Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (16)Автореферати дисертацій (14)Книжкові видання та компакт-диски (148)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю937.24$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 109
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Любовецька І. Й. 
Проблема здібностей та обдарованості у вітчизняній та зарубіжній психології / І. Й. Любовецька // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 222-227. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Демидюк О. Б. 
Целевое развитие метаспособностей в процессе обучения / О. Б. Демидюк // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 41-44. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Розглянуто питання комплексного розвитку метаздібностей, що імпліцитно містять у собі цілий ряд підпорядкованих здібностей. Визначено такі метаздібності: здібність до саморозвитку, синергетичної взаємодії з навколишнім середовищем, емпатичне відношення до світу, до себе та до людей, що складає основу духовності. Підкреслено, що розвиток однієї метаздібності призводить до розвитку інших.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кагальняк Г. І. 
Психологія здібностей : Навч. посіб. / Г. І. Кагальняк, Г. О. Шулдик, Б. А. Якимчук, Л. А. Данилевич; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2001. - 76 c. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Висвітлено різні підходи до інтерпретації здібностей як складної психічної функції. Розкрито їх взаємозв'язок із знаннями, вміннями та навичками. Охарактеризовано структуру різних спеціальних здібностей. Визначено природні передумови, необхідні для розвитку здібностей та умови їх формування. Описано індивідуальні відмінності здібностей та наведено деякі методики для їх діагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73 + Ч421.220я7

Шифр НБУВ: ВА610568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Романовский А. Г. 
Резервы психики и приемы их активизации : Учеб.-метод. пособие по курсу "Психология жизн. успеха" для студ. инж. и экон. спец. / А. Г. Романовский, А. С. Пономарев, В. Е. Михайличенко; Нац. техн. ун-т "Харьк. политехн. ин-т". - Х., 2002. - 64 c. - Библиогр.: с. 62 - рус.

Рассмотрены принципы и механизмы функционирования организма, раскрыта сущность понятия резервов психики, предложены способы раскрытия потенциала человека. Показана роль деятельности головного мозга и подсознания в управлении психическими процессами. Раскрыты механизмы саморегуляции психического состояния человека. Описаны основные приемы активизации резервов психики, предложены методики их использования. Показана сущность аутогенной тренировки, гипноза и внушения, медитации и нейролингвистического программирования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73

Шифр НБУВ: ВА624667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Максименко С. Д. 
Розвиток психіки в онтогенезі : [В 2 т.]. Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень: генетичний аспект / С. Д. Максименко. - К. : Форум, 2002. - 335 c. - Бібліогр.: с. 304-318. - укp.

Розглянуто механізми перетворення змісту та форм відображення в психіці, свідомості та діяльності людини для створення передумов перетворень трансформації та природної чутливості у новоутворення - здібності до творчості. Висвітлено засади взаємозв'язку навчання та розвитку особистості. Наведено емпіричні методи вивчення розвитку особистості, зокрема, обстеження, анкетування, узагальнення незалежних характеристик, а також додаткові (тести здібностей, успішності), аналізу продуктів діяльності особистості. Розглянуто історію розвитку навчального експерименту. Вміщено схему задаток - здібність - механізм для оперативних перетворень зовнішніх впливів у психічні явища.

Рассмотрен механизм преобразования содержания и форм отображения в психике, сознании и деятельности человека для создания предпосылок преобразования трансформации и природной чувствительности в новообразовании - способности к творчеству. Освещены принципы взаимосвязи обучения и развития личности. Приведены эмпирические методы изучения развития личности, в частности, обследования, анкетирования, обобщения независимых характеристик, а также дополнительные (тесты способностей, успешности), анализа продуктов деятельности личности. Рассмотрена история развития учебноого эксперимента. Помещена схема задатки - способность - механизм для оперативных преобразований внешних влияний в психические явления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8в605 + Ю983.724-8в605 + Ч30в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: В345850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. - Житомир : Рута, 2006. - 320 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. З використанням розроблених методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей), розкрито особливості взаємовпливу вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей і результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности личности. С использованием разработанных методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) раскрыты особенности взаимовлияния возрастных, социально-психологических и субъектно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей и результаты биографических исследований жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8с + Ю945.1 + Ю983.724 + Ю984.51 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Здібності, творчість, обдарованість : теорія, методика, результати досліджень / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика. - Житомир : Вид-во ПП Рута, 2007. - 319 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. На підставі авторських методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей) висвітлено особливості взаємодії вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей. Викладено результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности. На основе авторских методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) освещены особенности взаимодействия возрастных, социально-психологических и субъективно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей. Изложены результаты биографического исследования жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю937.24 с24 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Проблеми психології творчості та обдарованості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2006. - 196 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 1, вип. 1). - укp.

Розглянуто питання діагностики творчого потенціалу дітей, реалізації творчого потенціалу в художньо-графічній діяльності молодших школярів, а також прояву творчого потенціалу підлітків у процесі проектування стратегій подолання несприятливих ситуацій. Проаналізовано психологічні особливості розв'язування молодшими школярами конструктивних задач. Наведено психологічну характеристику прогнозування розв'язку творчих математичних задач, висвітлено гіпотези розв'язання нових математичних задач.

Рассмотрены вопросы диагностики творческого потенциала детей, реализации творческого потенциала в художественно-графической деятельности младших школьников, а также проявления творческого потенциала подростков в процессе проектирования стратегий преодоления неблагоприятных ситуаций. Проанализированы психологические особенности решения младшими школьниками конструктивных задач. Приведена психологическая характеристика прогнозирования решения творческих математических задач, освещены гипотезы решения новых математических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я43 + Ю937.24я43 + Ч311.220я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Семенова-Пономаренко Р. А. 
Психологические факторы развития одаренной личности : монография / Р. А. Семенова-Пономаренко, Д. К. Королев, О. В. Зазимко, М. А. Снежная, М. Н. Янковчук; АПН Украины. Ин-т психологии им. Г.С.Костюка. - Житомир, 2007. - 186 c. - Библиогр.: с. 178-183 - рус.

Освещены проблемы психологических факторов развития одаренной личности. На основе теоретико-методологического анализа проблемы и обобщения данных изучения жизнетворчества выдающихся (состоявшихся) деятелей науки, техники, политики, искусства разных эпох определены системообразующие факторы становления одаренной личности, представлена психологическая модель экстраодаренной (состоявшейся) личности. Проанализированы особенности развития одаренной личности на различных этапах онтогенеза (отрочество, ранняя юность, ранняя зрелость). Охарактеризованы принципы развития творческих способностей у детей и молодежи, описаны психологические особенности воспитания одаренного ребенка в семье.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Вальчук Т. Л. 
Типология персонала : Моногр. / Т. Л. Вальчук. - К. : Дельта, 2005. - 575 c. - Библиогр.: 139 назв. - рус.

Освещены проблемы теории менеджмента персоналом. Проанализирован опыт типологизации и выбора перспективных когнитивно-личностных типологий персонала. Изучены особенности применения типологии И.Майерс-К.Бриггс в менеджменте персоналом. Приведены результаты междисциплинарных теоретических исследований фундаментальных свойств геометрической типологии С.Деллингер, а также расширенных экспериментальных исследований свойств геометрической типологии. Рассмотрены вопросы разработки новой ментальной типологии персонала, проблемы исследования когнитивно-личностных типологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18 + Ю937.24-70с + У9(4УКР)240

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА667541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Семенова Р. О. 
Взаємозв'язок когнітивних та особистісних чинників у розвитку обдарованості : монографія / Р. О. Семенова, Д. К. Корольов, М. О. Мельник, О. С. Нечаєва, І. І. Карабаєва, Я. Г. Соловей; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. - К. : Пед. думка, 2008. - 144 c. - Бібліогр.: с. 135-143. - укp.

Розглянуто теоретико-концептуальні засади розробки моделей обдарованості у психологічній науці. Проаналізовано наукові підходи щодо визначення взаємозв'язку когнітивних та особистісних чинників обдарованості, розкрито їх зміст і структуру. Наведено результати емпіричного дослідження взаємозв'язку когнітивних і особистісних чинників у розвитку обдарованості на різних етапах онтогенезу за умов профільно-професійної освіти. Висвітлено особливості прояву їх взємозв'язку у дошкільників, молодших школярів, підлітків, а також на етапах отроцтва, ранньої юності та зрілості у процесі розвитку інтелектуальної, музичної та образотворчої обдарованості.

Рассмотрены теоретико-концептуальные основы разработки моделей одаренности в психологической науке. Проанализированы научные подходы к определению взаимосвязи когнитивных и личностных факторов одаренности, раскрыты их содержание и структура. Изложены результаты эмпирического исследования взаимосвязи когнитивных и личностных факторов в развитии одаренности на различных этапах онтогенеза в условиях профильно-профессионального образования. Исследованы особенности проявления их взаимосвязи у дошкольников, младших школьников, подростков, а также на этапах отрочества, ранней юности и зрелости в процессе развития интеллектуальной, музыкальной и изобразительной одаренности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Волощук В. М. 
Методичні основи діагностики інтелектуальної обдарованості : монографія / В. М. Волощук, І. С. Волощук; Ін-т обдар. дитини АПН України. - К. : Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 167 c. - Бібліогр.: 279 назв. - укp.

Викладено концептуальні підходи до визначення сутності обдарованості та методичної реалізації методологічних засад діагностики інтелектуальної обдарованості (ІО). Висвітлено результати вивчення людського інтелекту, описано природу здібностей ІО, визначено місце творчої компоненти в структурі ІО особистості. Розглянуто методи визначення інтелектуальних здібностей, обгрунтовано типологічні характеристики ІО індивідів. Запропоновано концепцію обдарованості в контексті розумової, духовної та енергетичної сфер особистості, а також методичні підходи її діагностики.

Изложены концептуальные подходы к определению сущности одаренности и методической реализации методологических основ диагностики интеллектуальной одаренности (ИО). Освещены результаты изучения человеческого интеллекта, описана природа способностей ИО, определено место творческого компонента в структуре ИО личности. Рассмотрены методы определения интеллектуальных способностей, обоснованы типологические характеристики ИО индивидов. Предложены концепция одаренности в контексте умственной, духовной и энергетической сфер личности, а также методические подходы её диагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24с

Шифр НБУВ: ВА715510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шамлян К. М. 
Психологія творчості : навч. посіб. / К. М. Шамлян; Нац. лісотехн. ун-т України. - Л., 2007. - 62 c. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Описано структуру інтелекту людини, методики самооцінки творчого потенціалу, визначення типів мислення та рівня креативності, оцінок логічного мислення та творчої уяви. Висвітлено психоаналітичну теорію творчості, методики дослідження рівня самоактуалізації особистості, її індивідуально-психологічних особливостей.

Описаны структура интеллекта человека, методика самооценки творческого потенциала, определения типов мышления и уровня креативности, оценок логического мышления и творческого представления. Освещены психоаналитическая теория творчества, методики исследования уровня самоактуализации личности, её индивидуально-психологических особенностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73 + Ю945.1-513я73 + Ю945.401-953.6я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Федик О.  
Здібності як об'єкт психологічного аналізу / О. Федик // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 28-34. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

The author presents the theoretical analysis of abilities as individual mental characteristic features of a person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Страцинська І.  
Локалізація стартів на життєвому шляху творчої особистості / І. Страцинська // Психологія і суспільство. - 2002. - № 2. - С. 149-155. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

It was the first time to make an attempt in comparing and sequence of adolescence points at localization of early and late creative starts of individuals with different orientation due to discreet "S-metrics" of their life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-514

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Носенко Е.  
Толерантність до невизначеності як системоутворювальний особистісний чинник творчої обдарованості / Е. Носенко, М. Шаповал // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 97-106. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

The authors analyze personality traits of the senior adolescent learners with different levels of creativity. It has been found out that the higher is the level of creativity the higher is the frequency of such personality traits as ambiguity tolerance and openness to a new experience. This opens up new prospects selecting gifted young people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Власова О.  
Провідні чинники розвитку соціального потенціалу особистості / О. Власова // Соц. психологія. - 2005. - № 2. - С. 55-63. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Узагальнено результати здійсненого автором міждисциплінарного дослідження соціальних здібностей особистості з позицій психологічного аналізу. Представлено загальнопсихологічну і соціально-психологічну концептуальні моделі структурно-функціональної організації соціальних здібностей людини, визначено провідні чинники розвитку й оптимального функціонування окремих елементів запропонованої системи соціального потенціалу особистості.


Ключ. слова: особистість, соціальні здібності, соціальна обдарованність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + С5*333.4*332.1-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Власова О.  
Основні лінії розвитку соціальних здібностей в онтогенезі / О. Власова // Соц. психологія. - 2005. - № 4. - С. 44-54. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З позицій сучасного розуміння здібностей як функціональних систем психіки людини узагальнено досвід емпіричного дослідження щодо становлення функціонально-операційно-регулятивної будови соціальних здібностей. Виявлено часові координати виникнення та психологічні особливості вікової динаміки емоційного, конативного, когнітивного та креативного потенціалів продуктивної активності людини в системі суб'єкт-суб'єктних відносин.


Ключ. слова: соціальні здібності, соціально-емоційний потенціал, соціально-аналітичний потенціал
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Циба В.  
Алгоритм життєвого шляху успішної творчої особистості / В. Циба // Соц. психологія. - 2006. - № 2. - С. 3-15. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Деталізовано розгляд запропонованої (раніше опублікованої) регулятивно-детерміністської парадигми теорії особистості. Надано логічно обгрунтовану міркуваннями системного підходу до аналізу соціальних суб'єктів у ціннісному середовищі парадигму розвитку творчої особистості.


Ключ. слова: особистість, творча особистість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Климчук В.  
Життєвий шлях творчої особистості: принципи біографічного дослідження / В. Климчук, Я. Мойсієнко // Соц. психологія. - 2007. - № 6. - С. 32-44. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Досліджено проблеми життєвого шляху особистості як категорії, у якій інтегруються усі базові психологічні аспекти людського існування. Грунтовний аналіз життєвих контекстів, векторів розвитку, взаємозв'язку соціальних та індивідуально-психологічних факторів на різних етапах онтогенезу творчої особистості може допомогти зрозуміти закономірності розвитку творчої обдарованості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю9с24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського