Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Золотухіна С$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Золотухіна С. Т. 
Громадянське виховання студентів вищих навчальних закладів України в другій половині ХІХ - на початку ХХ століття : монографія / С. Т. Золотухіна, О. А. Рацул; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2007. - 252 c. - Бібліогр.: с. 201-232. - укp.

Висвітлено особливості громадянського виховання (ГВ) особистості у східнослов'янських народів. Визначено внесок прогресивних представників педагогічної думки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. на формування громадянськості. Особливу увагу приділено розвитку ідеї ГВ у зарубіжній педагогічній думці минулого. Розглянуто науково-дослідницьку та громадську діяльність студентів як умови формування громадянськості, особистість викладача вищої школи як чинник формування громадянськості у студентів.

Освещены особенности гражданского воспитания (ГВ) личности у восточнославянских народов. Определен вклад прогрессивных представителей педагогической мысли второй половины ХІХ - начала ХХ вв. на формирование гражданственности. Особое внимание уделено развитию идей ГВ в зарубежной педагогической мысли прошлого. Рассмотрены научно-исследовательская и гражданская деятельность студентов как условие формирование гражданственности, личность преподавателя высшей школы как фактор формирования гражданственности у студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Ч483(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Золотухіна С. Т. 
Дослідження вченими Слобожанщини кінця XIX - початку ХХ століття актуальних проблем організації вищої освіти східних регіонів України / С. Т. Золотухіна, Л. Д. Зеленська // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 6. - С. 41-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито один з напрямів науково-дослідної роботи вчених Слобожанщини кінця XIX - початку ХХ ст., пов'язаний з дослідженням актуальних проблем організації вищої освіти в східних регіонах України.

Раскрыто одно из направлений научно-исследовательской работы ученых Слобожанщины конца XIX -начала ХХ в., связанное с изучением актуальних вопросов организации высшего образования восточных регионов Украины.

In the article one of research work assignments of scientists of Slobozhanshchina of end is exposed XIX - beginning of the ХХ item, related to research of the issue of the day of organization of higher education in the east regions of Ukraine.


Ключ. слова: науково-дослідна робота, вчені-педагоги, вища освіта, Харківський університет
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гриньова В. М. 
Педагогічна майстерність учителя : навч. посіб. / В. М. Гриньова, С. Т. Золотухіна, С. Ю. Балбенко, В. Й. Гриньов, Л. М. Калашнікова; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - 2-ге вид., виправл. і доповн. - Х. : ОВС, 2006. - 224 c. - укp.

Розкрито сутність педагогічної діяльності учителя, особливості професії, компоненти педагогічної культури, засоби професійного самовиховання педагога. Розглянуто проблеми ефективного спілкування з учнями й адекватного впливу на них за різних педагогічних умов. Описано методику підготовки та проведення виховної класної години.

Раскрыты сущность педагогической деятельности учителя, особенности профессии, компоненты педагогической культуры, средства профессионального самовоспитания педагога. Рассмотрены проблемы эффективного общения с учениками и адекватного влияния на них в разных педагогических ситуация. Описана методика подготовки и проведения воспитательного классного часа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Золотухіна С. Т. 
Завдання кафедри в контексті розвитку Болонського процесу / С. Т. Золотухіна // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 95-99. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано та систематизовано основні ідеї організації навчально-виховного процесу в контексті Болонського процесу в офіційно-нормативних документах і виявлено можливості їх реалізації за умов роботи кафедри педагогіки. Акцентовано увагу на необхідності перегляду видів і форм роботи зі студентами в процесі навчання, оновлення тематики курсових і дипломних проектів, здійснення методичного забезпечення курсів, що читаються, проведення науково-методичних семінарів викладачів з проблеми організації кредитно-модульного навчання тощо.

Проанализированы и систематизированы основные идеи организации научно-воспитательного процесса в контексте Болонского процесса в официально-нормативных документах и выявлены возможности их реализации в условиях работы кафедры педагогики. Акцентировано внимание на необходимости пересмотра видов и форм работы со студентами в процессе обучения, обновления тематики курсовых и дипломных проектов, осуществления методического обеспечения курсов, которые читаются, проведения научно-методических семинаров преподавателей по проблемам организации кредитно-модульного обучения и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч481.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Петренко Н. В. 
Культурно-освітня спадщина вчених Слобожанщини другої половини ХІХ - початку ХХ століття (історико-педагогічний аспект) : монографія / Н. В. Петренко, С. Т. Золотухіна; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2010. - 185 c. - укp.

Розглянуто теоретичні питання змісту освіти в творчій спадщині вчених-істориків Слобожанщини другої половини XIX - початку XX ст., зокрема Д.І. Багалія, А.В. Вязигіна, В.К. Надлера, А.С. Лебедєва. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних документів висвітлено й узагальнено їх внесок у розробку проблеми змісту освіти, а також розкрито перспективи впровадження прогресивних ідей даних учених-істориків у практику сучасних вищих і середніх навчальних закладів.

Рассмотрены теоретические вопросы содержания образования в творческом наследии ученых-историков Слобожанщины второй половины XIX - начала XX вв., в частности Д.И. Багалия, А.В. Вязигина, В.К. Надлера, А.С. Лебедева. На основе анализа историко-педагогической литературы, архивных документов освещен и обобщен их взнос в разработку проблемы содержания образования, а также раскрыты перспективы внедрения прогрессивных идей данных ученых-историков в практику современных высших и средних учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР52)5-7 + Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лодатко Є. О. 
Математична культура вчителя початкових класів : монографія / Є. О. Лодатко; ред.: С. Т. Золотухіна; Міжнар. екон.-гуманіт. ун-т ім. С. Дем'янчука. - Рівне; Слов'янськ, 2011. - 322 c. - Бібліогр.: 336 назв - укp.

Висвітлено сутність математичної культури (МК) та її вплив на інтелектуальний розвиток суспільства. Проаналізовано теоретико-методологічні питання, пов'язані з МК вчителя початкових класів, її діагностуванням і розвитком. Розглянуто аксіологічну, соціально-комунікативну, смислоутворювальную та регулятивну функції МК. Охарактеризовано дидактичні умови розвитку та засоби формування миследіяльнісних складників МК вчителя початкових класів. Увагу приділено діагностуванню математичного світогляду, методико-математичної підготовленості, логічної та лінгвальної розвиненості вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р1-42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Золотухіна С. Т. 
Проблема образу дитини у творчій спадщині С. І. Миропольського / С. Т. Золотухіна // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 39. - С. 85-88. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано творчу спадщину вітчизняного педагога XIX ст. С. І. Миропольського, який вважав дитинство прекрасним періодом життя особистості, справедливо вважаючи дитину даром Божим і застерігав дорослих від поглядів на дітей як нерозумних, безсловесних осіб. Узагальнено погляди С. І. Миропольського на проблему «образ дитини», сформулювано поради наставникам щодо виховання дитини як людської особистості в контексті суспільного буття з його віками виробленою системою моральних та культурних цінностей.

Проанализировано творческое наследие отечественного педагога XIX в. С. И. Миропольского, который считал детство прекрасным периодом жизни личности, справедливо считая ребенка даром Божьим и предостерегал взрослых от взглядов на детей как на нерозумних, безсловесних личностей. Обобщены взгляды С. И. Миропольского на проблему «образ ребенка», сформулированы советы наставникам о воспитании ребенка как личности человека в контексте общественного бытия с его веками выработанной системой моральных и культурных ценностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Золотухіна С. Т. 
Проблема професійно-педагогічної компетентності в історичній ретроспективі / С. Т. Золотухіна, Л. Д. Зеленська // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 145-152. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічні джерела та розкрито особливості дефініції «професійно-педагогічна компетентність» в педагогічній теорії кінці ХІХ – на початку ХХ ст. З’ясовано, що професійна компетенція педагога в педагогічній теорії означеного періоду розглядалась як система домінуючих якостей зразково-показового педагога, який гармонійно поєднував духовність, громадянськість та професіоналізм.

Проанализированы историко-педагогические источники и раскрыты особенности дефиниции «профессионально-педагогическая компетентность» в педагогической теории конца XIX – начале XX ст. Установлено, что профессиональная компетенция педагога в педагогической теории исследуемого периода рассматривалась как система доминирующих качеств образцово-показательного педагога, который сочетал в себе духовность, гражданственность и профессионализм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч311.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Золотухіна С. Т. 
Розумова самостійність студентів вищих педагогічних навчальних закладів України: теорія і практика : монографія / С. Т. Золотухіна, О. О. Орлова; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків : Цифр. друк. № 1, 2013. - 171 c. - (Пед. б-ка Навч.-наук. ін-ту педагогіки та психології). - Бібліогр.: с. 148-168 - укp.

Розглянуто аспекти аналізу і систематизації теоретичних ідей з проблеми розумової самостійності, узагальнено досвід її формування у студентів педагогічних ВНЗ. Висвітлено погляди педагогів на методи формування розумової самостійності майбутніх учителів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Золотухіна С. Т. 
Діалогове навчання як засіб професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів: історичний аспект : монографія / С. Т. Золотухіна, В. В. Масич; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди, Ін-т педагогіки та психології. - Харків : Щедра садиба плюс, 2014. - 183 c. - (Пед. б-ка Ін-ту педагогіки та психології). - Бібліогр.: с. 162-183 - укp.

Висвітлено теоретичні питання організації діалогового навчання студентів педагогічних ВНЗ України в другій половині XIX ст. Викладено характеристику поглядів вітчизняних педагогів на суть діалогового навчання, його функції, шляхи реалізації. Розглянуто досвід організації діалогового навчання студентів у практиці педагогічних ВНЗ України другої половини XIX - на початку XX ст. Розкрито особливості організації діалогового навчання в системі підготовки майбутніх вчителів. Розглянуто навчальну книгу як засіб реалізації діалогового навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.14

Шифр НБУВ: ВА789793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Золотухіна С. Т. 
Я. Коменський як предмет дослідження С. Миропольським / С. Т. Золотухіна // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 45. - С. 201-206. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу другої половини ХІХ ст., в якій розкрито роль С. Миропольського в дослідженні педагогічної спадщини Я. Коменського, а саме: роль і значення його в історії розвитку педагогічної думки, суть його педагогічної та світоглядної позиції, витоки його поглядів, а також можливості та шляхи використання його ідей у шкільній практиці. Висвітлено особливості розробки проекту народної школи за ідеями Я. Коменського, визначено внесок С. Миропольського в дослідження спадщини чеського педагога, розповсюдження його принципів гуманності і демократії, методів навчання та виховання, поглядів на роль матері, сім'ї у вихованні дітей у педагогічному просторі Росії.

Проанализирована историко-педагогическая литература второй половины ХІХ в., в которой раскрыта роль С. Миропольского в исследовании педагогического наследия Я. Коменского, а именно: роль и значение его в истории развития педагогической мысли, суть его педагогической и мировоззренческой позиции, истоки его взглядов, а также возможности и пути использования его идей в школьной практике. Освещены особенности разработки проекта народной школы по идеям Я. Коменского, определен вклад С. Миропольского в исследование наследия чешского педагога и распространение его принципов гуманности и демократии, методов обучения и воспитания, взглядов на роль матери, семьи в воспитании детей в педагогическом пространстве России.

Analyzed historical and pedagogical literature of the second half of the XIX century, which reveals the role of S. Miropol'skii study pedagogical heritage Y.Comenius, namely: the role and importance in the history of his educational thought, the essence of his teaching and ideological positions, the origins of his views, and opportunities and ways to use his ideas in school practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ЧЕХ)42-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Золотухіна С. Т. 
Особливості використання джерельної бази в історико-педагогічних дослідженнях / С. Т. Золотухіна // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 266-271. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено різні погляди науковців на визначення суті історико-педагогічного джерела, розкрито його роль у підготовці якісної наукової праці історико-педагогічного спрямування; відображено форми представлення історико-педагогічної бази (первісна, актуалізована і потенційна). Охарактеризовано підходи дослідників до класифікації джерел (за кількістю, змістом, способом кодування, походженням, місцем зберігання, формою подання). З'ясовано особливості використання джерельної бази в історико-педагогічних дослідженнях з педагогічних (дидактичних, виховних, управлінських) проблем, з вивчення спадщини персоналій та їхнього внеску в розвиток педагогічної науки, з освітньо-виховних питань в порівняльній педагогіці тощо.

Представлены различные взгляды ученых на определение сущности историко-педагогического источника, раскрыта его роль в подготовке качественного научного труда историко-педагогической направленности; отражены формы представления историко-педагогической базы (первичная, актуализованная, потенциальная). Охарактеризованы подходы исследователей к классификации источников (по количеству, содержанию, способу кодировки, происхождению, месту хранения, форме подачи). Определены особенности использования источниковедческой базы в историко-педагогических исследованиях по педагогическим (дидактическим, воспитательным, управленческим) проблемам, по изучению наследия персоналий, их вклада в развитие педагогической науки, по учебно-воспитательным вопросам в сравнительной педагогике и т.д.

The approaches of modern scientists to determining of the essence of the historical and pedagogical source and its role in the developing of high-quality scientific research of historical and pedagogical character have been defined in the article; the forms of representation of the historical and pedagogical source basis (primary, actualised, potential) have been reflected in the article; approaches to the source classification (according to the amount, content, ways of codification, origin, places of storing, ways of presenting) have been determined and described; specific features of the source base use in historical and pedagogical researches dealing with pedagogical issues (didactic, upbringing, administrative), personalities’heritage and their contribution to the development of the pedagogical science, problems of comparative pedagogy have been revealed in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4/8) в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гордій Н. М. 
Підготовка батьків до виховання дітей у педагогічній журналістиці (друга половина XIX - початок XX століття): теорія і практика : монографія / Н. М. Гордій; ред.: С. Т. Золотухіна; Глухів. нац. пед. ун-т ім. О. Довженка. - Суми : Мрія, 2016. - 171 c. - Бібліогр.: с. 154-168 - укp.

Подано результати багаторічних наукових досліджень з питань підготовки батьків до виховання дітей у вітчизняній педагогічній журналістиці другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано архівні матеріали, у яких висвітлювалися різноманітні проблеми сімейного виховання, зібрано й опрацьовано наукову інформацію тогочасних учених, педагогів щодо практичного застосування способів і засобів виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА800832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мистецька освіта: історія, теорія, технології = Art education: history, theory, technology : зб. наук. пр. / ред.: В. Г. Бутенко, В. М. Гриньова, С. Т. Золотухіна; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. - Харків : Федорко М. Ю., 2016. - 99 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Розкрито соціально-психологічні аспекти підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до управління хоровим колективом. Проаналізовано критерії та рівні сформованості виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розглянуто проблеми інституалізації музичної освіти на Слобожанщині у другій половині XIX - на початку XX ст. Охарактеризовано стандартизацію загальної мистецької освіти в Україні в контексті європейських тенденцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА810496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сучасна математична освіта: методологія, теорія, практика : колект. монографія / Ю. Д. Бойчук, С. М. Безкоровайна, А. В. Боярська-Хоменко, Н. С. Вагіна, О. В. Водолаженко, І. В. Гавриш, О. Є. Гречаник, Г. В. Дейниченко, Т. І. Дейніченко, С. О. Доценко, О. А. Жерновникова, С. Т. Золотухіна, О. М. Іонова, Л. М. Калашнікова, К. Є. Каліна, Л. С. Колгатіна, С. Є. Лупаренко, І. С. Майстрюк, В. Г. Моторіна, Н. О. Ткачова, Є. П. Нелін, А. В. Остапенко, Н. О. Пономарьова, О. В. Попова, О. І. Проскурня, Ю. С. Простакова, Т. В. Рогова, І. Т. Сіра, Я. В. Цись, О. Д. Чібісов, С. М. Чучуменко, Л. А. Штефан, О. Г. Штонда; ред.: О. А. Жерновникова; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків : Іванченко І. С., 2021. - 249 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Проаналізовано розвиток сучасної математичної освіти за такими напрямами: тенденції розвитку вищої математичної освіти; історія математики та компаративні дослідження; математика в НУШ (базова та профільна школа); інтердисциплінарність у математичній освіті; інноваційні форми, методи та технології в математичній освіті; інтегративність математичного та методичного компонентів підготовки майбутнього вчителя математики; математичні пакети в підготовці та в професійній діяльності сучасного вчителя математики. Висвітлено особливості організації практичних занять та самостійної роботи студентів з математики в університетах України у XIX ст. Досліджено передумови становлення вищої математичної освіти в Україні. Охарактеризовано процес діагностики навчальних можливостей учнів у реалізації технології педагогічної підтримки за умови групової роботи школярів. Увагу приділено особливостям організації педагогічного тестування для визначення навчальних досягнень учнів та студентів. Досліджено психологічні аспекти розвитку критичного мислення. Охарактеризовано застосування математичних пакетів в підготовці та в професійній діяльності сучасного вчителя математики. Висвітлено деякі аспекти використання математичних пакетів при візуалізації розв'язків математичних задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського