Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (24)
Пошуковий запит: (<.>A=Книш І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Єрьоміна І. Д. 
Словник найбільш уживаних термінів з циклу соціально-філософських дисциплін / І. Д. Єрьоміна, І. В. Каменська, І. В. Книш, С. А. Колісник, О. М. Корнієнко. - Суми : Довкілля, 2008. - 253 c. - укp.

Розкрито зміст понять і термінів з питань соціально-філософських дисциплін: філософії, соціології, логіки, культурології, релігієзнавства, етики, естетики та психології.

Раскрыто содержание понятий и терминов по вопросам социально-философских дисциплин: философии, социологии, логики, культурологии, религиеведения, этики, эстетики та психологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю.я21 + С5 я21 + Э2 я21 + Ч111 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Книш І. В. 
Екологічне знання в сучасному освітньому дискурсі : автореф. дис... канд. філософ. наук / І. В. Книш; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено засади накопичення, систематизації та розвитку екологічного знання у докласичному, класичному та постнекласичному періодах розвитку наукового знання. Зазначено, що у класичний період увага дослідників була зосереджена на даному знанню як об'єкті дослідження, а засоби діяльності залишалися поза їх увагою у контексті монологу людини по відношенню до природи. У некласичний період зародилась екологія як наука та сформувалось уявлення про ноосферу, постала проблема "діалогу двох культур". Зауважено, що вирішити питання щодо розриву між гуманітарними та науками про природу може екологія, оскільки вона має подвійний статус природничого та гуманітарного знання. У постнекласичний період розвитку екологічного знання стала наявною проблема перегляду методів пізнання, за якого не повинна відбуватись руйнація предмета дослідження. Для цього до наукового знання запропоновано ввести етику відповідальності за діяльність людини. Однією з умов створення екологічного мислення, а у подальшому - ноосферного мислення може стати екологізація освіти та виховання. Проаналізовано підходи щодо розвитку поснекласичної освіти та виховання у світлі холістичної, тоталогічної та синергетичної концепцій. Запропоновано підходи стосовно екологізації освіти та виховання з урахуванням кордологічних ідей українського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Б1 + Б1 в051,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Волошина О. В. 
Статистичне дослідження випадків дуже сильних дощів на території Західної України / О. В. Волошина, І. Ф. Книш // Укр. гідрометеорол. журн. - 2010. - № 6. - С. 102-108. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розраховано й проаналізовано статистичні характеристики кількості випадків сильного дощу на території Західної України за період 1992 - 2006 рр., досліджено сезонну й міжрічну мінливість кількості випадків сильного дощу для визначення причин виникнення сильних дощів на території Західної України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д249(45УКР3)416 с18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Книш І. 
Екологічна освіта за доби постнекласики / І. Книш // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 148-158. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проведено аналіз змін, які відбуваються в освіті в класичний, некласичний та постнекласичний періоди розвитку науки, а також процес передачі знань через систему освіти у кожному періоді зокрема. Зосереджено увагу на сучасному постнекласичному періоді, у якому екологічну освіту розвинуто як певну освітню структуру. Наведено трактування сутності освіти як процесу, у якому розкрито потенційні можливості людини, з суспільного, індивідуального та культурного досвіду та з врахуванням досягнень науки. Розглянуто концепції формування постнекласичної освіти та виховання - холістичну, тоталогічну, синергетичну - з позиції сучасного педагогічного дискурсу. Досліджено вплив кожної з них на розв'язання екологічних проблем, що постали перед людством, можливі шляхи виходу із кризи індивідуальної та групової ідентичності.

Проведен анализ изменений, происходящих в образовании в классический, неклассический и постнеклассический периоды развития науки, а также процесс передачи знаний через систему образования в каждом периоде в частности. Сосредоточено внимание на современном постнеклассическом периоде, в котором экологическое образование развивается как определенная образовательная структура. Приведена трактовка сущности образования как процесса, в котором раскрываются потенциальные возможности человека, с общественного, индивидуального и культурного опыта и с учетом достижений науки. Рассмотрены концепции формирования постнеклассического образования и воспитания - холистическая, тоталогичная, синергетическая - с позиции современного педагогического дискурса. Исследовано влияние каждой из них на решение экологических проблем, стоящих перед человечеством, возможные пути выхода из кризиса индивидуальной и групповой идентичности.

The ecological education is analyzed in the context of contemporary scientific discourse. The concept of education has been analyzed in classical, non-classical, and post-non-classical periods. Holistical, totalogical and synergetic positions in contemporary scientific and pedagogical discourses are compared in the article. Their impact on solving ecological problems, humankind have faced with, is also examined by the author.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Баранов В. І. 
Очерет звичайний - фіторемедіант важких металів у дренажних канавах породних відвалів вугільних шахт / В. І. Баранов, І. М. Книш, І. А. Блайда, С. П. Ващук, М. С. Гавриляк // Біол. студії. - 2012. - 6, № 1. - С. 93-100. - Бібліогр.: 34 назв. - укp.

Проаналізовано вміст важких металів (ВМ) у субстратах породного відвалу вугільних шахт і органах очерету звичайного за росту на них. Виявлено чинники концентрування ВМ у субстратах. Серед компонентів субстратів найбільший вміст ВМ виявився у аргілітах, далі алевролітах, найменший у пісковиках. За коефіцієнтом біологічного накопичення рослини очерету виявились гіперакумуляторами більшості ВМ, що враховуючи також масу рослин, надає змогу рекомендувати їх як фіторемедіанти ВМ у дренажних канавах породних відвалів вугільних шахт.


Індекс рубрикатора НБУВ: П034.29

Шифр НБУВ: Ж100193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Книш І. Б. 
Мікроелементи порід терикону копальні Степова Львівсько- Волинського кам'яновугільного басейну (екологічні аспекти) / І. Б. Книш, В. В. Карабин // Геологія і геохімія горюч. копалин. - 2003. - № 2. - С. 141-148. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д59(45Укр3)45

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60337 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Книш І. 
Геохімія мікроелементів у породах терикону копальні Межирічанська Львівсько-Волинського кам'яновугільного басейну / І. Книш, В. Карабин // Геологія і геохімія горюч. копалин. - 2010. - № 3/4. - С. 85-101. - Бібліогр.: с. 99-100 - укp.

Досліджено геохімію порід терикону копальні Межирічанська Львівсько-Волинського кам'яновугільного басейну. Породи представлені аргілітами (78 %), алевролітами (14 %), пісковиками (6 %) та вугіллям (2 %). Вугілля копальні - гумусового типу, збіднене мікроелементами, окрім молібдену, плюмбуму та ітербію. Породи терикону концентрують молібден та плюмбум, вміст яких вищий, у порівнянні з кларком для осадових пелітових порід (глини, аргіліти). З'ясовано парагенетичні асоціації хімічних елементів та інші показники щодо порід терикону. Обгрунтовано високу ймовірність у понадфонових кількостях надходження плюмбуму і молібдену в суміжні з териконом породи зони аерації та води р. Рати. Запропоновано відповідні запобіжні заходи для зменшення екологічних ризиків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д340(45УКР3)43

Шифр НБУВ: Ж60337 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Явний П. 
Прогноз газоносності вугільних пластів Тяглівського родовища Львівсько-Волинського басейну / П. Явний, І. Книш, І. Бучинська, С. Бик // Геологія і геохімія горюч. копалин. - 2009. - № 2. - С. 39-50. - Бібліогр.: с. 49-50 - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д453(45УКР3)3-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60337 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Книш І. 
Комунікаційні та інформаційні аспекти розвитку сучасної освіти та виховання / І. Книш // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 18–24. - Бібліогр.: 16 назв - укp.

Обгрунтовано взаємозв’язок соціальних та освітніх інституцій, що опосередковано впливає на всі сфери функціонування суспільства. Розглянуто комплексний вплив аксіологічних, моральних та культурних орієнтирів на багаторівневу взаємодію в системі суб’єкт – суб’єкт з окресленими функціональними контурами та очікуваннями. Зроблено спробу виокремити та охарактеризувати проблемне поле цих питань в низці наукових розвідок вітчизняного інформаційного простору, зокрема: аксіологічний вимір інноваційних процесів в освіті та вихованні; формування національної ідентичності через призму системи освіти і виховання; новий формат існування людини. З’ясовано пріоритені та стратегічні цілі освіти та виховання в руслі становлення самоорганізованого суб’єкта освітньої діяльності в поліаспектному значенні: соціальному, педагогічному, власне педагогічному, локальному. Презентовано авторську модель комунікаційних та інформаційних аспектів становлення освіти та виховання за часів незалежності України у трирівневому вимірі: змістовому, функціональному та діяльнісно-результативному.

Рассмотрено комплексное воздействие аксиологических, нравственных и культурных ориентиров на многоуровневое взаимодействие в системе субъект - субъект с очерченными функциональными контурами и ожиданиями. Сделана попытка выделить и охарактеризовать проблемное поле этих вопросов в ряде научных исследований отечественного информационного пространства, в частности: аксиологическое измерение инновационных процессов в образовании и воспитании; формирование национальной идентичности через призму системы образования и воспитания; новый формат существования человека. Выяснены приоритеты и стратегические цели образования и воспитания в русле становления самоорганизованного субъекта образовательной деятельности в полиаспектном значении: социальном, педагогическом, собственно педагогическом, локальном. Представлена авторская модель коммуникационных и информацийних аспектов становления образования и воспитания во времена независимости Украины в трехуровневом измерении: содержательном, функциональном и деятельно-результативном.

The nature and direction of education in a society are defined by the state, needs and the development of social life. The accemulation, inheritance and preservation of scientific knowledge, cultural and spirituas values, moral standards are producing in dialogue continuum in binary opposition "subject - subject" of education and training, which, on the one hand, clearly vivid the purpose of Teacher on the other hand - the expected performance quality of that, who serves as a subject of education and training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Книш І. 
Становлення нової вітчизняної парадигми освіти: off-line освіта як система vs on-line освіта як мережа / І. Книш // Вища освіта України. - 2016. - № 3. - С. 42–49. - Бібліогр.: 15 назв - укp.

Показано, що невпровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій призвело сучасну освітню систему до кризи, а сама освіта, як система, стала тим наріжним каменем, який сприяв появі нової вітчизняної парадигми освіти, яка формується на межі off-line освіти як системи та on-line освіти як мережі. Зазначено, що головним фактором має стати наявність у новій парадигмі освіти гуманітарно-етичної складової.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кравченко Т. В. 
Біологічна активність похідних 1,2,4-триазолу / Т. В. Кравченко, О. І. Панасенко, І. Г. Книш // Фармацевт. журн.. - 2016. - № 5. - С. 25-30. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Быстрое развитие современной медицины и фармации приводит к увеличению количества синтетических препаратов. Таким образом, в научной литературе имеются сообщения, что одним из перспективных направлений есть поиск новых биологически активных соединений среди гетероциклических систем и внедрение последних разработок в медицинскую, фармацевтическую или ветеринарную практику. Известно, что гетероциклическое кольцо производных 1,2,4-триазола является перспективным для синтеза новых активных ингредиентов с различными видами фармакологического действия. Цель исследования - анализ источников литературы и патентов за последние 10 лет и обобщение сведений об определенных видах биологической активности 1,2,4-триазола. Результаты анализа литературы свидетельствуют о широком спектре биологической активности 1,2,4-триазол-3-тион. Данные определяют актуальность дальнейших исследований производных 1,2,4-триазола с целью поиска актопротекторной, противомикробной, противогрибковой, антигипоксической, гипогликемической, противовоспалительной и других видов активности для нахождения новых высокоэффективных в биологическом смысле веществ, которые могут стать основой новых лекарственных средств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 + Л662.262.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Книш І. В. 
Еволюція кібернетики у сучасному науковому дискурсі / І. В. Книш, Н. В. Кочубей // Фіз.-мат. освіта. - 2017. - № 4. - С. 192-198. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто еволюцію кібернетики на сучасному етапі її розвитку. Зазначено, що кібернетика першого порядку вивчала системи, за якими можна спостерігати, другого - мала справу зі спостережними системами, а третього - досліджувала процеси, що відбуваються в суб'єкт-полісуб'єктному середовищі - кіберпросторі. Обгрунтовано доречність уживання поняття "гіфпростір" (hyphspace) як метафоричної абстракції на означення віртуальної реальності (складової Ноосфери), яка існує в комп'ютерних мережах (суб'єкт-полісуб'єктному середовищі). Доведено, що гіфпростір на сучасному етапі розвитку кібернетики є основою для її подальшого (проте не остаточного) апгрейду до кібернетики четвертого порядку. Констатовано, що кібернетика як наука рухається від пізнання людино-машинних систем до утворень, де зростає людиновимірність, про що свідчить неухильне збільшення присутності користувачів-номад (суб'єктів пізнання), які постійно спостерігають у мережі за собою й іншими.


Індекс рубрикатора НБУВ: З81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Книш І. В. 
Філософія освіти: номади і седентари : навч. монографія / І. В. Книш. - Одеса : Купрієнко СВ, 2018. - 359 c. - Бібліогр.: с. 293-352 - укp.

Розкрито питання осмислення актуальних філософських проблем сучасного наукового й освітнього дискурсу, в контексті яких номадизм і седентаризм набувають усебічного й адекватного прочитання. Різні підходи щодо освіти висвітлено не тільки як суперечливі, а й як взаємодоповнювані. Наголошено на переорієнтуванні освіти з того, як навчати людину, на те, чому саме її навчати, щоб допомогти орієнтуватись у мінливому світі та реагувати на процеси, які в ньому перебігають. Засвідчено послідовність і плідність наукового й освітнього дискурсу в плині вивчення і зіставлення актуальних концепцій розвитку людського мислення завдяки впровадженню трансверсальних компетенцій і LLL-освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ю0 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Книш І. В. 
Номадизм у соціальних та дискурсивних практиках: історія та сучасна актуалізація : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.03 / І. В. Книш; Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ, 2020. - 36 c. - укp.

Досліджено актуальні філософські проблеми номадизму у соціальних, дискурсивних, зокрема освітніх, практиках в історичній ретроспективі та контексті сучасної актуалізації. Зауважено, що примусова номадизація населення західноєвропейських країн і седентаризація українців, постійне прагнення до здобуття свободи зумовили розвиток практик "варіювання меж" людини та формування специфічних рис ментальності кожного народу. Окреслено перспективи розвитку суспільства номадів і седентарів, що ґрунтуються на таких принципах: 1) неможливість у сучасному плинному світі залишатись або лише на седентарних, або лише на номадичних позиціях; 2) потреба сучасного суспільства і в номадах, і в неономадах, і в седентарах; 3) необхідність консолідації номадів і седентарів для створення якісно нової спільноти на підставі різноманітності, а не уніфікації; 4) постійний вихід номадів і седентарів за межі завдяки номадичним практикам компліментарності та лімінальності з метою досягнення вищого рівня розвитку; 5) "пом'якшення" "шоку майбутнього" та "культурошоку" (за Е. Тоффлером) завдяки трансформації вже наявних та розробці й упровадженню нових номадичних і седентарних практик. Наголошено, що подолання обмеженості наукових парадигм, переорієнтування з фізико-математичних на історико-географічні засади відкрило нові можливості для розгляду не лише просторово-часових переміщень, а й людської природи. Запропоновано авторську класифікацію різновидів номадизму. Засвідчено послідовність і плідність наукового й освітнього дискурсу на шляху вивчення та зіставлення різних концепцій людського мислення завдяки впровадженню LLL-освіти та набуттю трансверсальних компетенцій. Доведено, що сучасне мережеве середовище є гіфікованою моделлю децентрованої й антиієрархізованої структури (кіберпростором четвертого порядку), що розвивається як по горизонталі, так і по вертикалі, з обов'язковою наявністю мінімум одного спостерігача складності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чеберячко С. І. 
Удосконалення клапанних систем фільтрувальних респіраторів / С. І. Чеберячко, Ю. І. Чеберячко, О. В. Дерюгін, І. М. Книш, О. В. Пищикова // Гірн. вісн. : наук.-техн. зб. - 2021. - Вип. 109. - С. 25-30. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Мета роботи - удосконалення конструкції клапанних вузлів для фільтрувальних респіраторів з високим ступенем герметичності. Використано метод традиційного принципу 3D моделювання клапану видихання, а для перевірки герметичності було застосовано удосконалений метод випробувань у відповідності до стандарту ДСТУ EN 149:2017 "Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги, випробування, маркування (EN 149:2001+A1:2009, IDT)". Встановлено, що на час спрацювання клапану видихання при зміні перепаду тиску впливає не тільки еластичність та товщина матеріалу з якого виготовлений клапан, але і конструкція його сідловини, за рахунок збільшення площі прилягання клапану до поверхні сідловини. Практична значимість полягає у розробці удосконалених моделей клапанних вузлів фільтрувальних респіраторів, які характеризуються незначним часом спрацювання при зміні перепаду тиску та коефіцієнтом підсмоктування, запропонована нова конструкція сідловини з додатковим кільцем для підвищення їх герметичності. Проведений аналіз сучасних конструкцій клапанних вузлів фільтрувальних респіраторів, дозволив визначити їх основний недолік, який стосується погіршення герметичності при потраплянні бруду на поверхню сідловини, що призводить до збільшення часу спрацьовання клапану при зміні перепаду тиску у процесі дихання. Розроблена удосконалена конструкція клапанного вузла фільтрувального респіратора, яка забезпечує високу герметичність навіть при потраплянні бруду на поверхню сідловини, за рахунок збільшення площі прилягання через введення додаткового кільця та виконання країв сідловини клапану скошеними для зменшення накопичення на їх поверхні пилових частинок. На підставі даних лабораторних випробувань дослідних зразків встановлено, що перепад тиску таких клапанів не збільшився у порівнянні з існуючими конструкціями, а коефіцієнт підсмоктування складає не більше 0,03 %, що дозволяє забезпечити досить високий коефіцієнт захисту фільтрувальних респіраторів.


Індекс рубрикатора НБУВ: К781.5 + Ж.н605.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Книш І. В. 
Номадизм у соціальних та дискурсивних практиках: історія та сучасна актуалізація : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.03 / І. В. Книш; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 39 c. - укp.

Досліджено актуальні філософські проблеми номадизму в соціальних, дискурсивних, зокрема освітніх, практиках у історичній ретроспективі та контексті сучасної актуалізації. Зауважено, що примусова номадизація населення західноєвропейських країн і седентаризація українців, постійне прагнення до здобуття свободи зумовили розвиток практик «варіювання меж» людини та формування специфічних рис ментальності кожного народу. Окреслено перспективи розвитку суспільства номадів і седентарів, що ґрунтуються на таких принципах: неможливість у сучасному плинному світі залишатись або лише на седентарних, або лише на номадичних позиціях, потреба сучасного суспільства і в номадах, і в неономадах, і в седентарах, необхідність консолідації номадів і седентарів для створення якісно нової спільноти на підставі різноманітності, а не уніфікації, постійний вихід номадів і седентарів за межі завдяки номадичним практикам компліментарності та лімінальності з метою досягнення вищого рівня розвитку,"помꞌякшення" "шоку майбутнього" і "культурошоку" (за Е. Тоффлером) завдяки трансформації вже наявних та розробці й упровадженню нових номадичних та седентарних практик та інше. Запропоновано авторську класифікацію різновидів номадизму. Засвідчено послідовність і плідність наукового й освітнього дискурсу на шляху вивчення та зіставлення різних концепцій людського мислення завдяки впровадженню LLL-освіти та набуттю трансверсальних компетенцій. Доведено, що сучасне мережеве середовище є гіфікованою моделлю децентрованої й антиієрархізованої структури (кіберпростором четвертого порядку), що розвивається як по горизонталі, так і по вертикалі, з обовꞌязковою наявністю мінімум одного спостерігача складності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.10 + Ю6*222.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443096 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського