Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>A=Каменська І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Каменська І.  
Семантика натяків у повісті Ольги Кобилянської "Земля" / І. Каменська // Слово і час. - 2002. - № 5. - С. 69-70. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4укр)5-4 Кобилянська О.Ю. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Каменська І. В. 
Концепт подвійного семантичного поля у творчості Ольги Кобилянської : Моногр. / І. В. Каменська; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2003. - 140 c. - Бібліогр.: с. 126-135. - укp.

Проаналізовано спадщину О.Кобилянської в контексті наявності в ній подвійної семантики, яка розглядається як методологічний інструмент міфології та аналітичної психології та стосується тлумачення окремих явищ і подій у конкретному творі. Розглянуто художні прийоми, якими письменниця створює паралельну раціональній нераціональну дійсність. Висвітлено особливості декодування символів, знаків, архетипів, визначено їх зв'язок з нераціональним смисловим полем. Запропоновано концепцію української ментальності письменниці.

Проанализировано наследие О.Кобылянской в контексте наличия в нем двойной семантики, которая рассматривается как методологический инструмент мифологии и аналитической психологии и касается толкования отдельных явлений и событий в конкретном произведении. Рассмотрены художественные приемы, с помощью которых писательница создает параллельную рациональной нерациональную действительность. Освещены особенности декодирования символов, знаков, архетипов, определена их связь с нерациональным смысловым полем. Предложена концепция украинской ментальности писательницы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4Кобилянська,О.Ю. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА650653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Єрьоміна І. Д. 
Словник найбільш уживаних термінів з циклу соціально-філософських дисциплін / І. Д. Єрьоміна, І. В. Каменська, І. В. Книш, С. А. Колісник, О. М. Корнієнко. - Суми : Довкілля, 2008. - 253 c. - укp.

Розкрито зміст понять і термінів з питань соціально-філософських дисциплін: філософії, соціології, логіки, культурології, релігієзнавства, етики, естетики та психології.

Раскрыто содержание понятий и терминов по вопросам социально-философских дисциплин: философии, социологии, логики, культурологии, религиеведения, этики, эстетики та психологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю.я21 + С5 я21 + Э2 я21 + Ч111 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Каменська І. В. 
Концепт подвійного семантичного поля у творчості Ольги Кобилянської (за творами "Ніоба", "Valse melancolique", "Некультурна", "Земля", "Через кладку") : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / І. В. Каменська; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Проаналізовано прозову спадщину Ольги Кобилянської з погляду наявності в ній подвійної семантики, яку розглянуто як методологічний інструмент міфології та аналітичної психології стосовно тлумачення окремих явищ і подій та їх поєднання у конкретному творі. Досліджено художні прийоми, з використанням яких письменниця створила паралельну раціональній нераціональну дійсність. Особливу увагу приділено декодуванню символів, знаків, архетипів, простежено їх зв'язок з нераціональним смисловим полем. Висвітлено концепцію української ментальності Ольги Кобилянської, з'ясовано особливості ідіостилю письменниці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Кобилянська,О.Ю 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Каменська І. Б. 
Формування англомовної лінгвістичної компетенції в усному мовленні майбутніх менеджерів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. Б. Каменська; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О., 2010. - 21 c. - укp.

Розкрито сутність англомовної усномовленнєвої лінгвістичної компетенції менеджера як сукупності англомовних лінгвістичних і соціокультурних знань, навичок і вмінь усної мовленнєвої взаємодії в управлінському дискурсі. Розроблено критерії сформованості досліджуваної компетенції (мовленнєва дія, мовленнєва тактика, комунікативна стратегія). Обгрунтовано педагогічні умови її формування (послідовне та поетапне формування її мовного, дискурсивного й прагматичного рівнів, структурування змісту навчання англомовного усного спілкування відповідно до специфіки мовленнєвої взаємодії в управлінському дискурсі, забезпечення єдності процесів передкомунікативної рефлексії, колективної навчально-мовленнєвої взаємодії, посткомунікативної рефлексії спеціальною системою вправ з навчання англомовного усного спілкування. Розроблено лінгводидактичну модель і систему вправ формування англомовної лінгвістичної усномовленнєвої компетенції майбутніх менеджерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Каменська І. С. 
Формування відтворювальної здатності у бугаїв-плідників голштинської породи чорно-рябої та червоно-рябої масті : автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.02.01 / І. С. Каменська; НААН України, Ін-т розведення і генетики тварин. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Вперше проведено за умов Середнього Придніпров'я комплексні дослідження вікової динаміки живої маси, екстер'єрно-конституційних особливостей, кількісних та якісних показників спермопродукції, морфологічних і біохімічних показників крові бугаїв-плідників голштинської породи чорно- та червоно-рябої масті. Проведено цитогенетичну експертизу плідників, досліджено активність ферментів сперми й їх зв'язок з показниками спермопродукції. Вивчено вплив зміни структури хромосом в клітинах крові на відтворювальну здатність тварин, їх живу масу, середньодобові прирости й активність ферментів сперми. Досліджено вплив лінійної належності бугаїв на живу масу, проміри статей тіла, кількісні й якісні показники спермопродукції, морфологічні та біохімічні показники крові. Встановлено зв'язки між кількісними й якісними показниками сперми, а також між цими показниками та віком, живою масою, промірами статей тіла, біохімічними та морфологічними показниками крові, вплив пори року на відтворювальну здатність бугаїв-плідників. Вивчено тривалість життя та продуктивного використання бугаїв і причини їх вибуття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р60-37

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Каменська І. Б. 
Експериментальна перевірка ефективності методики формування англомовної лінгвістичної усномовленнєвої компетенції майбутніх менеджерів / І. Б. Каменська // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 179. - С. 56-62. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Описано етапи вертикально-горизонтального природного методичного експерименту, проведеного для визначення ефективності розробленої методики формування англомовної лінгвістичної компетенції в усному мовленні майбутніх менеджерів. Узагальнено результати статистичної обробки даних експерименту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Каменська І. Б. 
Лінгвістичні аспекти формування англомовної лінгвістичної компетенції усного мовлення менеджера / І. Б. Каменська // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 147. - С. 142-146. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність і принципи відбору й організації засобів мовної маніфестації типових мовленнєвих дій управлінського дискурсу для подальшої розробки моделі формування іншомовної лінгвістичної компетенції усного мовлення майбутніх менеджерів. З цією метою проаналізовано прагматичні, структурні, змістові та мовні особливості діалогічного спілкування в управлінському дискурсі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Каменська І. Б. 
Модель формування англомовної лінгвістичної компетенції в усному мовленні майбутніх менеджерів / І. Б. Каменська // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 165. - С. 96-100. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано модель формування англомовної лінгвістичної компетенції усного мовлення майбутніх менеджерів, визначено шляхи адаптації принципів комунікативно-когнітивного підходу до умов навчання студентів-менеджерів усного мовлення, висунуто спеціальні методичні принципи навчання майбутніх менеджерів англомовної професійно-мовленнєвої взаємодії, структурований зміст навчання на рівні знань, навичок, умінь і психологічних механізмів мовленнєвої взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Каменська І. Б. 
Навчання іншомовної професійної взаємодії у лінгводидактичній комунікативно-когнітивній парадигмі / І. Б. Каменська // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 191-194. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано та систематизовано принципи комунікативно-когнітивного підходу до навчання дорослих професійно-орієнтованій мові з метою визначення шляхів їх адаптації до умов навчання майбутніх менеджерів іншомовній професійній взаємодії. Акцентовано увагу на таких принципах комунікативно-когнітивного підходу: міждисциплінарності; інтенсивному оперті на фонові знання; розвитку й удосконалюванні всіх сторін вторинної мовної особистості; автентичності; рівневому підході до навчання; багатоступінчастого підходу до навчання діалогічного мовлення; інтерактивності; контекстуальній обумовленості; когнітивному розриві; фреймовому моделюванні. Зазначено, що адаптація даних принципів до умов навчання майбутніх менеджерів походить з необхідності посилення когнітивно-прагматичної спрямованості навчання іншомовної професійної взаємодії.

Проанализированы и систематизированы принципы коммуникативно-когнитивного подхода к обучению взрослых профессионально-ориентированному языку с целью определения путей их адаптации к условиям обучения будущих менеджеров иноязычному профессиональному взаимодействию. Сосредоточено внимание на таких принципах коммуникативно-когнитивного подхода: междисциплинарности; интенсивной опоры на фоновые знания; развитии и совершенствовании всех сторон вторичной языковой личности; подлинности уровневого подхода к обучению; многоступенчатом подходе к обучению диалогической речи; интерактивности; контекстуальной обусловленности; когнитивном разрыве; фреймовом моделировании. Указано, что адаптация перечисленных принципов к условиям обучения будущих менеджеров происходит из-за необходимости усиления когнитивно-прагматической направленности обучения иноязычного профессионального взаимодействия.

are analyzed and systematized the principles of cognitive-communicative approach to teaching adult vocational-oriented language with a view to identifying ways to adapt to the conditions of foreign language teaching future managers of professional interaction. Focused attention on the principles of communicative-cognitive approach: interdisciplinarity; intensive reliance on background knowledge, the development and improvement of all sides of the secondary language of the person; authentication levelapproach to learning; multistage approach to learning dialogue speech, interactive, contextual conditioning, cognitive gap; framing model . Indicated that the adaptation of these principles in terms of training future managers is due to the need to strengthen the cognitive-pragmatic orientation of foreign language teaching professional interaction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Каменська І. Б. 
Зміст і принципи формування здатності майбутніх учителів іноземної мови до ефективної мовленнєвої взаємодії в аудиторному дискурсі / І. Б. Каменська // Наука і освіта. - 2011. - № 8. - С. 59-62. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено зміст і принципи формування здатності майбутнього вчителя англійської мови до реалізації суб'єкт-суб'єктних відносин в іншомовному аудиторному дискурсі, який визначається як прагматичний рівень його іншомовної професійно-комунікативної компетенції і змістом якого виступає послідовне оволодіння студентами мовленнєвою дією, тактикою й комунікативною стратегією цього дискурсу. Констатовано єдність загальнометодичних принципів комунікативного підходу до навчання професійно-орієнтованої іноземної мови (когнітивно-прагматичний підхід) зі спеціальними методичними принципами єдності комунікативної і рефлексивної діяльності, поетапного оволодіння комунікативною стратегією мовленнєвого спілкування, фреймового моделювання навчально-мовленнєвої взаємодії.

Определены содержание и принципы формирования способности будущего учителя английского языка к реализации субъект-субъектных отношений в иноязычном аудиторном дискурсе, который определяется как прагматический уровень его иноязычной профессионально-коммуникативной компетенции и содержанием которого является последовательное овладение студентами речевым действием, тактикой и коммуникативной стратегией этого дискурса. Отмечено единство общеметодических принципов коммуникативного подхода к изучению профессионально-ориентированного иностранного языка (когнитивно-прагматический подход) со специальными методическими принципами единства коммуникативной и рефлексивной деятельности, поэтапного овладения коммуникативной стратегией речевого общения, фреймового моделирования учебно-речевого взаимодействия.

The article analyzes the problem of forming future foreign language teachers' ability for effectively realizing subject-subject interrelations in the in-class discourse. The author ascertains the contents of this ability and substantiates principles of its forming integrity of communicative and reflective activities, sequential acquisition of the communicative strategy, frame modeling of training speech interaction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Каменська І. Б. 
Цільовий компонент змісту іншомовної підготовки майбутнього менеджера / І. Б. Каменська // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 339-343. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Уточнено сутність цільового компонента змісту іншомовної підготовки майбутнього менеджера. Обгрунтовано визначення формування вторинної мовленнєвої особистості менеджера як кінцевої мети навчання іноземної мови. Визначено компоненти структури вторинної мовленнєвої особистості менеджера: іншомовні тезаурус і лінгвопрагматикон як синтез лексикону та прагматикону.

Уточнена суть целевого компонента содержания иноязычной подготовки будущего менеджера. Обосновано определение формирования вторичной речевой личности менеджера как конечной цели обучения иностранному языку. Определены компоненты структуры вторичной речевой личности менеджера: иноязычные тезаурус и лингвопрагматикон как синтез лексикона и прагматикона.

Clarifies entity of the content of future managers’ foreign language training. Defining the final aim of the foreign language teaching as forming future managers’ secondary speech personality has been grounded. There have been singled out structural components of future managers’ secondary speech personality: foreign-language thesaurus and linguapragmaticon.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бокшиц О. 
Історія розвитку пожежних веж України як складова формування знань у здобувачів вищої освіти з пожежної безпеки виробництв / О. Бокшиц, І. Каменська // Соціум. Документ. Комунікація. Сер. Іст. науки. - 2021. - Вип. 11. - С. 246-269. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

У реаліях сучасного сьогодення здоров'я - це основна фундаментальна ланка в житті кожної людини, яка безпосередньо відображається на її буття, благополуччя, психічне та емоційне самопочуття. Здоров'я є цінним показником цивілізованості сучасного суспільства, одним із основних складників національного розвитку у цілому світі. У складних умовах пандемії, що відбувається нині у світі, сучасне суспільство все ж потребує компетентних фахівців, які могли б бути конкурентоспроможними на ринку праці, рішуче змінювалися б і організовували активну життєву позицію, які швидко приймали б логічні поставленій меті рішення, уміли раціонально організовувати свою життєдіяльність із позицій збереження, зміцнення здоров'я як свого, так і оточуючих, створювати і забезпечувати безпечні умови життя та праці на виробництві та в побуті, вміти запобігати небезпечним ситуаціям, що загрожують життю людей. Відомо, що пожежна небезпека одна із найстаріших загроз та проблем із якою стикається людство протягом всього земного життя. Вогонь залишив свої сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли з лиця Землі в гігантських язиках полум'я. Безцінні витвори розуму і талановитих рук попередніх поколінь перетворилися на порох. Протягом всіх століть вогонь знищував мільйони людських життів. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступалися епідеміям, посухам та іншим лихам. Загальна кількість пожеж на нашій планеті досягла 5,5 млн на рік, кожні 5 секунд десь спалахує пожежа. Тому не дивно, що сьогодні пожежі дійсно все частіше стають вагомою проблемою. У нинішніх реаліях ХХі століття сучасна людина вже озброєна знаннями й найпотужнішою технікою, і вже може на належному рівні конкурувати з вогнем, здобувати та формувати знання про пожежну безпеку, знання, які отримуються у закладах вищої освіти. Саме у закладах вищої освіти відбувається формування знань, підготовка майбутніх фахівців професійного спрямування як пропагандистів і педагогів у боротьбі з пожежами та безпечної організації життєдіяльності. Розглянуто історичні моменти виникнення та розвитку на території України архітектурних пам'яток, які в свої часи виконували вагому роль та функцію з безпеки життя українського народу і слугували пожежними вежами (каланчами). Розкривається сутність формування знань з пожежної безпеки виробництв при вивченні історичних аспектів розвитку пожежних веж на території України. Формування знань у студентів закладів вищої освіти з пожежної безпеки виробництв забезпечує розвиток умінь та навичок, здатності (компетенцій) для здійснення ефективної професійної діяльності шляхом забезпечення оптимального управління пожежної безпеки на підприємствах (об'єктах господарської, економічної та науково-освітньої діяльності), формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку, розвиток здоров'язберігаючих компетенцій і усвідомлення необхідності обов'язкового виконання в повному обсязі всіх заходів гарантування безпеки праці на робочих місцях. Саме навчальні заклади зокрема вищі, незалежно від видів їх спрямованості, є тим центром, де відбувається формування знань, умінь і навичок у студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н960.2 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74618:Іст.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Бокшиц О. 
Історія розвитку та сучасний стан формування фахової мотивації у майбутніх педагогів професійного навчання / О. Бокшиц, І. Каменська, Д. Мірошніченко // Society. Document. Communication. Сер. Соц. комунікації. - 2022. - Вип. 15. - С. 12-32. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто розвиток та сучасний стан формування фахової мотивації у майбутніх педагогів професійного навчання до подальшої професійної діяльності. У дослідженні проаналізовано думки різних авторів щодо проблеми формування фахової мотивації в процесі професійного становлення особистості. Розкрито сутність понять "мотив", "мотивація" та "професійна мотивація". Фахова мотивація є важливим фактором конкурентоспроможності майбутніх фахівців на ринку праці. Формування фахової мотивації сприяє своєрідному поєднанню студентів із процесом та результатами навчання, безпосередньо впливає на їхній особистісний розвиток упродовж всього навчання у закладах вищої освіти та подальше професійне становлення через запуск механізму професійного самовизначення та саморозвитку. Авторки акцентують увагу на необхідності формування фахової мотивації майбутніх педагогів професійного навчання за допомогою використання методів мотивації педагогічної діяльності в процесі фахової підготовки студентів закладу вищої освіти. Проаналізовано методи формування пізнавального інтересу. Визначено, що сучасний стан формування фахової мотивації у майбутніх педагогів професійного навчання буде успішним при реалізації комплексу різних ефективних педагогічних умов, при формуванні фахової мотивації, формує у здобувачів освіти педагогічну компетентність, професійні уміння; сприяє підвищенню загального рівня фахових знань студентів, розвитку пізнавальних та вольових якостей; вчить здійснювати інформаційно-навчальну та експериментально-дослідницьку діяльність; спонукає до саморозвитку та самовдосконалення. Виділено, що кожна з виявлених педагогічних умов має свої внутрішні можливості, будучи переважно націленою на формування того чи іншого компоненту фахової мотивації у майбутніх педагогів професійного навчання. У той же час, кожна розглянута окремо умова не може повністю забезпечити ефективність формування досліджуваної проблеми. Тільки їх системна єдність дозволяє досягти найкращих результатів і становить комплекс педагогічних умов формування фахової мотивації у майбутніх педагогів професійного навчання в процесі фахової підготовки в закладах вищої освіти.



Шифр НБУВ: Ж74618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Каменська І. 
Соціальні мережі як інструмент неформальної освіти при підготовці педагога професійного навчання / І. Каменська, О. Бокшиц // Society. Document. Communication. Сер. Соц. комунікації. - 2022. - Вип. 15. - С. 296-314. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему підготовки майбутніх фахівців професійної освіти в умовах дистанційного навчання із використанням альтернативних технологій навчання та урізноманітнення форм організації освітнього процесу засобами інформаційних технологій. Обгрунтовано можливості застосування соціальних мереж та доцільність їх використання при організації індивідуальної освітньої траєкторії майбутніх педагогів професійної освіти. Розкрито сутність понять "формальна", "неформальна", "інформальна" освіта. Теоретично обгрунтовано значення неформальної освіти при застосуванні дистанційної форми навчання в ЗВО. Визначено характерні ознаки компонентів безперервної освіти та доцільність їх використання при організації індивідуальної освітньої траєкторії майбутнього педагога професійного навчання. Встановлено, що неформальна освіта забезпечує надання освітніх послуг через застосування академій, онлайн курсів, соціальних мереж. Охарактеризовано особливості використання соціальних мереж в умовах онлайн навчання. Встановлено, що використання соціальних мереж в освіті - це додаткова можливість організовувати самостійну роботу студентів у позаудиторний час та набуття ними здатності розв'язувати складні спеціалізовані завдання у майбутній професійній діяльності. Встановлено, що популярність соціальних мереж надає можливість викладачам використовувати їх в освітньому процесі при підготовці майбутніх фахівців. Авторами обгрунтовано переваги організації освітнього процесу із застосуванням альтернативних форм навчання при дистанційному навчанні задля вирішення освітніх завдань. Представлено педагогічні умови навчання із використанням соціальних мереж в освітньому процесі при професійній підготовці майбутніх педагогів професійного навчання. З'ясовано, що в освітньому процесі доцільно акцентувати увагу на застосуванні соціальної мережі, яка є нетрадиційною освітньою технологією, розширюється й оновлюється в системі запровадження дистанційної освіти. Встановлено, що доречно використовувати соціальні мережі як інструмент неформальної освіти при підготовці педагогів професійного навчання для здобуття нових знань і практичного досвіду, для мотивації та натхнення, для розширення саморозвитку та самореалізації.



Шифр НБУВ: Ж74618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Бокшиц О. 
Соціально-психологічні чинники формування здорового способу життя майбутніх педагогів професійного навчання / О. Бокшиц, І. Каменська // Society. Document. Communication. Сер. Соц. комунікації. - 2022. - Вип. 17. - С. 34-59. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

У сучасному сьогоденні одним з пріоритетних напрямків реформування освіти в Україні є забезпечення у кожному закладі вищої освіти відповідних умов для навчання і виховання психічно та фізично здорової соціальної особистості. Проте, на жаль, культура здорового способу життя, лише, останні роки набуває актуальності. Вітчизняні заклади вищої освіти приділяли недостатньо уваги, а в більшості випадків взагалі не приймали до розгляду належну кількість кредитів на викладання дисциплін для формування здорового способу життя сучасної молоді вищої школи. У зв'язку із цим студентська молодь мало приділяла часу фізичному загартовуванню, фізичній активності. Також більшість здобувачів вищої освіти не дбають про своє соціально-психічне здоров'я. Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя, зміцнення фізичного та психічного здоров'я сучасних здобувачів вищої освіти та молоді зокрема є одним із пріоритетів українського суспільства та освіти зокрема. З огляду на це, зумовлюється необхідність внесення істотних змін в існуючу систему формування здорового способу життя майбутніх педагогів професійного навчання у закладах вищої освіти (ЗВО). Концептуальні положення щодо формування здорового способу життя підростаючого покоління відображено в Конституції України (2010), "Основи законодавства України про охорону здоров'я" (2014), "Про соціальну роботу з дітьми та молоддю" (2012), Національній стратегії розвитку освіти України на період до 2021 року (2013), Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020" (2015), у Статуті Всесвітньої організації охорони здоров'я (1946, 2005). Проаналізовано літературні джерела вітчизняних науковців щодо формування здорового способу життя здобувачів вищої освіти та до визначення понять "здоровий спосіб життя". Визначено найважливіші соціальні та психологічні чинники щодо формування здорового способу життя студентської молоді в сучасних умовах. Виявлено та охарактеризовано соціально-психологічні чинників щодо ставлення здобувачів вищої освіти факультету технологічної і математичної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі до здоров'я та формування здорового способу життя. Визначено, шляхом анкетування (анкета розроблена авторками наукового дослідження) культуру здоров'я майбутніх педагогів професійного навчання на факультеті технологічної та математичної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Акцентовано увагу, на важливість педагогічних умов соціально-психологічних чинників які мають свої внутрішні можливості, будучи націленими на формування здорового способу життя у майбутніх педагогів професійного навчання. Лише системне поєднання комплексів педагогічних умов дозволяє досягти найкращих результатів і становлять формування здорового способу життя у майбутніх педагогів професійного навчання.



Шифр НБУВ: Ж74618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Каменська І. 
Медіаосвітні технології у розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти / І. Каменська, О. Бокшиц // Society. Document. Communication. Сер. Соц. комунікації. - 2022. - Вип. 17. - С. 84-105. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему розвитку комунікативних умінь у майбутніх фахівців професійної освіти із використанням медіаосвітніх технологій навчання та урізноманітнення форм організації освітнього процесу засобами традиційних та інноваційних медіаосвітніх технологій. Обгрунтовано можливості застосування медіаосвітніх технологій та доцільність їх використання при розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти. Розкрито сутність понять "уміння", "комунікативні уміння", "комунікативна компетентність". Теоретично обгрунтовано можливості медіаосвітніх технологій та доцільність їх використання у розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти. Визначено специфіку підготовки майбутніх ф ахівців зі спеціальності 015 "Професійна освіта (Охорона праці)" відповідно до Стандартів вищої освіти України. Охарактеризовано особливості використання медіаосвітніх технологій в умовах сьогодення та переваги їх застосування при розвитку комунікативних умінь. Встановлено, що використання медіаосвітніх технологій при фаховій підготовці до майбутньої професійної діяльності - це додаткова можливість для здобувачів вищої освіти до розв'язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах у майбутній професійній діяльності. Встановлено, що популярність медіаосвітніх технологій надає можливість викладачам використовувати їх в освітньому процесі. Авторами обгрунтовано переваги організації освітнього процесу із застосуванням медіаосвітніх технологій у розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти. Розроблено модель методичного забезпечення системи розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти із застосуванням медіаосвітніх технологій. Виділено ті медіаосвітні технології, які доцільно використовувати в освітньому процесі при підготовці здобувачів вищої освіти до професійної діяльності. Виокремлено педагогічні умови навчання із застосуванням медіаосвітніх технологій в освітньому процесі для розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти. З'ясовано, що реалізація педагогічних умов потребує застосування моделі методичного забезпечення системи розвитку комунікативних умінь майбутніх фахівців професійної освіти й методики використання медіаосвітніх технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців професійної освіти Встановлено, що доречно використовувати медаосвітні технології при підготовці фахівців професійного навчання для здобуття комунікативних компетентностей, нових знань та практичного досвіду, для мотивації та натхнення, для розширення саморозвитку та самореалізації.



Шифр НБУВ: Ж74618 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського