Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ317.7$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Стецюк И.  
"Третье направление" и киномузыка Эдуарада Артемьева (в помощь самостоятельной работе студентов) / И. Стецюк, М. Абакумов; Нац. музык. акад. Украины им. П.И.Чайковского. - К., 2005. - 80 c. - Библиогр.: 54 назв. - рус.

Проанализирована сущность эстетической платформы школы "третьего направления", причины ее возникновения и особенности развития. Основное внимание уделено вопросам взаимосвязи звукового кино и электронных технологий в формировании школы "третьего направления". Охарактеризовано творчество композитора Э.Артемьева, которое раскрывает сущность данного направления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.713(4РОС)6-81 Артемьев Э. + Щ370.78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ползікова Н. І. 
Крик, гамір та шуми як засоби створення фільмічної реальності / Н. І. Ползікова // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2007. - Т. 62. - С. 9-12. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено частину звукового простору кінострічок, яку зазвичай помічають саме тоді, коли вона відсутня. Цю таємничу частину представлено гамором, шумами, криками, навколишнім гвалтом, звуками, що маркують повсякдення і є невід'ємною складовою людського життя. Коли ця звукова симфонія раптом обривається, людина опиняється у звуковій ізоляції, певного роду вакуумі, що унеможливлює комфортне сприйняття подій фільму глядачем. Адже саме ця частина звукової доріжки і є тим засобом, за допомогою якого глядач інтегрується у реальність фільму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.7

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.іст. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Литвинова О. У. 
Музика в кінематографі України : каталог. Ч. 1. Автори музики художньо-ігрових фільмів, які створювалися на кіностудіях України / О. У. Литвинова; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К. : Логос, 2009. - 453 c. - укp.

Уперше в українському інформаційно-довідковому виданні наведено дані про авторів музики кіно та її виконавців. Охарактеризовано постаті 400-т творців музики художньо-ігрових фільмів, які створювалися на кіностудіях України, від періоду німого кіно до сьогодення, зокрема, визнаних класиків академічної музики, представників різних композиторських шкіл колишнього СРСР, майстрів широкого спектру образно-тематичних, жанрових і стильових спрямувань, а також маловідомих і невідомих музикантів-професіоналів і аматорів, чиї прізвища зазначені у титрах кінострічок. Надано відомості про авторів музики науково-популярного, документального та мультиплікаційного кіно.

Впервые в украинском информационно-справочном издании приведены данные про авторов музыки кино и ее исполнителей. Охарактеризованы личности 400-т творцов музыки художественно-игровых фильмов, которые создавались на киностудиях Украины, с периода немого кино до настоящего времени, в частности, признанных классиков академической музыки, представителей различных композиторских школ бывшего СССР, мастеров широкого спектра образно-тематической, жанровой и стилевой направленностей, а также малоизвестных и неизвестных музыкантов-профессионалов и аматоров, чьи фамилии указаны в титрах кинолент. Даны сведения об авторах музыки научно-популярного, документального и мультипликационного кино.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.7-81 я2 + Щ374.3(4УКР)6 л7 + Щ374.078

Рубрики:

Шифр НБУВ: В351943/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Демещенко В.  
Кіно як синтез мистецтв: звук і музика... : монографія / В. Демещенко; М-во культури України, Нац. акад. кер. кадрів культури і мистец., Ін-т мистец. - К., 2012. - 334 c. - Бібліогр.: 428 назв - укp.

На широкій джерельній базі, абсолютну більшість якої складають матеріали та першоджерела режисерів і теоретиків вітчизняного та зарубіжного кіно, висвітлено процес становлення звукового кінематографа, формування його оповідальних структур і специфічних особливостей кінозвуку і кіномузики. Підкреслено, що звук є основним зображально-виражальним засобом кіно. Вперше у вітчизняній історіографії простежено процес взаємодії мистецтв і їх творчий синтез у кінематографі в контексті практичного освоєння звуку та специфіки музичиного супроводу в кіно.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ317.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Швець А. І. 
"Дитячий текст" колискової як саундтрек до фільму жахів / А. І. Швець // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2018. - Вип. 29. - С. 145-151. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Робота містить результати дослідження, об'єктом якого є сучасні фільми жанру хоррор, а предметом - репрезентація дитячих фольклорних текстів як художній прийом, що експлуатується кіноіндустрією. Розглянуто механізми цитування та способи репрезентації дитячих фольклорних текстів у сучасній масовій культурі на прикладі базового фільму жахів останніх десятиліть. Народні колискові і їх стилізації розглядаються як культурні тексти, що містять у собі архаїчні уявлення і міфологічні моделі, які в силу міфологізованого мислення сучасного суспільства зчитуються глядацькою аудиторією на рівні колективного несвідомого. Аналізуються механізми репрезентації даних текстів, виявляється інтертекстуальне середовище як поле для гри зі смислами, досліджуються конотативні рівні, які народжуються при зустрічі візуального та вербального текстів, а також виявляються архетипічні моделі, приховані в тексті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.8 + Щ317.78 + Ш802 + Ш83(4УКР)-631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Швець А. І. 
"Дитячий текст" колискової як саундтрек до фільму жахів / А. І. Швець // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2018. - Вип. 29. - С. 145-151. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Робота містить результати дослідження, об'єктом якого є сучасні фільми жанру хоррор, а предметом - репрезентація дитячих фольклорних текстів як художній прийом, що експлуатується кіноіндустрією. Розглянуто механізми цитування та способи репрезентації дитячих фольклорних текстів у сучасній масовій культурі на прикладі базового фільму жахів останніх десятиліть. Народні колискові і їх стилізації розглядаються як культурні тексти, що містять у собі архаїчні уявлення і міфологічні моделі, які в силу міфологізованого мислення сучасного суспільства зчитуються глядацькою аудиторією на рівні колективного несвідомого. Аналізуються механізми репрезентації даних текстів, виявляється інтертекстуальне середовище як поле для гри зі смислами, досліджуються конотативні рівні, які народжуються при зустрічі візуального та вербального текстів, а також виявляються архетипічні моделі, приховані в тексті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.8 + Щ317.78 + Ш802 + Ш83(4УКР)-631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Леонтьєв С. А. 
Композиторські технології в музичній практиці американського ігрового кінематографа : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / С. А. Леонтьєв; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2019. - 15 c. - укp.

Висвітлено питання композиторських технологій в американському ігровому кінематографі. Визначено та диференційовано поняття «композиторські технології»; виведено основні положення та проблематика кіномузикології як розділу музикознавства; встановлено місце музики в загальній драматургії кінотвору. Розглянуто основні вектори української кіномузикології, окреслено перспективи її розвитку. Уперше в українському музикознавстві, на основі численних літературних наукових джерел, зроблено спробу аналізу еволюції американської кіномузики в річищі традиційних та новаторських підходів, пов’язаних із розвитком музичних технологій та технологій запису звуку. Проаналізовано фрагменти музики відомих кінокомпозиторів К. Бервелла, Вангеліса, Дж. Вільямса, Дж. Н. Говарда, Дж. Голдсмита, А. Деспла, В. Кіляра, Г. Манчіні, М. Рожі, Н. Роти, Б. Херрмана, Дж. Хорнера та Л. Шифріна до ігрових фільмів американського кінематографа. Виявлено закономірності виникнення зв’язку композиторських технологій з відеорядом у межах окремих кіножанрів, а саме - «саспенс», «екшн» (бойовик), драма, фільм жахів, комедія, історичний фільм. Досліджено підходи до використання музики «за кадром», пісні, в початкових та фінальних титрах. Простежено тенденції застосування технологій синтезу звуку в створенні кіномузики та проаналізовано наслідки впливу комп’ютерних технологій на розвиток цієї галузі кіномистецтва. На основі власного практичного досвіду показано та проаналізовано багатоетапний технологічний процес створення музичного супроводу до відеоряду ігрового фільму з використанням комп’ютерних технологій синтезу та звукозапису.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ374.3(7СПО)6-4 + Щ317.713(7СПО)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444210 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кузьменко А. М. 
Музика в українському ігровому кіно останньої третини ХХ - початку ХХІ століття: специфіка функціонування в художній структурі фільму : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / А. М. Кузьменко; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2021. - 17 c. - укp.

Досліджено специфіку функціонування музики в художній структурі українських ігрових фільмів останньої третини XX - початку XXI століття. Окреслено поняття, які розкривають філософсько-естетичну сутність кіномузики як художнього явища. Виявлено параметри, які визначають роль музики в художній структурі фільму. Запропоновано власний алгоритм аналізу кіномузики та досліджено авторські музичні концепції українських ігрових стрічок останньої третини XX - початку XXI століття (В. Храпачова, С. Луньова, А. Загайкевич, В. Сильвестрова). Проведено паралелі між становленням вітчизняних кіножанрів та особливостями їх музичних рішень в історичному аспекті. Виявлено характерну для українського кінематографа тенденцію багаторічної творчої співпраці режисерів і композиторів, що актуалізувало визначення об'єктивних та суб'єктивних факторів, які впливають на творче завдання композитора. Здійснено на основі комплексного підходу, аналіз музики українських ігрових фільмів останньої третини XX - початку XXI століття який поєднав традиційні (функціональна теорія, теорія звукових рівнів, композиційна теорія) та сучасні наукові концепції. Розглянуто різноманітні музично-виразові та композиційні прийоми в кіномузиці українських композиторів, які являються механізмом втілення режисерської ідеї та сприяють органічному драматургічному сплаву музичного ряду та екранної дії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.73(4УКР)65-8

Шифр НБУВ: РА450815 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Єрошенко О. В. 
Вокальна компонента в художньому кіно періоду "Відлиги": різновиди сольного виконання / О. В. Єрошенко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2020. - Вип. 36. - С. 124-130. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано характерні риси вокальної компоненти в художньому кіно (на обраних прикладах різножанрових кінокартин періоду "відлиги", що увійшли до фонду радянської кінокласики) в аспекті її ставлення до художніх просторів кінофільму (дієгетичний, метадієгетичний, екстрадієгетичний або недієгетичний) і функціонування в них (за класифікацією функцій звукового ряду в кіно З. Лісси). Визначено основні різновиди сольного вокального виконання в художніх кінофільмах: вокальне виконання актора-персонажа; вокальне озвучування персонажа; вокальне озвучування візуального ряду (відеоряду) кінофільму. Розглянуто в музично-художній та вокально-технічній площинах особливості сольного виконання пісень акторами в обраних кінофільмах. Зазначено домінування естрадної манери співу (за наявності певної варіативності) у вокальних компонентах художніх кінокартин указаного періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.7 + Щ314-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Єрошенко О. В. 
Вокальні композиції у фільмі "Сватання гусара" (за мотивами водевілю М. Некрасова "Петербурзький лихвар"): драматургічний аспект / О. В. Єрошенко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2022. - Вип. 40. - С. 92-99. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Виявлено музично-виконавські складові вокальних композицій фільму "Сватання гусара" (за мотивами водевілю М. Некрасова "Петербурзький лихвар") (1979, реж. С. Дружиніна) в драматургічному аспекті. Виявлено аналогічність розміщення вокальних номерів щодо дієтетичного художнього простору фільму; встановлено повне поєднання вокальних номерів з елементами композиції картини; розглянуто використання музичної лейттеми (строфа з дуету "Три голубки"), що синтезує ліричну ідею фільму; відзначено важливість вокальних композицій для представлення різних художніх сфер картини (ліричної, гротескно-комедійної, гротескно-драматичної, жанрової). Визначено, що основним драматургічним завданням вокальних номерів фільму є виразне та переконливе розкриття художнього образу героїв, що визначає першорядну роль вокальних композицій у сюжетно-образній концепції фільму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.71(4УКР)-074

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського