Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Протас О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Протас О. Ф. 
Механізми порушень структурно-функціонального стану хроматину ядер клітин кори головного мозку за дії низьких доз іонізуючої радіації : Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.01 / О. Ф. Протас; НАН України. Ін-т експерим. патології, онкології та радіобіології ім. Р.Є.Кавецького. - К., 1998. - 32 c. - укp. - рус.

Дисертація присвячена дослідженню дії низьких доз іонізуючої радіації на хроматин клітин кори головного мозку. Гамма-опромінення щурів за доз 0,1-1 Гр змінює як загальний характер матричних процесів, так і структурно-функціональний стан хроматину клітин кори головного мозку. Зміни в матричній активності хроматину супроводжуються характерними змінами просторової організації хроматину. Частково руйнуються наднуклеосомні структури, змінюються властивості та гістоновий склад хроматину. Досліджена генотоксична дія середньомолекулярних токсичних пептидів. Вперше виділено і дано біохімічну характеристику ряду ферментів, що асоційовані з хроматином (гістон-специфічна протеїназа, супероксиддисмутаза, каталаза та глутатіон-пероксидаза). Показано, що антиоксидантна система ядра є ефективною лише за доз нижче 0,5 Гр. Внаслідок первинного радіаційного ураження ядерних структур та значних вторинних вільнорадикальних процесів, хроматин поступово переходить до нового структурно-функціонального стану, відмінного від норми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*551.23-638.233,022 + Е60*550*716-638.233,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Протас О. Л. 
Підготовка майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / О. Л. Протас; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 20 с. - укp.

Детально розглянуто проблеми підготовки майбутніх соціальних педагогів у вищій школі України до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Проаналізовано концептуальні положення та наукові підходи до даної проблеми, розглянуто зміст та особливості соціально-педагогічного супроводу професійного самовизначення старшокласників. Розкрито сутність професійної підготовки соціальних педагогів і визначено критерії, показники та рівні їх професійної готовності до зазначеного виду діяльності. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено соціально-педагогічні умови, форми та зміст процесу підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення старшокласників. Ефективність соціально-педагогічних умов та змістово-організаційного забезпечення підготовки майбутніх соціальних педагогів до супроводу професійного самовизначення доведено й перевірено експериментально.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30 + Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394951 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Протас О. Л. 
Соціально-педагогічні умови активізації професійного самовизначення старшокласників / О. Л. Протас // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2016. - № 8. - С. 91-98. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Under the conditions of integration of Ukrainian education sector to the European education space foresees specialists' erudition in the sphere of Pedagogics with the specifics of reorganization of a traditional system and its redirecting to the European standards. Education constantly assists in orientation of a young person to self-fulfillment, projection of professional future and will be a key factor of competitiveness in society during their life. Atthe present stage the content of education in a general education institution is insufficiently adapted to future needs of pupils due to the absence of an integral system of formation of professional self-determination of senior pupils. That is why, the problem of ensuring systemactivity raises, which has to solve the tasks of professional self-determination of youth. A social worker of an educational institution acts as a coordinator and organizer of solution of the problem of professional self-determination of schoolchildren, thus, one of his main objectives is to develop the readiness for professional self-determination in the younger generation. In order to solve this problem there appears a need to create effective conditions to enhance the professional self-determination of senior pupils. Of the article - to consider effective social and pedagogical conditions of enhancement of the professional self-determination of senior pupils. Study of readiness for professional self-determination of senior pupils of a general education school showed a low level of such readiness and improperly provided conditions of system activity for its formation. These results showed the need to ensure pedagogical conditions of systemic activity in formation of professional self-determination of pupils. Analysis of research papers on problems of creation of pedagogical conditions of professional self-determination of senior pupils and with consideration of tendencies and content of professional activity of a social teacher, we have singled out effective social and pedagogical conditions of enhancement of the professional self-determination of senior pupils: application of a person-centered approach in interaction with pupils; design of educational control of the process of professional self-determination of senior pupils; keeping to the principle of systemacy and stepping in the process of formation of professional self-determination of pupils; pupils' mastering the content of the professional orientation course (or upgrading of an existing elective course); application of methods of enhancement of the professional self-determination; organization of practice-oriented study process; expansion of subjects of interaction in the process of professional self-determination of a senior pupil (involvement of psychologists, officials of job centers, vocational centers, centers of social service for family, children and youth, etc.); use of information technology in the education process. The article reveals the matter of the notion of social and pedagogical conditions of professional self-determination of senior pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Микитин О. 
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності з обдарованими учнями / О. Микитин, О. Протас // Навчання і виховання обдар. дитини: теорія та практика : зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 2. - С. 7-15. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено питання використання інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності з обдарованими учнями. Подано визначення понять "обдарованість", "обдаровані діти", "інформаційно-комунікаційні технології", а також розглянуто типи обдарованості. Виокремлено основні форми та методи роботи зі школярами для розвитку їх здібностей. Охарактеризовано різні ІКТ-засоби організації освітнього процесу, програмні продукти. Доведено значущість інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення освітніх потреб обдарованих дітей та ефективності освітнього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Протас О. Л. 
Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. Л. Протас; ,Державний вищий навчальний заклад "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - Івано-Франківськ, 2021. - 40 c. - укp.

Вперше обгрунтовано теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Представлено авторське трактування понять “професійна підготовка”, “професійна готовність”, “робота соціального працівника з обдарованими дітьми”, “обдарованість”, “обдарована дитина”, “професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми” та “професійна готовність майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми”. Виокремлено й обгрунтовано методологічні підходи, які обумовили загальну спрямованість дослідження: системний, діяльнісний, компетентнісний, особистісно орієнтований, аксіологічний, культурологічний, а також принципи, зреалізовані на методологічному (науковості, історизму, системності, наступності, зв’язку теорії з практикою), загальнодидактичному (наочності, самостійності, креативності, творчості, інтеграції) та особистісному рівнях (свідомості й активності, ціннісного ставлення до знань, мобільності). Схарактеризовано критерії (мотиваційно-цільовий, когнітивно-дослідницький, діяльнісно-технологічний, особистісно-творчий та рефлексивно-вольовий) та рівні готовності майбутніх соціальних працівників до означеної діяльності у чотирьох вимірах: високий, достатній, середній, низький. Розроблено структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми на основі взаємодії цільового, змістового, теоретико-методологічного, організаційно-методичного, практичного та контрольно-результативного блоків. Визначено й обґрунтовано педагогічні умови професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми (перманентне оновлення змісту навчально-методичного забезпечення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми; забезпечення практико-орієнтованого освітнього процесу; впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій; розширення суб’єктів взаємодії у професійній підготовці соціальних працівників). Зауважено, що одержані результати експериментального дослідження свідчать про ефективність розробленої та реалізованої структурно-функціональної моделі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р3 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453451 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського