Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Бигар Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Бигар Г. П. 
Українська педагогічна преса Канади і рідномовне шкільництво в діаспорі : Навч. посіб. / Г. П. Бигар, С. З. Романюк, І. С. Руснак; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Митець, 2006. - 295 c. - (Б-ка молодого педагога). - Бібліогр.: с. 266-277. - укp.

Висвітлено соціокультурні передумови зародження української педагогічної преси в Канаді. Розкрито процес її становлення та розвитку, роль у розбудові рідномовного шкільництва канадських українців, у боротьбі за збереження української мови в діаспорі та зростання її етнотворчої функції в життєдіяльності етнічної спільноти. Проаналізовано опубліковані в освітянських часописах здобутки педагогічної думки зарубіжних українців другої половини XX ст. в галузі дидактики та методики навчання рідної мови в школах українського закордоння та підготовки педагогічних кадрів.

Освещены социокультурные предпосылки зарождения украинской педагогической прессы в Канаде. Раскрыты процесс ее становления и развития, роль в построении обучения на родном языке канадских украинцев, в борьбе за сохранение украинского языка в диаспоре и возрастании ее этнотворческой функции в жизнедеятельности этнического сообщества. Проанализированы опубликованные в образовательных периодических изданиях достижения педагогической мысли зарубежных украинцев второй половины XX в. в сфере дидактики и методики обучения родному языку в школах украинского зарубежья и подготовке педагогических кадров.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7КАН=Ук)я73 + Ч612я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бигар Г. П. 
Українська педагогічна преса Канади як фактор розвитку рідномовного шкільництва в діаспорі (друга половина ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / Г. П. Бигар; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2006. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексне історико-педагогічне дослідження становлення та розвитку української педагогічної преси в Канаді, показано її місце і роль у формуванні системи рідномовної освіти й виховання канадських українців у другій половині XX ст. Проаналізовано публікації, в яких висвітлено значення рідної мови в житті людини, суспільства, нації та обгрунтовано її функції у життєдіяльності етнічної спільноти в діаспорі. Досліджено погляди українсько-канадських педагогів на форми, методи та засоби навчання рідної мови в полікультурному соціумі Канади та удосконалення навчально-виховного процесу в системі українського шкільництва. Розкрито передовий педагогічний досвід викладання українознавчих дисциплін, вимоги до особистості рідномовного вчителя, шляхи її формування та підвищення професійної компетентності за умов діаспори. Визначено можливості використання ідей педагогів українського зарубіжжя в сучасному освітньому просторі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7КАН=УК) + Ч612.4(7КАН=УК)713.2:Ч

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343371 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бигар Г. П. 
Аналіз парадигм виховання в сучасній системі освіти / Г. П. Бигар // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 28. - С. 71-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано моделі виховання особистості в сучасній системі освіти. Зроблено висновок про наявність в природі людини потенціалу до безперервного розвитку. На цих засадах обгрунтовано таку організацію педагогічного процесу, за якої вихователь зміг би керувати діяльністю дитини, забезпечувати її активне самовиховання шляхом виконання самостійних і відповідальних дій. Визначено умову ефективності виховання - самостійний вибір або осмислене сприйняття дітьми смислу та мети діяльності.

Проанализированы модели воспитания в современной системе образования. Сделан вывод о наличии в природе человека потенциала к безостановочному развитию. С этих позиций обоснована такая организация педагогического процесса, в которой воспитатель смог бы руководить деятельностью ребенка, обеспечивать его активное самовоспитание путем выполнения самостоятельных и ответственных действий. Определено условие эффективности воспитания - самостоятельный выбор или осмысленное восприятие детьми смысла и цели деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.207 + Ч421.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Руснак І. С. 
Педагогічна преса української діаспори як джерело дослідження розвитку педагогічної думки й національної освіти закордонних українців / І. С. Руснак, Г. П. Бигар, С. З. Романюк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 610-616. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано публікації української педагогічної преси Канади (журнали «Учительське слово», «Рідна школа», «Життя і школа», «Тема», «Рідношкільник», «Український учитель в Канаді», «Відгукніться», присвячені різноманітним проблемам розвитку рідномовного шкільництва українців у діаспорі в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст., як джерело дослідження його історії. Розкрито її роль у висвітленні організаційно-дидактичних засад діяльності рідних шкіл та курсів українознавства, науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у них та формуванні кадрового потенціалу для системи українського шкільництва в Канаді. Стверджено, що публікації етнічної педагогічної преси канадських українців є не тільки потужною джерельною базою для наукових досліджень, а й можуть успішно використовуватися у навчально-виховному процесі педагогічних ВНЗ різних рівнів акредитації та закладах післядипломної педагогічної освіти.

Рассмотрены публикации педагогической прессы канадских украинцев как источник исследования их взглядов на роль и значение родного языка в жизни человека, общества, нации, его функции в консолидации и развитии национальной меншины, в эволюции этнической системы образования и воспитания. Проанализированы публикации, посвященные организации и методическому обеспечению учебно-воспитательного процесса в системе украинского образования в Канаде, поиску эффективных форм, методов и средств обучения учащихся родных школ и курсов украиноведения, воспитанию в них потребности в изучении родного языка, истории, культуры и географии Украины, традиций и обычаев украинского народа. Показано, что в статьях методического характера раскрыты общие принципы организации обучения языку в родной школе, требования к учебным занятиям, основные формы их проведения, особенно в объединенных классах сельских школ, пропагандируется опыт украинских учителей в изучении на уроках родной речи отдельных тем, использование в этом процессе широкого спектра методов и приемов, обеспечивающих тесное сотрудничество учащихся и учителей. Доказано, что обязательными качествами украинского учителя в диаспоре авторы публикаций считают высокую идейность, национальное самосознание, нравственность, самопожертвование, любовь к детям, верность избранному делу, профессиональную компетентность, глубокое знание родного языка и методики его обучения, навыки индивидуальной работы с учащимся, аккуратный внешний вид, культура поведения. Анализ публикаций помог определить пути и средства формирования личности учителя родной школы, повышения его профессионального уровня (приобретение педагогического образования в ВУЗ, участие в работе научно-методических конференций, учительских семинаров, семинаров-практикумов, летних учительских курсов, изучение передового педагогического опыта, самообразование).

Publications of Ukrainian Canadian educational press (magazines «Teacher's word», «Ridna Shkola», «Life and School», «Theme», «Ridnoshkilnyk», «Ukrainian teacher in Canada», «Vidhuknitsya») devoted to various problems of development of native language schooling of Ukrainians in the diaspora in the second half of XX – beginning of XXI century, as a source of the research of its history, are analysed. reveals Its role in covering organizational and didactic principles of native Ukrainian schools and courses, in scientific and methodological support of educational process and in the formation of human resources for the system of Ukrainian education in Canada is revealed. It is stated that publications of the Canadian Ukrainians in ethnic educational press is not only a powerful base for scientific research, but also can be successfully used in the educational process of higher educational pedagogical institutions of different levels of accreditation and postgraduate pedagogical education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(4/8=411.4)713.2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Розвиток системи неперервної освіти в контексті суспільних трансформацій XXI століття : колект. монографія / М. Г. Іванчук, Т. Д. Федірчик, С. З. Романюк, І. С. Прокоп, Г. П. Бигар; ред.: М. Г. Іванчук; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2016. - 399 c. - укp.

Вивчено теорію та практику навчання рідної мови в полілінгвальному соціумі. Розглянуто соціально-політичні зміни в Україні як чинник розширення українсько-канадських зв'язків у сфері освіти. Приділено увагу формуванню умінь педагогічного цілепокладання як пріоритету професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Обгрунтовано концептуальні засади професійної підготовки майбутнього учителя початкової школи до інклюзивного навчання дітей. Проаналізовано використання програмних педагогічних засобів на уроках української мови та літературного читання у початковій школі. Досліджено виховний потенціал української дитячої літератури Канади. Показано еволюцію форм і методів українського родинного виховання в Канаді та можливості їх використання в педагогічному просторі України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА811309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Інновації у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя: проблеми і орієнтири : колект. монографія / Г. П. Бигар, Л. М. Біленкова, А. М. Богданюк, Н. В. Гатеж, О. Є. Гордійчук, М. Г. Іванчук, І. Д. Істинюк, О. І. Костащук, Л. В. Мафтин, Н. В. Нікула, О. В. Олійник, І. І. Піц, А. А. Предик, І. С. Прокоп, С. З. Романюк, Т. Д. Федірчик, Т. Г. Цуркан, К. Д. Шевчук, О. С. Шестобуз, А. В. Шульга; ред.: М. Г. Іванчук; Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. - Чернівці : ЧНУ : Рута, 2020. - 351 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Розглянуто проблематику інновацій у професійно-педагогічній підготовці фахівців у контексті вимог входження у міжнародний освітній простір. Висвітлено актуальні проблеми вищої школи як освітньо-розвивального середовиша забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців, основоположні підходи оновлення системи професійно-педагогічної підготовки сучасного вчителя, а також шляхи впровадження інновацій у практику Нової української школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського