Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.283.49$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Вержанська О. М. 
У. С. Моем як засновник сучасної масової літератури / О. М. Вержанська // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2005. - Вип. 3. - С. 188-193. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На підставі аналізу системи етико-естетичних поглядів У. С. Моема, сформульованій як у його теоретико-літературознавчих працях так і в ідейному контексті художніх творів, зроблено висновок про еволюцію творчої позиції письменника від "чистого мистецтва" до "масової культури" через періоди захоплення ірраціоналізмом і натуралізмом. Зроблено висновок про художню адаптацію У. С. Моемом для масового читача проблематики, сюжетного та персонажного планів модерністського мистецтва, що, таким чином, є раннім зразком масової літератури, характерним для подальшого мистецтва ХХ ст.


Ключ. слова: масова культура, масліт, людина-маса, етика, естетика
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ш409.2 + Ш5(4ВЕЛ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ящук Ж. М. 
Екзистенційність як художньо-естетичний метод в українській літературі ХХ століття : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Ж. М. Ящук; Київ. ун-т ім.Т.Шевченка. - К., 1998. - 17 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено дослідженню екзистенційної естетики у творах українських авторів ХХ ст. (Є.Плужника, В.Стуса, І.Калинця) на рівні репрезентації її як художньо-естетичного методу. Аналізуючи теоретико-методологічні засади концепції екзистенціалізму та історико-соціальні передумови виникнення екзистенціалістської філософічності в культурологічному процесі України наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст., автор доводить об'єктивний характер існування екзистенційності як художньо-естетичного методу. Розкриваючи специфіку методології опрацювання художнього тексту, автор доводить правомірність використання обраної методологічної бази дослідження. Виявлення типізованих засобів і прийомів створення екзистенційної поетики текстів надають змогу визначити специфіку екзистенційної естетики як художньо-естетичного методу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-328.88 + Ю3(4УКР)6-663 + Ю812.283.49

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Канішина Н. М. 
Художньо-естетичні засади українського авангардного мистецтва першої третини XX століття : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Н. М. Канішина; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Українське авангардне мистецтво розглянуто як самобутній та оригінальний феномен у річищі європейської культури модернізму. Світоглядна філософсько-естетична основа вітчизняного авангарду формувалася як процес поступового синтезу західноєвропейської філософської традиції з традиціями власної національної культури. На цій основі українські митці-авангардисти запровадили нові художні напрями, які набули загальноєвропейського значення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ю8г(4УКР)61 + Щ103(4УКР)61-239.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306140 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Доній Н. Є. 
Ціннісна динаміка масової культури : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Н. Є. Доній; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Досліджено феномен "масова культура" у контексті її ціннісної трансформації та динамічних змін. Розглянуто естетичні особливості функціонування масової культури за доби модерну та постмодерну, аксіологічний зсув у ціннісно-смисловому універсумі сучасної поп-культури. Розкрито співвідношення еволюції та інволюції основних естетичних категорій і цінностей, а також коеволюційний процес співіснування загальнолюдських і етнонаціональних ціннісних сенсів. Проаналізовано естетичні особливості фемінізації культури шляхом подолання "кризи маскулінності", трансмутаційних змін ціннісного забарвлення етноментальності як духовного ядра національної культури. На прикладі моди та реклами - найбільш економічно розвинених видів популяційної культури - досліджено естетичні механізми функціонування універсальних цінностей у контексті етнонаціональних традицій, зокрема в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ч111.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Shabanova Yu. O. 
Metamodernism man in the worldview dimension of new cultural paradigm = Людина метамодерну в світоглядному вимірі нової культурної парадигми / Yu. O. Shabanova // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 18. - С. 121-131. - Бібліогр.: 129 назв. - англ.

Мета дослідження - осмислення антропологічних тенденцій метамодерну, що передбачає послідовне вирішення наступних завдань: експлікація змісту постпостмодерну в сучасній філософській літературі; виявлення світоглядної основи антропології метамодерну; характеристика проблемного поля метамодерної антропології та стану людини в сучасну епоху. Антропологія метамодерна вперше визначає соціокультурний контекст через коливальний стан між цінностями модерну та їх запереченням постмодерном, що надає можливість сформулювати особливість часу як прагнення до реконструкції людини-цілісної, незаангажованої домінуючими світоглядними настановами соціального характеру. Антропологію метамодерну наведено як індивідуалізацію соціокультурного простору у вигляді самореконструкції людини на всіх антропорівнях. Епоха без однозначно вираженого морального орієнтиру спирається на етику загальноприйнятого, єдиним виправданням якої є наявність універсального права на буттєвість. Діджиталізація як процес цифрової трансформації суспільства формує умови для ціннісного здійснення вільного вибору людини метамодерну, через який і самоздійснюється цілісна людина. Обгрунтовано, що метамодерн як описова позиція сучасної культурної домінанти діджиталізованої епохи, характеризується станом коливання між цінностями модерну та постмодерну. Антропологія метамодерну маніфестує себе у вигляді реконструкції людини-цілісної та самореконструкції людини-внутрішньої. Особливостями людини метамодерну визнано взаємодовизначеність індивідуального та масового. Зроблено висновки, що метамодерн - це постановка проблеми людини в новому ракурсі: яким бути і як вижити між крайнощами смислових полюсів, не втративши гідності та унікальної самоцінності. Виходячи з цього, доля людини метамодерну визначається в переслідуванні нескінченно відступаючих горизонтів антропології незавершеності, що здійснюється через постіронію, наївну щирість, оптимістичну відкритість до світу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мурашкін М. Г. 
ІНШИЙ постмодерну в релігійно-містичній культурі та мистецтві : монографія / М. Г. Мурашкін; Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ. - Дніпро : Інновація, 2021. - 210 c. - Бібліогр.: с. 191-208 - укp.

Досліджено особливості ІНШОГО постмодерну, одним із предметів якого є певний стан людини, що має зміни власної свідомості, свої особливості та потребує встановлення істини. Зазначено, що виведені закони та критерії не суперечать структурам і категоріальним системам класичної та некласичної філософії. Встановлено, що некласична філософія розглядає розум, вплетений у світ, але філософія у своїх категоріальних структурах значною мірою відсторонюється від безпосереднього досвіду. Тому й виникає необхідність розглянути такий інтимний стан людини, як стан ІНШОГО. Наголошено на важливості вибору такої цінності, як людське життя в різних особливих проявах свідомості, до чого ведуть істини релігієзнавства, релігійно-містичної культури, а також філософії в цілому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Э247

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849596 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кошетар У. П. 
Аспекти феномену "розриву" в філософській концепції С. Жижека / У. П. Кошетар // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2019. - № 1. - С. 45-49. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проведено дослідження феномену "розрив" як складової філософської концепції словенського філософа С. Жижека. Реалізація даної мети пов'язана з актуалізацією в його творчості ідей психоаналізу Ж. Лакана та діалектики Г. Гегеля. Зроблено послідовний розгляд зазначеної проблеми в історико-філософському контексті. Зазначене дозволило сформувати важливе уявлення про актуалізацію феномену "розрив" у постмодерній філософії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського