Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Кришко А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Кришко А. Ю. 
Світоглядні засади філософсько-педагогічних ідей В. Гумбольдта / А. Ю. Кришко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6. - С. 261-270. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено головні чинники формування світогляду В. Гумбольдта: високий соціальний статус, матеріальна забезпеченість сім'ї, прекрасна освіта, входження в коло впливових передових людей епохи, а також особисті якості характеру, такі, як благородство, чуттєвість, схильність до теоретизування, ідеалізм. Нарівні з цим виявлено передумови становлення науково-філософських поглядів мислителя - це, передусім, поширення культурно-просвітницьких тенденцій і стрімкий розвиток неогуманістичних ідей в культурі, науці, суспільстві.

Освещены главные факторы формирования мировоззрения В. Гумбольдта: высокий социальный статус, материальная обеспеченность семьи, прекрасное образование, вхождение в круг влиятельных передовых людей эпохи, а также личные качества характера, такие, как благородство, чувственность, склонность к теоретизированию, идеализм. Наравне с этим выявлены предпосылки становления научно-философских взглядов мыслителя – это, прежде всего, распространение культурно-просветительских тенденций и стремительное развитие неогуманистических идей в культуре, науке, обществе.

In the article the author highlights the main factors of the von Humboldt’s world views: a high social status, the family's material status, an excellent education, entry into the circle of influential and advanced people, as well as personal character qualities such as generosity , sensuality, a tendency to theorize, idealism. On a par with that it was found the prerequisites of the scientific and philosophical views of the thinker development; they are, first of all, spread of cultural and educational trends and rapid development of neohumanistic ideas in culture, science and society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)5-8 Гумбольдт,В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кришко А. 
Гумбольдтівська модель університетської освіти / А. Кришко // Порівнял.-пед. студії. - 2014. - № 1. - С. 67-71. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано концепцію дослідницького університету Вільгельма фон Гумбольдта як системи філософсько-педагогічних і політичних поглядів ученого. Визначено головні принципи мислителя щодо внутрішньої та зовнішньої організації закладів освіти. Висвітлено зміст і наслідки реформаторської діяльності педагога у галузі освіти тогочасної Прусії.

Проанализирована концепция исследовательского университета Вильгельма фон Гумбольдта как системы философско-педагогических и политических взглядов ученого. Определены основные принципы мыслителя относительно внутренней и внешней организации учебных заведений. Освещены содержание и последствия реформаторской деятельности педагога в области образования тогдашней Пруссии.

Analyzed the concept of research university Wilhelm von Humboldt, a system of philosophical and pedagogical and political scientist views.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кришко А. Ю. 
Рецепція ідейної спадщини Вільгельма Гумбольдта вітчизняними науковцями у контексті проблем розвитку української мови і мовної освіти ХІХ – початку ХХ століття: історіографія питання / А. Ю. Кришко // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 378-383. - Бібліогр.: 62 назв. - укp.

Здійснено історіографічний огляд науково-дослідницької літератури, пов’язаної з різноплановою рецепцією ідейної спадщини Вільгельма Гумбольдта вітчизняними науковцями. Проаналізовано наукову літературу, яка висвітлювала питання розвитку української мови і становище мовної освіти за складних умов політичного роз'єднання Західної та Східної України у ХІХ – на початку ХХ ст. Представлено найвагоміші науково-історичні праці українських вчених, що розкривають педагогічні та мовознавчі погляди Вільгельма Гумбольдта.

Осуществлен историографический обзор научно-исследовательской литературы, связанной с разноплановой рецепцией идейного наследства Вильгельма Гумбольдта отечественными научными учеными. Проанализирована научная литература, которая освещала вопрос развития украинского языка и положение языкового образования в сложных условиях политического разъединения Западной и Восточной Украине в ХІХ – в начале ХХ ст. Представлены наиболее весомые научно-исторические труды украинских ученых, которые раскрывают педагогические и языковедческие взгляды Вильгельма Гумбольдта.

The historiographical review of the research literature related to the diverse reception of Wilhelm Humboldt’s ideological legacy by Ukrainian scientists is carried out. The scientific literature that lighted up the question of development of Ukrainian and position of linguistic education in the difficult terms of political separation of Western and Eastern Ukraine in the nineteenth – early twentieth century is analyzed. The most significant Ukrainian scientific and historical works that reveal Wilhelm Humboldt’s pedagogical and linguistic views are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1г(4Нім)5 д Гумбольдт В.

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кришко А. Ю. 
Вплив ідей Вільгельма фон Гумбольдта (1767 - 1835) на мовну освіту в Україні XIX - початку XX століття : монографія / А. Ю. Кришко, Н. М. Бріт. - Умань : Жовтий О.О., 2015. - 179 c. - Бібліогр.: с. 142-172 - укp.

Виявлено педагогічні та лінгвофілософські ідеї В. фон Гумбольдта, які мали продовження в українському мовознавстві та педагогіці ХІХ - початку ХХ ст., та розкрито особливості їх впливу на відродження національних інтенцій і розвиток української мови та мовної освіти. З'ясовано засади філософії освіти й антропоцентричної концепції мови В. фон Гумбольдта. Уточнено зміст гумбольдтівської концепції дослідницького університету. Охарактеризовано шляхи розвитку порівняльно-історичного методу в мовознавстві ХІХ - початку ХХ ст. й основні напрями гумбольдтіанства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 г(4НІМ)5 д Гумбольдт В. 3 + Ш1 р г(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА798054 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського