Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (31)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Ігнатюк О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Романовський О. Г. 
Типологія лідерства : Метод. посіб. з курсу "Психологія упр.": Для студ. інж. та екон. спец. / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, К. В. Баженова, О. А. Ігнатюк; Харк. держ. політехн. ун-т. - Х., 2000. - 28 c. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано природу лідерства та його роль у функціонуванні соціальних систем. Наведено стислі відомості з історії вивчення проблем лідерства та основних концепцій його походження, у т.ч. погляди на дане суспільне явище, притаманні українській психолого-педагогічній науці. Розглянуто психологічну сутність лідера і показано типологію лідерів. Проведено порівняльний аналіз суспільних явищ керівництва і лідерства, а також розкрито основні стилі лідерства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.181р(4УКР)3-3

Шифр НБУВ: Р88754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мусієнко М. М. 
Вплив свинцю на біопродукційні параметри гідромакрофітів / М. М. Мусієнко, В. П. Гандзюра, О. А. Ігнатюк // Укр. ботан. журн. - 1998. - 55, № 6. - С. 609-614. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Ключ. слова: гідромакрофіти, біопродуктивність, свинець, екомоніторинг
Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*803.21-641:Г124.33,025

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Ігнатюк О. А. 
Формування готовності майбутнього інженера до професійного самовдосконалення: теорія і практика : монографія / О. А. Ігнатюк; НТУ "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2009. - 432 c. - Бібліогр.: с. 409-429. - укp.

Розглянуто психолого-педагогічні засади формування готовності до професійного самовдосконалення студентів технічних університетів. Запропоновано педагогічну концепцію, що передбачає у професійній підготовці майбутніх фахівців інженерно-технічного профілю формування готовності до особистісно-професійного розвитку та самовдосконалення.

Рассмотрены психолого-педагогические основы формирования готовности к профессиональному самоусовершенствованию студентов технических университетов. Предложена педагогическая концепция, предусматривающая в профессиональной подготовке будущих специалистов инженерно-технического профиля формирование готовности к личностно-профессиональному развитию и самоусовершенствованию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713457 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ігнатюк О. А. 
Залежність продукційно-енергетичних показників біосистем від рівня забруднення середовища важкими металами : Автореф. дис... канд. біол. наук : 03.00.16 / О. А. Ігнатюк; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено вивченню в хронічних дослідах якісного і кількісного зв'язку між рівнем забруднення середовища іонами свинцю та нікелю та продукційними показниками авто- і гетеротрофних біосистем на прикладі лабораторних популяцій вищих водних рослин та риб. Отримано нові результати щодо зміни інтенсивності та ефективності біопродукційного процесу в токсичному середовищі. Показано олігодинамічне пригнічення продукційно-енергетичних показників досліджуваних рослин і тварин зі збільшенням концентрації забрудників. Встановлено аналітичний зв'язок між дозою токсиканту та біопродуктивністю молоді риб. Зроблено припущення, що зі збільшенням дози стимулюючий ефект зростає лінійно, а інгібуючий квадратично. Продемонстровано зростання токсичного ефекту зі зменшенням потоку доступної енергії. Знайдено найбільш чутливі та інформативні продукційно-енергетичні показники. Обгрунтовано можливість їх подальшого використання для оцінки стану середовища за функцією відгуку біосистем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*820*803.2-641.1,022 + Е0*827.512.3,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бурда Р. І. 
Методика дослідження адаптивної стратегії чужорідних видів рослин в урбанізованому середовищі : монографія / Р. І. Бурда, О. А. Ігнатюк; НАН України, Наук. центр екомоніторингу та біорізноманіття мегаполісу. - К. : Віпол, 2011. - 111 c. - Бібліогр.: с. 89-98 - укp.

Висвітлено еколого-ботанічні методи дослідження чужорідних видів рослин в урбанізованому середовищі. Наведено методику одержання найважливіших екологічних показників: видовий склад, видове трапляння та видову рясність. Запропоновано оригінальну класифікаційну схему міських екотопів: 2 відділи, 16 класів і 61 група. Узагальнено методики популяційного аналізу, дослідження репродуктивної здатності життєвої стратегії. Викладено комплекс математичних і статистичних методів обробки емпіричних результатів. Окреслено схему перспективних напрямів досліджень і прогнозування фітоінвазій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*852.221.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744148 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Пономарьов О. С. 
Професійна культура педагога : навч.-метод. посіб. / О. С. Пономарьов, О. Г. Романовський, О. А. Ігнатюк, М. П. Згурська; МОНМС України, НТУ "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2011. - 198 c. - Бібліогр.: 84 назв - укp.

Висвітлено сутність, функції, роль та призначення професійної культури педагога. Розкрито аксеологічні аспекти та загальну структуру педагогічної культури. Охарактеризовано основні категорії педагогічної етики в системі професійної культури викладача. Увагу приділено культурологічним аспектам педагогічної майстерності викладача, культурі педагогічного контролю, моральній культурі педагога, культурі здійснення педагогічного впливу, особливостям формування педагогічної культури викладача вищої школи, вихованню духовності та моралі студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421.203

Шифр НБУВ: ВА747968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ігнатюк О. А. 
Теоретичні та методичні основи підготовки майбутнього інженера до професійного самовдосконалення в умовах технічного університету : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. А. Ігнатюк; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2010. - 44 c. - укp.

Доведено, що педагогічними умовами успішності підготовки майбутнього інженера щодо професійного самовдосконалення за умов ВТНЗ є створення ефективного освітнього середовища, яке надає можливості саморозвитку та самореалізації. Конкретизовано теоретичне уявлення щодо сутності та структури готовності до професійного самовдосконалення, забезпечення ефективної стійкої педагогічної взаємодії суб'єктів навчального процесу. Запроваджено інтеграційний підхід до вибору форм і методів підготовки у галузі особистісно-професійного розвитку. Впроваджено у процес навчання інтегровані психолого-педагогічні й управлінські дисципліни. Проведено педагогічний моніторинг з метою визначення рівня особистісно-професійного розвитку студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гаврикова В. С. 
Вплив полігексаметиленгуанідину на біопродукційні параметри молоді риб / В. С. Гаврикова, О. А. Ігнатюк, В. Л. Чумак // Наук. вісті НТУУ "КПІ". - 2010. - № 3. - С. 16-20. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено серію дослідів з вивчення дії різних концентрацій полігексаметиленгуанідину (ПГМГ) на біопродукційні параметри молоді риб. Результати досліджень продемонстрували значну токсичність ПГМГ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.35*72 + Е60*723-642:Г2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ігнатюк О. А. 
Різноманітність локальних популяцій IBGalanthus plicatus (Amaryllidaceae)D у різних умовах довкілля / О. А. Ігнатюк, С. Я. Діденко // Укр. ботан. журн. - 2010. - 67, № 2. - С. 208-216. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.912.12 Ama*801.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Ігнатюк О. 
Соціально-гуманітарна підготовка інженерів у системі формування їх професійної компетенції / О. Ігнатюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 1. - С. 83-92. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено складові ієрархічної моделі інженерної компетентності, а саме: діяльнісна, комунікативна, емоційно-вольова, особистісна, творча. Обгрунтовано вирішальну роль у формуванні соціально-психологічної, комунікативної, особистіcно-індивідуальної й інших видів компетентності в межах професійного навчання. Розглянуто проблему редукції (зменшення) предметів гуманітарного циклу в негуманітарних ВНЗ. Наведено результати психолого-педагогічних досліджень в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний університет", які відображають потреби й очікування студентів у контексті набуття ними за період навчання у ВНЗ не лише предметної й інших видів компетентності. Виділено проблеми, які нерідко виникають у технічних ВНЗ у процесі викладання дисциплін соціально-гуманітарного блоку. Визначено умови організації підготовки інженерів за реалізації яких дані проблеми будуть вирішені.

Освещены проблемы формирования профессиональной компетентности современных инженерных кадров. Проанализирована роль социально-гуманитарной подготовки инженеров в системе формирования их профессиональной компетенции. Обсуждены проблемы преподавания дисциплин социально-гуманитарного цикла и предложены возможные пути их разрешения.

The problems of modern engineering staff's professional competence formation are researched. The role of engineering social and humanitarian training in system of their professional competence formation is analyzed. The problems of teaching the disciplines of a social and humanitarian cycle are discussed and the possible ways of their solution are suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + Ж.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ігнатюк О. 
Моделювання особистісно-професійного розвитку майбутнього інженера / О. Ігнатюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 3. - С. 46-54. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Теоретично та практично обгрунтовано технології особистісно-професійного розвитку майбутнього інженера під час навчання в університеті як повну синхронізацію цілей, завдань, напрямів, методів, умов, створення педагогічно розвивального середовища, діагностики та структурування в єдиному комплексі-моделі за допомогою ігрової практики (ІП) в циклі професійно орієнтованих дисциплін. Розкрито структуру ІП, її методологічні та концептуальні засади. Розглянуто цільовий, змістовний, процесуальний та контрольно-підсумковий етапи моделювання циклу викладання управлінських дисциплін із використанням ІП. Проаналізовано результати психолого-педагогічних досліджень, що одержані за умов Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" під час викладання управлінських дисциплін.

Теоретически и практически обоснованы технологии личностно-профессионального развития будущего инженера во время обучения в университете как полную синхронизацию целей, задач, направлений, методов, условий, создания профессионально развивающей среды, диагностики и структурирования в едином комплексе-модели с помощью игровой практики (ИП) в цикле профессионально ориентированных дисциплин. Раскрыты структура ИП, ее методологические и концептуальные основы. Выделены и рассмотрены целевой, содержательный, процессуальный и контрольно-итоговый этапы моделирования цикла преподавания управленческих дисциплин с использованием ИП. Проанализированы результаты психолого-педагогических исследований, полученных в условиях Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" во время преподавания управленческих дисциплин.

The technologies of future engineer's personal and professional development during his/her studies at university are proved. The author accents the usage of game practice in a professionally - guided cycle of disciplines in order to develop future engineerТs professionally important qualities. The structure of game practice, its methodological and conceptual bases are determined. The results of psychological and pedagogical researches received in conditions of National technical university "Kharkov politechnical institute" in administrative disciplines teaching process are discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ігнатюк О. А. 
Змістова характеристика інтегрованих психолого-педагогічних та управлінських дисциплін у підготовці конкурентоспроможних інженерів / О. А. Ігнатюк // Наука і освіта. - 2011. - № 6. - С. 99-103. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено змістову характеристику розроблених інтегрованих психолого-педагогічних та управлінських дисциплін: "Психологія", "Психологія управління", "Основи управління соціальними системами", "Сучасні управлінські технології", методичне забезпечення яких розроблено кафедрою "Педагогіка і психологія управління соціальними системами". На основі результатів опитування 426-ти студентів технічного університету визначено вплив психолого-педагогічних та управлінських дисциплін на студентів у випереджальній фаховій підготовці, яка спрямована не тільки на формування професійної компетенції сучасних інженерних кадрів, а й готовності до професійної діяльності, особистісно-професійного розвитку та самовдосконалення. Доведено, що викладання вищеназваних дисциплін сприяє набуттю майбутніми фахівцями відповідної ієрархії знань: "зміст науково-теоретичних знань - практично-процесуальні знання".

Дана содержательная характеристика разработанных интегрированных психолого-педагогических и управленческих дисциплин: "Психология", "Психология управления", "Основы управления социальными системами", "Современные управленческие технологии", методическое обеспечение которых разработаны кафедрой "Педагогика и психология управления социальными системами" ХПИ. На основе результатов опроса 426-ти студентов технического университета ХПИ определено влияние преподавания психолого-педагогических и управленческих дисциплин на студентов в опережающей профессиональной подготовке, которая направлена не только на формирование профессиональной компетенции современных инженерных кадров, но и готовности к профессиональной деятельности, к личностно-профессиональному развитию и самосовершенствованию. Доказано, что преподавание вышеназванных дисциплин способствует приобретению будущими специалистами соответствующей иерархии знаний, представленной в виде системы: "содержание научно-теоретических знаний - практически-процессуальные знания".

The article is devoted to application of balanced presence of integrated psychological, pedagogical and administrative disciplines and optimization of methods of their application in the system of professional training at technical university as a basis of forming high-quality, competitive, competent experts.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ігнатюк О. А. 
Особливості функціонування системи інженерної освіти в країнах Європейського Союзу / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2009. - № 1. - С. 82-86. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Виявлено та розкрито сім особливостей функціонування сучасної інженерної освіти в країнах ЄС. Акцентовано увагу на тому, що європейська система освіти не повністю відповідає вимогам конкурентоспроможності на світовому ринку. Висвітлено напрями діяльності для подолання відставання від європейської системи освіти, які є корисними для розвитку вітчизняної інженерної освіти.

Выявлены и раскрыты семь особенностей функционирования современного инженерного образования в станах ЕС. Акцентировано внимание на том, что европейская система образования не вполне отвечает требованиям конкурентоспособности на мировом рынке. Обсуждены направления деятельности для преодоления отставания европейской системы образования, которые являются полезными для развития отечественного инженерного образования.

The peculiarities of functioning of modern system of engineering education in the countries of EU are considered. In article is underlined, that the European system of education not wholly meets the requirements competitiveness in the world market. The directions of activity for overcoming backlog of the European system of education are discussed which are useful to development of engineering education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ігнатюк О. А. 
Студентська мобільність: світові та вітчизняні тенденції розвитку / О. А. Ігнатюк, І. А. Сладких // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2009. - № 3. - С. 78-85. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність та доцільність дослідження проблеми студентської мобільності у світовому співтоваристві. Проаналізовано освітні тенденції США, ЄС та Російської Федерації. Подано статистичні дані щодо організації "Відкриті двері" (США), офіційні дані країн-членів ЄС, які підтверджують думку, що період спонтанного розвитку вищої освіти залишився в минулому і почався період твердої конкуренції за ринки освітніх послуг. Розкрито місце і роль України у європейській інтеграції, у процесі входження в освітній простір Європи, практичному приєднанні до Болонського процесу.

Обоснована актуальность и целесообразность исследования проблемы студенческой мобильности в мировом сообществе. Проанализированы образовательные тенденции США, ЕС и Российской Федерации. Представлены статистические данные организации "Открытые двери" (США), официальные данные стран-членов ЕС, которые подтверждают мысль, что период спонтанного развития высшего образования остался в прошлом и начался период жесткой конкуренции за рынки образовательных услуг. Раскрыты место и роль Украины в европейскойинтеграции, в процессе вхождения в образовательное пространство Европы, практическом присоединении к Болонскому процессу.

Justifies the relevance and feasibility study on the problem of student mobility in the global community and trend analysis of national development. Analyzed trends in U.S. education, the EU and Russia. Presents statistics organization "Open Doors" (USA), the official data of EU member states, which confirm the idea that the spontaneous development of higher education was left in the past and began a period of fierce competition for the market of educational services. Discovered the place and role ofUkraine in European integration, in the process of joining the European educational space, practical adherence to the Bologna process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4/8) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ігнатюк О. А. 
Теоретико-методичні основи цілеспрямованої педагогічної діяльності з формування конкурентоздатних майбутніх інженерів в умовах інноваційного розвитку суспільства / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2010. - № 3. - С. 33-41. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито сутність цілеспрямованої педагогічної діяльності викладачів технічних університетів, спрямованої на формування конкурентоздатних фахівців за умов інноваційного розвитку суспільства. Надано експертну оцінку переважного використання педагогічних технологій у процесі підготовки майбутніх інженерів і наведено їх класифікацію за: організаційною формою, типом управління пізнавальною активністю, підходом до особистості, домінуючим методом, напрямом модернізації традиційної системи. Подано алгоритм вибору та застосування моделі технології навчання у процесі підготовки майбутнього інженера, а також формування у студентів готовності до професійного самовдосконалення за умов технічного університету. Акцентовано увагу на тому, що педагогічні технології є системою психологічних, загальнопедагогічних, дидактичних процедур взаємодії педагогів і студентів, спрямованих на проектування та реалізацію змісту, методів, форм і засобів навчання, адекватних цілям освіти, змісту майбутньої діяльності та вимогам до професійних якостей фахівців.

Раскрыта сущность целенаправленной педагогической деятельности преподавателей технических университетов, направленной на формирование конкурентоспособных специалистов в условиях инновационного развития общества. Предоставлена экспертная оценка преимущественного использования педагогических технологий в процессе подготовки будущих инженеров и их классификацию по: организационной форме, типу управления познавательной активностью, подходу к личности, доминирующему методу, направлению модернизации традиционной системы. Представлен алгоритм выбора и применения модели технологии обучения в процессе подготовки будущего инженера, а также формирования у студентов готовности к профессиональному самосовершенствованию в условиях технического университета. Акцентировано внимание на том, что педагогические технологии являются не застывшей схемой учебного процесса, а системой психологических, общепедагогических, дидактических процедур взаимодействия педагогов и студентов, направленных на проектирование и реализацию содержания, методов, форм и средств обучения, адекватных целям образования, содержания будущей деятельности и требованиям к профессиональным качествам специалистов.

The article is devoted to problems of preparation of the experts in a higher school. There are questions of purposeful pedagogical activity directed on formation of the competitive engineers in a field of sight. The theoretic-methodical bases of professional-pedagogical activity of the teachers of technical universities in conditions innovation of development of a society are discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ігнатюк О. А. 
Особливості підготовки сучасних фахівців у системі вищої професійної освіти США / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2011. - № 1. - С. 55-64. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проведено цілісний науковий аналіз підготовки спеціалістів у вищій школі США, розглянуто інноваційні тенденції, які мають місце в підготовці сучасних фахівців: міждисциплінарний підхід до навчання, на основі якого впроваджуються міждисциплінарні програми з метою вирішення соціально-економічних проблем із урахуванням об'єктивного розширення обсягу знань, двопрофільна підготовка студентів, розробка та впровадження різних моделей модульної структури навчання, особливістю якої є підготовка спеціалістів вузького профілю, гуманітаризація технічної освіти та технізація гуманітарної освіти, постійне співробітництво навчальних закладів з підприємствами. Підкреслено пріоритетну роль індивідуалізації навчання, в контексті актуалізації лекції у навчальному процесі висвітлено дві концепції викладання курсового матеріалу: холізм та редукціонізм. Розглянуто питання інтегрування та кооперування навчальних закладів, що передбачають поглиблення диференціації їх навчально-педагогічної та наукової діяльності.

Проведен целостный научный анализ проблемы подготовки специалистов в высшей школе США, рассмотрены инновационные тенденции: междисциплинарный подход к обучению, на основе которого внедряются междисциплинарные программы с целью решения социально-экономических проблем и с учетом объективного расширения объема знаний, двухпрофильная подготовка студентов, разработка и внедрение различных моделей модульной структуры обучения, особенностью которой является подготовка специалистов узкого профиля, гуманитаризация технического образования и технизация гуманитарного образования, сотрудничество учебных заведений с предприятиями. Подчеркнута приоритетная роль индивидуализации обучения, в контексте актуализации лекции в учебном процессе освещены две концепции преподавания курсового материала: холизм и редукционизм. Рассмотрены вопросы интегрирования и кооперирования учебных заведений, которые предусматривают углубление дифференциации учебно-педагогической и научной деятельности.

The article is devoted to features of preparation of the experts in a higher school of USA. At the centre of attention there are major innovations to system of maximum education of USA: between discipline a campaign in training, introduction the programs of between discipline, creation of appropriate conditions of two-profile preparation of the students, development and introduction of various modules of structure of training, technique of individual training, humanitarization of technical education and technization humanitarian. The questions of high school integration and cooperation are discussed which provide preservation and deepening of differentiation them education-pedagogical and scientific activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ігнатюк О. А. 
Модернізація змісту дисципліни "Основи управління в енергетиці у фаховій підготовці енергетиків-менеджерів" / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2011. - № 2. - С. 66-75. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Виявлено підходи до визначення "зміст освіти" (ЗО). Розкрито сутність оновлення ЗО управлінської підготовки бакалаврів спеціальності "Енергетичний менеджмент", спрямованої на формування конкурентноздатних фахівців за умов інноваційного розвитку суспільства в процесі фахової підготовки в технічному університеті на прикладі навчальної дисципліни "Основи управління в енергетиці". Стверджується, що ЗО випливає з її основної функції - прилучити молодь до загальнолюдських і національних цінностей. Зазначено, що одним із головних моментів реформування освіти повинно бути надання навчальним закладам права вибору їх змісту, форм, методів і способів навчання й виховання студентів тощо. Досліджено вплив змісту інтегрованої управлінської дисципліни на формування особистості енергетика-менеджера та його готовності до професійної діяльності за обраною спеціальністю. Встановлено чинники зацікавленості студентів технічного університету вивченням гуманітарних дисциплін.

Выявлены подходы к определению "содержание образования" (СО). Раскрыта сущность обновления СО управленческой подготовки бакалавров специальности "Энергетический менеджмент", направленной на формирование конкурентоспособных специалистов в условиях инновационного развития общества в процессе профессиональной подготовки в техническом университете. Утверждается, что СО следует из его основной функции - приобщить молодежь к общечеловеческим и национальным ценностям. Отмечено, что одним из моментов реформирования образования должно быть предоставление учебным заведениям права выбора их содержания, форм, методов и способов обучения и воспитания студентов и др. Исследовано влияние содержания интегрированной управленческой дисциплины на формирование личности энергетика-менеджера и его готовности к профессиональной деятельности по избранной специальности. Установлены факторы заинтересованности студентов технических университетов изучением гуманитарных дисциплин.

The approaches to definition of concept "the contents of education" are opened. The positive influence of the contents of the integrated administrative discipline of formation of the person of the future power-administrative and his readiness for professional activity is investigated.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.7-212.1 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ігнатюк О. А. 
Формування компетентності з проектування методик навчання у магістрантів інженерно-технічного профілю / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 2. - С. 95-103. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розкрито сутність компетентності з проектування методик навчання, спрямованої на формування конкурентоспроможних фахівців. Висвітлено особливості інтегрованої психолого-педагогічної підготовки магістрантів в контексті удосконалення технології педагогічної взаємодії у системі викладач – студент. Підкреслено, що в основі комплексного підходу у процесі викладання основ педагогіки вищої школи є особистісно-орієнтований підхід до особистості, технологія педагогічної взаємодії у системі викладач – студент, модернізація існуючої системи підготовки, диференційоване навчання, проведення семінарських і практичних занять, виробнича практика.

Раскрыта сущность компетентности по проектированию методик обучения, направленных на формирование конкурентоспособных специалистов. Освещены особенности интегрированной психолого-педагогической подготовки магистрантов в контексте усовершенствования технологии педагогического взаимодействия в системе преподаватель – студент. Подчеркнуто, что в основе комплексного подхода при преподавании основ педагогики высшей школы лежит личностно-ориентированный подход к личности, модернизация существующей системы подготовки, дифференцированное обучение, проведение семинарских и практических занятий, производственная практика.

The article is devoted to problems of preparation of the experts in a higher school. There are questions of purposeful pedagogical activity directed on formation of the competitive engineers in a field of sight. The theoretic-methodical bases of professional – pedagogical activity of the teachers of technical universities in conditions innovation of development of a society are discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ігнатюк О. А. 
Вплив біологічних і хімічних агентів на проростання пилку інвазійного виду Impatiens parviflora DC.(Balsaminaceae) / О. А. Ігнатюк, Л. П. Гапонова, І. Д. Омері // Інтродукція рослин. - 2013. - № 4. - С. 98-103. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

За умов in vitro досліджено проростання пилку інвазійного однорічника Impatiens parviflora DC. на різних типах культурального середовища ізольовано та за наявності пилку інших видів. Запропоновано кількісний показник, який характеризує напрямок та силу взаємного впливу пилку різних видів, - індекс ПАС (показник антагонізму - синергізму). Встановлено пригнічення проростання пилку Impatiens parviflora пилком Rudbeckia hirta L., Rubus serpens Weihe ex Lej. and Court. та стимуляцію пилком Lysimachia nummularia L. За допомогою методології двофакторного експерименту показано, що наявність виду-антагоніста (біологічний агент) більшою мірою пригнічує проростання пилку Impatiens parviflora, ніж наявність фізіологічно активної речовини (хімічний агент).


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.926.22 Bal*334.2

Шифр НБУВ: Ж22632 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ігнатюк О. А. 
Формування готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету як одне іх завдань Центру сучасних педагогічних технологій / О. А. Ігнатюк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2013. - № 3. - С. 77-83. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито одне із завдань Центру сучасних педагогічних технологій Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”, зокрема особливості формування готовності до педагогічної діяльності в аспірантів технічного університету в процесі вивчення психолого-педагогічної дисципліни “Основи педагогіки вищої школи”. За допомогою контекстного підходу до організації процесу навчання у ВНЗ розглянуто принципи, завдання та навчальний план психолого-педагогічної підготовки аспірантів технічного університету. З’ясовано, що до провідних функцій системи методичної підготовки майбутнього педагога у ВНЗ варто віднести формування: самосвідомості майбутнього викладача, спрямованості особистості майбутнього викладача на творче здійснення своєї професійної діяльності, необхідного комплексу професійних знань, умінь і навичок для творчого здійснення професійної діяльності педагога, досвіду практичної професійної діяльності педагога, заснованого на дослідницькому підході.

Раскрыта одна из задач Центра современных педагогических технологий Национального технического университета “Харьковский политехнический институт” – особенности формирования готовности к педагогической деятельности аспирантов технического университета в процессе изучения психолого-педагогической дисциплины “Основы педагогики высшей школы”.

Revealed one of the goals of the Center of modern educational technologies, National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” – especially formation of readiness for graduate teaching activities Technical University in the course of studying the psychological and pedagogical discipline “Fundamentals of the Higher School of Pedagogy”.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511 р(4УКР-4ХАР-2Х)41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського