Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Сараєва О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Сараєва О. В. 
Педагогічна система В.О.Сухомлинського в науковому доробку вітчизняних учених : Автореф. дис... канд. пед. наук / О. В. Сараєва; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2007. - 21 c. - укp.

Розглянуто організацію навчально-виховного процесу у Павлиській середній школі як педагогічну систему В.Сухомлинського. Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз праць вітчизняних учених, предметом вивчення яких вона є. Установлено факт існування вчення Сухомлинського як окремого напряму історико-педагогічних досліджень. Виявлено зміст, напрями, тенденції її розвитку та зв'язку з історико-педагогічними знаннями. На підставі вивчення монографій, дисертаційних досліджень, навчальних посібників, публікацій у періодичних виданнях, матеріалів педагогічних читань "Василь Сухомлинський і сучасність" (1993 - 2005 рр.) виділено й охарактеризовано основні історичні періоди розвитку педагогічної системи Сухомлинського (1948 - 1990 рр. - радянський; 1991 - 2000 рр. - пострадянський; 2001 - 2005 рр. - сучасний). Розкрито мету звертання їх авторів до ідей та досвіду педагога.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сараєва О. 
Педагогічна спадщина В. Сухомлинського в доробку радянських учених / О. Сараєва // Іст.-пед. альм.. - 2011. - Вип. 1. - С. 33-37. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено підходи радянських учених до трактування педагогічної спадщини В. Сухомлинського. Акцентовано увагу на багатоманітності джерельної бази сухомлиністики досліджуваного періоду. З’ясовано, що метою звернення більшості авторів до педагогічної спадщини В. Сухомлинського безпосередньо пов’язане із розвитком педагогічної науки та змінами в освіті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сараєва О. В. 
Погляди сухомлиністів на початкову освіту / О. В. Сараєва // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 444-448. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено погляди дослідників спадщини В. Сухомлинського на проблеми навчання й виховання молодших школярів у Павлиській середній школі. Акцентовано увагу на кандидатських дисертаціях як одній з форм вивчення педагогічної спадщини видатного вченого.

Представлены взгляды исследователей наследия В. Сухомлинского на проблемы обучения и воспитания младших школьников в Павлышской средней школе. Акцентировано внимание на кандидатских диссертациях как одной из форм изучения педагогического наследия известного ученого.

The publication presents the views of researchers of the heritage of V. Sukhomlyns’kyi about the problems of education and training younger schoolchildren in Pavlyshka secondary school. It focuses on master’s theses as a form of learning of V. Sukhomlyns’kyi’s pedagogical heritage.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч30 р(4УКР)43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сараєва О. В. 
Земства Донбасу у системі владних і суспільних відносин пореформеної доби : монографія / О. В. Сараєва; ДВНЗ "Приазов. держ. техн. ун-т". - Маріуполь : ДВНЗ "ПДТУ", 2013. - 345 c. - Бібліогр.: с. 231-282 - укp.

Проаналізовано взаємодію повітових земств Донбасу з владними структурами та суспільством у процесі здійснення земствами медичної, культурно-просвітницької та благодійної діяльності. Охарактеризовано розвиток земського законодавства. За архівними джерелами відтворено соціальний та майновий склад земств Донбасу. Висвітлено процес розбудови земської медицини. Визначено характер взаємодії повітових земств із різними колами суспільства. Показано розбудову земської школи та віднадходження мотиваційних чинників для залучення сільських громад до створення культурно-просвітницького життя. Охарактеризовано діяльність земств у сфері громадського піклування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)5-536.2 + Т3(4УКР-4ДОН)5-536.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА776577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сараєва О. В. 
Повітові земства Донбасу: взаємодія з владними структурами і суспільством : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. В. Сараєва; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2012. - 22 c. - укp.

Охарактеризовано розвиток земського законодавства в контексті порівняльного аналізу "Положень про земські установи" від 1864 р. та 1890 р. Визначено напрями та масштаби обмеження земських повноважень. За архівними джерелами відтворено соціальний, етнічний і майновий склад повітових земств Донбасу. Висвітлено процес розбудови земської медицини в повітах Донбасу. Визначено напрями та характер взаємодії повітових земств із різними колами суспільства, насамперед, селянським загалом, щодо створення лікарських дільниць, стаціонарних лікарень, реалізації протиепідемічних заходів. Показано розбудову земської школи та віднаходження мотиваційних чинників для залучення сільських громад до створення інфраструктури культурно-просвітницького життя. Визначено напрями діяльності земств у сфері громадського піклування, заходи з популяризації доброчинності, підтримку благодійних установ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)5-536.2 + Х2(4УКР5)5-523.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сараєва О. В. 
Педагогічна персоналія – одна з моделей вивчення педагогічної думки (методичний аспект) / О. В. Сараєва // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 198-203. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено педагогічну персоналію як одну з моделей вивчення педагогічної думки. Розглянуто підходи до вивчення теми «Педагогічна система В. Сухомлинського» в вищій школі, запропоновано систему завдань, спрямованих на самостійний, творчий пошук студентів.

Представлена педагогическая персоналия как одна из моделей изучения педагогической мысли. Раскрыты подходы к изучению темы «Педагогическая система В. Сухомлинского» в высшей школе, предложена система заданий, направленных на самостоятельный, творческий поиск студентов.

The pedagogical personnel is presented in the publications as one of models of studying of pedagogical thought. Disclosed approaches to theme studying «V. Suhomlinsky’s Pedagogical system» at the higher school. Offered the system of the tasks directed on independent, creative search of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сараєва О. В. 
Педагогічна преса 20 - 30-х рр. ХХ ст. як джерело вивчення історії дитячого колективу / О. В. Сараєва // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 622-626. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

У контексті вивчення проблеми історії дитячого колективу розглянуто педагогічну пресу як історико-педагогічне джерело. Здійснено структурно-тематичний аналіз наукових педагогічних видань «Український вісник рефлексології та експериментальної педагогіки», «Шлях освіти», «Народный учитель», «Друг детей», «Дитячий рух» та з'ясовано їх визначальну роль у популяризації та висвітленні основних тенденцій освітньої політики в УРСР в 1920 - 1930-ті рр. Зокрема, встановлено, що в пресі проблема формування дитячого колективу презентувалась через виховання лідера дитячого колективу; функціонування дитячого колективу в різноманітних дитячих організаціях; виховання свідомої дисципліни як механізму формування дитячого колективу.

В контексте изучения проблемы истории детского коллектива рассмотрена педагогическая пресса как историко-педагогический источник. Произведен структурно-тематический анализ научных педагогических изданий «Украинский вестник рефлексологии и экспериментальной педагогики», «Путь просвещения», «Народный учитель», «Друг детей», «Детское движение» и определена их роль в популяризации и освещении основных тенденций образовательной политики в УРСР в 1920 - 1930-е гг. В частности, установлено, что в прессе проблема формирования детского коллектива представлялась через воспитание лидера детского коллектива; функционирование детского коллектива в разнообразных детских организациях; воспитание сознательной дисциплины как механизма формирования детского коллектива.

The pedagogical press as historical and pedagogical source is presented in the article through the prism of studying the problems of the history of a children’s collective. The author carries out a structural-thematic analysis of scientific pedagogical publications «Ukrainian journal of reflexology and experimental pedagogy», «Way of education», «National teacher», «Friend of children», «Children’s movement», and defines their decisive role in promoting and highlighting the main trends in educational policy in the USSR in the 20-30-th of XX century. In particular, it is established that in the press the problems of forming a children’s collective were presented through the education of the leader of a group of children; the functioning of a children’s collective in various children’s organizations; the upbringing of conscious discipline as a mechanism of formation of a children’s collective.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я5 + Ч311.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сараєва О. В. 
Підходи до виховання особистості й колективу в педагогічній системі В. Сухомлинського / О. В. Сараєва // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 62. - С. 41-45. - Бібліогр.: с. 45 - укp.

Представлено погляди В. Сухомлинського на виховання особистості й колективу. На основі аналізу першоджерел висвітлено специфіку педагогічних поглядів ученого на проблему “особистість і колектив”.

Представлены взгляды В. Сухомлинского на воспитание личности и коллектива. На основе анализа первоисточников выделена специфика педагогических взглядов учёного на проблему “личность и коллектив”.

Presenting the viewpoints V. Sukhomlinsky on education of personality and collective. The specific of pedagogical viewpoints of scientist to problem “personality and collective” on the basis of analysis of original sources is lighted up.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сараєва О. 
Розробка питань дитячого колективу в УРСР (60 – 80-ті рр. ХХ ст.) / О. Сараєва // Молодь і ринок. - 2015. - № 7. - С. 112–116. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

На основі аналізу публікацій учених у педагогічній періодиці проаналізовано наукові розробки з питань дитячого колективу. Висвітлено соціально-психологічний та педагогічний аспекти проблеми. Визначено зміст та специфіку діяльності наукової лабораторії "Колектив і особистість", що об’єднала своєю проблематикою теоретиків, практиків та управлінців УРСР. Відзначено здобутки радянських науковців у створенні й розвитку теорії виховуючого колективу. Розглянуто перспективні теми досліджень щодо виховуючого колективу, до яких віднесено питання: колектив і особистість; роль і місце комсомольських і піонерських організацій в шкільному колективі.

На основе анализа публикаций ученых в педагогической периодике проанализированы научные разработки по вопросам детского коллектива. Освещены социально-психологический и педагогический аспекты проблемы. Определены содержание и специфика деятельности лаборатории "Коллектив и личность", объединяющей своей проблематикой теоретиков, практиков и управленцев УССР. Отмечены достижения советских ученых в создании и развитии теории воспитывающего коллектива. Рассмотрены перспективные темы исследований в направлении воспитывающего коллектива, к которым отнесены вопросы: коллектив и личность; роль и место комсомольских и пионерских организаций в школьном коллективе.

In this publication the author on the basis of research of articles in scientific periodicals analyzed the pedagogical researches of the children’s collective development. The socio-psychological and pedagogical problems are characterized. The content and specific activity of scientific laboratory “The collective and personality”, which united their issues theorists, practitioners and managers of USSR were determined in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сараєва О. В. 
Педагогіка колективу як актуальний напрям досліджень 20-30 рр. ХХ ст. / О. В. Сараєва // Пед. науки. - 2014. - Вип. 66. - С. 98-103. - Бібліогр.: с. 103 (10 назв) - укp.

Представлено педагогіку колективу як актуальний напрям науково-педагогічних досліджень, що виокремився в Україні в 20-30-ті рр. ХХ ст. На основі аналізу першоджерел автором висвітлено трансформацію підходів учених до проблеми формування дитячого колективу.

Представлена педагогика коллектива как актуальное направление исследований, сформировавшееся в 20-30-тые гг. ХХ ст. На основе анализа первоисточников автором показана специфика подходов ученых к проблеме детского коллектива.

Pedagogy of a collective as a relevant course of research formed in 1920-1930-es has been shown in the publication. Based on the analyses of the origins the author has shown the scientists’ transformation of approaches to the problem of children’s collective.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7г(4УКР)6

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського