Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Оліяр М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Оліяр М.  
"Мова - це рухливе дзеркало..." (про оказіональні назви осіб у поетичних текстах 90-х років) / М. Оліяр // Культура слова. - 2003. - Вип. 63. - С. 52-56. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-321 + Ш5(4УКР)6-357

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60955 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Оліяр М. Б. 
Особливості психіки дітей з обмеженими можливостями слухового аналізатора / М. Б. Оліяр // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 1. - С. 68-71. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості розвитку психічних процесів та функціонування сенсорних систем дітей з обмеженими можливостями слухового аналізатора.

Рассмотрены особенности развития психических процессов и функционирования сенсорных систем детей с ограниченными возможностями слухового анализатора.

The article depicts the peculiarities development of psychical processes and functioning of sensory systems of deaf children.


Ключ. слова: психічні процеси, сенсорні системи, глухі діти, корекція
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Оліяр М. П. 
Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів у процесі їх лінгвістичної підготовки / М. П. Оліяр // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 14. - С. 94-100. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Наведено сучасні підходи до проблеми запровадження компетентнісно-орієнтованої системи освіти в Україні, зокрема формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів у процесі їх лінгвістичної підготовки. Визначено місце комунікативної компетентності у структурі професійно-педагогічної компетентності вчителя початкових класів, розглянуто її складники.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Оліяр М. 
Культурологічний підхід у дослідженні комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів / М. Оліяр // Наука і освіта. - 2012. - № 5. - С. 56-60. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано значення культурологічного підходу в реалізації гуманістичної парадигми сучасної професійно-педагогічної освіти. Розкрито теоретичні засади використання культурологічного підходу в процесі формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Визначено функції культурологічного підходу в особистісно зорієнтованому навчанні. Зазначено, що за умов сьогодення методологічною основою професійної підготовки майбутніх учителів можуть бути лише ідеї гуманістичної освіти, усвідомлення унікальності кожної дитини, цінності й неповторності дитинства, що лягло в основу організації особистісно зорієнтованого освітнього процесу в сучасній початковій школі.

Проанализированo значение культурологического подхода в реализации гуманистической парадигмы современного профессионально-педагогического образования. Раскрыты теоретические основы использования культурологического подхода в процессе формирования коммуникативно-стратегической компетентности будущих учителей начальных классов. Определены функции культурологического подхода при личностно-ориентированном обучении. Указано, что в сегодняшних условиях методологической основой профессиональной подготовки будущих учителей могут быть только идеи гуманистического образования, осознание уникальности каждого ребенка, ценности и неповторимости детства, которое легло в основу организации личностно ориентированного образовательного процесса в современной начальной школе.

Аnalyzed values cultural approach in the implementation of humanistic paradigm of modern vocational teacher education. The theoretical bases of cultural approach to the formation of a strategic communicative competence of future primary school teachers. The functions of the cultural approach with student-centered learning. Stated that in the present conditions of the methodological basis of professional training of future teachers are only ideas of humanistic education, awareness of the uniqueness of each child, the value and uniqueness of childhood, which led to the organization of individually oriented educational process in the modern elementary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Оліяр М. Б. 
Розвиток психомоторики 12 - 15-річних школярів з вадами слуху у процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / М. Б. Оліяр; Львів. держ. ун-т фіз. культури. - Л., 2012. - 19 c. - укp.

Вивчено проблеми розвитку психомоторики 12 - 15-річних школярів з вадами слуху у процесі фізичного виховання. Визначено стан сенсорики, когнітивної сфери та психомоторики зазначеного контингенту дітей. Опрацьовано результати дослідження компонентів, що покладено в основу психомоторної діяльності, визначено структуру психомоторики та запропоновано методику її розвитку на уроках фізичної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА388436 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Оліяр М. П. 
Теорія і практика формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів : монографія / М. П. Оліяр; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ : Сімик, 2015. - 475 c. - Бібліогр.: с. 382-428 - укp.

Висвітлено теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Розкрито генезу проблеми і теоретико-педагогічні та лінгвістичні засади, методологічні орієнтири дослідження комунікативної сфери майбутніх педагогів, зміст, структуру комунікативно-стратегічної компетентності, критерії та рівні її сформованості. Обгрунтовано умови, розроблено модель та експериментальну методику формування комунікативно-стратегічної компетентності студентів напряму підготовки "Початкова школа". Розглянуто методологічні підходи до формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів: комунікативно-діяльнісний, особистісно-прагматичний, компетентнісний, культурологічний підходи, які тісно взаємопов'язані між собою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ш141.14-913.371.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797600 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Оліяр М. П. 
Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02, 13.00.04 / М. П. Оліяр; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. - . - Одеса, 2016. - 44 c. - укp.

Визначено й обгрунтовано методологічні концепти та лінгвістичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено поняття "компетентність", "комунікативна компетентність", "комунікативно-стратегічна діяльність", "комунікативна стратегія", "комунікативна тактика". Розкрито сутність і структуру феномена "комунікативно-стратегічна компетентність майбутніх учителів початкових класів". Класифіковано комунікативні стратегії майбутніх учителів початкових класів за функціями педагогічного спілкування та жанрами педагогічного дискурсу. Охарактеризовано поняття "комунікативна особистість", визначено типові характеристики комунікативної особистості майбутнього вчителя початкових класів. Виокремлено критерії та показники, охарактеризовано рівні сформованості комунікативно-стратегічної компетентності студентів. Визначено й обгрунтовано педагогічні умови, спроектовано й апробовано модель та експериментальну методику, охарактеризовано закономірності та принципи формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Розроблено навчально-методичний комплекс матеріалів із дисциплін лінгвістичного та педагогічного циклів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА421480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Оліяр М. 
Проблеми змісту техніко-тактичної підготовки варіативного модуля "Гандбол" навчальної програми з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (5 - 9 класи) / М. Оліяр // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2018. - № 4. - С. 29-35. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Реформування освіти в Україні відбувається з-поміж іншого за допомогою модернізації навчальних програм. В основу чинної навчальної програми з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (5 - 9 класи) покладено зміст програми від 2009 р., про необхідність удосконалення якої висловлювалися думки у фаховій літературі. Значна активність учасників громадського обговорення, що передувало внесенню змін до цієї навчальної програми у 2017 р., підтвердила наявність недоліків і необхідність її корегування. Проте, як свідчить "Звіт про роботу, виконану робочою групою з оновлення програми "Фізична культура. 5 - 9 кл."", ураховано лише 10 пропозицій та й самі укладачі оновленого документа суттєвих змін, окрім деяких термінологічних корекцій, до змісту модулів не внесли. Мета дослідження - визначення проблем змісту техніко-тактичної підготовки варіативного модуля "Гандбол" навчальної програми з фізичної культури для 5 - 9-х класів (2017 р.) і пошук способів їх усунення. Методи дослідження - теоретичний аналіз нормативно-правової бази сфери освіти, теоретичний аналіз й узагальнення даних наукової та методичної літератури. Досліджено зміст техніко-тактичної підготовки варіативного модуля "Гандбол" навчальної програми з фізичної культури для 5 - 9-х класів. Визначено обсяг запропонованого для вивчення матеріалу, методичну послідовність опануння технічних і тактичних елементів, структурованість навчального матеріалу та його науковість. Запропоновано способи усунення термінологічних і методичних недоліків. Дослідження змісту варіативного модуля "Гандбол" навчальної програми з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (5 -9 класи) виявило недоліки, пов'язані з неповним обсягом запропонованого до вивчення матеріалу, невідповідність методичної послідовності засвоєння елементів техніки та тактики рекомендаціям спеціальної літератури, хиби використаної термінології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.761.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Інноваційні практики освітньої діяльності для особистісного і професійного розвитку фахівців на початку XXI століття : [колект. монографія] / Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець, Н. Г. Ничкало, П. Демень, О. Г. Коваленко, Н. С. Ліба, Ю. Матульчік , Т. І. Молнар, М. П. Оліяр, Н. О. Постригач, Є. Саболч, О. С. Товканець, М. В. Горват, В. І. Кобаль, М. І. Кузьма-Качур, Н. В. Лалак, Т. М. Мочан, Я. Пилинський, Г. І. Рего, Л. М. Фенчак, С. Ю. Човрій, М. С. Ліпчей; ред.: Н. М. Авшенюк, Г. В. Товканець; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, Мукачівський державний університет. - Ужгород : РІК-У, 2023. - 355 c. - Бібліогр.: с. 329-351 - укp. - пол. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч33(4УКР)64

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА869197 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського