Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Садова М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Садова М. А. 
Психологічні складові потенціалу самореалізації особистості : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / М. А. Садова; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк, 2010. - 16 c. - укp.

Розроблено структуру потенціалу самореалізації особистості, що включає модальність активності, соціальне включення та спрямованість особистості. Виділено типи потенціалу самореалізації: екзистенційний тип, тип активного та пасивного саморозвитку. Виявлено, що для осіб з екзистенційним типом потенціалу самореалізації притаманна самореалізація у буттєвому існуванні, соціальний тип характеризується самореалізацією у міжособистісних стосунках, а тип, спрямований на активний саморозвиток, відрізняється потребою у постійній реалізації власного внутрішньго потенціалу, а для осіб з пасивним типом саморозвитку необхідна стимуляція зовнішнього середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Шифр НБУВ: РА372917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Садова М. А. 
Психологічні компоненти науково-педагогічної діяльності викладача вищої школи / М. А. Садова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2007. - 12, вип. 16. - С. 45-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Окреслено потенціал самореалізації викладачів вищої школи. Запропоновано структурно-функціональну модель професійно-особистісного розвитку викладача в науково-педагогічній діяльності. Розкрито сутність психологічних складових професійної сфери викладацького складу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю952.2 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Садова М. А. 
Психологічні складові потенціалу самореалізації особистості / М. А. Садова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2009. - 14, вип. 17. - С. 102-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено потенціал самореалізації особистості. Розроблено концептуальну модель структури потенціалу самореалізації особистості, що включає в себе 3 головні складові: "модальність активності", "соціальну включеність" і "спрямованість особистості". На основі структури виявлено типи потенціалу самореалізації: "екзистенціональний", "соціальний", "саморозвитку". Виявлено професійні відмінності у потенціалах самореалізації особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Садова М. А. 
Проблема формування морально-етичної відповідальності майбутнього практичного психолога / М. А. Садова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2013. - 18, вип. 24. - С. 231-238. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано та розкрито сутність морально-етичної відповідальності особистості майбутніх практичних психологів. Описано структуру морально-етичної відповідальності особистості. Надано відмінності та зазначено межі між поняттями, що розкривають відповідну проблему.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Садова М. А. 
Теоретико-методологічні передумови дослідження професійної відповідальності особистості / М. А. Садова // Наука і освіта. - 2012. - № 6. - С. 158-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.

Наведено тлумачення відповідальності у розширеному філософсько-психологічному та у вужчому психологічному трактуванні. Проаналізовано результати наукових розробок вітчизняних і зарубіжних дослідників з проблеми професійної відповідальності. Розкрито якісні та кількісні психологічні властивості явища професійної та трудової відповідальності. Зосереджено увагу на тому, що рівень вираження та інтенсивність прояву психічних явищ відповідає певній мірі їх розвитку. Розглянуто особливості прояву відповідальності особистості як реакцію та певні життєві обставини. Висвітлено основи рольового підходу до вивчення професійної відповідальності особистості. Доведено, що ставлення особистості до діяльності залежить від ступеня усвідомлення нею обов'язків і дієвого оволодіння способами їх реалізації.

Приведено толкование ответственности в расширенной философско-психологической и в узкой психологической трактовке. Представлены результаты научных разработок отечественных и зарубежных исследователей по проблеме профессиональной ответственности. Раскрыты количественные и качественные свойства явления профессиональной и трудовой ответственности. Сосредоточено внимание на то, что уровень выраженности и интенсивности проявления психических явлений отвечает мере их развития. Освещены основы ролевого подхода к изучению профессиональной ответственности личности. Доказано, что отношение личности к деятельности зависит от степени осознания ею обязанностей и деятельного овладения способами их реализации.

Adduced are the interpretation of responsibility in expand philosophical, psychological, and in the narrow psychological treatment. Presented are the results of the scientific development of domestic and foreign researchers on the issue of professional responsibility. Disclosed are the quantitative and qualitative properties of the phenomenon of professional and occupational responsibilities. Focused attention on the fact that the level of severity and intensity of psychic phenomena responsible as they unfold. Covered are the basics of role-based approach to the study of professional responsibility of the individual. It is proved that the attitude of the individual to the activity depends on the degree of awareness of its responsibilities and activities of mastering the ways of their implementation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Садова М. А. 
Особливості морально-правової відповідальності викладачів вищої школи / М. А. Садова // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 40-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено проблему морально-правової відповідальності викладачів вищої школи, проаналізовано та обгрунтовано взаємозв'язок моральної і правової відповідальності науково-педагогічних кадрів. Шляхом аналізу вітчизняних та закордонних праць охарактеризовано та співставлено поняття "моральна відповідальність" і "правова відповідальність", вивчено умови успішного формування соціально-психологічної відповідальності педагога (створення ситуації зацікавленості особистості у праці та її результатах; формування суб'єкта відповідальних дій, пізнавальних, вольових та діяльнісних компонентів його відповідальності; наявність гуманного, орієнтованого, соціального контролю та об'єктивного оцінювання дій кожного суб'єкта). З'ясовано, що взаємозв'язок моральної і правової відповідальності викладача вищої школи характеризується з боку універсальної закономірності та з боку особливостей розвитку цього процесу, зокрема морально-правова відповідальність має багаторівневий характер вияву і функціонування.

Освещена проблема морально-правовой ответственности преподавателей высшей школы, проанализирована и обоснована взаимосвязь нравственной и правовой ответственности научно-педагогических кадров. Путем анализа отечественных и зарубежных работ охарактеризованы и сопоставлены понятия "моральная ответственность" и "правовая ответственность". Изучены условия успешного формирования социально-психологической ответственности педагога (создание ситуации заинтересованности личности в труде и его результатах; формирование субъекта ответственных действий, познавательных, волевых и деятельностных компонентов его ответственности, наличие гуманного, ориентированного, социального контроля и объективной оценки действий каждого субъекта). Выяснено, что взаимосвязь нравственной и правовой ответственности преподавателя высшей школы характеризуется как со стороны универсальной закономерности, так и со стороны особенностей развития этого процесса, в частности морально-правовая ответственность имеет многоуровневый характер проявления и функционирования.

The problem of a moral and legal responsibility high school teacher carried out a theoretical analysis of the relationship and justified moral and legal responsibility of the teaching staff. By analyzing the domestic and foreign works were characterized and compared the concept of “moral responsibility” and “liability”, studied the conditions for successful socio-psychological responsibility of the teacher (the person of interest to create a situation difficult and results form the subject of responsible action, cognitive, volitional and activity of its components responsibility, presence humane oriented, social control and objective assessment of the actions of each subject). It was found that the relationship between moral and legal responsibility of a high school teacher is characterized both by the universal laws, and by the features of the development of this process, in particular the moral and legal responsibility of a multi-level display and operation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ломницька Я. 
Взаємодія компонентів у системі V - Cr - P / Я. Ломницька, М. Садова // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. хім.. - 2007. - Вип. 48, ч. 1. - С. 166-171. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г534.43 + К235.130.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/х. Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Садова М. А. 
Професійна відповідальність суб'єкта: особистісно-ситуаційний підхід / М. А. Садова // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2015. - Вип. 25. - С. 197-207. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито зміст професійної відповідальності як професійно значущої властивості особистості, що є результатом аналізу та узагальнення поглядів вітчизняних і зарубіжних учених на проблему відповідальності, авторського розуміння сутності цього феномену з погляду особистісно-ситуаційного підходу. Теоретико-методологічний аналіз феномену професійної відповідальності надає змогу зафіксувати наявність декількох наукових теорій та підходів до дослідження структури професійної відповідальності особистості, а саме - трикомпонентної (Л. Дементій, А. Г. Спиркін, В. Ф. Сафін, Т. Н. Сидорова, М. Савчин), факторної (А. П. Прядеїн, А. Перлін), функціональної (К. Муздибаєв). Дослідження в цій сфері не розглядають сутності непередбачуваних (конфліктних) ситуацій у контексті професійної відповідальності суб'єкта. Визначено професійну відповідальність як вище особистісно-професійне утворення, як професійно значущу властивість і якість особистості (суб'єкта, фахівця). Запропонований нами особистісно-ситуаційний підхід заснований на ідеї про те, що кожний суб'єкт професійної діяльності (фахівець, співробітник професіонал у гуманітарній парадигмі) вимушений певним чином ставитися до контексту зовнішньої дійсності (норм і правил конкретного місця роботи), заслуговуючи при цьому свободу вибору і дій у відповідних ситуаціях, й зобов'язуючись розвивати персональну професійну відповідальність з тим, щоб цією свободою правильно користуватися. Професійну відповідальність у контексті нашого підходу ми пов'язуємо з особистісними якостями, свободою вибору, самостійністю, з індивідуальною неповторністю, результативністю, людяністю, локусом контролю, мотивацією досягнення і рівнем домагань. Інтегруючись із цими особистісними механізмами, відповідальність виступає як найважливіший регулятор поведінки суб'єкта в контексті непередбачуваних обставин та ситуацій (ситуативних детермінант) на робочому місці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бордун І. М. 
Дослідження структури активованого вугілля з рослинної сировини методами рентгенівської дифрактометрії та малокутового розсіяння / І. М. Бордун, М. М. Садова, А. К. Борисюк, Ю. О. Кулик // Наносистеми, наноматеріали, нанотехнології : зб. наук. пр. - 2017. - 15, вип. 3. - С. 517-533. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л762.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72631 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Садова М. Є. 
Формування стратегії управління якістю продукції підприємств будівельно-дорожнього машинобудування : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / М. Є. Садова; Приватний вищий навчальний заклад "Європейський університет". - Київ, 2017. - 21 c. - укp.

Запропоновано авторське розуміння сучасних передумов і перспективних напрямків формування стратегії управління якістю продукції підприємств будівельно-дорожнього машинобудування, що забезпечує високу ефективність діяльності підприємств будівельно-дорожнього машинобудування. Розроблено рекомендації щодо удосконалення процесів формування рівня якості продукції з урахуванням внутрішніх та зовнішніх факторів. Досліджено багатоаспектність наукових поглядів на визначення та змістовне наповнення наукових понять та категорій, пов'язаних з теорією управління якістю продукції та методичних підходів проведення аналізу, контролю та оцінки системи якості на підприємстві. Визначено процес формування стратегії управління якістю продукції підприємств будівельно-дорожнього машинобудування в процесі її експлуатації з точки зору взаємозв'язку з підприємством-споживачем. Встановлено передумови розробки стратегії управління якістю продукції з урахуванням виявлених проблем в системі управління якістю на діючих підприємствах. Запропоновано комплекс заходів та методичних підходів з реалізації та впровадження стратегії управління якістю продукції підприємств будівельно-дорожнього машинобудування, що забезпечить підвищення фінансових показників та конкурентоспроможності організації.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.525.1-823.2-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА432255 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Садова М. М. 
Модифікування енергетичного стану нанопористого біовуглецю для адсорбентів і електродів суперконденсаторів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.04.07 / М. М. Садова; Національний університет "Львівська політехніка". - Львів, 2018. - 22 c. - укp.

Досліджено структуру, поляризаційні та сорбційні властивості нанопористого біовуглецю, проведено його модифікацію методами ультразвукового впливу у докавітаційному та кавітаційному режимах. Показано ефективність використання нанопористих вуглецевих матеріалів як адсорбентів і активного матеріалу електродів суперконденсаторів. Проведено імпедансний аналіз активованих вуглецевих матеріалів до та після ультразвукового опромінення, який показує зсув рівня Фермі в область з більшою густиною делокалізованих електронних станів і, відповідно, зростання питомої ємності біовуглеців. Для синтезованих біовуглеців встановлено наявність асиметризації вольт-фарадних залежностей при додатній і від'ємній поляризаціях. Встановлено, що ультразвукове опромінення у кавітаційному режимі збільшує сорбційну здатність активованого вугілля до широкого спектру нафтопродуктів. Розроблено методику розрахунку питомої площі поверхні біовуглеців на основі аналізу ізотерм адсорбції метиленового синього з врахуванням гідрофільності поверхні вугілля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г574.2 + Л293-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА433556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Садова М. 
Особистісні та когнітивні чинники самовизначення щодо майбутньої професії учнів ліцею із різними видами обдарованості (академічна, творча, інтелектуальна) / М. Садова // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 2. - С. 110-118. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Здійснено аналіз самовизначення щодо майбутньої професії учнів ліцею з різними видами обдарованості: академічною, творчою, інтелектуальною. Здійснено аналіз праць низки науковців щодо самовизначення особистісних і когнітивних чинників, які впливають на рівень академічної, інтелектуальної та творчої обдарованості в психолого-педагогічному контексті. Подано чинники, які стимулюють і гальмують обдарованого учня до професійного самовизначення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.351.6 + Ю941.19-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Садова М. 
Вплив ціннісних орієнтацій на професійне самовизначення обдарованої молоді в країнах Європи / М. Садова // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 1. - С. 103-111. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Досліджено ціннісні орієнтації на професійне самовизначення обдарованої молоді в таких країнах: Польща, Франція, США, Іран, Татарстан, Словаччина, Італія та ін. Здійснено аналіз праць науковців щодо зазначеної проблеми за іноземними джерелами таких авторів: Л. Ассор, О. Балдвіна, Дж. Весела, С. Верна, А. Гарна, А. Гітмана, І. Дессі, Н. Еліот, К. Немієк, О. Кабацької, О. Кемпбелла, П. Кірпічника, В. Кімельблата, С. Колемана, О. Леггетта, К. Літтл, Р. Мохнюка, К. Моріса, С. Райана, Н. Степанова, Т. Усиніна, Т. Фрієдела, Д. Хорста, С. Черч, Л. Шуби.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ч311.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Садова М. А. 
Ідентифікація обдарованості залежно від віку: підлітки, старшокласники, студенти / М. А. Садова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2021. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розкрито сутність ідентифікації обдарованості залежно від віку, тобто серед підлітків, старшокласників, студентів. Здійснено аналіз праць науковців щодо зазначеної проблеми за іноземними американськими джерелами таких авторів, як Дж. Гопкінс, Грей, Плекер, Фернандес-Ріо, Мендес-Гіменес, Бейлі, Морлі, М. Клейн, С. Пфайфер, Кауфман, М. Колеман, Т. Саваннах, С. Броді, З. Шечман, С. Счутз, К. Хелер, В. Бендов. Здійснено опис психодіагностичних результатів ідентифікації обдарованості в американських діагностичних центрах, асоціаціях, наукових та експертних радах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Садова М. А. 
Теорія та практика професійної відповідальності особистості : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.01 / М. А. Садова; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ, 2019. - 40 c. - укp.

Дисертацію присвячено дослідженню професійної відповідальності особистості. Розроблено основні положення суб'єктно-контекстної концепції професійної відповідальності, котра є результатом аналізу й узагальнення поглядів вітчизняних і зарубіжних вчених на проблему відповідальності й авторського розуміння сутності професійної відповідальності з огляду суб'єкта, об'єкта, суб'єктності та контексту. Обґрунтовано теоретичну модель і типологію професійної відповідальності особистості; подано психологічний аналіз безпеки, ризиків та особистісних ресурсів у професійній сфері життєдіяльності, релевантних змісту відповідальності. Узагальнено характеристики показників професійної відповідальності особистості за кожним із психодіагностичних тестів; емпірично досліджено структуру та типологічні особливості професійної відповідальності особистості. Визначено вікові та ґендерні відмінності професійної відповідальності; виявлено відмінності професійної відповідальності за рівнем ризику, небезпеки в професії та статусно-рольовою позицією на робочому місці. Розроблено професійно-психологічний тренінг формування професійної відповідальності у студентів ВНЗ. Узагальнено показники середніх значень і відсоткового співвідношення вхідного контролю студентів у виконанні тестів; здійснено порівняльний аналіз результатів вхідного та вихідного контролю досліджень. Виявлено особливості успішності в навчанні, пізнавальної та інтелектуальної сфер студентів з різними типами формування професійної відповідальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439977 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Садова М. А. 
Особистісний потенціал обдарованих дітей юнацького віку як предмет психологічного дослідження / М. А. Садова, К. А. Андросович // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2022. - № 1. - С. 49-55. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Здійснено аналіз іноземних джерел за проблемою особистісного потенціалу обдарованих дітей юнацького віку як предмету психологічного дослідження. Розглянуто концептуальні положення низки іноземних вчених, які є провідними науковцями Американської національної асоціації обдарованих дітей, Каліфорнійського університету в Берклі, Університету Північної Кароліни в Чапел-Хіллі, Центру політики в галузі освіти для обдарованих імені Естер Кац Розен, Єльського університету, Техаської асоціації обдарованих і талановитих дітей юнацького віку та ін.



Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Психологія   
17.

Садова М. А. 
Аналіз зарубіжних досліджень мотиваційних аспектів у структурі особистісного потенціалу обдарованих дітей юнацького віку / М. А. Садова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2022. - № 2. - С. 51-57. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено зарубіжні дослідження мотиваційних аспектів у структурі особистісного потенціалу обдарованих дітей юнацького віку. Здійснено аналіз наукових праць за відповідною тематикою низки зарубіжних науковців: Памели Р. Клінкенборд, Кетрін А. Літтл, Елліотт, Мак Грегора, Двек, Ван Тессел-Васка, Хорн, Фішера, Амеса, Арчера, Райана, Десі, Еймса, Фроді Брідгес, Данута Чессор, Рінтріч, Черч, Десі, Раяна, Леппер, Грін, Свенья Матейса, Леоні Кронборга, Манфред Шмітт, Францис Прекель, Кеті Уільямс, Кетрін Гукман, Джон Мак Корміка, Мірака М. Гросс, Наоко Кодзима, Айла Четін-Діндар, Сьюзен Хедден, Сари Маккей, Роепер.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.023-723

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського