Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (16)Журнали та продовжувані видання (25)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ158.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Загородній А. Г. 
Дизайн і захист грошових знаків України / А. Г. Загородній, Г. Л. Вознюк, Т. С. Смовженко; Нац. банк України. - Л. : Вид-во ЛБІ НБУ, 2000. - 112 c. - Бібліогр.: с. 111. - укp.

Розглянуто елементи художнього оформлення та захисту грошових знаків, які перебували в обороті на території України з 1917 р.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.2-03 + Т222(4УКР)6 + Щ158.43(4УКР) + М894(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: АО260927 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Закалюжна Л. В. 
Основні тенденції розвитку торгової марки в Україні другої половини ХХ - початку ХХІ ст. / Л. В. Закалюжна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 5. - С. 37-42. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано особливості використання графічної форми і гарнітур шрифту у різні періоди розвитку торгової марки в Україні.

Проанализированы особенности применения графической формы и различных гарнитур шрифта в различные периоды развития торговой марки в Украине.

The article contains analysis of graphical forms and types of trademarks of various periods.


Ключ. слова: торгова марка, гарнітура шрифта, графічна форма
Індекс рубрикатора НБУВ: М899.1г(4УКР) + Щ158.463(4УКР) + У03(4УКР)640.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Закалюжна Л. В. 
Торгова марка в сучасній Україні / Л. В. Закалюжна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 1. - С. 219-227. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено основні види сучасних українських торгових марок. Проаналізовано на конкретних прикладах торгових марок особливості композиційної побудови, їх стилістику.

Охарактеризованы основные виды современной украинской торговой марки. Проанализированы на конкретных примерах торговых марок особенности композиционного построения, их стилистика.

The article elucidates basic types of modern Ukrainian trademarks and analyses of composition construction, of style.


Ключ. слова: зображальні, комбіновані, шрифтові торгові марки
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.46(4УКР) + У9(4УКР)421.20-803.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гладун О. Д. 
Володимир Побєдін як представник Харківської школи графіки / О. Д. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 5. - С. 34-42. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено творчий доробок і педагогічну діяльність В. Побєдіна - професора кафедри графічного дизайну ХДАДМ, проаналізовано його внесок у розвиток мистецтва оформлення товарного знака.

Освещены творческие достижения и педагогическая деятельность В. Победина - профессора кафедры графического дизайна ХГАДИ, проанализирован его вклад в развитие искусства оформления товарного знака.

The article spotlights creative achievements and pedagogical activity of professor of chair of graphical design of KSADA and analyzes his contribution to the development of art and trade mark.


Ключ. слова: мистецтво України, графічний дизайн, товарний знак, графічна школа, система викладання
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)6-8Побєдін В. + Щ158.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гладун О. Д. 
Формування національної моделі товарного знаку / О. Д. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 308-311. - укp.

Наголошено,що товарний знак залишився осторонь від прямих проявів національних рис і традицій та його створення процес творчого діалогу дизайнера і замовника.

Указано, что товарный знак остался в стороне от прямых проявлений национальных особенностей и традиций, и его создание - процесс творческого диалога дизайнера и заказчика.

The trade mark has remained away from direct manifestations of national features and traditions. Creation of a sign - process of the creative dialogue of the designer and customer.


Ключ. слова: товарний знак, національна модель
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.463(4Укр) + У9(Укр)421.20-803.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сбитнева Н. Ф. 
Графический дизайн постсоветского пространства 1990-х годов / Н. Ф. Сбитнева // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 121-126. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проаналізовано стилістику графічного дизайну кінця ХХ ст. Виокремлено три основні напрями, у яких реалізовані творчі і проектні концепції графічного дизайну. Виявлено зв'язок графічного дизайну з економіко-політичними особливостями розвитку суспільства.

Проанализированы стилистика графического дизайна конца ХХ ст. Выделены три основные направления, в рамках которых реализовались творческие и проектные концепции графического дизайна. Выявлена связь графического дизайна с экономико-политическими особенностями развития общества.

The object of analysis in this article is the stylistic of graphic design at the end of the ХХ century. There were separated 3 fundamental directions, at the frontiers of those were realized creative and projective ideas of graphic design. There is aconnection between the graphic design and economical-political particularities in the progress of society.


Ключ. слова: графический дизайн, "коммерческий" стиль, "новая волна", дизайн-стиль
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.4 + Щ129.05(4Укр)63-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Закалюжна Л. В. 
Торгова марка в сучасній Україні. Стан дослідженості зображальних аспектів / Л. В. Закалюжна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 44-50. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто питання торгової марки в сучасній Україні. Проаналізовано зображальні аспекти торгових марок у контексті графічної, семантичної та історичної сфер.

Рассмотрены вопросы торговой марки в современной Украине. Проанализированы изобразительные аспекты торговых марок в контексте графической, семантической и исторической сфер.

The article contains analysis of investigations in graphic, semantik, and history spheers of trade mark, exactly in modern Ukraine.


Ключ. слова: торгва марка, товарний знак, логотип, семантика
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.46(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Золотухин Ю. В. 
О признаках графического дизайна в штемпельной графике [Електронний ресурс] / Ю. В. Золотухин // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 4. - С. 90-119. - Библиогр.: 22 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2007/

Предложено рассматривать печать-штемпель и оттиснутую знаковую композицию как признаки зарождающегося графического дизайна. Исследована формообразовательная эволюция печати [штемпеля] на протяжении эпох Древнего мира - Раннего Средневековья.

Запропоновано розглядати печатку-штемпель и відпечатану знакову композицію як ознаки графічного дизайну, що народжується. Досліджено формотвірну еволюцію печатки [штемпелю] протягом епох Стародавнього світу - Раннього Середньовіччя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.4(0)3/4 + Ж182

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Закалюжна Л. В. 
Основні тенденції розвитку торгової марки в сучасній україні. Використання національних мотивів [Електронний ресурс] / Л. В. Закалюжна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 10. - С. 13-19. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2005/

Проаналізовано розвиток графічної форми торгової марки в сучасній Україні. Охарактеризовано роль національних мотивів у створенні торгових марок.

Проанализировано развитие графической формы торговой марки в современной Украине. Охарактеризована роль национальных мотивов в создании торговых марок.

The article contains analysis of graphic form of trademark in modern Ukraine. Also role of national motives in creation of trademark is characterized.


Ключ. слова: торгова марка, шрифт, національні мотиви
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.463(4УКР)6 + М899.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ганоцька О. В. 
Принцип стандарту та ексклюзиву у дизайні етикетки [Електронний ресурс] / О. В. Ганоцька // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 11. - С. 33-41. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто стандартні та ексклюзивні способи виготовлення етикетки, визначено критерії, характеристики та сфери застосування ексклюзивних етикеток на сучасному етапі.

Рассмотрены стандартные и эксклюзивные способы изготовления этикетки, определены критерии и характеристики, а также сферы применения эксклюзивных этикеток на современном этапе.

The article is devoted to the question of standard and exclusive approaches in making of label, to the definition criteria and descriptions, and also spheres of application of the exclusive labels at the present.


Ключ. слова: етикетка, дизайн, стандарт, ексклюзив
Індекс рубрикатора НБУВ: М899.1 + Щ158.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ганоцька О. В. 
Сегмент ексклюзивної упаковки у таропакувальній галузі [Електронний ресурс] / О. В. Ганоцька // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 3. - С. 9-14. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Висвітлено питання ексклюзивного підходу у виготовленні упаковки, коли упаковка постає, передусім, як одиничний витвір мистецтва, де враховується дорожнеча виготовлення: матеріал і технічні можливості, а також ефект престижу, сувеніру та подарунку.

Рассмотрен вопрос эксклюзивного подхода в изготовлении упаковки, когда упаковка предстает, прежде всего, как единичное произведение искусства, где учитывается дороговизна изготовления: материал и технические возможности, а также эффект престижа, сувенира и подарка.

The article is devoted to the question of exclusive approach in making of packing, when packaging pretends to be foremost a single work of art, where expensiveness of its making is taken into account: material and economic feasibilities, and also effect of prestige, souvenir and gift.


Ключ. слова: упаковка, дизайн, ексклюзив
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж679-3 + Щ158.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Золотухін Ю. В. 
Еволюція функціонально-ділової графіки в контексті графічного дизайну : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.07 / Ю. В. Золотухін; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2009. - 20 c. - укp.

Вивчено художні, технологічні та функціональні аспекти знакових і формально-графічних систем функціонально-ділової графіки. У структурі функціонально-ділової графіки сформульовано класи формально-графічних і знакових систем, побудовано модель структурних відношень між ними. Розроблено класифікацію формально-графічних і знакових систем. Проведено комплексне дослідження еволюції графічних знакових систем у контексті графічного дизайну. На прикладі генезису маркувальної та штемпельної графіки простежено еволюцію їх морфологічних ознак. Стверджено виникнення формотворчих тенденцій і принципів композиційної побудови печатки (штемпелю або формовідтиску) з IV тис. до н.е. Досліджено витоки знакової ідентифікації в античних і середньовічних системах. Підтверджено прецедент формування фірмового знаку в Європі у період XII - XVI ст. Виявлено факт зародження формальних ознак графічного дизайну за умов становлення товарно-виробничих відносин в елліністичному та середньовічному періодах. До наукового обігу введено терміни "функціонально-ділова графіка", "штемпельна графіка", маркірувальна графіка", "формовідбиток". Проведено семіотичний аналіз античної та середньовічної маркірувальної графіки, виявлено схожі та відмінні риси її формальних і змістових ознак. Доведено, що стародавні знакові системи розв'язували практичні задачі, актуальні для графічного дизайну і в сучасний період, зокрема: проектування візуальних комунікацій і самої візуальної "мови". Зроблено висновок, що сучасний графічний дизайн як і стародавня функціонально-ділова графіка трансформує невізуальний зміст у візуальні знаки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 г + Щ158.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362455 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Лісовський Є. В. 
Історія створення та дизайну торгової марки в туристичній індустрії (на прикладі авіакомпаній) / Є. В. Лісовський // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2006. - № 3. - С. 97-101. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-803.43 + Щ158.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Дизайн систем візуальної інформації : навч. посіб. / О. В. Чемакіна, А. Л. Рубцов, В. О. Свірко, О. П. Олійник, Л. М. Акімова, О. В. Кузьмін; ред.: В. О. Свірко; Нац. авіац. ун-т, Укр. наук.-дослід. ін-т дизайну та ергономіки, Міжрегіон. Акад. упр. персоналом, Нац. ун-т харч. технологій. - Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. - 199 c. - Бібліогр.: с. 192-194 - укp.

Розроблено науково-методичні засади зі створення систем візуальної інформації та методології дизайнерського проектування піктографічних інформаційних систем на основі уніфікації, модульності, трансформованості, естетичності знакових повідомлень. Досліджено формування і впровадження засад з підвищення графічної культури відповідних фахівців під час їх підготовки у ВНЗ України. Увагу приділено питанням реалізації сформованих на грунті авторського багаторічного досвіду розробок систем візуальної інформації, підходів до розроблення та впровадження методології створення інформаційних знакових систем у заходах з підвищення якості, безпечності, інформативності простору транспортних вузлів надає можливість забезпечити гуманізацію середовища аеропортів, вокзалів, інших подібних об’єктів. А саме - здійснити роботи з підвищення інформативності, "зрозумілості" їх середовища на основі розроблених дизайн-ергономічних вимог, гармонізованих з вимогами європейських нормативних документів до цього виду об’єктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.41 я73 + Ю935.132-923

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА838578 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сосницький Ю. О. 
Особливості організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного середовища сучасного міста (на прикладі м. Харків) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.07 / Ю. О. Сосницький; Національний університет "Львівська політехніка". - Львів, 2019. - 21 c. - укp.

Представлено результати дослідження проектно-художньої організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативних середовищ. Відокремлено практичні світові прийоми задіяння дизайн-об'єктів у простори міст, види інформаційно-комунікативних середовищ та приводи до їх реорганізації. Виявлено функціональні пріоритети дизайн-об’єктів у міському просторі відносно їх "духовних" та "тілесних" властивостей. Досліджено низку реорганізованих та історичних локацій міста з приводу виявлення позитивних і негативних інформаційно-комунікативних якостей. Проаналізовано сучасний стан теоретичного надбання у розвитку власного «дизайн-коду» міста. У ході дослідження запропоновано ряд інноваційних принципів і прийомів, які зможуть реорганізувати сучасне положення інформаційно-комунікативного простору з урахуванням функціональності кожної окремої локації та власної естетичної ідентифікації. Відокремлено комплекс інтерактивного і новітнього обладнання, яке повинно знаходитися у цій місцевості задля відновлення первозданної історичної концепції архітектурного довкілля та створення унікального, приналежного до цієї території, предметно-просторового середовища, що також призведе до підвищення якості інфраструктури та інформативності простору міста. За результатами дослідження відкрито перспективи подальшої наукової та практичної розробки концепції організації дизайн-об’єктів інформаційно-комунікативних середовищ міст України та формування "дизайн-коду" міста Харкова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.4(4УКР-4ХАР-2Х)65 + Щ110.5(4УКР-4ХАР-2Х)65 + С5*424.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Краля В. Г. 
Стилістика сучасної рекламної графіки / В. Г. Краля, В. Ю. Прокопенко, О. Г. Римар // Актуал. проблеми інновац. економіки. - 2020. - № 4. - С. 67-72. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Графічні, колористичні, пластичні, мовні, композиційні засоби покликані створювати й забезпечувати естетику рекламної продукції відповідно до форми і змісту. Останнім часом набула розквіту реклама, у якій екстравагантні оголошення ставлять за мету запам'ятовування будь-якою ціною. Однак, асоціації та образи, що виникають внаслідок перегляду реклами, іноді переважають власне товар, і така реклама не завжди досягає комерційної мети. Мета статті - проаналізувати стилістику рекламної графіки залежно від культурно-мистецьких процесів в Україні та світі, змін естетичних смаків суспільства. Показано вплив художніх стилів на рекламну творчість і генезис рекламної графіки як форми соціокультурних комунікацій. Виявлено важливі чинники розвитку стилістики рекламної графіки: залежно від провідних стильових течій у культурі певних періодів змінювалися візуальні засоби реклами. Узагальнення, систематизація і класифікація емпіричного матеріалу рекламних звернень XVIII - початку XXI ст. дозволили дійти висновку про суттєве запозичення рекламою стильових ознак образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва. Національний вектор і художні особливості мистецтва в Україні проявилися у таких національно орієнтованих стилях, як українське бароко, український модерн, український авангард, поєднуючи світові тенденції та етномистецькі традиції. Етнокультурні чинники у рекламі пройшли складний шлях від повного нівелювання за часів СРСР до свідомого залучення глибинних цінностей традиційного мистецтва у художньому проектуванні на початку XXI ст. Висновки: з проведеного стилістичного аналізу впливу етномистецьких традицій на розвиток реклами зроблено висновок, що існує суттєва прогалина в дослідженнях інших науковців щодо впливу декоративного мистецтва на розвиток кольорографіки та орнаментики в рекламній графіці. Використання геометричних стилізованих мотивів у контексті українських колористичних традицій можливе й необхідне в сучасній рекламі не лише для ідентифікації Української держави у світовому соціокультурному просторі, а, головним чином, для підвищення національної самосвідомості, збереження і збагачення власної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Шрамко Т. В. 
Символ у формоутворенні товарних знаків / Т. В. Шрамко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 32. - С. 153-158. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Звернено увагу на потребу дослідження символіки товарних знаків, зокрема ролі символів у їх формоутворенні. Наголошено, що символізація сприяє вираженню художнього образу і досягненню функціональності знаку. Вказано, що у результаті композиційної і художньо-образної взаємодії стилістики та символіки формується візуальна виразність, гармонійність товарного знаку, його якісні характеристики. Акцентовано на значенні композиції товарного знаку, вказано її категорії: художній образ, тектоніка і композиційна структура. Звернено увагу на опозиційний характер ознак символіки і стилістики товарних знаків. Вивчення складових гармонійності товарних знаків дає змогу визначити особливості їх образно-символічного змісту і виявити сучасні стилістичні тенденції формування візуального середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Борисенко О. М. 
Становлення і розвиток комунікативного дизайну в Галичині другої половини XIX – першої третини XX століть : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.07 / О. М. Борисенко; Національний університет "Львівська політехніка" . - Львів, 2019. - 20 c. - укp.

Предмет дослідження – особливості становлення і розвиток комунікативного дизайну в Галичині другої половини ХІХ – першої третини ХХ століть. Мета дослідження полягає у з’ясуванні особливостей становлення і розвитку комунікативного дизайну в Галичині другої половини ХІХ – першої третини ХХ століть. Виокремлено чинники впливу, розроблено періодизацію становлення комунікативного дизайну, з’ясовано дуалістичність його спрямування. Систематизовано базові поняття "комунікативний простір", "комунікативний дизайн", впроваджено в науковий обіг уточнені дефініції. Визначено параметри комунікативного дизайну, укладено типологію об’єктів дизайн-графіки. Розглянуто семіотичний ресурс об’єктів дизайн-графіки, особливості стильових пріоритетів, національної ідентичності. Методика дослідження представлена науковими підходами, принципами, загальнонауковими і спеціальними методами дослідження. Емпіричною базою для проведення наукової роботи став натурний (фотофіксація, опис, спостереження) та дистанційний аналіз об’єктів (наукових публікацій, джерел електронних бібліотек в Україні та за кордоном). Комплексно розглянуто й проаналізовано об’єкти дизайн-графіки як цілісне явище та багатоаспектний процес формування комунікативної системи дизайн-простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР-9ГАЛ)5/6 + Щ158.43(4УКР-9ГАЛ)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443171 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського