Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (16)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Вітченко А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Вітченко А. О. 
Організація краєзнавчої роботи старшокласників у процесі вивчення світової драматургії / А. О. Вітченко // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 2. - С. 113-121. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто роль театрального краєзнавства в осягненні драматичних творів. Набуває актуальності проблема методичного забезпечення цього процесу за умов профілізації шкільної літературної освіти. Визначено принципи, зміст, підходи до організації театрального краєзнавства в школі, з'ясовано роль запропонованих методичних засобів у формуванні та розвитку інтерпретаційної компетенції старшокласників засобами драматичного мистецтва. Запропоновано методичну систему вивчення зарубіжної драматургії у контексті театральних інтерпретацій. Розроблена методика враховує досвід місцевих театрів у читанні класичної драматургії та пропонує підвищення читацької компетенції школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ш5(0)-336р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вітченко А. О. 
Удосконалення професійної готовності вчителя до викладання світової драматургії / А. О. Вітченко // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 1. - С. 126-133. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему систематизації методичної підготовки вчителя літератури до викладання зарубіжної драматургії у школі. Досліджено теоретико-технологічні підходи до вирішення даної проблеми, визначено шляхи та засоби підвищення вчительського професіоналізму в процесі вивчення драми як мистецького явища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-336р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вітченко А. О. 
Теорія і технологія формування інтерпретаційної компетенції старшокласників у процесі вивчення світової драматургії : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.02 / А. О. Вітченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2008. - 40 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію формування інтерпретаційної компетенції школярів VIII - XI класів у процесі вивчення світової драматургії. Визначено специфіку шкільного інтерпретаційного процесу, з'ясовано особливості тлумачення п'єс, розроблено систему методичних засобів, що забезпечує особистісний розвиток учня-інтерпретатора, сприяє осягненню драми як міжвидового мистецького явища. Запропоновано технологічну модель поетапного засвоєння інтерпретаційних знань, збагачення глядацького досвіду, формування виконавських умінь під час вивчення світової драматургії на уроках зарубіжної літератури, у позакласній та позашкільній роботі з предмета. Визначено місце та роль театрального краєзнавства, особистісного спілкування з професійними постановниками, сценічно-ігрової самодіяльності у системі формування інтерпретаційної компетенції старшокласників. Експериментально доведено, що розроблена технологія має істотні переваги у порівнянні з традиційною методикою, оскільки значно посилює роль особистості у процесі тлумачення драматичних творів, розширює естетичні функції школяра-інтерпретатора (читача, глядача, виконавця) та коло його художньо-творчого спілкування, активізує пошукову діяльність, сприяє розвитку спостережливості, відтворювальної та творчої уяви, асоціативного мислення, синхронності словесних і невербальних засобів комунікації й інших особистісних якостей, що має суттєве значення для удосконалення системи шкільної літературно-мистецької освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-336 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вітченко А. О. 
Удосконалення літературного розвитку школярів 5 - 7 класів засобами театрального мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. О. Вітченко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2001. - 16 c. - укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену систему розвитку літературних нахилів школярів засобами театрального мистецтва. Вісвітлено сутність методики навчання, яка полягає у комплексному підході до організації театрально-творчої діяльності учнів-підлітків як одного з ефективних шляхів удосконалення їх літературного розвитку. Експериментально доведено, що запропонова система підвищує рівень логічного й образного мислення школярів, розширює їх естетичний досвід, сприяє вдосконаленню сценічних і літературно-творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р2 + Щ338-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315233 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вітченко А. О. 
Теорія і технологія формування інтерпретаційної компетенції старшокласників у процесі вивчення світової драматургії : монографія / А. О. Вітченко. - Луганськ : Шико, 2007. - 326 c. - Бібліогр.: 486 назв. - укp.

Висвітлено теоретико-технологічні аспекти проблеми формування інтерпретаційної компетенції (ІК) старшокласників у процесі вивчення світової драматургії. Розкрито наукові та мистецькі засади інтерпретації драми як явища літератури і театру. Проаналізовано психолого-педагогічні умови шкільного інтерпретаційного процесу. Визначено компетентнісний підхід до викладання світової драматургії у школі. Описано технологію систематичного накопичення елементів інтерпретаційності, зокрема, читацької, глядацької, виконавської, що реалізується в єдності методів, видів та форм розвитку ІК старшокласників на основі драматичного мистецтва.

Освещены теоретико-технологические аспекты проблемы формирования интерпретационной компетенции (ИК) старшеклассников в процессе изучения мировой драматургии. Раскрыты научные и художественные основы интерпретации драмы как явления литературы и театра. Проанализированы психолого-педагогические условия школьного интерпретационного процесса. Определен компетентностный подход к преподаванию мировой драматургии в школе. Описана технология систематического накопления элементов интерпретационности, в частности, читательской, зрительной, исполнительской, реализуемой в единстве методов, видов и форм развития ИК старшеклассников на основе драматического искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-336р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719244 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вітченко А. О. 
Технологізація вузівського викладання зарубіжної літератури як методична проблема / А. О. Вітченко // Освіта на Луганщині. - 2011. - № 2. - С. 31-39. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему використання сучасних технологій навчання у вищій школі. Досліджено теоретичні аспекти технологізації вищої освіти, розкрито можливості застосування нових інформаційних технологій у вузівській практиці викладання зарубіжної літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р30-215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вітченко А. О. 
Теоретичні засади вивчення світової драматургії як міжвидового мистецького явища / А. О. Вітченко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 4, ч. 1. - С. 274-280. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто актуальну методичну проблему вивчення драми як явища словесного та театрального мистецтва. Розкрито сутність міжвидового художнього підходу до викладання драматургії у школі. Визначено ефективні прийоми, види та форми роботи над драматичним твором на уроці світової літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-336 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вітченко А. О. 
Особливості організації науково-дослідної роботи студентів-філологів з методики викладання світової літератури / А. О. Вітченко // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 2. - С. 44-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито особливості науково-дослідної роботи студентів-філологів з методики викладання світової літератури, визначено технологічні підходи до її організації в системі професійного навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р30-268

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вітченко А. М. 
Педагогічні умови ефективного впровадження здоров'язберігальної технології комплексного застосування дихальних вправ у процесі фізичного виховання молодших школярів / А. М. Вітченко // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 4. - С. 130-133. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

У зв'язку з погіршенням стану здоров'я дітей актуальності набуває проблема збереження та зміцнення здоров'я, що потребує активного впровадження в навчально-виховний процес фізичного виховання інноваційних здоров'язберігальних технологій. Закономірно виникає проблема пошуку педагогічних умов ефективності застосування цих здоров'язберігальних технологій. На підставі теоретичного аналізу джерел визначено та теоретично обгрунтовано педагогічні умови ефективності розробленої нами здоров'язберігальної технології комплексного застосування дихальних вправ у процесі фізичного виховання молодших школярів: компетентності, самостійності, комплексності й гігієнічності. Додержання цих умов спонукатиме до одержання позитивного оздоровчого ефекту в молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Адонина Л. В. 
Науково-методична школа професора Л. Ф. Мірошниченко: історія, сьогодення та перспективи розвитку : зб. наук.-метод. пр., 2013 р., Київ / Л. В. Адонина, О. К. Бицько, А. О. Вітченко, А. Ю. Вітченко, І. М. Волинець; ред.: В. І. Гончаров, О. О. Ісаєва, Ж. В. Клименко; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Видавн. дім Д. Бураго, 2013. - 248 c. - укp.

Розкрито проблему підготовки вчителя-словесника в методичному доробку Л. Ф. Мірошниченко та її наукової школи. Розглянуто творчість вчителя літератури як наріжну категорію методичної концепції професора Л. Мірошниченко. Наведено особливості внеску ученого у розвиток проблеми навчання зарубіжної літератури у культурологічному контексті. Проаналізовано проблеми сучасного підручникотворення у науково-методичних працях професора Л. Ф. Мірошниченко. Розглянуто урок-образ із зарубіжної літератури як одну з форм навчально-виховного процесу. Викладено особливості формування мовної культури особистості на уроках світової літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) п + Ш5(0) р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Вітченко А. О. 
До проблеми розробки критеріїв оцінювання студентів з методики викладання зарубіжної літератури / А. О. Вітченко, А. Ю. Вітченко // Шлях освіти. - 2012. - № 2. - С. 37-40. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему оцінювання студентів ВНЗ ІІІ - ІV рівнів акредитації за умов кредитно-модульної системи навчання. Досліджено методологічні засади порушеної проблеми. Розкрито теоретико-технологічні підходи до розробки критеріїв оцінювання студентів з методики викладання зарубіжної літератури. Вміщено таблицю уніфікованої шкали оцінювання студентів за системою ECTS та національною чотирибальною системою та таблицю норм оцінювання з методики викладання зарубіжної літератури. Констатовано, що реалізація системного підходу до розробки критеріїв передбачає визначення рівня сформованості у студентів теоретичних знань з методики викладання зарубіжної літератури, володіння технологічними та художньо-творчими уміннями, розвитку організаторських та комунікативних здібностей, культури педагогічного спілкування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р30-28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вітченко А. О. 
Проблемне вивчення зарубіжної драматургії з використанням літературно-критичних матеріалів / А. О. Вітченко // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 15. - С. 28-31. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Висвітлено методичні аспекти уведення літературної критики в шкільний курс зарубіжної літератури, розглянуто традиційні підходи до вирішення порушеної проблеми, визначено основні етапи, ефективні прийоми і форми опрацювання літературно-критичних матеріалів під час проблемного вивчення світової драматургії. З урахуванням чинних програм із зарубіжної літератури запропоновано методичну систему використання фрагментів критичних статей у процесі опанування шекспірівської драматургії VIII - IX класами.

Освещены методические аспекты введения литературной критики в школьный курс зарубежной литературы. Рассмотрены традиционные подходы к реализации поставленной проблемы, определены основные этапы, эффективные приёмы и формы работы с литературно-критическими материалами во время проблемного изучения мировой драматургии. С учётом действующих программ по зарубежной литературе предложена методическая система использования фрагментов критических статей VIII - IX классами, посвящённых шекспировской драматургии.

The article deals with methodical aspects of introducing literary criticism into the course of foreign literature in school. It considers traditional approaches to the realization of the given problem and pinpoints major stages, efficient methods and forms of work with the literary and critical materials in the course of the problem study of the world dramaturgy. With allowance made for the foreign literature syllabuses which are currently in effect, the paper puts forward the system of methods to employ fragments of critical items featuring Shakespearean dramaturgy (intended for 8-9 grades). Key words: literary criticism; literary and critical materials; Shakespearean dramaturgy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вища освіта України і Болонський процес : підручник / В. М. Телелим, А. О. Вітченко, В. І. Осьодло, С. М. Салкуцан; Нац. ун-т оборони України ім. І. Черняховського. - Київ : НУОУ ім. І. Черняховського, 2015. - 396 c. - Бібліогр.: с. 385-391 - укp.

Висвітлено діахронічні аспекти формування національної вищої школи в Україні, розкрито особливості її оновленого розвитку в контексті євроосвітньої інтеграції. Увагу приділено історії становлення Болонського процесу, створення Європейського простору вищої освіти та входження до нього української системи вищої освіти. Викладено грунтовний аналіз основних проблем Європейського простору вищої освіти (академічна мобільність, академічне визнання, якість вищої освіти тощо), освітніх здобутків і перспектив розвитку вищої школи України в контексті оновлення вітчизняного законодавства в галузі вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) 73-1 + Ч484(4УКР) я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА796064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Осьодло В. І. 
Психолого-педагогічні аспекти діяльності військового керівника : підруч. для слухачів військ. ВНЗ / В. І. Осьодло, С. О. Поздишев, О. Ф. Хміляр, В. М. Невмержицький, А. О. Вітченко; ред.: В. І. Осьодло; Нац. ун-т оборони України ім. І. Черняховського. - Київ, 2014. - 364 c. - укp.

Надано психологічну характеристику процесу управління та лідерства в діяльності військового керівника. Розглянуто стилі керівництва. Акцентовано увагу на психологічній підготовці військового керівника до управлінської діяльності за звичайних та екстремальних умов. Обгрунтовано модель формування стресостійкості у військового керівника в процесі підготовки до дій за особливих умов. Викладено педагогічні аспекти діяльності військового керівника. Розкрито сутність та зміст військово-педагогічного процесу. Висвітлено актуальні питання контролю та оцінювання результатів навчально-бойової діяльності військовослужбовців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Вітченко А. М. 
Інтегрована технологія формування здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. М. Вітченко; "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка, національний університет. - Чернігів, 2021. - 24 c. - укp.

Досліджено проблему формування здоров'язбережувальної компетентності дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання. Розроблено інтегровану технологію та доведено її ефективність на сформованість здоров’язбережувальної компетентності цих дітей. Запропонована технологія передбачає створення ціннісної установки на формування, збереження та зміцнення здоров'я за рахунок ефективного управління руховою та пізнавальною діяльністю дітей молодшого шкільного віку в процесі занять фізичними вправами та спряженого впливу на рухову та дихальну системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.5 + Р128.94-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Виховання людини культури засобами мистецтва : [колект. монографія] / Г. П. Шевченко, Д. П. Шафер, В. М. Алфімов, Т. Л. Антоненко, М. В. Безугла, А. Ю. Бовт, Л. Л. Бутенко, А. О. Вітченко, Є. А. Зеленов, С. В. Коновець, О. Є. Крсек, О. П. Лучанінова, Н. Є. Миропольська, М. В. Роганова, Л. М. Сбітнєва, Н. О. Філіпчук, М. М. Чурсін; ред.: Г. П. Шевченко; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Науково-дослідний інститут духовного розвитку людини. - Київ : Ін-т обдар. дитини НАПН України, 2021. - 291 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - рус. - англ.

Досліджено проблему виховання Людини Культури засобами мистецтва. Висвітлено різнопланові аспекти дослідження означеної проблеми: виховання культурної особистості комплексом мистецтв; майбутнє мистецтва через розширення, поглиблення, урізноманітнення та активизацію дослідження художньої освіти; в союзі муз: культуроформуюча діяльність ліцею; образ людини нової епохи; художньо-естетичне виховання як невід'ємна складова середньої освіти: досвід Канади; виклики VUCA-світу та зміст загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів: проблеми та перспективи; театральне краєзнавство у системі шкільної літературної освіти: теорія та практика; формування основ політичної культури майбутніх громадян України засобами взаємодії мистецтв; потенціал образотворчого мистецтва у вихованні культури в людини від витоків до сьогодення; полікультурна освіта в США засобами етнічних мистецтв; культура та мистецтво: рефлексія щодо формування особистісних якостей майбутнього фахівця засобами мистецтва у вищій технічній школі; виховання людини культури засобами іномови як художньої цінності; поліфонія мистецтв в еколого-есететичному вихованні дитини дошкільного віку; історико-генетичний аспект розвитку музичної психології як науки; музеї закордонного українства: національно-культурні та світоглядні цінності мистецтво та виховання: в контексті тенденцій інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.355

Шифр НБУВ: ВА848826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Якість вищої освіти: теорія і практика : навч.-метод. посіб. / А. Вітченко, А. Василюк, Н. Яковець, М. Дей, Е. Тітко, О. Волощенко-Віслобокова, М. Кириченко, О. Отич, І. Отамась, Г. Муляр, Т. Лукіна, В. Базелюк, С. Ніколаєнко; Національна академія педагогічних наук України, Університет менеджменту освіти. - Київ : Лисенко М. М., 2019. - 175 c. - укp.

Розкрито сутність поняття, чинники, критерії, показники, індикатори та складові якості вищої освіти. Висвітлено питання якості вищої освіти у міжнародному контексті та її нормативно-правового регулювання в Україні. Особливу увагу сконцентровано на аналізі механізмів забезпечення, моніторингу й оцінювання якості вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Матеріали V(IX) Міжнародної науково-практичної конференції "Теорія і технологія іншомовної освіти", НПУ ім. М. П. Драгоманова, 26 жовтня 2022 р. / ред.: А. А. Зернецька, В. В. Ніколаєнко, І. А. Блинова, Н. О. Бреславець, А. Ю. Вітченко, Я. В. Хижун, Л. А. Вознюк; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, університет Марії Склодовської-Кюрі, Міжнародний методично-освітній центр, Dinternal education (pearson education) Ukraine. - Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2022. - 105 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Висвітлено актуальні проблеми методики викладання іноземних мов у вищій та середній школі. Розглянуто різні аспекти сучасних лінгвістичних досліджень. Означено роль психологічних факторів навчання в процесі оволодіння іноземною мовою та умови технологізації іншомовної освіти у вищій школі. Окреслено особливості формування іншомовної комунікативної компетенції курсантів. Визнано рольову гру як ефективний засіб формування україномовної комунікативної компетентності у діалогічному мовленні студентів-іноземців, а самостійну роботу як складову процесу навчання іноземної мови студентів. Надано термінологічні словники як джерело поглибленого вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Схарактеризовано топонімію як засіб розвитку соціолігвістичних компетентностей учнів середньої школи. Викладено методичні підходи до формування комунікативної компетентності учнів старших класів за допомогою інформаційних технологій. З'ясовано особливості формування навичок писемного спілкування іноземною мовою з використанням інтернет-технологій. Проаналізовано розвиток граматичної компетентності учнів 8-их класів на уроках англійської мови. Запропоновано квест у музеї як форму організації позааудиторної роботи в курсі лінгвокраїнознавства. Розроблено лінгвоосвітні технології у застосуванні за професійно-оріснтованого навчання іноземної мови. Подано інформації до проблеми розвитку критичного мислення здобувачів немовних спеціальностей у процесі вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням. Виокремлено викладання іноземної мови в університеті в контексті дистанційної форми навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-91 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865005 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського