Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Орєхова Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Орєхова Л. І. 
Формування оцінного компонента професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх учителів української мови і літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. І. Орєхова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). - О., 2005. - 21 c. - укp.

Уточнено зміст поняття "професійно-мовленнєва діяльність учителя української мови та літератури". Обгрунтовано сутність, критерії, показники та рівні сформованості оцінного компонента даної діяльності учителя. Розроблено методику формування оцінного компонента професійно-мовленнєвої діяльності студентів філологічних факультетів. З'ясовано тенденції та педагогічні умови формування оцінного компонента професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх учителів української мови та літератури. Розроблено спецпрактикум "Оцінний компонент професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх учителів української мови та літератури", який рекомендовано використовувати в навчальному процесі як окрему учбову дисципліну або в курсі "Методики викладання української мови в школі" на філологічних факультетах вищих педагогічних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.37 + Ш.р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Орєхова Л. І. 
Мовна особистість: ретроспективний аспект / Л. І. Орєхова // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 14. - С. 100-105. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано проблему формування мовної особистості на основі історичного, педагогічного і лінгвістичного досвіду видатних вітчизняних науковців другої половини XIX - ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Орєхова Л. І. 
Формування оцінного компонента у студентів-філологів на креативно-оцінному етапі / Л. І. Орєхова // Наука і освіта. - 2006. - № 5/6. - С. 134-136. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено результати експерименту креативно-оціночного етапу формування оцінного компонента в студентів-філологів на педагогічній практиці. Студенти пройшли шлях від опанування теоретичних основ проблеми, формування первинних практичних умінь за штучно створених навчальних умов, до закріплення та формування гнучких навичок у період педагогічної практики за реальних навчальних умов.

Представлены результаты эксперимента креативно-оценочного этапа формирования оценочного компонента у студентов-филологов, в частности, результаты педагогической практики. Студенты прошли путь от усвоения теоретических основ проблемы, формирования первичных практических умений в искусственно созданных учебных условиях, до закрепления и формирования гибких навыков в период педагогической практики в реальных учебных условиях.

At the creative and evaluative stage of forming an evaluative component of students-philologist there was organized pedagogical practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Орєхова Л. І. 
Методологічні підходи та історичні технології забезпечення якості підготовки фахівців у вищій школі / Л. І. Орєхова // Наука і освіта. - 2011. - № 6. - С. 170-174. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано процес становлення та розвитку методики викладання рідної мови як науки у другій половині XIX - на початку XX ст., висвітлено значення методичного спадку видатних методистів і просвітників Ф. І. Буслаєва, Б. Грінченка, І. Огієнка, О. Потебні, С. Русової, К. Д. Ушинського та І. І. Срезнєвського. Акцентовано на історичному підході у викладанні рідної мови, який забезпечує зв'язок і розвиток ідей, пізнання змісту сучасного через минуле, основу для руху вперед, підтверджує багатоаспектність і відповідність ідей педагогів-науковців сучасним положенням національної системи навчання та виховання, а також необхідність детального та глибокого вивчення їх спадщини. Обгрунтовано, що в працях видатних педагогів порушено багато питань, які не втратили своєї актуальності і можуть визначити шляхи оновлення та засоби реформування вищої освіти України.

Проанализирован процесс становления и развития методики преподавания родного языка как науки во второй половине XIX - начале XX в., определено значение научного наследия выдающихся просветителей и методистов Ф. И. Буслаева, Б. Гринченко, И. Огиенко, А. Потебни, С. Русовой, К. Д. Ушинского и И. И. Срезневского. Акцентировано на историческом подходе в преподавании родного языка, обеспечивающего взаимосвязь и развитие идей, познание содержания современного через прошлое, основу для движения вперед, подтверждающего многоаспектность и соответствие идей педагогов-ученых современным положением национальной системы обучения и воспитания. Обосновано, что в трудах выдающихся педагогов затронуто много вопросов, которые не потеряли своей актуальности и могут определить пути обновления и средства реформирования высшего образования Украины.

The article proves that works by prominent teachers and enlighteners raise many important issues which are actual even nowadays. If to consider them carefully, they can give answers to modern problem of education, and to ascertain ways of updating andmeans of reforming higher education in Ukraine. Among well-known figures and enlighteners of the past there are F. I. Buslayev, B. Hrinchenko, I. Ogiyenko, O. Potebnya, S. Rusova, K. D. Ushinskiy, I. I. Sreznevskiy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Орєхова Л. І. 
Лінгводидактичні та організаційно-психологічні аспекти розвитку освіти за Іваном Огієнком / Л. І. Орєхова // Наука і освіта. - 2011. - № 7. - С. 65-69. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено діяльність І. Огієнка на посаді міністра народної освіти урядів Української народної республіки. Доведено, що багатий педагогічний досвід сприяв І. Огієнку у реформуванні школи всіх рівнів. Розкрито головні завдання Огієнка-міністра, які полягали в українізації освіти, створенні нової духовної атмосфери, зміщенні цінностей освіти з самодержавних на національні та загальнолюдські, у неухильному та всебічному творенні єдиної школи в Україні. Зазначено, що, на думку І. Огієнка, зміст освіти та виховання тільки тоді буде успішним і спроможним творчо розкрити та розвинути індивідуальні здібності студентів, їх інтелектуальні можливості та нахили, коли він співзвучний із багатовіковою культурою рідного народу.

Отражена деятельность И. Огиенко на посту министра народного просвещения правительств Украинской народной республики. Доказано, что богатый педагогический опыт способствовал И. Огиенко в реформировании школы всех уровней. Раскрыты главные задачи Огиенко-министра, которые заключались в украинизации образования, формировании новой духовной атмосферы, смещении ценностей образования с самодержавных на национальные и общечеловеческие, в неуклонном и всестороннем создании единой школы в Украине. Отмечено, что, по мнению И. Огиенко, содержание образования и воспитания только тогда будет успешным и способным творчески раскрыть и развить индивидуальные способности студентов, их интеллектуальные возможности и наклонности, когда будет созвучно с многовековой культурой родного народа.

Covers the activities of Ivan Ogienko as Minister of Education Government of the Ukrainian People's Republic. It is proved that a rich educational experience helped I. Ogienko in reforming schools of all levels. Solved major problems Ogienko minister, who were to Ukrainization education, the formation of a new spiritual atmosphere, shifting values education autocratic national and universal, in the steady creation of a single and comprehensive schools in Ukraine. It is noted that, according to I. Ogienko, the content of education and training will only be successful and wealthy creatively discover and develop individual abilities of students, their intellectual abilities and inclinations, when it is in tune with the centuries-old culture of the native people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Орєхова Л. І. 
Взаємодія інтелектуального й емоційного аспектів в освітньому процесі: ретроспективний досвід / Л. І. Орєхова // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 33. - С. 451-460. - Бібліогр.: 10 назв - укp. - рус. - англ.

Доведено, що вища школа повинна бути спрямована на підготовку фахівця, компетентного професіонала на інтелектуально-емоційних засадах, що сприяє розвитку інтелектуально-духовної особистості. Зазначено, що основними завданнями викладача є полегшення і, разом з тим, стимулювання процесу навчання студентів: уміння створювати відповідну атмосферу, сприятливу інтелектуальну й емоційну обстановку в аудиторії, психологічний комфорт і підтримку. Проаналізовано науково-педагогічний доробок Івана Огієнка як вченого-лінгводидакта, редактора та перекладача.

Доказано, что высшая школа должна быть направлена на подготовку специалиста, компетентного профессионала на интеллектуально-эмоциональной основе, что способствует развитию интеллектуально-духовной личности. Отмечено, что основными задачами преподавателя является облегчение и, вместе с тем, стимулирование процесса обучения студентов: умение создавать соответствующую атмосферу, благоприятную интеллектуальную и эмоциональную обстановку в аудитории, психологический комфорт и поддержку. Проанализировано научно-педагогическое наследие Ивана Огиенко как ученого-лингводидакта, редактора и переводчика.

Proved that higher education should be aimed at training professionals competent professional on the intellectual-emotional basis that promotes intellectual and spiritual personality. Noted that the main tasks of the teacher is to facilitate and , at the same time, stimulate the learning process of students: the ability to create the proper atmosphere conducive intellectual and emotional environment in the classroom, the psychological comfort and support. Analyzed scientific and pedagogical heritage Ivan Ogienko lingvodidakta as scientist, editor and translator.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0 + Ш1 р30г(7КАН+411.4)6 д. Іван Огієнко

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Орєхова Л. І. 
Використання історичних педагогічних технологій у сучасній освіті / Л. І. Орєхова // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини. - 2011. - Ч. 1. - С. 109-111. - укp.

Розглянуто елементи лінгводидактичної спадщини Івана Огієнка. Проаналізовано працю Івана Огієнка "Наука про рідномовні обов'язки", що вміщує методологічні засади впровадження рідномовної політики в державне життя, обіймає серії рідномовних приписів для всіх членів суспільства, незалежно від їх віку, соціального статусу, професії, місця проживання тощо. Зазначено, що незважаючи на значний часовий відтинок, що відділяє сьогодення від того часу, коли була написана "Наука про рідномовні обов'язки", більшість її положень є незаперечно актуальними для сучасної рідномовної політики та мовленнєвої практики в Україні.

Рассмотрены элементы лингводидактического наследия Ивана Огиенко. Проанализирована работа Ивана Огиенко "Наука о родноязычных обязанностях", вмещающий методологические основы внедрения аутентичной политики в государственную жизнь независимо от их возраста, социального статуса, профессии, места жительства и т.д. Отмечено, что несмотря на значительный временной отрезок, отделяющий настоящее от того времени, когда была написана "Наука о родноязычных обязанностях", большинство положений которой является обоснованно актуальными для современной Украины.

The elements linguodidactic legacy of Ivan Ogiyenko.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 г(7КАН=411.4)6Д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі : [міжнар. журн., вип. 3 : зб. ст.] / В. Є. Аккурт, К. В. Ангеловська, А. М. Богуш, А. О. Буднік, Л. Ван, Ц. Ван, Ф. Ван, Ю. А. Велика, О. В. Величенко, Н. А. Гаврилюк, А. А. Гайшук, О. Ю. Горожанкіна, Х. Го, С. П. Грушко, Л. В. Дербеньова, І. О. Димитрова, І. М. Дерік, А. В. Дудоладова, О. В. Дудоладова, Ї. Ду, Ф. Ф. Казанжи, А. О. Кобильняк, С. О. Колода, Т. М. Корольова, Р. А. Кравець, В. С. Кулева, Я. Лао, Р. К. Лісовська, С. Лі, Ч. Лі, Ї. Ло, Луань Є, Г. О. Луцкевич, Ї. Лю, Ч. Лю, І. В. Мельник, К. В. Могилевець, А. А. кизи Мурадова, Я. Му, С. М. Наумкіна, Т. В. Норяк, В. П. Олло, Л. І. Орєхова, Ю. О. Орлова, К. Є. Пальшков, А. В. Пасічник, О. В. Попова, С. А. Радченко, Т. І. Ричка, М. С. Рогачко-Островська, Є. Ю. Савченко, Д. С. Сальнікова, О. І. Слюсаренко, Ю. М. Стасюк, Т. В. Стоянова, Х. Сы, Я. Сюй, С. Ся, Ю. Тан, К. В. Теслєва, Ю. М. Ткачова, Л. С. Фонар, І. Фу, Ю. Хуан, С. Ху, С. Цзоу, С. Цзя, Ч. Цун, Ц. Чжан, Ч. Чжан, Я. Чжан, Ж. Чжао, Ю. Чжу, К. Шень, Є. О. Шипіца, С. Ю. Юхимець, К. А. Ярмакова, К. Ян, Ц. Ян, Ю. Ян; ред.: А. М. Богуш, В. А. Глущенко, С. Дін, О. І. Іліаді, Т. І. Койчева, Т. М. Корольова, Р. Ю. Мартинова, С. М. Наумкіна, А. Пак, О. В. Попова, О. В. Тищенко, М. Хоу, Ч. Цун, Ч. Чжан; Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", Харбінський інженерний університет, Південний науковий центр Національної академії наук України і Міністерства освіти і науки України. - Харбін. - Харків : Панов А. М., 2020. - 239 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - рус. - chi.

Увагу приділено українсько-китайській співпраці в освітній, науковій і культурній сферах. Розглянуто актуальні проблеми сучасного мовознавства, лінгводидактичні особливості викладання іноземних мов у середній і вищій школі, детермінанти формування мовної особистості в багаторівневій системі освіти. Висвітлено питання загального та зіставного мовознавства, перекладознавства та синології, а також професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах сучасного полікультурного простору. Проведено жанрово-стилістичну характеристику перекладу косметичної продукції з китайської мови українською (на матеріалі китайськомовних рекламних буклетів і їх перекладів українською мовою). Досліджено засоби репрезентації гумору у мовленнєвому портреті персонажів англомовного художнього твору та їх відтворення в перекладі українською мовою. Розкрито особливості перекладу термінологічних одиниць у науково-технічному тексті. Подано інформацію щодо педагогічного проєктування технології формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців аграрної галузі на заняттях з іноземної мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849732 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського