2. |
Дахуа Л. Удосконалення методу розрахунку стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів (на прикладі Алжиру) : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.11 / Л. Дахуа; Національний транспортний університет. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.У результаті виконаної дисертаційної роботи здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення науково-прикладної задачі, що полягає в удосконаленні методу Бішопа для розрахунку стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів для умов Алжиру. Актуальність теми підтверджується передумовами (зсуви, оповзні, наслідки землетрусів), які виникають на дорожній мережі Алжиру. Також актуальність підтверджується тим, що в умовах Алжиру не існує простого інженерного методу розрахунку стійкості схилів і укосів виїмок чи насипів із комплексним врахуванням сил від дії землетрусів, грунтових вод та утримуючих сил від армування. Суть удосконалення методу полягає у введенні значень змінних (с') і (ер') в критерій руйнування Кулона-Мора з метою врахування втоми ґрунту, параметр (Р) для врахування впливу сейсмічних зусиль, силу (г) для врахування частини води, що просочилася, і армуючої сили від шарів геосинтетиків (Geo) у багатокутник сил Бішопа, який повинен бути в рівновазі. На основі розробленого методу у дисертаційній роботі розроблена методика розрахунку армованих геосинтетичними матеріалами укосів земляного полотна автомобільних доріг, яка дозволяє робити інженерні розрахунки стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів. У роботі також було виконане математичне та числове моделювання стійкості укосів і схилів та перевірка адекватності розробленого методу. Ще однією із задач досліджень було розроблення методу застосування геоінформаційних систем (ГІС) для прокладання трас нових автомобільних доріг в умовах гірського Алжиру з врахуванням оцінки стійкості схилів. Розроблений метод аналізу даних ГІС дозволив побудувати карту зсувів на автомобільній дорозі А1 провінція Буйра. Розрахована нова траєкторія траси значно знижує ризики (до ЗО %) і втрати дорожньої галузі при зміні траєкторії всього лише в 21 % при обході районів з найбільш високою ймовірністю виникнення зсувів. Індекс рубрикатора НБУВ: О311-043-02
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА453540 Пошук видання у каталогах НБУВ
|