Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Дичко В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Дичко В. В. 
Корекційні рухові дії у фізичній реабілітації школярів з порушеннями зору / В. В. Дичко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 3. - С. 67-74. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зазначено, що ефективним фактором оптимізації якості корекційного навчання рухових дій школярів з порушенням зору буде резервний розвиток точності рухів та ОКД, оскільки традиційні методи навчання рухам сліпих дітей не відповідають їх можливостям і не забезпечують достатньої якості. Найбільш перспективними в цьому відношенні можуть бути дослідження, спрямовані на виявлення можливостей актуалізації і цілеспрямованого розвитку мовлення, розробку спеціального словника термінів; застосування спеціальних заходів наочної інформації, що розраховані на додаткове сприйняття абсолютно сліпими та дотикове і зорове - сліпими із залишковими контурним зором; урахування вікових особливостей формування точності рухів, ОКД та визначення їх позиції в організації ефективної педагогічної системи корекційного навчання рухових дій, побудови поетапного корекційного навчання рухових дій учнів молодших класів з вадами зору, яке б дозволило врахувати складну структуру дефекту, зони їх індивідуального психофізичного розвитку; рівень мовленнєвого забезпечення проективного навчання; особливості формування точності рухів, оцінно-контрольних дій, просторової орієнтації, позитивної дидактико-реабілітаційної мотивації.

Отмечено, что эффективным фактором оптимизации качества двигательных действий школьников с нарушениями зрения является резервное развитие точности движений и ОКД, поскольку традиционные методы обучения движениям слепых детей не отвечают их возможностям и не обеспечивают достаточного качества. Наиболее перспективными в этом отношении могут быть исследования, направленные на проявление возможностей актуализации целенаправленного развития речи, развития специального словаря терминов; изучения возможностей применения специальных мероприятий наглядной информации, которые рассчитаны на прикосновение и зрение - слепыми с остаточным контурным зрением; исследование половых особенностей формирования точности движений, ОКД и определения их позиции в организации еффективной педагогической системы коррекционного изучения двигательных действий; построение поэтапного коррекционного изучения двигательных действий учащихся младших классов с нарушением зрения, которое б позволило учесть сложную структуру дефекта; зоны их индивидуального психофизического развития; уровень речевого обеспечения проективного обучения; особенности формирования точности движений, оценочно-контрольных действий, пространственной ориентации; позитивной дидактико-реабилитационной мотивации.

The effective factor of quality's optimization of the correction training of the motion actions of the partially blind schoolchildren will be the reserve development of the movement and ACA. As for as traditional educational methods of teaching children's movements do not coincide with their possibilities and don't ensure sufficient quality. We may point out the most perspective researches in this respect, directed on:to reveal the possibilities of the actualization ad the purposeful development of speech, elaboration of the special means of visual information, with a depended upon the groping perception by the absolutely blind, as will as groping and visual - by the blind with the remaining contour sight; to investigate age peculiarities of formingof movements accuracy, ACA; and to denote their position in pedagogical system's organizing of correction training of the motion actions; to build stage by stage correction training of motion actions of the junior I form pupils with the founts of sight that makes it possible to take into account the complex structure of defect;zones of their individual psychophysical development, the level of speech ensuring of the project training;peculiarities of forming movements accuracy, appraisal - control actionsspatial orientation positive didactic rehabilitation motivation.


Ключ. слова: точність рухів, контрольні дії, корекційне навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дичко В. В. 
Методика формування точності, контролю і самоконтролю у сліпих школярів у процесі корекційного фізичного виховання : Навч. посіб. для студ. / В. В. Дичко; Півд. наук. центр АПН України. - О., 2005. - 83 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Викладено теоретичні, експериментальні та методичні засади побудови концептуальної моделі корекційного навчання рухових дій школярів з порушенням зору. Обгрунтовано ефективну методику розвитку школярів даної категорії самоконтролю за якістю рішення рухових, трудових та побутових ситуацій. Розглянуто закономірності сенсорного забезпечення прояву точності рухів та їх зв'язок з самоконтролем у школярів з порушенням зору та методику цілеспрямованого формування точності, контролю і самоконтролю у сліпих школярів у процесі корекційного навчання рухових дій.

Изложены теоретические, экспериментальные и методические основы построения концептуальной модели коррекционного обучения двигательных действий школьников с нарушением зрения. Обоснована эффективная методика развития школьников данной категории самоконтроля по качеству решения двигательных, трудовых и бытовых ситуаций. Рассмотрены закономерности сенсорного обеспечения проявления точности движений и их связь с самоконтролем у школьников с нарушением зрения и методика целенаправленного формирования точности, контроля и самоконтроля у слепых школьников в процессе коррекционного обучения двигательным действиям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дичко В. В. 
Оптимізація корекційного навчання рухових дій на основі цілеспрямованого розвитку в молодших школярів з порушенням зору точності рухів, контролю і самоконтролю : Моногр. / В. В. Дичко; АПН України. Півд. наук. центр. - О., 2006. - 143 c. - Бібліогр.: с. 123-135. - укp.

Розкрито теоретичні та методичні засади корекційного навчання рухових дій (РД) школярів з порушенням зору (ПЗ). Викладено питання поетапного формування РД у молодших школярів з ПЗ. Висвітлено основні положення комплексної програми реабілітаційної роботи з даною групою населення. Охарактеризовано тренувальний етап фізичної реабілітації учнів початкових класів з ПЗ. Визначено ефективність методики корекційної роботи з фізичного виховання учнів I - III класів з ПЗ.

Раскрыты теоретические и методические основы коррекционного обучения двигательным действиям (ДД) школьников с нарушениями зрения (НЗ). Изложены вопросы поэтапного формирования ДД у младших школьников с НЗ. Освещены основные положения комплексной программы реабилитационной работы с данной категорией населения. Охарактеризован тренировочный этап физической реабилитации учеников начальных классов с НЗ. Определена эффективность методики коррекционной работы по физическому воспитанию учеников I - III классов с НЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683383 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дичко В. В. 
Формування рухових дій у молодших школярів з порушеннями зору : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / В. В. Дичко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено новий напрямок корекційної педагогіки щодо роботи з учнями 1 - 3 класів - інвалідами зору, зокрема, формування в них оцінно-контрольних дій у процесі корекційно-реабілітаційного навчання рухів на уроках фізичної культури. Розроблено проективну експериментальну модель корекційного навчання молодших школярів з вадами зору рухових дій та формування в них оцінно-контрольних дій за виконанням рухів, яка передбачає корекцію, реабілітацію та компенсацію фізичного і психічного стану даних школярів, а також виявлено рівні сформованості оцінно-контрольних дій. Визначено педагогічні умови корекційного навчання рухових дій сліпих учнів початкових класів, а також стадії формування оцінно-контрольних дій означеної категорії інвалідів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дичко В. В. 
Оптимізація розвитку психомоторики у сліпих та слабкозорих дітей віком 7 - 17 років з урахуванням їх психофізичного статусу : автореф. дис. ... д-ра біол. наук : 14.03.04 / В. В. Дичко; Луган. держ. мед. ун-т. - Луганськ, 2009. - 32 c. - укp.

Встановлено й охарактеризовано ступінь та характер порушень психофізіологічного розвитку дітей, виявлено вихідний стан психомоторних якостей та подано об'єктивну критеріальну оцінку щодо ступеня порушень рухових функцій. Розроблено комплекс заходів щодо фізичної реабілітації, спрямований на формування важливих рухових навичок і вмінь. Запропоновано метод порівняльної оцінки ефективності застосування даної патогенетично-орієнтованої корекційної програми фізичної реабілітації за різних порушень рухових функцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.28 + Ю948.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дичко В. В. 
Оцінка психофізіологічного статусу дітей із вадами зору віком 7 - 17 років / В. В. Дичко, В. В. Флєгонтова, Д. В. Дичко, В. О. Гаврилін, Д. С. Пікінер, В. В. Макарец, Н. О. Акімова, І. В. Ахременко // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 2. - С. 224-229. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що до сьогодні дослідження індивідуальних особливостей; психофізіологічного статусу дітей із вадами зору проводилися переважно на обмеженому контингенті випробовуваних, досліджувались окремі особи певних вікових груп, що не давало змоги цілісно представити патофізіологічні особливості. Тому актуальною є розробка ефективних методів комплексної фізичної реабілітації дітей із вадами зору, що обумовлює необхідність проведення валідної діагностики стану з оцінкою початкового рівня фізичного розвитку дитини й ступеня порушення функції. Наведено результати оцінки психофізіологічного статусу у 216 дітей із порушеннями зору віком 7 - 17 років на підставі використання сучасних апаратних комп'ютерних комплексів психодіагностичних тестів під впливом розробленого комплексу реабілітаційних заходів, що надало змогу встановити значні порушення рухових функцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Василевський В. С. 
Патофізіологічне обгрунтування корекції фізичного розвитку і функціонального стану, адаптаційно-компенсаторних процесів та імунологічної реактивності організму дітей віком 7 - 10 років з патологією зору методами поетапного фізичного виховання : [монографія] / В. С. Василевський, Д. В. Дичко; ред.: В. В. Дичко. - Слов'янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2017. - 147 c. - Бібліогр.: с. 125-146 - укp.

Висвітлено результати вивчення етіологічної структури і патогенетичних механізмів психофізичного розвитку у дітей з патологією зору у віці 7 - 10 років. Встановлено найбільш важливі з діагностично точки зору патогенетичні особливості адаптаційних процесів та імунологічної реактивності організму у дітей з патологією зору означеного віку. Обгрунтовано доцільність впровадження розробленого комплексу діагностичних методик дослідження показників зорового і рухового аналізаторів, які можуть бути використані під час обстеження дітей з патологією зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.2 + Р128.94-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА809526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дичко В. В. 
Вплив рухливих ігор на корекцію порушень сенсорного сприйняття у дітей із патологією зору : [монографія] / В. В. Дичко, Т. А. Євтухова, Д. В. Дичко; Донбаський державний педагогічний університет. - Вид. 2-ге, допов. - Слов'янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. - 159 c. - Бібліогр.: с. 142-159 - укp.

Висвітлено розробку та апробацію патогенетично орієнтованих рухливих ігор професійно-побутової спрямованості на уроках фізичного виховання для корекції порушень сенсорного сприйняття у дітей із патологією зору, спрямованих на попередження прогресу патологічного процесу і розвиток психомоторних якостей. Результати дослідження означених питань сприятимуть практичній роботі при порівняльній оцінці ефективності застосування рухливих ігор на уроках фізичного виховання корекційної програми фізичної реабілітації при різних порушеннях рухових функцій. Розглянуто медико-біологічні, психолого-педагогічні аспекти корекційно-виховної роботи з дітьми з патологією зору. Окреслено анатомо-фізіологічну і психічну характеристику дітей із патологією зору, особливості моторики дітей із патологією зору, теоретичні і методичні аспекти використання рухливих ігор у корекційно-виховній роботі зі школярами з патологією зору тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.2-5 + Ч434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848828 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського