Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (19)
Пошуковий запит: (<.>A=Романовська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ковчина І. М. 
Соціально-правові передумови успішного функціонування фостерінгу у Великобританії : Метод. посіб. / І. М. Ковчина, О. О. Романовська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Логос, 2001. - 99 c. - Бібліогр.: с. 94-98. - укp.

Висвітлено досвід соціальних працівників та педагогів Великобританії щодо створення соціально-педагогічних умов для життя та розвитку дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківської опіки. З урахуванням міжнародних документів соціально-правового захисту дитини проаналізовано законодавчу базу фостерінгу. Розглянуто чинники, які сприяють успішному функціонуванню фостерної сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312р20 + Ч491.05 + Х911.42-3 + Х839(4ВЕЛ)011.211.1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614174 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пшеничнюк О. В. 
Соціологія : Посіб. для підготовки до іспитів / О. В. Пшеничнюк, О. В. Романовська. - К. : Вид. Паливода А.В., 2002. - 151 c. - (Б-ка студ.). - Бібліогр.: с. 144-148. - укp.

Висвітлено завдання та тенденції розвитку соціології, а також основні етапи її розвитку та визначальні парадигми. Наведено основні соціологічні теорії зарубіжних і українських учених. Запропоновано методики конкретних соціологічних досліджень різних суспільно-економічних і духовних процесів в українському суспільстві. Висвітлено соціологічні погляди М.Драгоманова, М.Грушевського, В.Липинського. Розкрито суть понять соціальної групи, структури та соціального типу особистості. Розглянуто види соціології, зокрема, праці, організації й управління, політики, культури, сім'ї, молоді, особистості.

Освещены задания и тенденции развития социологии, а также основные этапы ее развития. Приведены основные социологические теории зарубежных и украинских ученых. Предложены методики конкретных социологических исследований различных общественно-экономических и духовных процессов в украинском обществе. Освещены социологические взгляды М.Драгоманова, М.Грушевского, В.Липинского. Раскрыто содержание понятий социальной группы, структуры и социального типа личности. Рассмотрены виды социологии, в частности, труда, организации и управления, политики, культуры, семьи, молодежи, личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5я73

Шифр НБУВ: ВА628909 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Романовська О. О. 
Фостерна сім'я Великої Британії як соціально-педагогічне середовище підтримки особистості дитини : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / О. О. Романовська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Розкрито особливості фостерної сім'ї як соціально-педагогічного мікросередовища, виявлено й обгрунтовано умови ефективного виховного впливу фостерної сім'ї: бажання дитини бути у прийомній сім'ї, доброзичливе ставлення фостерних батьків та їх рідних дітей до прийомної дитини, професійність соціальних педагогів дитини та прийомної сім'ї. Розкрито особливості підготовки та практичного навчання фостерних батьків для роботи з дітьми та доведено ефективність даного процесу. Вивчено теорію та історію розвитку фостерних сімей Великої Британії як соціально-педагогічного середовища підтримки особистості дитини. Проведено емпіричні дослідження взаємодії прийомної дитини, фостерної сім'ї, соціальних педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4Вел) + Ч491.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317533 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Романовська О. О. 
Досвід вищої освіти Сполучених Штатів Америки XX - XXI століття : посібник. Кн. 1. Гуманітарна та підприємницька підготовка американців / О. О. Романовська. - Вінниця : Нова кн., 2009. - 261 c. - Бібліогр.: 79 назв. - укp.

Висвітлено питання становлення та розвитку вищої освіти (ВО) у США (ХХ - початок ХХІ ст.), її взаємодії з усіма рівнями та формами освітянської галузі, підготовки людини до активності та гармонійного, всебічного співіснування в суспільстві. Проаналізовано організацію та структуру навчального процесу у ВНЗ США, їх діяльність, умови та зміст навчання. Розкрито підприємницькі особливості системи ВО США, тенденції та специфіку підготовки підприємців, стандарти бізнес-освіти США, методику визначення типів підприємців і подальшого розвитку їх підприємницьких якостей. Розглянуто проблему створення інформаційних мереж для взаємодії ВНЗ у світовому масштабі, їх участі у спільних освітніх і наукових проектах.

Освещены вопросы становления и развития высшего образования (ВО) в США (ХХ - начало ХХІ ст.), его взаимодействия со всеми уровнями и формами образовательной отрасли, подготовки человека к активности и гармоническому, всестороннему сосуществованию в обществе. Проанализированы организация и структура учебного процесса в ВУЗ США, их деятельность, условия и содержание обучения. Раскрыты предпринимательские особенности системы ВО США, тенденции и специфика подготовки предпринимателей, стандарты бизнес-образования США, методика определения типов предпринимателей и дальнейшего развития их предпринимательских качеств. Рассмотрена проблема создания информационных сетей для взаимодействия ВУЗ в мировом масштабе, их участия в общих образовательных и научных проектах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)7я73 + Ч483(7СПО)6я73 + У9(7СПО)49:Ч30/49я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352751/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Романовська О. О. 
Досвід вищої освіти Сполучених Штатів Америки XX - XXI століття : посібник. Кн. 2. Особливості вищої освіти США кінця XX - початку XXI століття / О. О. Романовська, Ю. Ю. Романовська, О. О. Романовський; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Укр.-амер. гуманіт. ін-т "Вісконс. міжнар. ун-т (США) в Україні". - Вінниця : Нова кн., 2010. - 266 c. - Бібліогр.: 88 назв. - укp.

Висвітлено досвід розвитку, трансформації та вдосконалення вищої освіти (ВО) США наприкінці ХХ - початку ХХІ ст. Проаналізовано особливості та напрями діяльності американських ВНЗ - університетів, коледжів та інших навчальних інституцій за умов зацікавленості суспільства США в одержанні нових знань, професій, у зміцненні престижу, економіки країни. Визначено вплив приватного капіталу на американську ВО та поступове перетворення ВНЗ США в освітні економічні корпорації. Вивчено досвід американців у сфері освітнього менеджменту, навчання якостей лідера, маркетингової діяльності університетів і коледжів, впровадження нових концепцій організації навчання, ступінь матеріально-технічного забезпечення ВНЗ США, типи та види відкритого та дистанційного навчання. Розглянуто питання академічної свободи, якості й змісту освіти, мотиви вибору абітурієнтами в США спеціалізації та побудови професійної кар'єри. Висвітлено джерела фінансування ВНЗ США, діяльність американських публічних (державних) і приватних університетів і коледжів, проблеми інтернаціоналізації та застосування американського законодавства у системі ВО, особливості підготовки та перепідготовки професорсько-викладацького складу та роль морально-етичних норм у діяльності ВНЗ США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)7я73 + Ч483(7СПО)6я73 + У9(7СПО)49:Ч30/49я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352751/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Романовська О. О. 
Організаційно-педагогічні умови підготовки конкурентноздатного фахівця в інженерно-педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. О. Романовська; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Вперше обгрунтовано організаційно-педагогічні умови, які сприяють підготовці конкурентноздатного фахівця в інженерно-педагогічному навчальному закладі (розвиток мотивації оволодіння професією на базі системи професійно-орієнтованих знань, уключення у професійно орієнтовану діяльність з метою розвитку професійних якостей і умінь, організація педагогічної рефлексії з метою формування конкурентноздатності майбутніх інженерів-педагогів). Виділено компоненти конкурентноздатності інженера-педагога: мотаваційно-когнітивний, особистісно-діяльнісний і рефлексивно-оцінний. Розкрито поняття "інженерно-педагогічна підготовка", "конкурентноздатність", критерії (мотиваційний, функціональний, рефлексивний) і показники рівнів (високий, середній, низький) готовності конкурентноздатності фахівця до професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381552 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Романовська О. В. 
Механізми впливу та маніпуляції в моді / О. В. Романовська, Я. І. Драчук // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Політологія. Соціологія. Право. - 2012. - № 3. - С. 56-60. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему впливу механізмів моди на індивідів та споживацьку поведінку. Механізми моди являють собою процес створення, поширення, циркуляції та донесення до споживачів певної інформації, таким чином створюючи комунікативний процес між двома сторонами модної індустрії - творцями моди та її покупцями. Специфіка цих механізмів виявляється у глибинному впливі на свідомість та підсвідомість людей. Тому в такому процесі часто мають місце маніпулятивні впливи, які націлені на формування бажання та потреби бути на модній хвилі свого часу.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*671.131*351.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:П.С.Пр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Романовська О. В. 
Пенсійна реформа в Україні: особиста відповідальність за забезпечену старість / О. В. Романовська, К. О. Гордієнко // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Політологія. Соціологія. Право. - 2012. - № 3. - С. 113-117. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему інформування населення щодо реформування пенсійної системи. Адже ефективність та швидкість впровадження пенсійної реформи великою мірою залежить від розуміння та підтримки з боку громадян цієї реформи. Головним завданням з розбудови суспільної підтримки пенсійної реформи є доступність інформації з наголосом на різні можливості для особи впливати на умови життя після виходу на пенсію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)610.10 + У9(4УКР)272.22-183

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:П.С.Пр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Романовський О. 
Корпоративна культура вищого навчального закладу / О. Романовський, Ю. Романовська, О. Романовська // Рідна шк.. - 2010. - № 11. - С. 69-74. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Актуалізовано проблему формування корпоративної культури (КК) ВНЗ за умов реформування вищої освіти, світових економічних криз, глобалізаційних процесів тощо. Розглянуто окремі особливості і складові університетської (академічної) культури, а також проблеми формування і використання КК ВНЗ для підвищення ефективності їх діяльності. Виокремлено складові академічної культури, головні пріоритети в діяльності академічного працівника (науково-педагогічного співробітника ВНЗ). КК ВНЗ визначено як сукупність чинників і складових, що взаємодіють між собою, яка охоплює досвід минулого та теперішнього, структурні характеристики ВНЗ і погляди його керівників, працівників і студентів, а також як сукупність думок, еталонів поведінки, настроїв, символів, відносин і способів організації діяльності ВНЗ.

Актуализирована проблема формирования корпоративной культуры (КК) ВУЗ в условиях мировых экономических кризисов, глобализационных процессов, реформы высшего образования. Рассмотрены некоторые особенности и слагаемые университетской (академической) культуры, а также проблемы формирования и использования КК ВУЗ для повышения эффективности их деятельности. Выделены составляющие существования академической культуры, главные приоритеты в деятельности академического работника (научно-педагогического сотрудника ВУЗ). КК ВУЗ определена как совокупность взаимодействующих факторов, охватывающая опыт прошлого и настоящего, структурные характеристики ВУЗ и взгляды его руководителей, работников и студентов, а также как совокупность мнений, эталонов поведения, настроений, символов, отношений и способов организации деятельности ВУЗ.

Features and constituents of university (academic) culture and university (academic) corporate culture are considered in the article. The problems of forming and use of corporate culture of institution of higher education for its successful activitiesare analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Романовська О. 
Підготовка студентів ВНЗ в умовах інтернаціоналізації вищої освіти: досвід України і США / О. Романовська // Рідна шк.. - 2010. - № 3. - С. 70-74. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблеми вдосконалення організації діяльності ВНЗ і підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Виділено комплексні освітньо-педагогічні інновації, що поєднують різні типи педагогічних нововведень в системі освіти: створення інноваційних освітніх закладів-віртуальних ВНЗ, відкритих ВНЗ, міжнародних закладів, зокрема закладів міжнародної освіти; створення програм міжнародної освіти - на основі поєднання зарубіжних і вітчизняних навчальних планів та програм з викладанням дисциплін як державною мовою, так і іноземною мовою. Висвітлено підготовку фахівців міжнародного рівня і їх подальшої інтеграції в міжнародне співтовариство шляхом впровадження передового досвіду в галузі міжнародної освіти. Охарактеризовано принципи організації та інтернаціоналізації вищої освіти. Проаналізовано етапи соціалізації студентів і їх підготовки до соціальної діяльності.

Рассмотрены проблемы совершенствования организации деятельности ВУЗ и повышения эффективности учебно-воспитательного процесса. Выделены комплексные образовательно-педагогические инновации, сочетающие различные типы педагогических нововведений в системе образования: создание инновационных образовательных учреждений-виртуальных ВУЗ, открытых ВУЗ, международных учреждений, в частности заведений международного образования; создание программ международного образования - на основе сочетания зарубежныхи отечественных учебных планов и программ с преподаванием дисциплин как государственном языке, так и иностранным языком. Освещена подготовка специалистов международного уровня и их дальнейшая интеграция в международное сообщество путем внедрения передового опыта в области международного образования. Охарактеризованы принципы организации и интернационализации высшего образования. Проанализированы этапы социализации студентов и их подготовки к социальной деятельности.

The problems of improving of higher educational establishments activities organization, increase of efficiency of educational process, training of specialists according to international standards and their subsequent integration into international community by means of implementation of modern experience in the sphere of international education, principles of its organization and internationalization are considered. The stages of socialization of students and their preparation to social activities are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч484(4УКР) + Ч484(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Романовський О. 
Мовна компетентність як необхідна складова виховання освіченого та інтелігентного українця / О. Романовський, Ю. Романовська, О. Романовська // Вища шк.. - 2009. - № 7. - С. 88-98. - укp.

З метою підвищення зацікавленості громадян України у вивченні та засвоєнні української літературної мови запропоновано організувати конкурси з перекладу українською мовою іншомовної літератури із залученням до перекладацької діяльності максимально можливої кількості дітей та дорослих. Викладено основні завдання та низку заходів для реалізації даної пропозиції та популяризації літературної української мови. Підкреслено, що грунтовна гуманітарна підготовка, ознайомлення з класичною літературою є головними складовими національної культури та сприяють вихованню освіченого й інтелігентного українця.

С целью повышения заинтересованности граждан Украины в изучении и усвоении украинского литературного языка предложено организовать конкурсы по переводу на украинский язык иностранной литературы с привлечением к переводческой деятельности максимально возможного количества детей и взрослых. Изложены основные задания и ряд мероприятий для реализации данного предложения и популяризации литературного украинского языка. Подчеркнуто, что основательная гуманитарная подготовка, ознакомление с классической литературой являются главными составляющими национальной культуры и способствуют воспитанию образованного и интеллигентного украинца.

Having for an objective enhancing Ukraine's citizens' interest in mastering Ukrainian literary language, the authors propose that the contests for the best translation into Ukrainian the literary texts in other languages should be organized with bringing in biggest possible number of children, students and citizens of different ages to the translator's activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш121(4УКР)1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Романовська О. О. 
Самовдосконалення особистості викладача як основний шлях становлення його професійної компетентності / О. О. Романовська // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2007. - № 3. - С. 94-101. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено проблему становлення професійної компетентності викладача ВНЗ. Наведено результати наукового дослідження даного питання (за матеріалами діяльності викладачів НТУ "ХПІ"). Запропоновано основні напрями удосконалення професійної компетентності викладачів.

Освещена проблема становления профессиональной компетентности преподавателей ВУЗ. Приведены результаты научного исследования данного вопроса (по материалам деятельности преподавателей НТУ "ХПИ"). Предложены основные направления улучшения профессиональной компетентности преподавателей.

The article deals with the problem of becoming of the professional competence of teachers of a higher educational institution. Results of scientific research on the given problem (on materials of activity of teachers NTU "CPI) are resulted. The basic directions of improvement of the professional competence of teachers are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Романовська О. 
Організаційно-педагогічні умови підготовки конкурентоздатного фахівця в інженерно-педагогічному навчальному закладі / О. Романовська // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2011. - № 3. - С. 56-65. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто комплекс організаційно-педагогічних умов, що сприяють конкурентоздатності студентів інженерно-педагогічних навчальних закладів у процесі професійної підготовки. Визначено аспекти вирішення проблеми формування конкурентоздатності студентів в інженерно-педагогічних навчальних закладах. Досліджено сутність виокремлених організаційно-педагогічних умов. Проаналізовано роль рефлексії в навчально-пізнавальній і творчій діяльності студента інженерно-педагогічних ВНЗ. Зазначено, що процес підготовки конкурентоздатного інженера-педагога буде більш ефективним, якщо в цей процес впровадити такі організаційно-педагогічні умови, а саме: розвиток мотивації оволодіння професією на основі системи професійно орієнтованих знань, включення в професійно орієнтовану діяльність з метою розвитку професійних якостей і вмінь, організація педагогічної рефлексії з метою формування конкурентоздатності майбутніх інженерів-педагогів.

Рассмотрен комплекс организационно-педагогических условий, способствующих конкурентоспособности студентов инженерно-педагогических учебных заведений в процессе профессиональной подготовки. Определены аспекты решения проблемы формирования конкурентоспособности студентов в инженерно-педагогических учебных заведениях. Исследована сущность выделенных организационно-педагогических условий. Проанализирована роль рефлексии в учебно-познавательной и творческой деятельности студента инженерно-педагогических ВУЗ. Отмечено, что процесс подготовки конкурентоспособного инженера-педагога будет более эффективным, если в этот процесс внедрить такие организационно-педагогические условия, а именно: развитие мотивации овладения профессией на основе системы профессионально ориентированных знаний, включение в профессионально ориентированную деятельность для развития профессиональных качеств и умений, организация педагогической рефлексии с целью формирования конкурентоспособности будущих инженеров-педагогов.

Consider the complex organizational and pedagogical conditions that contribute to the competitiveness of the students of engineering and teacher training institutions in the process of training. Identified aspects of the solution to the problem of formation of the competitiveness of students in engineering and teacher training institutions. Investigated the nature of the selected organizational and pedagogical conditions. The role of reflection in learning and cognitive and creative activities of students of engineering and educational institutions. It is noted that the preparation of competitive engineering teacher will be more effective if the process to establish such organizational and pedagogical conditions, namely: the development of motivational skills development through a system of career-oriented knowledge, the inclusion of professionally-oriented activities to develop competencies and skills organization of pedagogical reflection in order to create competitiveness of future engineers andeducators.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Романовська О. О. 
Застосування методу проблемної лекції для викладання економічних дисциплін / О. О. Романовська, П. Р. Яворський // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 2. - С. 68-78. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Досліджено завдання, педагогічні умови застосування методу проблемної лекції для викладання економічних дисциплін, зокрема мікроекономіки. Теоретично обгрунтовано сутність й особливості застосування методу проблемної лекції у процесі викладання економічних дисциплін, серед яких виділено такі блоки: постановку проблеми, пошук шляхів вирішення, співпраця та діалог для стимулювання студентів до активної пізнавальної діяльності. Проаналізовано чинники, що впливають на якість застосування цього методу. Сформульовано рекомендації щодо використання методу проблемної лекції, які пов’язані з використанням відповідних методичних прийомів, окреслено вимоги щодо його застосування.

Исследованы цель, задачи, педагогические условия применения метода проблемной лекции при преподавании экономических дисциплин, в частности микроэкономики. Теоретически обоснована сущность и особенности применения метода проблемной лекции в процессе преподавания экономических дисциплин, среди которых выделены следующие блоки: постановка проблемы, поиск путей решения; сотрудничество и диалог с целью стимулирования студентов к активной познавательной деятельности. Проанализированы факторы, влияющие на качество применения этого метода. Сформулированы рекомендации по использованию метода проблемной лекции, связанные с использованием соответствующих методических приемов, обозначены требования по его применению.

The article discusses the theoretical basis of academic problem lectures in teaching economic disciplines, analyzes the factors that factors that hinder the hinder the spread of problem-based learning in higher education.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Штефан Л. В. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів за допомогою ділових ігор / Л. В. Штефан, О. О. Романовська // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 3. - С. 60-68. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто ділові ігри як один із засобів активізації навчання. Визначено специфіку ігрової та імітаційної моделей. Описано етапи ділових ігор та особливості їх використання у вищих інженерно-педагогічних навчальних закладах. Охарактеризовано роль ділової ігри, визначено її послідовність, етапи і кроки. Підкреслено значення відбору учасників ділової гри, визначення правил гри, встановлення системи оцінювання учасників. Розкрито сукупність вимог для підвищення ефективності ділової гри. Констатовано, що ділова гра, незважаючи на практичну значущість, може бути використана лише як допоміжний елемент, як своєрідне ефективне доповнення до теоретичного матеріалу, як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів.

Рассмотрены деловые игры как одно из средств активизации обучения. Определена специфика игровой и имитационной моделей. Описаны этапы деловых игр и особенности их использования в высших инженерно-педагогических учебных заведениях. Охарактеризованы роли деловой игры, определены ее последовательность, этапы и шаги. Подчеркнуто значение отбора участников деловой игры, определения правил игры, установления системы оценки участников. Раскрыта совокупность требований для повышения эффективности деловой игры. Констатировано, что деловая игра, несмотря на практическую значимость, может быть использована только как вспомогательный элемент, как своеобразное эффективное дополнение к теоретическому материалу, как средство активизации учебно-познавательной деятельности студентов.

Are considered role-playing as a means of enhancing learning. The specificity of the gaming and simulation models. Stages of business games and especially their use in higher engineering and teacher training institutions. Characterized as a business game, determined its sequence phases and steps. The significance of the selection of participants of the business game, the definition rules, establish a system of evaluation participants. Revealed a set of requirements to improve the business game. Stated that the business game, in spite of the practical importance, can be used only as a support element, as a kind of effective addition to the theoretical material, as a means of enhancing learning and cognitive activity of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.46 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Романовський О. 
Університетська (академічна) корпоративна культура / О. Романовський, Ю. Романовська, О. Романовська // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 1. - С. 141-150. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто особливості та складові університетської (академічної) культури, а також університетської (академічної) корпоративної культури, або корпоративної культури ВНЗ. Проаналізовано проблеми формування і використання корпоративної культури ВНЗ для його успішної статутної діяльності. Зазначено, що сильна корпоративна культура ВНЗ характеризується тим, що ключові корпоративні цінності активно підтримуються і поділяються переважною більшістю членів колективу закладу. Наведено результати сильної корпоративної культури ВНЗ, ознаками якої є великий конкурс на отримання посади в закладі, низька плинність кадрів, високий імідж і престиж ВНЗ в своїй країні та за кордоном.

Рассмотрены особенности и составляющие университетской (академической) культуры, а также университетской (академической) корпоративной культуры, или корпоративной культуры ВУЗ. Проанализированы проблемы формирования и использования корпоративной культуры ВУЗ для его успешной уставной деятельности. Отмечено, что сильная корпоративная культура ВУЗ характеризуется тем, что ключевые корпоративные ценности активно поддерживаются и разделяются большинством членов коллектива учреждения. Подытожены результаты сильной корпоративной культуры ВУЗ, признаками которой являются большой конкурс на получение должности в учреждении, низкая текучесть кадров, високий имидж и престиж ВУЗ в своей стране и за рубежом.

The features and components of the university (academic) culture, and university (academic), corporate culture or corporate culture of the university. The problems of formation and use of the corporate culture of the University for its Successful Charter Business. It was noted that a strong corporate culture of the university is characterized by the key corporate values and actively supports shared by most members of the community institutions. Summarized the results of a strong corporate culture of the university, which are signs of great competition for positions in the facility, low staff turnover, a temple image and prestige of the university in the country and abroad.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)710 + Ч484(4УКР)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Романовська О. 
Підприємницькі ВНЗ у сучасному суспільстві / О. Романовська, О. Романовський, Ю. Романовська // Освіта і упр.. - 2013. - 16, № 1/2. - С. 23-43. - укp.

Проаналізовано тенденції та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні в контексті соціальних трансформацій, становлення академічного капіталізму та підприємницької діяльності ВНЗ. На досвіді США узагальнено теоретичні та практичні дослідження у сфері університетського академічного підприємництва передових країн. Зроблено порівняльний аналіз багаторівневої системи вищої освіти США, що включає дослідницькі, публічні та приватні університети. Розглянуто та охарактеризовано шляхи їх фінансування, форми ендаументу (благодійні фонди). Вміщено статистичні дані щодо ендаументів провідних університетів США та Великобританії. Обгрунтовано вплив дослідницьких підприємницьких університетів на економічне зростання міського бюджету та на економічне та технологічне становище країни в цілому. Констатовано перспективність використання досвіду зарубіжних підприємницьких ВНЗ для підприємницької та ділової активності вітчизняних ВНЗ.

Проанализированы тенденции и перспективы развития системы высшего образования в Украине в контексте социальных трансформаций, становления академического капитализма и предпринимательской деятельности ВУЗ. На опыте США обобщены теоретические и практические исследования в области университетского академического предпринимательства передовых стран. Сделан сравнительный анализ иерархической системы высшего образования США, включающей исследовательские, публичные и частные университеты. Охарактеризованы базовые понятия по теории предпринимательства. Рассмотрены и охарактеризованы пути их финансирования, формы эндаумента (благотворительные фонды). Приведены статистические данные по эндаументу ведущих университетов США и Великобритании. Обосновано влияние исследовательских предпринимательских университетов на экономический рост городского бюджета и на экономические и технологические достижения положение страны в целом. Констатирована перспективность использования опыта зарубежных предпринимательских университетов для предпринимательской и деловой активности отечественных ВУЗ. Подтверждена необходимость делового сотрудничества университетской науки с промышленностью при содействии органов власти.

The existing theoretical and practical investigations in the sphere of university (academic) entrepreneurship of the leading countries of the world (the U.S. experience are studied and summarized. The basic concepts of the theory of entrepreneurial research universities and colleges are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)711 к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Романовська О. О. 
Сутність та місце поняття «креативність» у процесі професійної підготовки інженерів-педагогів / О. О. Романовська // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2014. - № 42/43. - С. 240-250. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розкривається суть поняття «креативність» на підставі аналізу праць вітчизняних та зарубіжних науковців; проаналізовано структуру діяльності інженера-педагога та визначено, що саме педагогічна складова є найбільш сприятливою для формування креативності майбутніх фахівців цього профілю; виокремлено основні структурні компоненти креативності майбутніх інженерів-педагогів: емоційно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, результативний; сформульовано визначення креативного інженера-педагога; перелічено найважливіші риси креативного інженера-педагога.

В статье раскрывается сущность понятия «креативность» на основании анализа трудов отечественных и зарубежных ученых; проанализирована структура деятельности инженера-педагога и определено, что именно педагогическая составляющая является наиболее благоприятной для формирования креативности у будущих специалистов этого профиля; выделены основные структурные компоненты креативности будущих инженеров-педагогов: эмоционально-мотивационный, когнитивно-деятельностный, результативный; сформулировано определение креативного инженера-педагога; перечислены важнейшие черты креативного инженера-педагога.

The article reveals the essence of the concept "creativity" based on the analysis of works of native and foreign scientists. The author analyzed the structure of engineers-teachers` activities and determined what pedagogical component is most favorable for the formation of the creativity of future specialists of this profile. The paper highlights the major structural components of the creativity of future engineers-teachers: emotional-motivational, cognitive-activity, efficient. The author identifiedthe definition of a creative engineer-teacher and showed the most important traits of a creative engineer-teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Романовська О. О. 
Вступ до інноватики вищої освіти : монографія / О. О. Романовська, Ю. Ю. Романовська, О. О. Романовський; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Укр.-америк. гуманіт. ін-т "Вісконсин. міжнар. ун-т (США) в Україні". - Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. - 132 c. - Бібліогр.: с. 126-130 - укp. - англ.

Увагу приділено дослідженню організаційно-економічної інноваційної діяльності в системі вищої освіти України. Узагальнено теоретичні та практичні дослідження інноваційної діяльності у сфері вищої освіти, розроблено деякі засадничі положення до теорії інноватики вищої освіти. Виявлено економічні механізми та соціальні складові інноваційного розвитку цієї сфери як дієвого чинника підвищення ефективності й удосконалення управління національним господарством. Визначено нову роль ВНЗ у сучасному суспільстві, розкрито економічну суть інноваційного розвитку сфери вищої освіти за умов її реформування. Розглянуто призначення, предмет і завдання інноватики вищої освіти, її основні напрямки (розділи), види і типи інновацій в освіті, головні завдання та напрями інноваційного розвитку цієї сфери. Досліджено типи нововведень у системі вищої освіти, які можуть сприяти інноваційним змінам. Проаналізовано засоби управління інноваційною діяльністю в освіті, складові чинники інноваційної політики ВНЗ та інноваційних відносин. Розкрито особливості інтегрованої корпоративної інноваційної підприємницької культури у ВНЗ. Розглянуто поняття етичної економіки - етономіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА791798 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Романовська О. 
Особливості організації процесу професійної підготовки студентів інженерно-педагогічних ВНЗ щодо проблеми формування їхньої конкурентноздатності / О. Романовська // Молодь і ринок. - 2015. - № 5. - С. 75-79. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито суть понять “освіта”, “професійна освіта”, “професійна підготовка”, “конкурентноздатність студента ВНЗ”. Виділено та охарактеризовано взаємозв’язки зазначених понять між собою та з існуючими категоріями загальної й професійної педагогіки, що дозволить зрозуміти місце та роль вищої професійної освіти в системі суспільних відносин. Визначено основні особливості організації процесу професійної підготовки студентів інженерно-педагогічних ВНЗ, які потрібно враховувати при формуванні їхньої конкурентоспроможності.

Раскрыта суть понятий “образование”, “профессиональное образование”, “профессиональная подготовка”, “конкурентоспособность студента ВУЗ”. Важное значение также имеет выделение и характеристика взаимосвязей указанных понятий между собой и с существующими категориями общей и профессиональной педагогики, что позволит понять место и роль высшего профессионального образования в системе общественных отношений. Определены основные особенности организации процесса профессиональной подготовки студентов инженерно-педагогических ВУЗ, которые необходимо учитывать при формировании их конкурентоспособности.

The article reveals the essence of the concepts of “education”, “professional education”, “training”, “competitive university students”. Important also is the selection and characterization of the relationship between these concepts themselves and with the existing General and Professional Education, which will understand the place and role of higher education in the system of social relations. The main features of the organization of process of training of students of engineering¬pedagogical university, which must take into account when forming their competitiveness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського