Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Мудрак М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Левченко В. А. 
Актуальні питання фізичної реабілітації : моногр. / В. А. Левченко, І. П. Вакалюк, В. М. Бондаренко, М. В. Мудрак, Ю. М. Бондар; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 604 c. - Бібліогр.: с. 595-602. - укp.

Розглянуто питання фізичної реабілітації - боротьби з наслідками перенесених захворювань внутрішніх органів, травм, вродженої патології, а також проблемні питання акушерства та гінекології. У сучасному контексті наведено відомості щодо методів і особливостей поетапного оздоровлення хворих з застосуванням фізичних вправ і масажу у лікувально-реабілітаційних закладах. Розкрито засади медичного контролю. Описано основні види масажу, висвітлено його фізіологічний вплив на організм людини. Запропоновано загальну методику та техніку мануального масажу.

Рассмотрены вопросы физической реабилитации - борьбы с последствиями перенесенных заболеваний внутренних органов, травмами, врожденной патологией, а также проблемные вопросы акушерства и гинекологии. В современном контексте приведены сведения о методах и особенностях поэтапного оздоровления больных с использованием физических упражнений и массажа в лечебно-реабилитационных заведениях. Раскрыты основы медицинского контроля. Описаны основные виды массажа, освещено его физиологическое влияние на организм человека. Предложена общая методика и техника мануального массажа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691468 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мудрак М. А. 
Діагностика розвитку здібностей до літературної творчості у старшокласників (на матеріалі сільських загальноосвітніх шкіл) : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. А. Мудрак; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Робота є теоретико-експериментальним дослідженням літературної творчості у старшокласників сільських загальноосвітніх шкіл. Обгрунтовано положення щодо психології творчої діяльності, зокрема, літературних здібностей як проявів спеціальних творчих здібностей в структурі загальних. Виявлено такі рівні літературних творчих здібностей: потенційний, актуальний, передпрофесійний. Розроблено систему діагностуючих засобів різнорівневих проявів творчих літературних здібностей старшокласників, з'ясовано можливості використання уроків з літератури у розвитку актуальних і потенційних здібностей до літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.69 + Ю984.541

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мудрак М. А. 
Роль творчого потенціалу в процесі розвитку особистості / М. А. Мудрак // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 24-27. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що динамічний розвиток сучасної цивілізації, зростання соціальної ролі людини, швидка зміна технологій у всьому світі потребують високого рівня творчого підходу в освіті. Проаналізовано психолого-педагогічні основи феномену творчого потенціалу, його суті, складових, умов формування, форм реалізації у педагогічній діяльності. Зроблено висновок, що творчий потенціал є структурно й функціонально організованим формуванням, синтезом соціальних й психофізіологічних властивостей.

Отмечено, что динамичное развитие современной цивилизации, рост социальной роли человека, быстрая смена технологий во всем мире нуждаются в высоком уровне творческого подхода в образовании. Проанализированы психолого-педагогические основы феномена творческого потенциала, его сущности, составляющих, условий формирования, форм реализации в педагогической деятельности. Сделан вывод, что творческий потенциал представляет собой структурно и функционально организованное формирование, синтез социальных и психофизиологических свойств.

The article is about analysis of psychological and educational foundations of the phenomenon of a creative potential, its nature, components, formation conditions, forms of realization in academics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мудрак М. А. 
Проблема взаємозв'язку інтелекту і творчості у вітчизняній науці / М. А. Мудрак // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 33. - С. 172-176. - Бібліогр.: 12 назв - укp. - рус. - англ.

Проаналізовано загальні психологічні підходи до вивчення взаємозв’язку інтелекту та творчості з метою виявлення психолого-педагогічних умов ефективного формування інтелектуальної діяльності в навчанні. Виокремлено фактори, які тісно пов’язані з інтелектуальною активністю – цілезаснування та самостійність суб’єкта в процесі розв’язання проблемних завдань. Зауважено, що креативність не є тотожною високому рівню інтелектуального розвитку, адже індивід може досягати успіхів у навчанні і бути при цьому безпорадним у самостійній діяльності, творчості. Наголошено, що творчі здібності обов’язково передбачають підвищений рівень інтелектуального розвитку, але інтелектуали можуть зовсім не мати творчих здібностей.

Проанализированы общие психологические подходы к изучению взаимосвязи интеллекта и творчества с целью выявления психолого-педагогических условий эффективного формирования интеллектуальной деятельности в обучении. Выделены факторы, которые тесно связаны с интеллектуальной активностью – целеоснование и самостоятельность субъекта в процессе решения проблемных заданий. Отмечено, что креативность не является тождественной высокому уровню интеллектуального развития, потому что индивид может достигать успехов в обучении и быть при этом беспомощным в самостоятельной деятельности, творчестве. Подчеркнуто, что творческие способности обязательно предполагают повышений уровень интеллектуального развития, но интеллектуалы могут вовсе не иметь творческих способностей.

Analyzed common psychological approaches to the study of the relationship of intelligence and creativity in order to identify the psychological and pedagogical conditions for the effective formation of intellectual activity in the training. The factors that are closely associated with intellectual activity - the basis of goals and autonomy of the subject in the process of problem solving tasks. Noted that creativity is not identical to the high level of intellectual development, because the individual can achieve success in training and still be helpless in self-employment, work. Emphasized that creativity necessarily imply increases in the level of intellectual development, but intellectuals can not be creative abilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю935.131-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мудрак М. 
Особливості психологічного підходу до вивчення системи цінності особистості / М. Мудрак // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 195-198. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано особливості психологічного підходу до вивчення ціннісно-мотиваційної проблематики, з’ясовано психологічні особливості ціннісної сфери особистості, розглянуто класифікації цінностей. В контексті особистісного ставлення суб’єкта до навколишньої дійсності та особливостей орієнтації в ній розглянуто теорію цінностей; акцентовано увагу на тому, що цінності є складним комплексним утворенням, що пов’язане із пізнавальними структурами, процесами соціального життя й культури, світоглядом людини. Доведено, що категорія “цінність” є залежною від історичного розвитку, соціальних умов, суспільних відносин, діалектики абсолютного і відносного, об’єктивного і суб’єктивного. Зазначено, що сучасне українське суспільство переживає активне проникнення в масову свідомість елементів ціннісної структури, характерних для західних країн. Зроблено висновок, що стан ціннісної системи суспільства може бути охарактеризований як такий, що постійно трансформується і спричиняє зміни в ціннісній ієрархії суспільства, плюралізацію ціннісних систем, котрі виконують не лише диференційну, а й інтегруючу роль.

С помощью анализа современных философских исследований проанализированы особенности психологического подхода к изучению ценностно-мотивационной проблематики, выяснены психологические особенности ценностной сферы личности, рассмотрены классификации ценностей. В контексте личностного отношения субъекта к окружающей действительности и особенностей ориентации в ней рассмотрена теория ценностей; акцентировано внимание на том, что ценности являются сложным комплексным образованием, что связано с познавательными структурами, процессами социальной жизни и культуры, мировоззрением человека. Доказано, что категория “ценность” является зависимой от исторического развития, социальных условий, общественных отношений, диалектики абсолютного и относительного, объективного и субъективного. Указано, что современное украинское общество переживает активное проникновение в массовое сознание элементов ценностной структуры, что является характерным для западных стран. Сделан вывод о том, что состояние ценностной системы общества может быть охарактеризовано как такое, которое постоянно трансформируется и вызывает изменения в ценностной иерархии общества, плюрализацию ценностных систем, которые выполняют не только дифференциальную, но и интегрирующую роль.

With the help of an analysis of contemporary philosophical research analyzed characteristics of the psychological approach to the study of values and motivational problems, psychological characteristics found valuable sphere of personality, consider the classification of values. Through the prism of the personal relation of the subject to reality and orientation features it considered the theory of value; focused on the fact that the values of the complex formation is complex, which is associated with cognitive structures, processes of social life and culture, a person’s world. It is proved that the category of “value” is dependent on the historical development, social conditions, social relations, the dialectic of absolute and relative, objective and subjective. It’s pointed out that the modern Ukrainian society is active penetration into the mass consciousness of the value structure elements that are typical of the western countries. It is concluded that the state of the value system of the society can be characterized as such, constantly transforming and causes changes in the hierarchy of values of society, pluralization value systems, which have not only a differential, but also integrating role.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.18 + Ю937 + Ю217

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мудрак М. М. 
Нова генерація і мистецький модернізм в Україні : [монографія] / М. М. Мудрак; ред.: О. Кашуба-Вольвач; Пер.: Г. Яновська,. - Київ : Родовід, 2018. - 350 c. - Бібліогр.: с. 304-321 - укp.

Зауважено, що модернізм початку XX ст. в Україні - надзвичайне та неповторне явище в історії. Констатовано, що часопис М. Семенка ''Нова генерація'' боровся за будь-які можливості подальшого зростання української мистецької культури в усіх її аспектах, притаманних модернізму. ''Нова генерація'' була незалежним і оригінальним мистецьким продуктом. Пропагуючи ''ліві'' принципи, її редактори доволі прискіпливо добирали матеріал, тяжіючи до робіт панфутуристів, за природою своєю схильних до візуального образу. Акцентовано увагу на ролі М. Семенка як редактора, який залучав до співпраці талановитих митців: маляра та театрального художника А. Петрицького, графіка та сценографа В. Меллера, навіть вихідця з футуристів П. Ковжуна та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(4УКР)6-235 + Щ153(4УКР)6 + Ш5(4УКР)53-328.85

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС64206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського