Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш80$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Папуша О.  
Дитяча література як маргінес літературознавчої теорії: до проблеми конституювання об'єктів наукового дискурсу / О. Папуша // Слово і час. - 2004. - № 12. - С. 20-26. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Славова М.  
Попелюшка літератури. Теоретичні аспекти літератури для дітей / М. Славова. - К. : ВПЦ "Київ. ун-т", 2002. - 81 c. - укp.

Висвітлено художню специфіку белетристики для дітей, комунікативні аспекти дитячої книги. Описано функцію антропонімів у дитячій літературі. Проаналізовано соціокультурну роль літературної казки. Розглянуто питання рецепції української народної казки в болгарській дитячій літературі.

Освещены художественная специфика беллетристики для детей, коммуникативные аспекты детской книги. Описана функция антропонимов в детской литературе. Проанализирована социокультурная роль литературной сказки. Рассмотрены вопросы рецепции украинской народной сказки в болгарской детской литературе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80 + Ш5(0)-307

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Огар Е. І. 
Мова дитячого літературного дискурсу: функціонально-комунікативні аспекти дослідження / Е. І. Огар // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2006. - № 3. - С. 10-17. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

З позицій функціонально-комунікативного підходу визначено поняття "комунікативна ефективність дитячої книги". Особливу увагу приділено аналізу мовних засобів забезпечення ефективного спілкування дорослого автора з читачем-дитиною. На прикладі текстів дитячих поетичних творів описано найвиразніші риси мови дитячого літературного дискурсу.


Ключ. слова: дитячий літературний дискурс, комунікативна ефективність тексту дитячої книги, мовленнєвий стереотип, естетична привабливість тексту, словотвірні неправильності, пестливі слова і вирази
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107.70 + Ш80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/філол. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Папуша О. М. 
Наратив дитячої літератури: специфіка художнього дискурсу : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / О. М. Папуша; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2004. - 19 c. - укp.

Проаналізовано семантичну компетентність та нетермінологічний статус поняття "дитяча література", здійснено спробу деконструкції ідеологічної і риторичної практики конституювання сучасним літературознавством об'єктів теоретичного дискурсу. Запропоновано використовувати наратологічний підхід до вивчення маргінальних явищ як акцентричну стратегію їх вивчення. Висвітлено такі наратологічні категорії, як темпоральність (порядок нарації, тривалість, повторюваність) та модальність (наративні рівні та інстанції, фокус нарації), за допомогою яких дитячу літературу можна розглядати як форму функціонального дискурсу і як особливу форму літератури у відношенні щодо базових концептів (автор, текст, читач).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.1 + Ш409.0 + Ш5(0)-307 + Ш80

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Здражко А. Є. 
Критерії оцінювання перекладу дитячої літератури / А. Є. Здражко // Філол. трактати. - 2012. - 4, № 1. - С. 35-43. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено систему оцінювання перекладу за схемою Е. Честермана та зроблено спробу доповнити та розширити дану систему для оцінювання та характеристики перекладу дитячої літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш807

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ребрій О. В. 
Творчі виміри перекладу дитячої літератури / О. В. Ребрій // Філол. трактати. - 2012. - 4, № 2. - С. 89-94. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано такі важливі аспекти перекладу художніх творів для дітей, як комунікативно-психологічний, дидактичний та культурологічний. Оскільки сукупна дія цих чинників визначає успішність перекладу творів дитячої літератури, сутність творчого підходу перекладача полягає у здатності до їх органічного поєднання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш807

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кизилова В. В. 
Література для дітей та юнацтва як поліінтерпретаційний феномен / В. В. Кизилова // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 3, ч. 2. - С. 21-30. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Зроблено огляд існуючих у сучасному літературознавстві версій ідентифікації понять "література для дітей та юнацтва", "дитяча література". Визначено межі поліінтерпретаційного феномена "література для дітей та юнацтва". Категорія адаптованих дитячих текстів, як правило, має своєю основою авторську установку на універсальність, яка дозволяє укладачам хрестоматій та антологій включати їх до специфічних дитячих видань, тим самим наголошуючи на їх поліфункціональності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш800

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Білоусова М. В. 
Специфіка мови творів для дітей / М. В. Білоусова // Лінгвістика. - 2012. - № 2. - С. 161-165. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено погляди провідних науковців і письменників на специфіку літератури для дітей, її мовні особливості, окреслено основні риси літератури для дітей різних вікових груп. Доведено, що основними рисами літератури для дітей є образність, динамічність, доступність лексики та фразеології, повчальність, емоційність, оптимістичність, особлива інтонація, яскравість, насиченість діалогами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш801.7

Шифр НБУВ: Ж72634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Огар Е. 
Дитяча книга в українському соціумі (досвід перехідної доби) : монографія / Е. Огар. - Л. : Світ, 2012. - 319 c. - Бібліогр.: с. 294-309 - укp.

Досліджено українські дитячі книги "перехідної доби" як літературно-видавничий феномен, інтегрований в реальний соціокультурний простір. Охарактеризовано основні колізії формування українського наукового та суспільного дискурсу навколо дитячої книги у ХХ - на початку ХХІ ст. Показано особливості дитячої книги як комунікації інваріантного адресантно-адресатного характеру, увиразнений взаємозв'язок між видавничою культурою та комунікативною ефективністю видання. На основі ретроспективного аналізу національної бібліографії та реальних видавничих проектів виявлено основні кількісні та якісні тенденції формування репертуару української дитячої книги 1991 - 2009 рр., що дозволяє визначити перспективи її розвитку, зокрема, за умов змагальності між традиційними та новітніми медіа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80 + Ч617.167.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС55740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Грипич С. Н. 
Моральне виховання молодших школярів і дитяча література (психолого-педагогічний погляд на проблему) / С. Н. Грипич // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 156-160. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Відзначено, що проблема формування моральних якостей належить до проблем не лише психолого-педагогічних, але й має соціально-педагогічний аспект. Ефективність процесу формування моральних якостей у молодших школярів засобами дитячої літератури залежить від науково-теоретичного матеріалу, застосування сучасних методів та форм навчання. Підсумовано, що виховання моральних якостей - найвагоміше завдання всієї початкової школи, і необхідно пам'ятати, що твори дитячої літератури мають досить глибокий вплив на моральне виховання молодших школярів.

Установлено, что проблема формирования моральных качеств является не только психолого-педагогической проблемой, но и несет в себе социально-педагогический аспект. Отмечено, что эффективность процесса формирования моральных качеств младших школьников средствами детской литературы зависит от научно-теоретического материала, применения современных методов и форм обучения. Подытожено, что воспитание моральных качеств является важной задачей всей начальной школы, и необходимо помнить, что произведения детской литературы оказывают достаточно глубокое влияние на младших школьников.

The article is devoted the problem of influence of the children's literature work's on the education moral qualities of junior pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш800.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Марченко Н. 
"Біографія дитинства" в науковому полі біографіки та колі дитячого читання / Н. Марченко // Бібл. вісн.. - 2011. - № 6. - С. 28-34. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито місце та роль дитинства в біографічному дискурсі. Виокремлено основні риси новітньої української біографіки для дітей та її місце в колі дитячого читання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.03 + Ш801.343

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Хролець О. І. 
Використання потенціалу дитячої літератури у формуванні гуманістично-ціннісних орієнтацій дітей дошкільного і молодшого шкільного віку / О. І. Хролець // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 152-155. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Виявлено, що за умов розвитку інтенсивної інформатизації суспільства, комп’ютеризації дозвілля підростаючого покоління та розвитку розважального телебачення спостерігається зниження інтересу до книги в дитячому середовищі. Уточнено суть понять «цінність», «ціннісна орієнтація», «дитяча література». Зроблено висновок, що дитяча література має значний освітньо-виховний потенціал і здатна ефективно впливати художніми образами на чуттєву та раціональну сферу моральної свідомості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Отмечено, что при интенсивной информатизации общества, компьютеризации досуга подрастающего поколения и развития развлекательного телевидения наблюдается снижение интереса к книге в детской среде. Уточнена сущность понятий «ценность», «ценностная ориентация», «детская литература». Сделан вывод, что детская литература владеет значительным образовательно-воспитательным потенциалом и способна эффективно влиять художественными образами на чувственную и рациональную сферу морального сознания детей дошкольного и младшего школьного возраста.

In the article the essence is specified to understand «value», «valuable orientation», «the children’s literature». On the basis of the lead theoretical research features of the children’s literature are opened, her role in formation of humanistic valuable orientations of children of preschool and younger school age is determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.16 + Ч421.352.16 + Ш800

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Марченко Н. П. 
Біографічна інформація у виданнях для дітей у контексті сучасних завдань біографістики / Н. П. Марченко // Укр. біографістика. - 2010. - Вип. 7. - С. 105-144. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш801.343

Шифр НБУВ: Ж69079 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Огар Е. 
Дитяча книга в українському соціумі (досвід перехідної доби) : монографія / Е. Огар. - Л. : Світ, 2012. - 319 c. - Бібліогр.: с. 294-309 - укp.

Досліджено українські дитячі книги "перехідної доби" як літературно-видавничий феномен, інтегрований в реальний соціокультурний простір. Охарактеризовано основні колізії формування українського наукового та суспільного дискурсу навколо дитячої книги у ХХ - на початку ХХІ ст. Показано особливості дитячої книги як комунікації інваріантного адресантно-адресатного характеру, увиразнений взаємозв'язок між видавничою культурою та комунікативною ефективністю видання. На основі ретроспективного аналізу національної бібліографії та реальних видавничих проектів виявлено основні кількісні та якісні тенденції формування репертуару української дитячої книги 1991 - 2009 рр., що дозволяє визначити перспективи її розвитку, зокрема, за умов змагальності між традиційними та новітніми медіа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80 + Ч617.167.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС55740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Станюв Б. 
Дитяча література і книга в сучасній польській науці (огляд джерел за 2000 - 2009 рр.) / Б. Станюв; Укр. акад. друкарства // Наук. зап.. - 2011. - № 4. - С. 130-137. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Надано огляд вибраних праць польських вчених, присвячених літературі та книзі для дітей та їх рецепції, що були опубліковані протягом останнього десятиліття. Закцентовано на найважливіших тенденціях у вивченні різних аспектів проблеми, на найбільш авторитетних працях та іменах дослідників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Краєва М. В. 
В.О. Сухомлинський про роль казки в колективному житті дітей / М. В. Краєва // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 375-378. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено роль казки в колективному житті дітей, розкрито її виховний потенціал, результатом чого є розвиток індивідуалізму в прояві дитячої творчості. Охарактеризовано принцип розкриття В.О. Сухомлинським високої мудрості та життєстверджувального оптимізму казки. Окреслено найраціональніші способи її використання у навчально-виховному процесі. Зазначено також, що слово не тільки розвиває мовлення та мислення дитини, а й має великий виховний і освітній потенціал.

Охарактеризовано роль сказки в коллективной жизни детей, исследован ее воспитательный потенциал, результатом чего является развитие индивидуализма в проявлении детского творчества. Проанализирован принцип раскрытия В.А. Сухомлинским высокой мудрости и жизнеутверждающего оптимизма сказки. Определены рациональные способы ее использования в учебно-воспитательном процессе. Отмечено также, что слово не только развивает речь и мышление ребенка, но и имеет большой воспитательный и образовательный потенциал.

The article highlighted the role of fairy tale in the social life of children, its educational potential, resulting in the development of individualism in the manifestation of childrenʼs creativity is exposed. V.O. Sukhomlynskyi’s disclosure principle of the tale`s high wisdom and life-sustaining optimistism is characterized. The most rational ways of using it in the educational process are outlined. It is also noted that the word doesn`t only develop the child`s speech and mind, but it also has a great educational potential.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-214 + Ш801.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Грипич С. Н.  
Роль дитячої художньої літератури у формуванні особистості та мовного розвитку дитини / С. Н. Грипич // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 5 (48). - С. 136-139. - Бібліогр.: 34 назв. - укp.

Зазначено, що дитяча книга у фахових працях розглядається як засіб розумового, морального і естетичного виховання. Проаналізовано роль і значення дитячої книги, художньої літератури в цілому, що впливає на мовний розвиток дитини, знання нею рідної мови та формує особисту, духовну культуру, мораль, ціннісно-орієнтовану систему індивіда. Зауважено, що українська література для дітей, у тому числі й класична, завжди намагається задовольнити прагнення дитини до пізнання чогось нового, ще маловідомого, її інтерес до усіх сторін життя.

Отмечено, что детская книга в научных работах рассматривается как средство умственного, нравственного и эстетического воспитания. Проанализирована роль и значение детской книги, художественной литературы в целом, что влияет на речевое развитие ребенка, знание им родного языка и формирует личную, духовную культуру, мораль, ценностно-ориентированную систему индивида. Указано на то, что украинская литература для детей, в том числе и классическая, всегда старается удовлетворить стремление ребенка к познанию чего-то нового, еще малоизвестного, ее интерес ко всем сторонам жизни.

This article analyzes the role and importance of children’s books, fiction in general, which affects the language development of children, knowledge of her native language and form a personal, spiritual culture, morality, value-orientation system of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш800.03 + Ш85(4УКР)-300.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Волинець Г. М. 
Проблемно-тематичний та жанровий контент журналу "Пізнайко від 6" / Г. М. Волинець // Держава та регіони. Сер. Гуманіт. науки. - 2014. - Вип. 1/2. - С. 80-83. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто тематичні пріоритети українського дитячого періодичного видання, визначено його структурно-тематичні особливості, а також жанрову специфіку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш805 + Ч612.4(4УКР)722

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/Гум.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Фокина С. А. 
К проблеме модусов сознания в художественной литературе для детей / С. А. Фокина // Проблеми сучас. літературознавства. - 2016. - Вип. 22. - С. 66-74. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Освещены проблемы модусов сознания в специфическом типе литературы - в художественных текстах, адресованных детской аудитории. Проведено разграничение дефиниций "детская литература" и "круг детского чтения". Понятие художественной литературы для детей соотносится с контекстом поисков современного литературоведения и его ведущими категориями. Рассмотрен вопрос о специфике различных проявлений сознания в круге детского чтения. Осмыслены факторы, влияющие на своеобразие детской литературы в целом и на показатели того или иного модуса сознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш801

Шифр НБУВ: Ж69577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Панько О. І. 
Категорія читач-дитина: вікова класифікація та диференціація поняття / О. І. Панько // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2014. - № 2. - С. 310-323. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Досліджено вікову класифікацію та конкретизацію поняття читач-дитина. Надано ключові константи, що визначають рецепцію-інтерпретацію читача-дитини. Виокремлено поняття читач-гравець, читач-герой та мислячий читач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського