Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Грабовий А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Грабовий А. К. 
Шкільний курс хімії та методика його викладання : Навч. посіб. / А. К. Грабовий. - Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Б.Хмельницького, 2005. - 474 c. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто зміст і структуру курсу хімії середньої загальноосвітньої школи. Розроблено методичну систему викладання навчальної дисципліни з урахуванням сучасних досягнень дидактичної науки у даній сфері. Акцентовано увагу на необхідності використання принципу єдності навчання, виховання та розвитку учнів, посилення практичної спрямованості навчального процесу, а також створення умов для формування пізнавальної активності школярів під час набуття нових знань і удосконалення набутих умінь. Обгрунтовано доцільність виявлення та реалізації міжпредметних зв'язків і застосування раніше вивченого навчального матеріалу. Відзначено, що застосування даного дидактичного підходу дає змогу створити умови для формування в учнів умінь практично використовувати набуті знання, робити дедуктивні висновки про склад, будову, властивості хімічних речовин і сполук. Нову методичну систему викладання хімії розроблено на базі використання проблемно-розвивального й особистісно-орієнтованого підходів і досвіду кращих учителів хімії в Україні з урахуванням сучасних дидактичних концепцій змістового узагальнення та поетапного формування основних хімічних понять і розумових дій учнів.

Рассмотрены содержание и структура курса химии средней общеообразовательной школы. Разработана методическая система преподавания учебной дисциплины с учетом современных достижений дидактической науки в данной сфере. Акцентировано внимание на необходимости использования принципа единства обучения, воспитания и развития, усиления практической направленности учебного процесса, а также создания условий для формирования познавательной активности школьников в процессе получения новых знаний и усовершенстования полученных умений. Обоснована целесообразность определения и реализации межпредметных связей и использования ранее изученного учебного материала. Отмечено, что применение данного дидактического подхода способствует созданию условий для формирования в учащихся умений практически использовать приобретенные знания, делать дедуктивные выводы о составе, строении и свойствах химических веществ и соединений. Новая методическая система преподавания химии разработана на основе использования проблемно-развивающего и личностно-ориентированного подходов и опыта работы лучших учителей химии в Украине с учетом современных дидактических концепций содержательного обобщения и поэтапного формирования основных химических понятий и умственных действий школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661625 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Яронтовський О. Г. 
Прогноз нафтогазоносності надр Кустинської площі Волино-Поділля на основі даних приповерхневої геохімічної зйомки / О. Г. Яронтовський, В. І. Туревич, І. Б. Губич, Н. В. Бекеша, А. М. Грабовий // Зб. наук. пр. Укр. держ. геологорозв. ін-ту. - 2006. - № 2. - С. 76-83. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено результати прогнозування нафтогазоносності надр, що виконані в межах Кустинської площі Львівського палеозойського прогину на основі комплексної інтерпретації геолого-геофізичних даних, матеріалів дешифрування аерокосмознімків і літогазогеохімічних параметрів геохімічного поля у приповерхневих відкладах. Перспективи розрізу осадових порід площі високо оцінено для пошуків газовуглеводневих скупчень.

Приведены результаты прогнозирования нефтегазоносности недр, выполненного в пределах Кустинской площади Львовского палеозойского прогиба на основе комплексной интерпретации геолого-геофизических данных, материалов дешифрирования аэрокосмоснимков и литогазогеохимических параметров геохимического поля в приповерхностных отложениях. Перспективы разреза осадочных пород площади высоко оценены для поиска газоуглеводородных скоплений.

The results of subsurface oil and gas content forecasting within the limits of the Kustyn area of Lviv Paleozoic trough are cited. The forecast is carried out on the basis of complex interpretation of geologic-geophysical data, information of aerospace photographs identification and lithogasgeochemical parameters of geochemical field in near surface deposits. The prospects of the area sedimentary rocks section are estimated enough high for hydrocarbon accumulations prospecting.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д453(45УКР3-4ЛЬВ)1-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Грабовий А. К. 
Методика викладання хімії у вищій школі: курс лекцій, опорні конспекти та тестові завдання : навч. посіб. для студ. ВНЗ / А. К. Грабовий. - Черкаси, 2010. - 147 c. - укp.

Розглянуто актуальні питання теорії та методики викладання хімії у вищій школі. Розкрито методичні особливості проведення лекцій, семінарських і лабораторних занять, консультацій з хімії у ВНЗ. Увагу приділено модульно-рейтинговій системі оцінювання та тестовому контролю навчальних досягнень студентів з хімії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3 я73

Шифр НБУВ: ВА734939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Грабовий А. К. 
Теоретико-методичні засади навчального хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / А. К. Грабовий. - Черкаси : ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2012. - 375 c. - Бібліогр.: 388 назв - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади навчального хімічного експерименту (ХЕ) у ЗНЗ. Проведено аналіз даної проблеми в історичному аспекті з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. Викладено концептуальні підходи до оновлення змісту, методики організації та проведення ХЕ в ЗНЗ. Подано інформацію про функції та класифікацію навчального ХЕ, методику проведення лабораторних дослідів та практичних робіт з хімії. Розглянуто модульне навчання та рейтинговий контроль навчальних досягнень студентів як чинники формування експериментально-методичних компетенцій майбутніх учителів. Запропоновано методику підготовки майбутніх учителів хімії до проведення ХЕ в ЗНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА752167 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Грабовий А. К. 
Теоретико-методичні засади використання моделювання в професійній підготовці майбутніх учителів хімії / А. К. Грабовий // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 165. - С. 73-79. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Надано теоретичний аналіз проблем застосування моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів хімії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21 р3

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Грабовий А. К. 
Теоретичні засади організації науково-дослідної діяльності майбутніх учителів хімії / А. К. Грабовий // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 162. - С. 46-54. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади організації науково-дослідної діяльності майбутніх учителів хімії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3-368

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Грабовий А. К. 
Технологія підготовки майбутніх учителів хімії до виконання хімічного експерименту в навчанні хімії у загальноосвітніх навчальних закладах / А. К. Грабовий // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 181, ч. 3. - С. 32-38. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади технології підготовки майбутніх учителів хімії до використання хімічного експерименту в навчанні хімії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-352 + Г. р21 р3

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Грабовий А. 
Розвиток навчального хімічного експерименту в сучасних підручниках з хімії: методичні проблеми / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2008. - № 6. - С. 41-46. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Проведено порівняльно-дидактичний аналіз підручників з хімії, виданих в Україні та Російській Федерації щодо використання в них навчального хімічного експерименту. Наведено відомості про види навчального хімічного експерименту: демонстраційний експеримент, лабораторні досліди, практичні роботи і позаурочний експеримент в альтернативних підручниках з хімії П.П.Пепеля. Проаналізовано підручники та посібники для спеціалізованих шкіл, класів з поглибленим вивченням органічної хімії. Відзначено відповідність моделі особистісно-орієнтованого навчання експериментальних підручників з хімії нового покоління для VII - IX класів 12-річної школи вчених-методистів Н.М.Буринської та Л.П.Величко, які відображають загальноосвітній (базовий) рівень шкільної хімічної освіти. Розкрито особливості використання навчального хімічного експерименту в підручниках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Грабовий А. 
Розвиток хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах України: методичні проблеми / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2008. - № 5. - С. 36-39. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проаналізовано роль навчального хімічного експерименту у методиці навчання хімії за умов нової філософії освіти, за якою людина є найвищою цінністю суспільства. Висвітлено теоретико-методичні проблеми використання хімічного експерименту у загальноосвітніх навчальних закладах незалежної України. На підставі аналізу науково-методичної літератури виділено основні проблеми навчального хімічного експерименту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Грабовий А. 
Шкільний хімічний експеримент як педагогічна система / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2008. - № 12. - С. 31-35. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Розкрито науково-теоретичні основи шкільного хімічного експерименту як педагогічної системи з урахуванням системно-структурного та діяльнісного підходів. Виділено та описано підсистеми "Функції шкільного хімічного експерименту", "Методика і техніка шкільного хімічного експерименту" та "Навчальні досліди з хімії". За метою, яку навчальний експеримент реалізує в процесі навчання хімії, його класифіковано таким чином: базовий (препаративний) експеримент; фундаментальний експеримент; експеримент, пов'язаний з методами його використання в хімічній науці; хімічний експеримент як вид практики.

Констатовано, що шкільний хімічний експеримент - це багатокомпонентна, багатофункціональна педагогічна система, що пов'язує діяльність учителя та учнів, навчальний матеріал, мету і завдання навчання хімії та забезпечує, використовуючи засоби експериментування, навчання, виховання та розвиток учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Грабовий А. 
Підготовка майбутніх учителів хімії до організації та проведення хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2011. - № 10. - С. 54-56. - укp.

Розглянуто проблематику підготовки майбутніх вчителів хімії до організації та проведення хімічного експерименту, визначено теоретичні основи поняття "технологія навчання". Конкретизовано складники експериментальної підготовки майбутніх вчителів хімії та блоки її змісту. Виокремлено форми організації навчально-пізнавальної діяльності та контролю за засвоєнням теоретичних знань, формуванням практичних умінь і навичок студентів. Констатовано, що формування вмінь, експериментально-методичних компетенцій майбутніх учителів хімії базується на теорії поетапного формування розумових дій, використанні методів алгоритмізованого навчання, педагогічного проектування, ігрового моделювання.

Рассмотрена проблематика подготовки будущих учителей химии к организации и проведению химического эксперимента, определены теоретические основы понятия "технология обучения". Конкретизированы составляющие экспериментальной подготовки будущих учителей химии и блоки ее содержания. Выделены формы организации учебно-познавательной деятельности будущих учителей химии и контроля над усвоением теоретических знаний, формированием практических умений и навыков студентов. Констатировано, что формирование умений, экспериментально-методических компетенций будущих учителей химии базируется на теории поэтапного формирования умственных действий, использовании методов алгоритмизированного обучения, педагогического проектирования, игрового моделирования.

The article presents the technology of preparation of the future teachers of chemistry for the organizing and conducting of chemical experiment in secondary schools, its structure and conceptual basis. Revealed the conditions of realization of the practical training on the use in the educational process of chemical experiment. Defined components of experimental training of the future teachers of chemistry and blocks of its content.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21 р3

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Грабовий А. 
Розвиток ідей про навчальний хімічний експеримент у вітчизняній педагогіці / А. Грабовий // Шлях освіти. - 2007. - № 3. - С. 35-38. - укp.

Виділено хронологічні етапи у становленні та розвитку навчального хімічного експерименту в Україні. Здійснено історико-дидактичний аналіз та узагальнення. Доведено важливість вивчення історії формування змісту та методики навчального хімічного експерименту в дореволюційний період.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р2-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Грабовий А. К. 
Розвиток навчального хімічного експерименту в стабільних підручниках з хімії / А. К. Грабовий // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 2. - С. 69-77. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено розвиток навчального хімічного експерименту в стабільних підручниках з хімії радянського періоду (1917 - 1991 рр.). Охарактеризовано переваги та вади наведених в них описів видів навчального хімічного експерименту - демонстрацій, лабораторних дослідів, практичних робіт. Зроблено висновок, що стабільні підручники з хімії відрізнялися змістом, методологічними підходами до використання навчального хімічного експерименту через недооцінку його дидактичної ролі на різних етапах навчального процесу.

Исследовано развитие учебного химического эксперимента в стабильных учебниках по химии советского периода (1917 - 1991 гг.). Охарактеризованы преимущества и недостатки приведенных в них описаний учебного химического эксперимента - демонстраций, лабораторных опытов, практических работ. Сделан вывод, что стабильные учебники по химии отличались содержанием, методологическими подходами к использованию учебного химического эксперимента из-за недооценки его дидактической роли на разных этапах учебного процесса.

The article presents a description of Soviet period school tetbooks of chemistry from the standpoint of implementation of the chemical experiment in them, i.e., demonstrational and laboratory tests or demonstrational tests and practical works.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Грабовий А. К. 
Навчальний учнівський хімічний експеримент у контексті становлення хімічної шкільної освіти (кінець ХІХ - початок ХХ ст.) / А. К. Грабовий // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 3/4. - С. 132-140. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Розкрито особливості викладання хімії в кінці ХІХ - на початку ХХ ст. у чоловічих і жіночих гімназіях. Досліджено процес становлення хімії як самостійного навчального предмета в реальних гімназіях, в реальних і комерційних училищах, кадетських корпусах. Наведено таблицю розподілу навчальних годин з хімії у класах даних навчальних закладів. Проаналізовано навчально-методичну літературу з хімії зазначеного періоду. Розглянуто шкільну практику з розвитку навчального учнівського хімічного експерименту. Виявлено провідні тенденції еволюції поглядів науковців і вчителів щодо проблеми навчального учнівського хімічного експерименту, зокрема, визнання його провідним методом навчання хімії. Визначено, що основним видом учнівського експерименту були практичні заняття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Г. р21-352 + Г. р21 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Грабовий А. К. 
Навчально-методичний комплект з методики викладання хімії в професійно-методичній підготовці майбутніх вчителів хімії / А. К. Грабовий // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Хім. науки. - 2014. - Вип. 14. - С. 37-50. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Розглянуто концептуальні засади створення навчально-методичного комплекту з методики викладання хімії та його використання в професійно-методичній підготовці майбутніх вчителів хімії. Навчально-методичний комплект (НМК) з предмета розглядається як набір друкованих засобів навчання, які реалізують зміст навчальних програм і органічно взаємозв'язані між собою і використовуються для успішного розв'язання навчальних завдань, досягнення очікуваних результатів навчання. НМК з методики викладання хімії має такі компоненти: навчальна програма, посібник з методики викладання хімії, навчально-методичний комплекс з дисципліни, збірник тестових завдань, навчально-методичні посібники з техніки і методики хімічного експерименту, навчально-методичний посібник з методики розв'язування розрахункових задач з хімії. Виокремлено концептуальні засади створення НМК з методики викладання хімії, які передбачають: забезпечення відповідності змісту НМК цільовому призначенню кожної його складової; достатність, точність та повнота наукової інформації для всіх його складових; логічну послідовність, переконливість і дохідливість для студентів змісту, рубрикації та ілюстративного матеріалу; оптимальність обсягу текстової частини та позатекстових компонентів; надання студентам можливості для самоосвіти та самоконтролю; дотримання диференційованого підходу під час добору та виконання пізнавальних завдань. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність та доцільність розробленого НМК з дисципліни "Методика викладання хімії".


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21 р3

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Грабовий А. 
Формування у майбутніх вчителів хімії експериментально-методичних компетенцій щодо організації та проведення хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2013. - № 1/2. - С. 43-47. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено методику формування експериментально-методичних компетенцій майбутніх учителів хімії щодо організації та проведення хімічного експерименту в ЗНЗ. Відображено посилення професійного спрямування навчального процесу в запропонованій методиці підготовки майбутніх вчителів хімії. Виокремлено гностично-, конструктивно-, організаційно-, комунікативно- та рефлексивно-методичні компетенції. Розглянуто форми організації та засоби навчання майбутніх викладачів хімії. Визначено етапи підготовки майбутніх учителів до проведення хімічного експерименту в ЗНЗ. Подано таблицю результатів дослідження рівня сформованості експериментально-методичних компетентностей у студентів.

Представлена методика формирования экспериментально-методических компетенций будущих учителей химии по подготовке и проведению химического эксперимента в общеобразовательных учебных заведениях (ОУЗ). Отображено усиление профессиональной ориентации учебного процесса в предложенной методике подготовки будущих учителей химии. Выделены гностично-, конструктивно-, организационно-, коммуникативно- и рефлексивно-методические компетенции. Рассмотрены формы организации и средства обучения будущих преподавателей химии. Определены этапы подготовки будущих учителей к проведению химического эксперимента в ОУЗ. Приведена таблица результатов исследования уровня сформированности экспериментально-методических компетентностей у студентов.

Presented is the method of forming the experimental and methodological competencies of future chemistry teachers in the preparing and conducting chemical experiments in secondary schools. Displayed is professional orientation strengthening of the educational process according to proposed method of training future teachers of chemistry. Allocated are gnostic-methodical, constructive-methodical, organizational-methodological, communicative-methodological and reflexive-methodological competences. Considered are forms of organization and resources to train future teachers of chemistry. Defined are the stages of preparing future teachers for the chemical experiment in secondary schools. Served is table with the results of research students’ level of experimental and methodological competencies formation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21 р3

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Грабовий А. 
Модернізація хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2013. - № 11. - С. 31-35. - Бібліогр.: 33 назви. - укp.

Розглянуто проблему теорії та практики модернізації шкільного хімічного експерименту. Проаналізовано методику проблемно-розвивального навчання хімії на уроках, факультативних і позакласних заняттях нових нестандартних дослідів. Відзначено роль використання системи тематичних практикумів дослідницького характеру. Акцентовано увагу на застосування дидактичної гри, опорних конспектів та комп’ютерних технологій в процесі навчання хімії. Зазначено про хімічний експеримент екологічного спрямування як можливість розширення уявлення учнів про речовини як компоненти природних систем.

Рассмотрена проблема теории и практики модернизации школьного химического эксперимента. Проанализирована методику проблемно-развивающего обучения химии на уроках, факультативных и внеклассных занятиях новых нестандартных опытов. Отмечена роль использования системы тематических практикумов исследовательского характера. Акцентировано внимание на применение дидактической игры, опорных конспектов и компьютерных технологий в процессе обучения химии. Рассмотрен химический эксперимент экологической направленности как возможность расширения представления учащихся о веществах как компонентах природных систем.

Consider the problem of modernization theory and practice of school chemistry experiment. Analyzed the methodology of problem-developmental education chemistry lessons, electives and extracurricular activities new unconventional experiments. Observed role of the use of thematic workshops exploratory nature. The attention is focused on the use of didactic games, reference notes, and computer technology in learning chemistry. Noted chemistry experiment ecological orientation as an opportunity to expand students' representations of substances as components of natural systems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-363

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Грабовий А. 
Хімічний експеримент у ЗНЗ: обгрунтування підходів і напрямів оновлення / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2014. - № 1/2. - С. 40-44. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Обгрунтовано напрями оновлення хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ). З огляду на загальні завдання хімічної освіти, сформульовані в Державному стандарті базової і повної середньої освіти для освітньої галузі “Природознавство” визначено основні аспекти проблеми вдосконалення методики хімічного експерименту. Виокремлено основні напрями теоретичного й практичного оновлення методики хімічного експерименту в ЗНЗ – синергетичний, компетентнісний, технологічний підходи, посилення дослідницької функції, гуманітаризація, профільність. У процесі наукового дослідження з’ясовано, що хімічний експеримент є засобом реалізації технологій навчання хімії. Описано технології технізації хімічного експерименту, програмованого навчання, навчання за допомогою схем-конспектів, групового навчання та технологію дидактичної гри. Узагальнено, що реалізація на практиці основних напрямів оновлення методики і техніки хімічного експерименту в ЗНЗ сприятиме формуванню засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, вироблення економічного стилю мислення і поведінки та виховання громадянина демократичного суспільства.

Обоснованы направления обновления химического эксперимента в общеобразовательных учебных заведениях(ОУЗ). Учитывая общие задачи химического образования, сформулированные в Государственном стандарте базового и полного среднего образования для предмета “Естествознание” определены основные аспекты проблемы совершенствования методики химического эксперимента. Выделены основные направления теоретического и практического обновления методики химического эксперимента в ОУЗ – синергетический, компетентностный, технологический подходы, усиление исследовательской функции, гуманитаризация, профильность. В процессе научного исследования установлено, что химический эксперимент является средством реализации технологий обучения химии. Описаны технологии технизации химического эксперимента, программированного обучения, обучения с помощью схем-конспектов, группового обучения и дидактической игры. Обобщено, что реализация на практике основных направлений обновления методики и техники химического эксперимента в общеобразовательных учебных заведениях способствовать формированию средствами учебного предмета ключевых компетентностей учащихся, необходимых для социализации, выработки экономического стиля мышления и поведения и воспитания гражданина демократического общества.

The directions update chemical experiment in secondary schools. Given the general problems of chemical education, formulated in the state standards in basic and secondary education for education “Natural” identifies the key aspects of improving the methodology of chemical experiment. It’s considered main directions of theoretical and practical techniques of renovation chemical experiment in educational – synergistic, competence, technological approaches, strengthening the research function, humanitarianism, the specialization. In the process of scientific research found that chemical experiment is a means of implementing learning technologies chemistry. It’s considered the technology mechanizations chemical experiment, technology programmed instruction, teaching with technology schemes-abstracts, technology training and technology group didactic games. Generally, that the practical realization of the main directions of renovation methods and techniques of chemical experiment in educational foster means of a subject of key competences of pupils necessary for socialization, development of the economic way of thinking and behavior and education of the citizen of a democratic society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-363

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Грабовий А. 
Дослідницька діяльність учнів з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2014. - № 7. - С. 52-57. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

У контексті переорієнтації середньої освіти зі знаннєвої парадигми на компетентнісну, підґрунтям якої є діяльнісний та особистісно орієнтований підходи, обґрунтовано науково-теоретичні основи організації навчально-дослідницької діяльності учнів з хімії. Зосереджено увагу на методиці організації дослідницької діяльності учнів з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах. Охарактеризовано типи дослідницьких завдань у межах учнівського хімічного експерименту: копіювальні, частково-пошукові, дослідницькі, індивідуально-диференційовані, домашні. Запропоновано приклади експериментальних завдань з хімії, що спрямовані на формування дослідницьких умінь школярів. Визначено та деталізовано основні напрями вдосконалення дослідницької діяльності учнів з хімії. Констатовано, що дослідницька діяльність учнів на будь-якому етапі навчання хімії є ефективним засобом підвищення їхньої зацікавленості навчанням.

В контексте переориентации среднего образования со знаниевой парадигмы на компетентностную, основой которой является деятельностный и личностно ориентированный подходы, освещены научно-теоретические основы организации учебно-исследовательской деятельности учащихся по химии. Внимание сосредоточено на методике организации исследовательской деятельности учащихся по химии в общеобразовательных учебных заведениях. Охарактеризованы типы исследовательских задач в рамках ученического химического эксперимента: копировальные, частично-поисковые, исследовательские, индивидуально-дифференцированные, домашние. Предложены примеры экспериментальных заданий по химии, направленные на формирование исследовательских умений школьников. Определены и детализированы основные направления совершенствования исследовательской деятельности учащихся по химии. Констатировано, что исследовательская деятельность учащихся на любом этапе обучения химии является эффективным средством повышения их заинтересованности обучением.

The article deals with the methodology of research students in chemistry in secondary schools. Consider the types of experiences within the student's chemical experiment. An example of laboratory experiments aimed at improving the research skills of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Грабовий А. К. 
Ужитковий хімічний експеримент : наук.-метод. посіб. для студентів та вчителів хімії / А. К. Грабовий. - Черкаси : ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2015. - 199 c. - Бібліогр.: с. 186-188 - укp.

Розглянуто можливості використання ужиткового експерименту для удосконалення хімічного експерименту в ЗНЗ. Розкрито сутність, пізнавальне значення, функції, принципи добору, методику та техніку ужиткового хімічного експерименту. Увагу приділено визначенню кислотності, прозорості, мінерального складу води, зольності та кислотності борошна, виявленню білка, лактози та жиру у молоці. Подано інформацію про досліди з побутовими речовинами, зокрема, засобами видалення накипу, силікатним клеєм, хлорним вапном, ацетоном, парафіном, поліетиленом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.с5 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА794182 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського