Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Катеруша О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Катеруша О. В. 
Дидактичні умови активізації навчальної діяльності студентів у процесі вивчення іноземних мов : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. В. Катеруша; Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг, 2010. - 20 c. - укp.

Уточнено поняття "активізація навчальної діяльності" (АНД), вирізнено критерії, показники та рівні АНД студентів у процесі вивчення іноземних мов. Виявлено та перевірено комплекс організаційних і мотиваційних дидактичних умов, які її забезпечують. Провідним показником АНД студента визначено самостійну роботу як системоутворювальний елемент. Побудовано концептуальну (структурно-функціональну) модель АНД студентів у процесі вивчення іноземних мов, основним дидактичним засобом є навчально-методичний комплекс, що сприяє цілісній реалізації мети, засвоєнню змісту, упровадженню засобів, форм, системи методів навчання, забезпечуючи ефективність модельованої діяльності викладача та навчальної діяльності студентів. Перевірено дидактичні умови, що сприяють ефективній реалізації структурно-функціональної моделі АНД студентів шляхом використання навчально-методичного комплексу в процесі вивчення іноземних мов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Катеруша О. В. 
Біокліматична оцінка території Одеської області / О. В. Катеруша, Т. А. Сафранов // Вісн. Одес. держ. екол. ун-ту. - 2010. - Вип. 10. - С. 5-11. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено оцінку комплексного впливу деяких метеорологічних факторів (температури повітря, відносної вологості та швидкості вітру) на тепловідчуття людини у певний момент часу в різні сезони року на території Одеської області за допомогою біокліматичних індексів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*73*801.1-6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сафранов Т. А. 
Кількісна оцінка гідромінеральної і пелоїдної складових природно-рекреаційного потенціалу Одеської області / Т. А. Сафранов, А. І. Волков, О. В. Катеруша // Укр. гідрометеорол. журн. - 2010. - № 7. - С. 5-15. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено кількісну оцінку прогнозних ресурсів, експлуатаційних і балансових запасів підземних вод господарсько-питного призначення і лікувальних мінеральних вод, приведено дані про балансові запаси лікувальних грязей, показано їх роль в формуванні природного рекреаційного потенціалу Одеської області.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д59(45УКР7-4ОДЕ)47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Катеруша О. 
Ділові ігри як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів / О. Катеруша // Вища шк.. - 2009. - № 12. - С. 53-60. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Акцентовано увагу на використанні ділової гри як одного із найефективніших шляхів формування комунікативної компетенції, що дозволяє безпосередньо у процесі навчання іноземній мові готувати студентів до майбутньої трудової діяльності. У формі таблиці узагальнено основні відмінності традиційного й активного методів навчання. Акцентовано увагу на тому, що у навчально-виховному процесі ВНЗ все більшого значення набувають активні методи навчання, які створюють конкретні ситуації у ділових іграх, а це забезпечує умови для творчості та навчання творчості.

Сосредоточено внимание на использовании деловой игры как одного из самых эффективных путей формирования коммуникативной компетенции, которая дает возможность непосредственно в процессе обучения иностранному языку готовить студентов к будущей трудовой деятельности. В форме таблицы обобщены основные отличия традиционного и активного методов обучения. Акцентировано внимание на том, что в учебно-воспитательном процессе вуза все большее значение приобретают активные методы обучения, которые создают конкретные ситуации в деловых играх, а это обеспечивает условия для творчества и обучения творчеству.

The author considers the application of a role play as one of the means of forming communicative competence which makes іt possible spontaneously, in the process of teaching a foreign language to get the students ready for their future professional activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.46 + Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Катеруша О. В. 
Діалог як дидактична умова активізації пізнавальної діяльності студентів / О. В. Катеруша // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 27. - С. 133-140. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розкрито сутність діалогічної форми навчання у ВНЗ. Визначено основні напрямки, які віддзеркалюють проблему застосування діалогу як дидактичної умови активізації пізнавальної діяльності тих, хто навчається. Наведено діалогічні технології, що сприяють формуванню професіоналізму у майбутніх фахівців. Охарактеризовано переваги діалогу перед іншими методами навчання. За результатами дослідно-емпіричного дослідження встановлено, що використання діалогу стимулює мотиваційні компоненти особистості, які активізують студента позитивно ставитись до навчального процесу. Наголошено, що діалог є ефективною психодидактичною умовою формування професійної готовності студента до майбутньої професії.

Раскрыта сущность диалогической формы обучения в ВУЗ. Определены основные направления, которые отображают проблему использования диалога как дидактического условия активизации познавательной деятельности тех, кто обучается. Представлены диалогические технологии, которые способствуют формированию профессионализма у будущих специалистов. Охарактеризованы преимущества диалога в сравнении с другими методами обучения. За результатами опытно-эмпирического исследования, установлено, что использование диалога стимулирует мотивационные компоненты личности, которые активизируют студента позитивно относиться к учебному процессу. Подчеркнуто, что диалог является эффективным психодидактическим условием формирования профессиональной готовности студента к будущей профессии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.14

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Катеруша О. В. 
Природно-заповідна складова рекреаційного потенціалу Одеської області / О. В. Катеруша, Т. А. Сафранов, А. І. Волков, С. М. Конякін // Вісн. Одес. держ. екол. ун-ту. - 2012. - Вип. 14. - С. 5-14. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Надано оцінку сучасного стану та якості природно-заповідного фонду Одеської області, показано можливості використання природно-заповідних територій і об'єктів для організації екологічно орієнтованих форм рекреаційно-оздоровчої діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д829(45УКР7-4ОДЕ)08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Катеруша О. В. 
Психолого-педагогічні принципи побудови ділової гри в навчальному процесі / О. В. Катеруша // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 32. - С. 287-292. - Бібліогр.: 11 назв - укp. - рус. - англ.

З’ясовано загальні принципи побудови ділової гри. Розкрито психолого-педагогічні принципи, що дають уявлення про складові частини, логіку і внутрішні зв’язки ділової гри. Виокремлено низку психолого-педагогічних принципів, які необхідно враховувати під час конструювання ділової гри і створювати умови для їх реалізації у грі. Зроблено висновок, що ділова гра допомагає студенту не бути споживачем інформації, оскільки він націлений збирати інформацію, якої не вистачає, робити узагальнення, теоретизувати, готувати необхідні матеріали в процесі гри.

Установлены общие принципы построения деловой игры. Раскрыты психолого-педагогические принципы, дающие представление о составных частях, логике, внутренних связях деловой игры. Выделено ряд психолого-педагогических принципов, которые необходимо учитывать при конструировании деловой игры и создавать условия для их реализации в игре. Доказано, что деловая игра помогает студенту не быть потребителем информации, поскольку он нацелен собирать недостающую информацию, делать обобщения, теоретизировать, готовить необходимые материалы в процессе игры.

Established general principles of the business game. Disclosed psychological and pedagogical principles that give an idea about the components, logic, the internal connections of the business game. Allocated a number of psychological and pedagogical principles that should be considered while designing a business game and create conditions for their implementation in the game. Inferred that the business game helps the student not to be a consumer of information, as it aims to gather information, which is not enough to make generalizations, to theorize, to prepare the necessary materials in the game.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Катеруша О. В. 
Технологія використання дидактичних умов активізації пізнавальної діяльності студентів на заняттях англійської мови / О. В. Катеруша // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 34. - С. 48-55. - Бібліогр.: с. 54-55 - укp.

Уточнено поняття «дидактичні умови» в сучасній педагогічній науці. Проаналізовано дидактичні умови активізації пізнавальної діяльності студентів немовних спеціальностей на заняттях з англійської мови. Виокремлено найбільш значущі види мотивації у процесі оволодіння англійської мовою. Наголошено, що для студентів економічних спеціальностей інтерес становить усе, що пов’язане з майбутньою професією, тому одним із провідних мотивів успішності навчання є інтерес до інформації за фахом. Аргументовано, що для розвитку мотивації студентів необхідно використання англомовного матеріалу, який має такі характеристики: актуальність, новизна, різноманітність, і є необхідною умовою виникнення інтересу й потреби в мовленнєво-мисленнєвій діяльності студентів.

Уточнено понятие «дидактические условия» в современной педагогической науке. Проанализированы дидактические условия активизации познавательной деятельности студентов неязыковых специальностей на занятиях по английскому языку. Выделены наиболее значимые виды мотивации в овладении английским языком. Подчёркнуто, что для студентов экономических специальностей интерес представляет всё, что связано с будущей профессией, потому что одним из ведущих мотивов успешности обучения является интерес к информации по специальности. Аргументировано, что для развития мотивации студентов необходимо использование англоязычного материала, который соответствует таким характеристикам: актуальность, новизна, разнообразие, и является необходимым условием возникновения интереса и потребности в речевой и мыслительной деятельности студентов.

The concept of didactic conditions in modern pedagogical science is clarified. Didactic conditions of boosting non-language students’ cognitive activity in the English classes are analyzed. The most significant types of motivation in learning English are highlighted. Emphasis is made on the importance of everything related to their future job for the economics students, since one of the main reasons for success in learning is the interest in professional information. It is argued that for developing students’ motivation it is mandatory to use English language material complying with the requirements of relevance, novelty and variety; such material is essential for actualizing students’ interest in and need for speech and intellectual activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Катеруша О. В. 
Класифікація теплових умов на території південних регіонів України / О. В. Катеруша, Г. П. Катеруша, Т. А. Сафранов // Мед. реабілітація, курортологія, фізіотерапія. - 2016. - № 1/2. - С. 46-49. - укp. - рус.

Наведено класифікацію теплових умов на території південних регіонів України. За повторюваності значень ентальпії в липні на всій території переважають дуже теплі умови 54- 68%, в квітні та січні - холодні умови 30 - 40 %. У жовтні ймовірність холодних і прохолодних умов досить велика і приблизно однакова. Проведений аналіз особливостей рекреаційних кліматичних ресурсів дозволяє визначити найбільш оптимальний час року для відпочинку і лікування.

Дана классификация тепловых условий на территории южных регионов Украины. По повторяемости значений энтальпии в июле на всей территории преобладают очень теплые условия 54 — 68 %, в апреле и январе — холодные условия 30 — 40 %. В октябре вероятность холодных и прохладных условий довольно большая и приблизительно одинаковая. Проведённый анализ особенностей рекреационных климатических ресурсов позволяет определить наиболее оптимальное время года для отдыха и лечения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д247с82 + Р354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Нікіпелова О. 
Залежність хімічного складу пелоїдів ряду лиманів від абіотичних умов / О. Нікіпелова, А. Мокієнко, Т. Сафранов, О. Катеруша // Наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2014. - № 11. - С. 35-41. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Надано оцінку впливу абіотичних умов довкілля на стан, якість та лікувальні властивості пелоїдів на прикладі деяких лиманів Одеської області. Наведено фізико-географічну характеристику лиманів та схарактеризовано родовища лікувальних грязей (пелоїдів). Проаналізовано колоїдні дисперсії пелоїдів на основі проведеного моніторингу, необхідного для прогнозування змін і розроблення науково обгрунтованих рекомендацій про запобігання негативним змінам стану довкілля та дотримання вимог екологічної безпеки. Пелоїди в структурному відношенні представляють собою складну рухому фізико-хімічну систему, яка складається із трьох взаємозв'язаних компонентів: розчину пелоїдів (рідка фаза), грубодисперсного (глинистий остів, кальцієво-магнезіальний скелет) та тонкодисперсного (гідрофільний колоїдний комплекс). Установлено відповідність фізико-хімічних властивостей вимогам, що висуваються до пелоїдів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського