Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (8)Книжкові видання та компакт-диски (60)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.213.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 45
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Демиденко В. К. 
Совість : Навч.-метод. посіб. / В. К. Демиденко; Наук.-метод. центр серед. освіти. - К., 2000. - 86 c. - Бібліогр.: 79 назв. - укp.

Розглянуто поняття совісті в контексті історичних і сучасних психолого-педагогічних проблем моральності та морального виховання. Визначено мотиви моральної поведінки людини, а також висвітлено характерні особливості совісті та її механізми. Окрему увагу приділено проблемі виховання та розвитку совісті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 я7 + Ю935.213.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Журов М. С. 
Предательство и преданность как социально-психологические феномены в построении взаимообусловленных отношений / М. С. Журов // Право і безпека. - 2002. - № 4. - С. 188-191. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Розглянуто об'єктивні умови, що визначають такі форми поводження, як відданість і зрадництво; відзначено їх позитивну і негативну роль в організації взаємообумовлених суспільних відносин.

Рассмотрены объективные условия, определяющие такие формы поведения, как преданность и предательство; отмечена их положительная и отрицательная роль в организации взаимообусловленных общественных отношений.

The objective attitudes determining such forms of behavior, as devotion and treachery are reviewed; their positive and negative role in organization conditioned the friend by the friend of public attitudes is marked


Ключ. слова: предательство, преданность, социально-психологические феномены
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Свідерська Г.  
Проблема чуйності / Г. Свідерська // Соц. психологія. - 2005. - № 3. - С. 130-138. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблему прояву кращих людських якостей - чуйності, гуманності, доброзичливості, безкорисливої допомоги, співчуття. Учні сучасної школи не мають чітко сформованих моральних ідеалів та еталонів поведінки, оскільки колишні, радянські, втратили актуальність, а нові, задекларовані, ще не стали необхідними життєвими орієнтирами. Проведено кількісний аналіз одержаних у ході дослідження даних щодо особистісних якостей опитуваних


Ключ. слова: чуйність, співчуття, моральні ідеали
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Журавльова Л.  
Емпатійні ставлення та їх класифікація / Л. Журавльова // Соц. психологія. - 2008. - № 5. - С. 39-46. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Емпатію розглянуто як системне утворення, що входить до метасистеми "Людина - Світ", і проявляється в ній у вигляді емпатійних ставлень і стосунків. Представлено широку класифікацію емпатійних ставлень та їх критеріїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Орищенко О. А. 
Диференційно-психологічний аналіз емпатії : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. А. Орищенко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 20 c. - укp.

Уперше теоретично та емпірично розглянуто структуру емпатії на формально-динамічному, якісному, а також змістовому рівнях. Змістовний рівень представлено показниками емпатичної спрямованості, досліджено її компонентний склад. Визначено характер взаємовідносин між якісними та змістовими показниками емпатії, здійснено диференційно-психологічний аналіз їх поєднань. Доведено та вивчено взаємозв'язки змістових показників з широким спектром властивостей особистості, проаналізовано психологічні портрети осіб з різною індивідуальною структурою емпатії (своєрідність якісно-кількісного поєднання її показників). Розвинуто уявлення про емоційність (стійка властивість індивідуальності) як фактора, що структурує показники емпатії. Розроблено тест-опитувальник показників емпатичної спрямованості (методику діагностики змістових показників емпатії).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Свідерська Г. М. 
Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Г. М. Свідерська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Наведено результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблеми чуйності. Проведено етимологічно-семантичне вивчення поняття "чуйність" та розглянуто особливості її прояву на різних етапах онтогенезу. Виділено структурні компоненти чуйності (когнітивний, емоційний, поведінковий), рівні розвитку даної морально-психологічної якості у ранньому юнацькому віці (високий, середній, нижче середнього, низький). Установлено психолого-педагогічні чинники, які визначають розвиток чуйності на даному етапі онтогенезу (сформованість моральної самосвідомості учнів, розширення системи ціннісних орієнтацій старшокласників за рахунок прийняття ними гуманних цінностей, актуалізація емпатійності школярів, сформованість у них прийняття іншої людини, доброзичливості, турботливості, розвиток культури спілкування (виховання тактовності, ввічливості), гуманно-особистісний підхід учителя у вихованні учнів та конструктивне поєднання навчально-виховної роботи школи з впливом сім'ї на моральний розвиток старшокласника). Доведено, що чуйність у ранньому юнацькому віці можна формувати шляхом розвитку її структурних компонентів з урахуванням відповідних психолого-педагогічних чинників засобами соціально-психологічного тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю983.402.3 + Ч421.352.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Малєєва О. Л. 
Психологічні особливості схильності особистості до переживання почуття провини : автореф. дис... канд. психол. наук / О. Л. Малєєва; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито психологічну сутність схильності до переживання почуття провини, описано компонентний склад структурних аспектів даного феномену. Розглянуто провину-рису як складне, але цілісне явище, екзистенціальний вимір якого суттєво впливає на важливі характеристики особистості: задоволеність життям, адаптивність, самоставлення. Наведено відомості щодо генезису провини. Виділено та систематизовано основні функції провини - регулятивну, адаптивну, комунікативну, саморозуміння та самовдосконалення. Досліджено складові мотиваційної функції провини: "повернення до себе", "повернення до інших", "повернення до природи". Викладено відомості щодо комплексів діагностики формально-динамічних і якісних показників схильності до переживання почуття провини. Доведено їх надійність, валідність і висвітлено процедуру стандартизації. Показано взаємозв'язок структурних аспектів схильності до переживання почуття провини з певними параметрами емпатії, самоставлення, соціальної адаптивності, мотивації афіліації, рисами особистості (за Р.Кеттеллом). Досліджено психологічні характеристики осіб з певним сполученням якісних показників схильності до переживання почуття провини (одно- та багатокомпонентні типи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю937.26-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Юдіна О. М. 
Психологічні особливості формування емпатійності майбутніх лікарів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. М. Юдіна; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 17 c. - укp.

На підставі аналізу психологічних особливостей формування емпатійності майбутніх лікарів виявлено, що основою схильності до співпереживання є процес емоційної ідентифікації. Уточнено зміст поняття "емпатійність", досліджено зв'язки між рівнем емпатійних здібностей та індивідуально-психологічними якостями студентів-медиків. Виявлено залежність розвитку емпатійності від статі, виду майбутнього фаху та тривалості навчання. Визначено, що рівень емпатійних здібностей позитивно корелює з конформністю, сензитивністю, комунікабельністю, рефлексивністю; негативно - з замкнутістю, конфліктністю, агресивністю, емоційною нестабільністю, тривожністю, заниженою самооцінкою. Розроблено та впроваджено програму тренінгу емпатійності майбутніх лікарів. Доведено, що цілеспрямована психокорекція емоційно-чуттєвої сфери на етапі професійної підготовки сприяє підвищенню рівня розвитку емпатійності студентів-медиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Р11(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Софіна Л. В. 
Індивідуально-психологічні відмінності переживання почуття провини : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л. В. Софіна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 18 c. - укp.

З метою визначення індивідуально-психологічних особливостей переживання провини досліджено характеристики почуття провини на різних рівнях розвитку структури особистості. Встановлено, що найбільш тісний взаємозв'язок поєднує почуття провини з особливостями нервової системи. Розроблено типологію переживання людиною даного почуття та виділено два його типи, а саме: спрямованість провини на саму себе та спрямованість провини на інших людей. Установлено три особистісні профілі переживання почуття провини - лідируючий, збудливий і вразливий. На підставі результатів дослідження статевих відмінностей з'ясовано, що жінки мають більш високі кількісні показники переживання почуття провини, ніж чоловіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2-70

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кленчу А. М. 
Емоційно-комунікативні особливості атрактивності та їх корекція у дівчат старшого юнацького віку : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Кленчу; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - О., 2011. - 20 c. - укp.

Описано симптомокомплекс характеристик атрактивності, в яких, наряду з іншими, провідними виступають емоційно-комунікативні (зовнішня привабливість, оптимістичність, експресивність, впевненість у собі, доброзичливість, відкритість, комунікабельність, щирість, культурність). Розкрито чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку атрактивності та виявлені певні її види та рівні її самооцінки. В емпіричному дослідженні встановлено зовнішні та внутрішні фактори специфіки атрактивності (фемінність, андрогінність, екстравертованість, агресивність, емоційна лабільність, експресивність, емпатичність, товариськість, відкритість, самооцінка атрактивності). Розроблено й апробовано систему психокорекції, яка спрямована на розвиток емоційно-комунікативних особливостей атрактивності та позитивної "Я-концепції". Доведено, що впровадження запропонованої програми сприяє значному підвищенню самооцінок учасниць за більшістю виявлених характеристик симптомокомплексу атрактивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю937.31 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ворожбит С. А. 
Почуття довіри як чинник соціально-психологічної адаптації студентів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / С. А. Ворожбит; НАПН України Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Виявлено особливості розвитку почуття довіри особистості студента протягом трьох циклів соціально-психологічної адаптації до ВНЗ. Встановлено, що початок навчання у ВНЗ пов'язаний з почуттям недовіри до нового оточення, заснованим на прагненні захистити свій внутрішній світ, знизити можливість маніпулювати собою. На другому етапі адаптаційного циклу у студентів виявлено низький рівень почуття довіри з тенденцією до зародження істинної довіри щодо соціально-психологічного середовища ВНЗ, це обумовлено тим, що єдиним критерієм довіри у студентів є емоційне прийняття іншої людини, що більш близьке вірі, ніж почуттю довіри. На третьому етапі виявлено покращання процесу СПА. Значимими стають істинні критерії почуття довіри - єдність, передбачуваність, надійність. Визначено внутрішні детермінуючі чинники та стратегії процесу соціально-психологічної адаптації студентів. Доведено існування залежності між ефективністю процесу соціально-психологічної адаптації та почуттям довіри у студента.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА379665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Рыбалка В. В. 
Психология чести и достоинства личности: культурологические и аксиологические аспекты : науч.-метод. пособие / В. В. Рыбалка; МОН Украины, НАПН Украины, Укр. науч.-метод. центр практ. психологии и социал. работы, Ин-т пед. образования и образования взрослых, Ин-т одарён. ребёнка. - О. : Інтерпринт, 2010. - 414 c. - Библиогр.: с. 399-406 - рус.

Освещены культурологические и аксиологические аспекты проблемы чести и достоинства личности, их проявление и развитие у учащейся молодежи и взрослых. Проблема чести и достоинства как культурно-аксиопсихологических феноменов рассмотрена на основе личностного, ценностно-рефлексивно-креативного подхода, согласно которому они предстают своеобразным центром общей и психологической культуры человека, формой сознания, переживания личностью своей уникальной социальной и индивидуальной ценности в обществе и в собственном сознании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю713.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737502 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кадишева Л. Б. 
Психологічні детермінанти почуття власної гідності : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л. Б. Кадишева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - О., 2011. - 20 c. - укp.

Здійснено теоретичний і емпіричний аналіз феномену почуття власної гідності як інтегральної багатокомпонентної особистісної характеристики, її компонентів і психологічних детермінант. Виявлено психологічні характеристики особистості, які співвідносяться з досліджуваною властивістю. Доведено вплив показників локус-суб'єктивного контролю, термінальних цінностей, сенсожиттєвих орієнтацій і індивідуально психологічних властивостей особистості у детермінації почуття власно гідності. За результатами якісного аналізу виявлено індивідуально-психологічні особливості почуття власної гідності, описано психологічні портрети осіб з різним типом і рівнем почуття власної гідності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Рибалка В. В. 
Психологія честі та гідності особистості: культурологічні та аксіологічні аспекти : наук.-метод. посіб. / В. В. Рибалка; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих, Ін-т обдар. дитини, Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соціал. роботи. - К. : Інфросистем, 2011. - 428 c. - Бібліогр.: 169 назв. - укp.

Висвітлено культурологічні та аксіологічні аспекти проблеми честі та гідності особистості, їх прояв і розвиток в учнівської молоді та дорослих. Ці проблеми розглянуто на основі особистісного, ціннісно-рефлексивного підходу, за яким вони постають як своєрідний центр загальної та психологічної культури людини, як форма усвідомлення, переживання особистістю своєї соціальної й індивідуальної цінності в суспільстві та у власній свідомості. Зазначено, що честь і гідність особистості виступають сутнісною етико-психологічною й аксіопсихологічною ознакою людини як суб'єкта високоморальної поведінки та творчої діяльності з продукування духовних і матеріальних цінностей, в тому числі і самої себе як найвищої цінності. З'ясовано, що надмірне приниження або піднесення особистості, відхилення від суспільного й індивідуального кодексу честі та гідності призводять до гострих особистісних і громадських проблем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю713.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Дерев'янко С.  
Гордість і почуття власної гідності: відмінності в переживаннях / С. Дерев'янко // Соц. психологія. - 2011. - № 5. - С. 59-66. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито основні відмінності між почуттями гордості та власної гідності, які пов'язані з переживаннями самоцінності. Засобом контент-аналізу відповідей досліджуваних визначено ситуації, які найчастіше супроводжуються переживаннями гордості та почуття власної гідності: невизнання власних помилок (гордість), захист себе (гідність).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сушик Н. С. 
Емпатійніcть як професійно значуща якість соціальних педагогів / Н. С. Сушик // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 17. - С. 135-139. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено сутність, структуру, компоненти, зміст, рівні емпатійності соціальних педагогів. Обгрунтовано мету, завдання, зміст формування цієї професійно значущої якості фахівців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Татенко В.  
Ніжність як прояв людської душі і предмет психологічного дослідження / В. Татенко // Соц. психологія. - 2009. - № 5. - С. 21-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено феномен ніжності як своєрідне поєднання інтимно-особистісного почуття і душевного ставлення однієї людини до іншої (а також до тварин, рослин, предметів і явищ природного і рукотворного світу).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Свідерська Г. М. 
Психологія чуйності : монографія / Г. М. Свідерська. - Т. : ТНПУ, 2013. - 305 c. - Бібліогр.: с. 195-224 - укp.

Досліджено проблему чуйності у теоретичному та практичному аспектах. Наведено узагальнені результати етимологічно-семантичного аналізу поняття чуйності. Розглянуто проблему чуйності в історії філософсько-психологічної думки. Розкрито психологічні особливості складових чуйності й її вчішкову природу. На основі результатів емпіричного дослідження чуйності у ранньому юнацькому віці визначено психологічні чинники її розвитку. Доведено, що чуйність на даному етапі онтогенезу можна формувати засобами соціально-психологічного тренінгу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА765270 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Михальчишин Г.  
Мотиваційні аспекти подання милостині / Г. Михальчишин // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. Філософ. науки. - 2012. - Вип. 15. - С. 330-339. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Проаналізовано мотиваційні особливості милосердя. Проведено емпіричне психологічне дослідження. Опитано жителів м. Львів та проведено експеримент для визначення причин подачі милостині прохачам. Дослідження здійснено у три етапи. З'ясувалося, що настрій людини не є тим визначаючим чинником, який впливає на прийняття нею рішення подати милостиню. Досліджувані остерігаються жебрацтва і вважають це нездоровим для психіки людини. Вони схильні скоріше надавати допомогу тій людині, яка є активною і не маніпулює жалістю до себе. Пожертва допомагає не лише потребуючому жебраку але й тому, хто робить пожертву. Є недостатньо вивченими соціальні і психологічні чинники такого явища як бідність, жебракування та милосердя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2-72

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/філос. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Косарєва О. І. 
Теоретичний аналіз проблеми виникнення почуття сорому у дітей / О. І. Косарєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С.  167-170. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Відзначено, що почуття сорому як один з важливих мотивів людської поведінки постійно привертало увагу представників психолого-педагогічної науки. Подано теоретичний аналіз проблеми виникнення почуття сорому у дітей та розкрито основні його причини та наслідки. Зроблено висновок, що глибинним джерелом сорому є страх, що активізує архаїчні страхи, пов’язані з особистісною історією й історією людства зокрема.

Отмечено, что чувство стыда как один из важных мотивов человеческого поведения постоянно привлекало внимание представителей психолого-педагогической науки. Дан теоретический анализ проблемы возникновения чувства стыда у детей и раскрыты основные его причины и последствия. Сделан вывод о том, что глубинным источником стыда является страх, который активизирует архаические страхи, связанные с личностной историей и историей человечества в частности.

This article deals with the theoretical analysis of the problem of children’s shame. It has been found out the reasons and the conditions of emerging of shame. It also has been given a description of the results of parents’ inducement of shame and blame.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю983.726-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського