Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (35)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Рібцун Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Рібцун Ю. В. 
Формування усного мовлення у дітей молодшого дошкільного віку із загальним мовленнєвим недорозвитком : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ю. В. Рібцун; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 21 c. - укp.

Наведено результати комплексного дослідження усного мовлення дітей четвертого року життя з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) з урахуванням психологічних механізмів мовлення, особливостей невербального інтелекту та моторної сфери. Проведено психолінгвістичний аналіз труднощів засвоєння та використання фонетико-фонематичного та лексико-граматичного аспектів мовлення дошкільниками цієї категорії. Уточнено психологічний механізм, покладений в основу мовленнєвого недорозвитку у молодших дошкільників з ЗНМ. Визначено напрями корекційно-попереджувального та розвивального навчання, спрямованого на формування усного мовлення у цих дітей. Запропоновано оригінальну методику формування фонетико-фонематичної та лексико-граматичної складових мовлення у зазначеної категорії дітей з урахуванням виявленого психологічного механізму недорозвинення мовленнєвої функціональної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ю948.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Рібцун Ю. В. 
Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення : прогр.-метод. комплекс / Ю. В. Рібцун; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Кафедра, 2013. - 283 c. - Бібліогр.: с. 260-264 - укp.

З урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти та чинних програм розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку, психолінгвістичного та діяльнісного підходів розроблено спеціальну програму, в якій подано загальноосвітні та корекційно-розвивальні завдання з розвитку мовленнєвої діяльності дітей п'ятого року життя з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ). Надано характеристику мовленнєвого розвитку дітей з ФФНМ. Розкрито окремі аспекти реалізації корекційно-розвивальної програми з розвитку мовлення таких дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762052 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Рібцун Ю. В. 
Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ : прогр.-метод. комплекс / Ю. В. Рібцун; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Освіта України, 2011. - 292 c. - (Логоарт). - Бібліогр.: с. 287-292 - укp.

Досліджено зміст і методику корекційної роботи з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку (ДМДВ) з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Запропоновано систему роботи розраховану на вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів. Наведено характеристику мовленнєвого розвитку ДМДВ із ЗНМ. Розглянуто організацію корекційно-розвивальної роботи у групах для дітей четвертого року життя із ЗНМ. Розроблено програму корекційного навчання з розвитку мовлення ДМДВ із ЗНМ, а також надано методичні рекомендації. Використано етіопатогенетичний принцип, знання наявних компенсаторних можливостей молодших дошкільників, урахування симптоматики порушення і структури мовленнєвого дефекту дали змогу забезпечити у програмно-методичному комплексі єдність у формуванні (на практичному рівні) фонетико-фонематичного та лексико-граматичного компонентів мовлення та ефективно підібрати до корекційно-розвивальних занять дидактичний і мовленнєвий матеріал тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.1 я7 + Ч437.41 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рібцун Ю. В. 
Вивчення моторної функції молодших дошкільників із ЗНМ / Ю. В. Рібцун // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 44-48. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено тісний зв'язок мовленнєвого та загального фізичного розвитку у молодшому дошкільному віці. Розкрито нормативні критерії розвитку моторної функції для кожного вікового етапу. Представлено систему завдань вивчення стану загальної, мімічної, ручної, пальчикової та артикуляційної моторики дошкільнят з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Наведено показники оцінювання виконання завдань. За результатами дослідження моторної функції виділено три групи дітей та охарактеризовано рівень моторики кожної групи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Рібцун Ю. 
Використання ігрових прийомів у розвитку артикуляційної моторики молодших дошкільників із ЗНМ / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2008. - № 1. - С. 11-13. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито процес проведення експериментальної роботи з метою розвитку мовнорухового апарату у молодших дошкільників з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Розроблено й апробовано ігрові прийоми. Запропоновано віршовані тексти для окремих артикуляційних вправ, ігрові технології, піктограми, алгоритми, схеми, які сприяють вдосконаленню артикуляційної моторики, розвитку здорового гнозису, пам'яті та мислення. Запропоновано варіант систематизації роботи з тематичної рубрики "Наш веселий язичок".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рібцун Ю. 
Ігри з кольором як засіб корекції ФФНМ у дітей середнього дошкільного віку / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2008. - № 4. - С. 13-17. - укp.

Розкрито структуру (10 складових) корекційної роботи у середній логопедичній групі для дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ), яка обумовлена формуванням слухо-вимовних функцій та операцій у нормальному онтогенезі. Акцентовано увагу на ознайомленні дітей середнього дошкільного віку з кольорами та відтінками. Запропоновано дидактичні ігри, які може індивідуально проводити педагог (за умови, якщо дитина вимовляє всі звуки): кольорові піжмурки, у країні кольорів, барвистий маскарад.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч411.375.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Рібцун Ю. В. 
Організація роботи логопеда в молодшій групі для дітей із загальним недорозвитком мовлення / Ю. В. Рібцун // Дефектологія. - 2009. - № 2. - С. 17-21. - укp.

Розкрито різні аспекти організації роботи логопеда: комплектування груп (прийом, комплектація за віком, наповнюваність за чисельністю); діагностику стану сформованості мовленнєвих і немовленнєвих процесів; форми корекційно-виховної роботи - логопедичні заняття (індивідуальні, підгрупові), їх розклад; категорії документально-матеріальної бази логопедичного кабінету (нормативно-правова, навчально-методична, обліково-статистична, матеріально-технічна). Запропоновано орієнтовну мовленнєву картку обстеження дітей 4-го року життя із загальним недорозвитком мовлення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Рібцун Ю. 
Методичні рекомендації щодо формування граматичного аспекту мовлення в молодших дошкільників із ЗНМ / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2009. - № 3. - С. 21-26. - укp.

Розглянуто проблему загального недорозвитку мовлення (ЗНМ) у молодших дошкільників і структури корекційного навчання в молодшій віковій групі. Запропоновано методичні рекомендації з формування граматичного аспекту мовлення в цих дітей. Зазначено, що робота з розвитку граматичного аспекту мовлення у молодших дошкільників із ЗНМ є складною, але дуже важливою складовою комплексного корекційно-розвивального навчання і потребує тривалого та цілеспрямованого впливу як логопедів, так і вихователів спеціального дошкільного закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Рібцун Ю. 
Співпраця вчителя-логопеда з батьками. Молодша логопедична група для дітей із ЗНМ / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2011. - № 1. - С. 33-37. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто значення співпраці вчителя-логопеда з батьками, передбаченої спеціальною корекційно-розвивальною програмою "Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ (загальним недорозвиненням мовлення)", відповідно до якої проводиться навчально-виховна робота у молодшій віковій групі ДНЗ компенсую чого типу для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Висвітлено основні форми роботи із сім'єю в умовах даної групи та відмічено, що їх ефективність залежить від соціальних, освітніх, культурних чинників. Виокремлено та охарактеризовано індивідуальні, групові, колективні та масові форми роботи з батьками. Вміщено додаток, де наведено структуру зошита взаємозв'язку з батьками.

Рассмотрено значение сотрудничества учителя-логопеда с родителями, предусмотренное специальной коррекционно-развивающей программой "Коррекционное обучение развития речи детей младшего дошкольного возраста с ОНР (общим недоразвитием речи)", согласно которой проводится учебно-воспитательная работа в младшей возрастной группе детского дошкольного учреждения компенсирующего типа для детей с тяжелыми нарушениями речи. Освещены основные формы работы с семьей в условиях данной группы и замечено, что их эффективность зависит от социальных, образовательных, культурных факторов. Выделены и охарактеризованы индивидуальные, групповые, коллективные и массовые формы работы с родителями. Помещено приложение, где представлена структура тетради взаимосвязи с родителями.

The article is focused on the importance of the interdependence of a speech-language pathology group for children with general speech undevelopment are represented in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Рібцун Ю. В. 
Про фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення у дітей: попередження та подолання / Ю. В. Рібцун // Дефектологія. - 2012. - № 2. - С. 6-10. - укp.

Висвітлено найбільш актуальні аспекти запобігання та подолання фонетико-фонематичного недорозвитку у дітей. Підкреслено важливість формування правильної звуковимови як одного з найголовніших напрямів мовленнєвого розвитку. Розглянуто питання щодо діагностики та методик виправлення фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дітей. Акцентовано увагу на важливості формування вміння звукового аналізу, який передбачає виконання дитиною розумових дій з аналізу звукового складу слова. Констатовано, що формування мовлення тільки у поєднанні з розвитком інших психічних процесів, ігрової діяльності забезпечить гармонійне становлення повноцінної дитячої особистості.

Освещены наиболее актуальные аспекты предупреждения и преодоления фонетико-фонематического недоразвития у детей. Подчеркнута важность формирования правильного звукопроизношения как одного из важнейших направлений речевого развития. Рассмотрен вопрос о диагностике и методиках коррекции фонетико-фонематического недоразвития речи у детей. Акцентировано внимание на важности формирования умения звукового анализа, который предусматривает выполнение ребенком умственных действий по анализу звукового состава слова. Констатировано, что формирование речи, в совокупности с развитием других психических процессов, игровой деятельности обеспечит гармоничное становление полноценной детской личности.

When covering the most important aspects of prevention and resolution of phonetic-phonemic hypoplasia in children. Stressed the importance of creating the right as one of the most important areas of language development. The problem of the detection and correction techniques phonetic and phonemic speech deficiency in children. Special attention is paid to the importance of building a sound analysis skills that incorporate child mental actions on the analysis of the sound structure of the word. Statedthat the formation of speech, but combining with the development of other mental processes unfolding of gaming activities and ensure a harmonious becoming a full child's personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Рібцун Ю. 
Концептуальні підходи до організації ігор-занять в умовах логопедичної групи спеціального ДНЗ компенсуючого типу / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2011. - № 4. - С. 6-9. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

На думку автора, доцільним є використання в логопедичній групі ігор-занять з формування мовленнєвої компетентності з урахуванням психолінгвістичного та діяльнісного підходів. Розглянуто етапи реалізації авторського програмно-методичного комплексу "Корекційно-розвивальна і навчально-виховна робота з дітьми із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення" (ФФНМ) в середній логопедичній групі для дітей із ФФНМ. Проаналізовано специфіку організації та проведення ігор-занять у спеціальному ДНЗ компенсувального типу для дітей із порушеннями мовлення. Наведено види ігор-занять, які проводять учитель-логопед, вихователь, інструктор з фізичного виховання, музичний керівник та практичний психолог з урахуванням вимог базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі".

По мнению автора, целесообразным является использование в логопедической группе игр-занятий по формированию речевой компетентности с учетом психолингвистического и деятельностного подходов. Рассмотрены этапы реализации авторского программно-методического комплекса "Коррекционно-развивающая и учебно-воспитательная работа с детьми с фонетико-фонематическим недоразвитием речи" (ФФНМ) в средней логопедической группе для детей с ФФНМ. Проанализирована специфика организации и проведения игр-занятий в специальном ДОУ компенсирующего типа для детей с нарушениями речи. Приведены виды игр-занятий, которые проводят учитель-логопед, воспитатель, инструктор по физическому воспитанию, музыкальный руководитель и практический психолог с учетом требований базовой программы развития ребенка дошкольного возраста "Я в Мире".

The article from the position and activity of psycholinguistic approaches with requirements of the biotherapy of a special preschool the compensatory type.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Рібцун Ю. В. 
Логопедична лялька як важлива складова ігор-занять у спеціальному ДНЗ компенсуючого типу / Ю. В. Рібцун // Дефектологія. - 2012. - № 4. - С. 20-25. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Описано авторську модель "Спосіб відновлення вимовної функції у дошкільнят з порушенням фонетико-фонематичної сторони мовлення" та приклади її використання у логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку. Візначено, що у роботі дитячого практичного психолога використовуються ляльки-маріонетки і ляльки-рукавички, з допомогою яких створюються умови для невимушеного діалогу та проведення ігор-занять із розвитку зв’язного мовлення у дошкільнят. Викладено основні завдання моделі, яка надає змогу істотно поліпшити відновлення вимовної функції дошкільників із порушенням фонетико-фонематичного аспекту мовлення та приклади занять у старшій логопедичній групі.

Описана авторская модель "Способ восстановления функции произношения у дошкольников с нарушениями фонетико-фонематической стороны речи" и примеры ее использования в логопедической работе с детьми дошкольного возраста. Отмечено, что в работе детского практического психолога используются куклы-марионетки и куклы-перчатки, с помощью которых создаются условия для непринужденного диалога и проведения игр-занятий по развитию связной речи у дошкольников. Изложены основные задачи модели, позволяющие существенно улучшить восстановление функции произношения у дошкольников с нарушением фонетико-фонематической стороны речи и примеры занятий в старшей логопедической группе.

Describe the author's model of "A Recovery features of pronunciation in preschool children with disabilities phonetic and phonemic aspects of speech" and examples of its use in speech therapy work with children of preschool age. It is noted that in the work of child psychologist practical uses puppets and dolls, gloves, with which conditions for spontaneous dialogue and game-development activities connected speech in preschoolers. The basic problem of the model, can significantly improve the recoveryof function in preschool children with pronunciation violation phonetic-phonemic aspects of speech and examples of speech therapy sessions in the older group.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.221

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Рібцун Ю. 
Використання наочності в роботі з молодшими дошкільнятами із загальним недорозвиненням мовлення / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2010. - № 4. - С. 32-35. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Охарактеризовано особливості використання наочності у молодшій логопедичній групі для дітей із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) з урахуванням їх психофізичних особливостей. Розкрито роль спеціальної іграшки - запатентованої авторської корисної моделі логопедичної ляльки, яка допомагає зробити корекційно-розвивальні заняття цікавими та ефективними. Висвітлено вікові особливості та стан психофізичного і мовленнєвого розвитку молодших дошкільників. Визначено роль геометричних будівельних матеріалів, малюнків та картинок у молодшій логопедичній групі. Зроблено висновок про значення використання наочності як одного із основних дидактичних принципів у корекційно-розвивальному навчанні молодших дошкільників із ЗНМ, яке стає більш доступним та ефективним забезпечує максимально повне використання усіх аналізаторів, розвиває спостережливість і мислення.

Охарактеризованы особенности использования наглядности в младшей логопедической группе для детей с общим недоразвитием речи (ОНР) с учетом их психофизических особенностей. Раскрыта роль специальной игрушки - запатентованной авторской полезной модели логопедической куклы, которая помогает сделать коррекционно-развивающие занятия интересными и эффективными. Освещены возрастные особенности и состояние психофизического и речевого развития младших дошкольников. Определена роль геометрических строительных материалов, рисунков и картинок в младшей логопедической группе. Сделан вывод о значении использования наглядности как одного из основных дидактических принципов в коррекционно-развивающем обучении младших дошкольников с ОНР, которое становится более доступным и эффективным, обеспечивает максимально полное использование всех анализаторов, развивает наблюдательность и мышление.

Сharacterizes the features of visibility in the younger group speech therapy for children with milk replace according to their psychophysical characteristics. The role of a special toy - a patented utility model, the author's speech therapy dolls, which helps to make the correction and developing classes interesting and effective. Highlights age-related features and condition of the psychophysical and speech development of younger preschoolers. Defined the role of geometric construction materials, drawings and pictures in the younger group speech therapy. The conclusion about the meaning of clarity as one of the main didactic principles of Correction and Development Training younger preschoolers with general underdeveloped broadcasting, which is becoming more affordable and efficient, provides the fullest use of all the analyzers developed powers of observation and thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.373 + Ч437.92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Рібцун Ю. 
Підготовча робота з корекції мовлення в молодшій логопедичній групі для дітей із ЗНМ / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2010. - № 1. - С. 30-33. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто одне з основних завдань спеціального дошкільного закладу - здійснення комплексного навчально-виховного впливу з метою подолання відхилень в їх мовленнєвому та психічному розвитку дітей. Вказано, що для реалізації корекційного навчання молодших дошкільників із загальним недорозвиненим мовленням (ЗНМ) необхідно приділяти велику увагу підготовчій роботі у формі особистісно зорієнтованого не мовленнєвого спілкування. Вміщено завдання та види підготовчої роботи. Наведено приклади емоційних ігор-діалогів. Констатовано, що, проводячи спеціальну підготовчу роботу, логопед підвищує рівень розуміння мовлення дітей, розширює спектр їх мовленнєвих і психофізичних можливостей, що дасть змогу подолати порушення всіх компонентів мовленнєвої системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Рібцун Ю. В. 
Дошкільнятко. Корекційно-розвивальна та навчально-виховна робота з дітьми з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення : навч.-метод. посіб. / Ю. В. Рібцун. - Тернопіль : Мандрівець, 2016. - 191 c. - (Логоарт). - Бібліогр.: с. 187-190 - укp.

Розглянуто загальні питання організації навчально-виховного процесу в групах для дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення. Розкрито специфіку створення предметно-розвивального та мовленнєвого середовища у спеціальному дошкільному навчальному закладі компенсуючого типу. Подано інформацію про особливості роботи вихователя у групах для зазначених дітей. Приділено увагу професійним характеристикам практичного психолога спеціального дошкільного навчального закладу компенсуючого типу. Обгрунтовано взаємозв'язок у роботі вихователя логопедичної групи та практичного психолога спеціального дошкільного навчального закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 я7-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА811843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Рібцун Ю. В. 
На часі – нова корекційна програма з розвитку мовлення дітей п'ятого року / Ю. В. Рібцун // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2013. - Вип. 4. - С. 189-199. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано існуючі російські корекційні програми для навчання дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ), за якими працюють вітчизняні вчителі-логопеди. Обгрунтовано необхідність створення програмно-методичного комплексу "Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із ФФНМ", що отримав гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист № 1/11-18798 від 05.12.2012 р.). Розкрито зміст програмно-методичного комплексу, його наукове та практичне значення. Висвітлено найважливіший розділ комплексу - програму корекційного навчання з розвитку мовлення дітей.

Проанализированы существующие российские коррекционные программы для учебы детей с фонетико-фонематичным недоразвитием речи (ФФНР), по которым работают отечественные учителя-логопеды. Обоснована необходимость создания программно-методического комплекса "Коррекционная работа по развитию речи детей пятого года жизни с ФФНР", который получил гриф Министерства образования и науки, молодежи и спорта Украины (письмо № 1/11-18798 от 05.12.2012 г.). Раскрыто содержание программно-методического комплекса, его научное и практическое значение. Освещен важнейший раздел комплекса - программа коррекционного развития речи детей.

There were analyzed existing Russian correctional programs for teaching children with phonetic and phonemic speech underdevelopment (FFSU) used by native teachers, speech therapists.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського