнюючі курси з історії, видані у ХІХ - першій половині ХХ ст., а також навчально-довідкову літературу з історії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)6 + Т.р(4УКР)я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проблемы поиска славян среди культур латенского и раннеримского времени Восточной Европы : Метод. пособие для студ. ист. ф-та / сост.: М. В. Любичев, В. В. Скирда; Харьк. нац. ун-т им. В.Н.Каразина. - Х., 2000. - 25 c. - рус.

Освещены вопросы заселения лесостепи Восточной Европы периода первых веков н. э. Рассмотрена проблема поиска ранних славян-венедов среди латенизированных культур Восточной Европы конца I тыс. до н.э. - начала I тыс. (Зарубинецкой, а также культуры Поянешты - Лукашевки). Представлен материал относительно распада латенизированных культур в Восточной Европе и поиска венедов в носителях позднезарубинецкого и волыно-подольского горизонтов I - II вв.

Висвітлено питання населення лісостепу Східної Європи періоду перших століть н. е. Розглянуто проблему пошуку ранніх слов'ян-венедів серед латенізованих культур Східної Європи кінця I тис. до н.е. - поч. I тис. (Зарубинецької культури, культури Поянешти - Лукашевки). Подано матеріал відносно розпаду латенізованих культур у Східній Європі та пошуку венедів у носіях пізньозарубінецького та волино-подільського горизонтів I - II ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)3 + Т3(49=Сл)322 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р94410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Терно С. О. 
Технологія формування історичних понять в учнів 9-го класу загальноосвітньої школи : Посіб. для вчителя / С. О. Терно; Всеукр. спілка викладачів сусп. дисциплін та громад. освіти. - Запоріжжя : Просвіта, 2002. - 72 c. - укp.

Запропоновано розвиваючу технологію формування історичних понять в учнів 9-го класу, розроблену на засадах програмованого та розвиваючого навчання. Наведена технологія забезпечує засвоєння історичних понять у системі на теоретичному рівні узагальнення переважною більшістю учнів, а також підвищує системність та якість знань.

Предложена розвивающая технология формирования исторических понятий у учеников 9-го класса, разработанная на основе положений программного и развивающего обучения. Приведенная технология обеспечивает усвоение исторических понятий по системе на теоретическом уровне обобщения подавляющим большинством учеников, а также повышает системность и качество знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т010.4 + Т.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Актуальні питання методики викладання історії / ред.: В. В. Крижко. - Бердянськ, 2002. - 172 с. - (Зб. наук. пр. Бердян. держ. пед. ун-ту. Сер. Пед. науки; N 7). - укp.

Висвітлено методологічні проблеми сучасної історичної науки та їх вплив на зміст шкільної історичної освіти. Описано методологію історії та методику її викладання за умов переходу від індустріального до інформаційного суспільства. Розкрито соціоантропоцентричні засади формування змісту шкільної історичної освіти. Розглянуто особливості технології особистісно-орієнтованого навчання історії в школі. Проаналізовано досвід європейських держав як складову процесу формування сучасної історичної освіти в Україні. Викладено деякі підходи до організації творчої діяльності старшокласників з вивчення історії ХХ ст.

Освещены методологические проблемы современной исторической науки и их влияние на содержание школьного исторического образования. Описаны методология истории и методика ее преподавания в условиях перехода от индустриального к информационному обществу. Раскрыты социоантропоцентрические основы формирования содержания школьного исторического образования. Рассмотрены особенности технологии личностно-ориентированного обучения истории в школе. Проанализирован опыт европейских государств как составляющая часть процесса формирования современого исторического образования в Украине. Изложены некоторые подходы к организации творческой деятельности старшекласников по изучению истории ХХ в.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4Укр)3-3я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70136/пед.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Желіба О. В. 
Методика викладання історії засобами умовно-графічної наочності : Навч. посіб. / О. В. Желіба; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2003. - 148 c. - (Labore Et Zelo). - Бібліогр.: с. 89-91. - укp.

Запропоновано детальну класифікацію умовно-графічних наочних засобів. Наведено методи роботи умовно-графічної наочності на уроках всесвітньої історії у Х - ХІ класах, зокрема, додаткового стимулювання учнів, збору й обробки інформації, закріплення нового матеріалу і перевірки домашнього завдання, а також оволодіння навичками проведення дослідження. Запропоновано карти та схеми з питань історії.

Предложена детальная классификация условно-графических наглядных средств. Приведены методы работы условно-графической наглядности на уроках всемирной истории в Х - ХІ классах, в частности, дополнительного стимулирования учеников, сбора и обработки информации, закрепления нового материала и проверки домашнего задания, а также овладения навыками проведения исследования. Предложены карты и схемы по вопросам истории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР)2 + Ч421.215.5 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Методичний вісник історичного факультету / ред.: М. З. Бердута; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2002. - 125 с. - (Метод. сер.; N 1). - укp.

Визначено основні напрямки науково-методичних досліджень з проблем середньої та вищої освіти. Висвітлено актуальні питання змісту і методики історії, інноваційних технологій вітчизняної та зарубіжної практики навчання історії. Проаналізовано шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення історії, досвід освітньої роботи викладача історії.

Определены основные направления научно-методических исследований проблем среднего и высшего образования. Освещены актуальные вопросы содержания и методики истории, инновационных технологий отечественной и зарубежной практики обучения истории. Проанализированы пути активизации познавательной деятельности учеников при изучении истории, опыт образовательной работы преподавателя истории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Коломієць С. С. 
Методологічні принципи та методика викладання історії України в навчальних закладах аграрного профілю / С. С. Коломієць // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки. - 2002. - Спец. вип. 1. - С. 29-33. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Якубовская А. Н. 
Организация учебного процесса в школах Иордании: На примере изучения истории : Учеб.- метод. пособие / А. Н. Якубовская, С. Х. Альхунетти; Одес. нац. ун-т им. И.И.Мечникова. - О. : Астропринт, 2002. - 136 c. - Библиогр.: с. 129-136 - рус.

Освещены проблемы эффективной организации учебного процесса на основе совершенствования содержания школьного исторического образования в Иордании. Предложена классификация методов обучения, описаны методы демонстрации. Рассмотрена специфика применения на уроках истории методов взаимодействия. Проанализированы особенности организации проверки и контроля в школах страны.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(5ИОР) + Т.р(5ИОР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Реєнт О. П. 
Україна і Росія: Погляд на історію двох народів (до проблеми спільного підручника) / О. П. Реєнт // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки. - 2002. - Спец. вип. 1. - С. 15-17. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4Укр) + Т.р(2Рос)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Удод О.  
Сучасні українські підручники з історії в оцінці польських і німецьких істориків / О. Удод // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки: Міжвід. зб. наук. пр. - 2003. - Вип. 9. - С. 427-434. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)0,02 + Т.р(4Укр) + Т1(4)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Актуальні питання всесвітньої історії та методика їх викладання : матеріали IV Всеукр. наук.-практ. семінару, 27 - 28 берез., 2007 р., Полтава / ред.: В. О. Пащенко; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава : АСМІ, 2007. - 352 c. - укp.

Розглянуто дискусійні проблеми всесвітньої історії від найдавніших часів до сьогодення. Проаналізовано критерії західноєвропейського абсолютизму й абсолютної монархії, особливості духовного життя й освіти Західної Європи у періоди перших "варварських" відроджень, вплив на Україну національно-культурного відродження у Сербії та Чорногорії упродовж XVIII - XIX ст., конституційні засади політичної системи Німеччини веймарського періоду, питання суспільно-політичного розвитку Індії. Висвітлено можливості застосування нетрадиційних форм навчання й інформаційних технологій у процесі підготовки майбутніх вчителів історії.

Рассмотрены дискуссионые проблемы всемирной истории с древнейших времен до настоящего времени. Проанализированы критерии западноевропейского абсолютизма и абсолютной монархии, особенности духовной жизни и образования Западной Европы в периоды первых "варварских" возрождений, влияние на Украину национально-культурного возрождения в Сербии и Черногории на протяжении XVIII - XIX вв., конституционные основы политической системы Германии веймарского периода, вопросы общественно-политического развития Индии. Освещены возможности применения нетрадиционных форм обучения и информационных технологий в процессе подготовки будущих учителей истории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(0)я431 + Т3(0)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693899 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського