Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Баліка Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Баліка Л. М. 
Історіографія проблеми формування інтересу до читання в учнів у процесі роботи шкільної бібліотеки / Л. М. Баліка // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 30-34. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проведено історіографічний аналіз дисертаційних досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо проблеми розвитку інтересу в учнів до читання в процесі діяльності шкільної бібліотеки. Проаналізовано роботи, в яких розкрито методику навчання читання (М. Кобахідзе) та формування читацьких інтересів (С. Прибилих); рівні успішної читацької діяльності (М. Кисельова). Обгрунтовано авторську педагогічну систему розвитку читацького інтересу (І. Жукова) та концепція залучення школярів до читання (Т. Галактіонова); модифікація та адаптація принципів педагогіки співтворчості до особливостей молодшого шкільного віку (Н. Єгорова); модель діяльності шкільної бібліотеки з забезпечення інформаційних потреб (О. Матвійчук); вплив ідеологічного фактора діяльність бібліотек УРСР у 1940 - 1980-і рр. (М. Орешкіна); головні критерії, які визначили статус бібліотек ліцеїв (В. Мозгова).

Приведен историографический анализ проблемы развития интереса учащихся к чтению в процессе деятельности школьной библиотеки, рассмотренной в диссертационных исследований отечественных и зарубежных ученых. Проанализированы работы, в которых раскрыты методики обучения чтения (М. Кобахидзе) и формирования читательских интересов (С. Прибылых); уровни успешной читательской деятельности (М. Киселева). Обоснована авторская педагогическая система развития читательского интереса (И. Жукова) и концепция привлечения школьников к чтению (Т. Галактионова); модификация и адаптация принципов педагогики сотворчества к особенностям младшего школьного возраста (Н. Егорова); модель деятельности школьной библиотеки по обеспечению информационных потребностей (О. Матвейчук); влияние идеологического фактора деятельности библиотек УССР в 1940 - 1980-е гг. (М. Орешкина); главные критерии, которые определили статус библиотек лицеев (В. Мозгова).

The article is devoted to the historical analysis of dissertational researches of Ukrainian and foreign scientists on the problem of development pupils’ reading interest in the process of activity of school libraries. Research works where methods of teaching reading (M. Kobahidze) and formation of reader’s interests (S. Pribilykh), levels of successful reading activity (M. Kiseleva), author’s pedagogical system of development reader’s interests (I. Zhukova) are grounded; the author’s concept of attracting pupils to reading (T. Halaktionova), proposes of modification and adaptation the principles of pedagogic of co-creativity according the features of pupils of primary schools (N. Yegorova) are disclosed; a model of the school library requirements for ensuring information needs (O. Matviychuk), the influence of the ideological factor in the activity of Ukrainian libraries in the period 40-s - 80-s years of the XX century (M. Oreshkina), the main criteria that determined the status of lyceum libraries (V. Mozgova) are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.033

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Енциклопедія позашкільної освіти / ред.: Г. П. Пустовіт, В. В. Вербицький, Р. В. Павелків, О. Б. Петренко, А. Л. Черній, Л. М. Баліка, О. В. Геревич, О. А. Драгомерецька, Ю. І. Завалєвський, В. В. Климчук, О. В. Литовченко, В. В. Мачуський, І. О. Первушевська, О. В. Сухомлинська, Т. І. Сущенко, Л. В. Тихенко; НАПН України, Рівнен. держ. гуманітар. ун-т, Рівнен. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Рівне : Зень О., 2017. - 525 c. - укp.

Розглянуто позашкільний освітньо-виховний процес у контексті культурно-історичного, культурологічного, соціального розвитку та становлення. Охарактеризовано сучасні теоретико-методичні, психолого-педагогічні та дидактичні основи освіти та виховання дітей та учнівської молоді в позашкільних навчальних закладах. Висвітлено проблеми теорії, історії та практики сучасної позашкільної освіти. Розкрито специфіку основних понять і категорій поняттєво-термінологічних основ цієї освітньо-виховної галузі, системи навчання, виховання, розвитку, адаптації та соціалізації дітей та учнівської молоді в позашкільних навчальних закладах різних типів, профілів і напрямів. Наведено персоніфіковану інформацію про педагогів і громадських діячів, які сприяли розвитку позашкільної освіти, зокрема в Україні. Подано інформацію про дитячі об'єднання, організації та фонди України та зарубіжних країн, які здійснюють неформальну освіту дітей та учнівської молоді, а також відомі своїми здобутками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38 я20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА822315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Баліка Л. М. 
Розвиток інтересу до читання в учнів у процесі діяльності шкільних бібліотек в Україні (1962-1991 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Баліка; Рівнен. держ. гуманітар. ун-т. - Рівне, 2017. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні основи дослідження, удосконалено наукове уявлення про історіографію проблеми та джерельну базу дослідження. Уточнено сутність ключових понять: "інтерес", "інтерес до читання", "читання", "освітній простір", "бібліотека", "шкільна бібліотека", "розвиток інтересу до читання в учнів у процесі діяльності шкільних бібліотек". Проаналізовано організаційно-педагогічні засади діяльності шкільних бібліотек у 1962-1991 pp. щодо розвитку інтересу до читання (нормативно-правове забезпечення діяльності шкільних бібліотек: закони, постанови, положення, розпорядження, накази та інструкції; педагогічні основи роботи шкільних бібліотек досліджуваного періоду щодо розвитку в учнів інтересу до читання); обгрунтовано зміст діяльності шкільних бібліотек досліджуваного періоду в освітньому просторі Української PCP. Розглянуто практичні аспекти діяльності шкільних бібліотек щодо розвитку інтересу до читання в учнів (масові, групові, індивідуальні форми роботи шкільної бібліотеки). Виявлено можливості використання досвіду діяльності шкільних бібліотек щодо розвитку інтересу до читання в учнів (1962-1991) за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА430977 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини : монографія / Л. М. Баліка, А. М. Ваколюк, І. Ф. Петренко, О. Б. Петренко, С. В. Петренко, О. П. Поліщук, Г. П. Пустовіт, Ж. Г. Стельмашук, Т. С. Ціпан, Ю. В. Шалівська; ред.: О. Б. Петренко; Рівненський державний гуманітарний університет. - Рівне : О. Зень, 2023. - 262 c. - Бібліогр.: с. 256-261 - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади вивчення проблеми творчого впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в педагогічній науці та шкільній практиці. Виокремлено й схарактеризовано основні вектори впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського на Рівненщині. Визначено тенденції, перспективи подальшого поширення й розвитку ідей та спадщини українського педагога. Описано постать Василя Сухомлинського й процеси розвитку освіти та виховання в сучасній Україні. Викладено теоретико-методологічні засади вивчення проблеми творчого впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в педагогічній науці та шкільній практиці. Виокремлено впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в освітньо-виховний простір початкової школи з питань сімейного виховання. Наголошено на реалізації компетентнісного підходу в освіті учнів Нової української школи на основі педагогічних ідей В. О. Сухомлинського. Досліджено досвід естетичного розвитку учнів початкової школи за педагогічними ідеями В. О. Сухомлинського. Окреслено освітні інновації як основний ресурс розвитку творчої особистості. Наведено педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського у практиці роботи закладів загальної середньої освіти Березнівщини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862816 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського