Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (44)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.452.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Воропай Т. С. 
В поисках себя. Идентичность и дискурс / Т. С. Воропай; Харьк. гос. политехн. ун-т. - Х., 1999. - 418 c. - Библиогр.: с.399-414 - рус.

Рассмотрены вопросы сравнительного анализа дискурсов романтизма, модернизма и постмодернизма, способы репрезентации "Я" в этих дискурсах, особенности современной художественной литературы, которая идентифицирует себя как "металитература", а также особенности ее генезиса, онтологического статуса, взаимоотношений автора и героя. Проанализирована эволюция герменевтики, ее непростые отношения с деконструкцией, современные герменевтические доктрины. Изложены философские вопросы об идентичности и отказе от идентичности, о свободе и ответственности, единстве и многообразии, тождестве и различии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю223.32 + Ю251.51/52 + Ю3(0)6 + Ю812.452.1 + Ч111.156 691

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597040 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Азарова Ю. О. 
Деконструкция, или мистерия чтения / Ю. О. Азарова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 136-138. - рус.

Розглянуто літературний об'єкт як наріжний камінь сучасних теорій мистецтва. Зазначено, що деконструкція - інша тактика і стратегія дослідження, покликана подолати бар'єри "системного читання".

Рассмотрен литературный объект как краеугольный камень современных теорий искусства. Указано, что деконструкция - иная тактика и стратегия исследования, призванная преодолеть барьеры "системного прочтения".

Literary plant as a corner stone of the modern theories of art. Deconstruction - other tactics and strategy of research called to overcome barriers " of a systemic perusal ".


Ключ. слова: деконструкция, литературный объект
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.1 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Герасимчук В.  
Роман культури / В. Герасимчук // Філософ. думка. - 2006. - № 5. - С. 38-53. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ч111.1 + Ш400

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Сабат Г. П. 
Казки Івана Франка як естетико-поетикальна система : автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.06, 10.01.01 / Г. П. Сабат; Київ. Нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 40 c. - укp.

Вивчено синкретизм творчих методів (реалізму, натуралізму, романтизму, неоромантизму, сюрреалізму, символізму, експресіонізму, імпресіонізму) у казковій лабораторії письменника, що до цього часу не були предметом спеціального дослідження. Проаналізовано поетикальні особливості казкового стилю, репрезентовано таксономію казок І. Франка за різними фокальними параметрами. Вперше вивчено художньо-пластичну роль хронотопу у Франковій казкотворчості, його місце в структурі творів. Вплив фольклорної казки на формування естетичної свідомості І. Франка проаналізовано на структурному та семантичному рівнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко І.Я.534 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364635 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шатова І. М. 
М.Кузмін та російський емоціоналізм 1920-х років (проблема подолання кризи мистецтва) : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.02 / І. М. Шатова; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2000. - 20 c. - укp.

Розглянуто відображення в творчості М.Кузміна та російських емоціоналістів тих сучасних ідей, поглядів, які становлять філософсько-естетичну концепцію М.О.Бердяєва "кризи мистецтва". Досліджено можливість вирішення емоціоналістами проблеми подолання кризи мистецтва. На матеріалі художньої та критичної творчості Кузміна й емоціоналістів, їх теоретичних робіт періоду емоціоналізму (1922 - 1925 рр.) і попередніх років, розглянуто естетичну платформу емоціоналізму, яка протистоїть автоматизованому життю та механізованому, бездушному, формальному мистецтву (футуризму, кубізму тощо), що призвело до кризи класичної естетики. Кузмін та емоціоналісти не тільки оголосили "похід проти формалістики", але протиставили їй свою "азбуку мистецтва", сформулювали основні положення художньої ідеології, підтверджені їх творчістю, перерахували основні та вічні атрибути справжнього мистецтва. Крім цього, своїми художніми шуканнями та положеннями емоціоналізму Кузьмін та емоціоналісти окреслили вихід із духовного тупика мистецтва "старого Заходу", указали на хвилю нового мистецтва, поширену в Росії, Німеччині, Америці, визначили його основну характеристику (прагнення до "високої елементарності") та дали йому ім'я - емоціоналізм. Внаслідок проведеного дослідження кардинально переглянуто погляд на російський емоціоналізм як на явище, що не сфрмувалося, випадкове, незначне, позбавлене цілісності, яке відображає естетичні погляди одного тільки його лідера - М.Кузміна та безперспективне для наступних етапів історії літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-328.88 + Ш5(4РОС)6-4 Кузмін М.О.42 + Ю812.283 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Стоян С. П. 
Міфологічна традиція в літературній творчості ХХ століття : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / С. П. Стоян; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Визначено, що міфологізм - це інструмент художньої організації матеріалу та засіб виразу певних національно-культурних моделей буття. Ідейними засадами створення неоміфологічного напрямку виступили положення: філософія життя, інтуїтивізм, психоаналіз, структуралізм, ритуалізм, функціоналізм. Розширено практику використання міфологічної тематики в літературі. Створено новаторську форму побудови сучасного літературного твору. Доведено, що звернення сучасних митців до психоаналізу та "глибинної" психології призводить до формування характерних рис психологізму, відсутніх в міфології. В процесі моделювання неоміфологічного твору досліджено феномен містицизму. Аргументовано, що "відродження" міфу в літературній творчості ХХ ст. сприяло формуванню нової посткласичної естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ю225.5 + Ш400.191

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дмитраш Т. Г. 
Нігілістична модель "трагічного": досвід естетичного аналізу літературного тексту : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т. Г. Дмитраш; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 18 c. - укp.

Дисертацію присвячено розв'язанню проблеми функціонального використання поняття "трагічне" як засобу естетичного аналізу художніх явищ. Досліджено динаміку формування і трансформації "трагічного" у контексті моністичного та нігілістичного способів мислення, представлених класичною і некласичною традиціями. Основну увагу приділено розробці методологічних засад використання поняття "трагічне" у дослідженні композиційно-структурних та змістових особливостей художніх творів, що репрезентують нігілістичний спосіб мислення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.51 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Спичак О. Е. 
Естетика метафоричного простору в українській поетиці : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / О. Е. Спичак; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2011. - 19 c. - укp.

Досліджено онтологічну сутність метафоричного простору (МП) як основного конструкта життєдіяльності української поетики. Розглянуто феномен матафоричності в естетичному полі мовної комунікації української поетики, виявлено діалектичну взаємодію даної комунікації та МП як цілісного розвитку поетичного буття. Визначено особливості МП через естетичні характеристики української поетики. Установлено, що естетичні поняття "прекрасне" та "піднесене" виконують роль аксіологічного критерію у визначенні достовірності та художньості метафори, сприяючи цілісності та гармонійності розвитку поетичного мистецтва. Доведено, що художня інтенція метафори формує гіпер- або гіпометафоричність художнього ладу. З'ясовано, що постмодерністська естетика спотворює ціннісний лад метафоричного простору української поетики, надає їй деконструктивного характеру й об'єктивно переводить метафору в антиметафору. Окреслено специфіку метафоричних світів української культури шляхом дослідження естетичного простору метафори як можливості формування цілісності мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171.11 + Ш5(4УКР)-357 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Оніщенко О. І. 
Письменники як дослідники: потенціал теоретичних ідей (О. Уайльд, Т. Манн, А. Франс, І. Франко, С. Цвейг) : монографія / О. І. Оніщенко. - К. : Ін-т культурології НАМ України, 2011. - 271 c. - Бібліогр.: 108 назв - укp.

Розглянуто теоретичний доробок О. Уайльда, Т. Манна, А. Франса, І. Франка та С. Цвейга, що посідає визначне місце в їх творчій спадщині. Показано, що спираючись на принципи міждисциплінарного підходу, письменники артикулювали низку оригінальних ідей, які стали вагомим внеском у європейську гуманістику другої половини XIX - першої половини XX ст. Увагу приділено соціальному аспекту естетизму О. Уайльда, евристичному потенціалу "культурософських" поглядів Т. Манна, психологічним ідеям і літературознавчим студіям А. Франса. Висвітлено питання біографізму та самоаналізу у творчості І. Франка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4)-304 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА750952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бурмаченко К. Ю. 
Поетика постмодерного мистецтва Умберто Еко : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / К. Ю. Бурмаченко; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2012. - 15 c. - укp.

Відображено актуальні тенденції естетичної думки ХХ - ХХІ ст., пов'язані з пошуками нової поетики для пояснення сучасної літератури та методів текстотворення зі збереженням теоретичних напрацювань минулих поколінь. Вибір поетики постомодернізму як об'єкту дослідження обгрунтовано поширенням її методології, методологічною гнучкістю даної поетики та семіотизацією філософської проблематики XX - XXI ст. Обгрунтовано теорію поетики постмодернізму в філософії Умберто Еко за рахунок аргументації можливості трансформації ідей поетики конструктивного постмодернізму М. Бахтіна, Ю. Крістевої, Р. Барта через їхнє переосмислення, доповнення та створення нової теорії поетики. Показано, що феномен поетики постмодернізму в філософії Умберто Еко показує складну наративну систему поетики конструктивного постмодернізму, яка не має однієї встановленої форми та не піддається простому означенню та класифікації, оскільки поєднується з семіотикою. Виявлено основні варіативності поетики конструктивного постмодернізму та їх взаємодоповнюваність, показано її відповідність вимогам постнекласичної естетики та науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ю3(4ІТА)6-8 Еко У. + Ш400.221.889

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА395219 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шевченко О. В. 
Естетичний вимір культурної ідентичності у контексті інтертекстуальності сучасного роману : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.08 / О. В. Шевченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 19 c. - укp.

Висвітлено проблему самопізнання у контексті романної творчості за допомогою екзистенційно-феноменологічного, постструктуралістського підходів і сучасної персонології. Естетичний вимір сучасності, який передбачає звернення як до класичних, так і некласичних естетичних теорій, глибоко розкриває особливості формування культурної ідентичності як самототожності суб'єкта за умов деконструкції культури. Розглянуто взаємозв'язок сучасного естетичного виміру антропологічних теорій та інтертекстуальності роману як ефективного засобу й умови формування культурної ідентичності. Висвітлено феномен інтертекстуальності не лише як міжтекстового діалогу, цитацій, а як методу художнього мислення суб'єкта творчості (автора/читача). Естетичне осмислення феноменів тілесності, повсякденності, Іншого за умов інтертекстуальності розкриває екзистенційні стани суб'єкта автора/героя/читача та відображає актуальні проблеми культурної ідентичності на початку XXI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415039 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Легка Н. В. 
Література кінця ХХ століття в пошуках реальності (естетико-культурологічний аналіз) : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Н. В. Легка; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2013. - 17 c. - укp.

Досліджено творчі пошуки осягнення реальності на основі аналізу літературної спадщини лауреатів Нобелівської премії в галузі літератури кінця XX - початку XXI ст. Висвітлено основні аспекти функціонування літературного твору як культурного та мистецького явища. Вивчено особливості функціонування внутрішньої реальності літературного твору та її основні складові, а також теорії залученості та значення читача в процесі літературної творчості. Розкрито специфіку функціонування інституту літературної премії через аналіз відомостей про різноманітні літературні премії. Акцентовано увагу на дослідженні основних засад та принципів Нобелівської премії в галузі літератури. Визначено місце та значення письменника-лауреата в мистецтві та культурному житті суспільства. Розглянуто власне бачення митцями основних проблем літературної творчості та її місця у реальності. Проаналізовано літературний доробок письменників-лауреатів Нобелівської премії в галузі літератури з 1990 до 2011 рр. Висвітлено тематику та ключові запитання, які ставить перед собою митець на межі двох тисячоліть.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ш5(0)6-304

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА399071 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чаплыгин А. К. 
Философия и литература : монография. Ч. 1 / А. К. Чаплыгин; Харьков. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харьков : Лидер, 2017. - 442 c. - рус.

Исследованы многообразные взаимные связи философии и художественной литературы как форм духовного освоения мира. Представлены пространство и время бытия человека в контексте философско-литературных дискурсов, творчество и самотворчество человека в философском и литературно-художественном аспекте. Отдельно рассмотрены философские идеи, представленные в романах Ф. М. Достоевского, М. Пруста, Т. Манна, А. Платонова. Древнекитайская "Книга времен" и "Исповедь" Аврелия Августина представлены как памятники истории и культуры, а также как источники по теории творчества и самотворчества человека. Отдельные главы посвящены философско-литературному творчеству А. Герцена и В. Розанова. Изучено отражение идей И. Канта в восточнославянской культуре.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ш400.04:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357241/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Shabanova Yu. O. 
Metamodernism man in the worldview dimension of new cultural paradigm = Людина метамодерну в світоглядному вимірі нової культурної парадигми / Yu. O. Shabanova // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 18. - С. 121-131. - Бібліогр.: 129 назв. - англ.

Мета дослідження - осмислення антропологічних тенденцій метамодерну, що передбачає послідовне вирішення наступних завдань: експлікація змісту постпостмодерну в сучасній філософській літературі; виявлення світоглядної основи антропології метамодерну; характеристика проблемного поля метамодерної антропології та стану людини в сучасну епоху. Антропологія метамодерна вперше визначає соціокультурний контекст через коливальний стан між цінностями модерну та їх запереченням постмодерном, що надає можливість сформулювати особливість часу як прагнення до реконструкції людини-цілісної, незаангажованої домінуючими світоглядними настановами соціального характеру. Антропологію метамодерну наведено як індивідуалізацію соціокультурного простору у вигляді самореконструкції людини на всіх антропорівнях. Епоха без однозначно вираженого морального орієнтиру спирається на етику загальноприйнятого, єдиним виправданням якої є наявність універсального права на буттєвість. Діджиталізація як процес цифрової трансформації суспільства формує умови для ціннісного здійснення вільного вибору людини метамодерну, через який і самоздійснюється цілісна людина. Обгрунтовано, що метамодерн як описова позиція сучасної культурної домінанти діджиталізованої епохи, характеризується станом коливання між цінностями модерну та постмодерну. Антропологія метамодерну маніфестує себе у вигляді реконструкції людини-цілісної та самореконструкції людини-внутрішньої. Особливостями людини метамодерну визнано взаємодовизначеність індивідуального та масового. Зроблено висновки, що метамодерн - це постановка проблеми людини в новому ракурсі: яким бути і як вижити між крайнощами смислових полюсів, не втративши гідності та унікальної самоцінності. Виходячи з цього, доля людини метамодерну визначається в переслідуванні нескінченно відступаючих горизонтів антропології незавершеності, що здійснюється через постіронію, наївну щирість, оптимістичну відкритість до світу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Шимчишин М. М. 
Соціокультурний вимір національної ідентичності (на прикладі монографії О. Г. Шостак "Художні виміри національної ідентичності в творчості сучасних північноамериканських письменників корінного походження". Київ: Талком, 2020) / М. М. Шимчишин // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2020. - № 2. - С. 106-109. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено культурологічний аналіз основних структурних компонентів монографії О. Г. Шостак "Художні виміри національної ідентичності творчості сучасних північноамериканських письменників корінного походження", що зумовлюють трансформації уявлень про національну ідентичність у транзитних суспільствах сучасних корінних спільнот Північної Америки. Обгрунтовано положення, що різноманітні компоненти національної ідентичності детермінують відповідні ролі й функції індіанської особистості, а також відповідають за практичну реалізацію прав і свобод у США та Канаді. О. Г. Шостак вперше у вітчизняному літературознавстві комплексно і системно обгрунтовує поняття літератур корінних народів північноамериканського континенту, що дає можливість запропонувати цілісне розуміння та інтерпретацію творчості письменників корінного походження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(71)-300.94 + Ю812.452.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського