1. |
Пашко Т. А. Індивідуальні особливості емоційного самоконтролю старшокласників : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. А. Пашко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.Розкрито суть поняття емоційного самоконтролю як здатності людини виявляти, ідентифікувати та коригувати будь-які свої емоційні прояви. Розроблено теоретичну модель емоційного самоконтролю та розглянуто комплекс методик для його діагностики. Експериментально визначено психологічні детермінанти емоційного самоконтролю старшокласників, зокрема, особистісну рефлексію, емоційний інтелект, вольові якості особистості, мотивацію самоповаги та мотивацію досягнення. З врахуванням даних чинників створено й апробовано програму розвитку вмінь самоконтролю емоцій. Виділено три типи емоційності старшокласників залежно від їх вміння контролювати власні емоційні прояви. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522-39 + Ю983.402.3 + Ч421.328
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА335990 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Пашко Т. А. Індивідуально-психологічні предиктори міжособистісної конкуренції в період юності / Т. А. Пашко, Д. В. Анпілова // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 27. - С. 149-160. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Представлено сучасний погляд на сутнісний зміст конкуренції як психологічного явища. Надано аналіз глибинних мотиваторів, які спонукають особистість долучатися до конкурентної взаємодії з іншими, серед яких: порядок народження, попередній досвід суперництва з сиблінгами за материнську увагу, схильність вести психологічні ігри, "невротична гордість". Охарактеризовано провідні психологічні ознаки конкуренції: емоційний запал, сильну особисту залученість, деперсоналізацію уявлень про супротивника, активізуючий потенціал конкуренції та ін. Розглянуто індивідуально-психологічні особливості особистості, за наявністю та рівнем вираженості яких можна прогнозувати вірогідність виникнення конкурентної взаємодії між людьми. Наведено результати експериментального дослідження прогностичних параметрів конкуренції: рівня тривожності, самоефективності, схильності до ризику та типу мотивації досягнення в осіб юнацького віку. Представлено результати дослiдження конкурентностi сучасних юнакiв за показниками авторського "Опитувальника самооцінки виразності рис конкурентної поведінки" та описано його психодіагностичний потенціал. Розглянуто данi, отримані в результатi кореляційного та факторного аналізів експериментальних даних дослiдження. Доведено, що сучасні українські юнаки та дівчата, студенти вишу, в переважній більшості мають низький та середній рівні конкурентності, що відрізняє їх від західних однолітків, які також преребувають у процесі отримання вищої освіти; конкуренція з іншими поєднана з тривогою та ризиком; в уявленні представників юнацтва вона пов'язана з боротьбою, домінуванням над іншим, що породжує в них почуття сорому. Вони також вважають, що більш продуктивною стратегією, яка сприяє успішним досягненням та приводить до стабільності, є співпраця з іншими. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ
|