Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (18)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Сидорович М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Сидорович М. М. 
Теоретичні знання в змісті шкільного курсу біології : монографія / М. М. Сидорович; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Херсон. держ. ун- т. - Херсон, 2008. - 404 c. - Бібліогр.: с. 362-382. - укp.

Обгрунтовано необхідність конструювання шкільного курсу біології відповідно до методологічних підходів сучасного природознавства для підвищення теоретичного рівня біологічної освіти. Охарактеризовано методичну систему формування теоретичних знань з біології, наведено групи принципів для її проектування. Увагу приділено сучасним екологічним узагальненням, клітинній теорії як базису основних генетичних узагальнень, концепції структурних рівнів організації живого, методології сучасного природознавства, структуруванню навчального матеріалу для організації пізнавальної діяльності учнів.

Обоснована необходимость конструирования школьного курса биологии в соответствии с методологическими подходами современного природоведения для повышения теоретического уровня биологического образования. Охарактеризована методическая система формирования теоретических знаний по биологии, приведены группы принципов для ее проектирования. Уделено внимание современным экологическим обобщениям, клеточной теории как базису основных генетических обобщений, концепции структурных уровней организации живого, методологии природоведения, структурированию учебного материала для организации познавательной деятельности учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710406 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сидорович М. М. 
Науково-методичні засади формування теоретичних знань з біології в учнів загальноосвітньої школи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / М. М. Сидорович; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 38 c. - укp.

Окреслено зміст і структуру теоретичних знань з біології (ТЗБ). Доведено можливість конструювання шкільного курсу біології на базі типолого-атрибутного підходу виокремлення теоретичних конструкцій у біології шляхом поетапного розгортання структури теорії. Обгрунтовано концепцію формування ТБЗ, що базується на методології сучасного природознавства, підходах щодо організації пізнавальної діяльності учнів та їх вікових можливостях розвитку мислення. Показано, що вона складалася з системного, діяльнісного, поліпарадигмального, адаптаційного підходів, дидактичних принципів і педагогічних умов, що впливали на формування ТБЗ. Розроблено методичну систему формування ТБЗ, ефективність якої доведена в процесі експериментального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е. р(4УКР)2-2

Шифр НБУВ: РА375130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Особливості навчання природничо-математичних дисциплін у профільній школі : зб. матеріалів Всеукр. наук.-прат. конф., 16 - 17 верес. 2010 р., м. Херсон / ред.: , В. П. Берман, М. Є. Сидорович; уклад.: В. Д. Шарко,; Херсон. держ. ун-т. - Херсон : Вишемирський В. С., 2010. - 124 c. - укp.

Наведено матеріали доповідей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з питань навчання природничо-математичних дисциплін у профільній школі. Розкрито психолого-педагогічні засади профільного навчання учнів природничо-математичних дисциплін, підготовки вчителів до такого навчання й особливості реалізації диференційного підходу до нього.

Приведены материалы докладов участников Всеукраинской научно-практической конференции по вопросам изучения естественных и математических дисциплин в профильной школе. Расскрыты психолого-педагогические принципы профильного обучения учеников при изучении естественных и математических дисциплин, подготовки учителей к такому обучению и особенности реализации дифференциального подхода к нему.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.22 я431 + Ч421.204 я431 + Б.р(4УКР)7 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сидорович М. Я. 
Особливості моделювання надходжень податку на прибуток підприємств на сучасному етапі розвитку фінансової системи України / М. Я. Сидорович // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Екон. науки. - 2010. - Т. 107. - С. 78-85. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто особливості податку на прибуток підприємств у ретроспективі, проведено статистичний і регресійний аналізи на основі реальних даних економіки України. Досліджено взаємозв'язок між надходженнями цього податку та його ставкою, прибутком компаній, обсягом ВВП, інвестиціями в наукові розробки й особливостями адміністрування, що надало змогу визначити регулятори державної політики, які впливають на надходження від податку на прибуток підприємств.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.871

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Ек.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сидорович М. Я. 
Бюджетно-податкова політика в умовах трансформації економіки України : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / М. Я. Сидорович; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. - К., 2013. - 19 c. - укp.

Розроблено методичні підходи оцінювання перспективних напрямів бюджетно-податкової політики з урахуванням макроекономічних цілей, спрямованої на забезпечення сталого економічного зростання в середньостроковій перспективі. Запропоновано інтегровану модель фінансово-економічних відносин між складовими бюджетної системи й економічним середовищем. Розкрито підходи до визначення пріоритетності та граничних змін податкових ставок для збільшення обсягів надходжень до бюджету та покращення адміністрування податкових надходжень. Розвинуто методи оцінювання впливу економічного середовища на стан бюджетної системи на основі застосування економіко-математичних методів. Узагальнено та систематизовано досвід щодо перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему країни та формування бюджетно-податкової політики за умов трансформації економіки. Удосконалено підходи до визначення ролі бюджетно-податкової політики як інструменту регулювання економічних процесів в країнах з розвиненою та трансформаційною економікою на різних етапах економічного розвитку, положення щодо формування доходів та видатків бюджету з огляду на довгострокову перспективу розвитку економіки та забезпечення пріоритетів економічної політики, механізм прийняття рішень щодо вибору дієвих інструментів бюджетно-податкової політики.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 + У9(4УКР)261.413

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА399181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сидорович М. М. 
Формування дослідних умінь студентів: прикладний аспект / М. М. Сидорович // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 61. - С. 183-189. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито шлях формування дослідних умінь студентів під час виконання довготривалих експериментальних досліджень у складі наукових груп. Виокремлено педагогічні умови його успішної реалізації.

Раскрыт путь формирования исследовательских умений студентов в процессе выполнения долгосрочных экспериментальных исследований в составе научных групп. Выделены педагогические условия его успешной реализации.

The exposed way of forming of experience abilities of students is during implementation of long duration experimental researches in composition scientific groups. Distinguished pedagogical terms him successful realization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лук'яненко І. 
Бюджетно-податкова політика України: нові виклики : монографія / І. Лук'яненко, М. Сидорович; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ, 2014. - 227 c. - Библиогр.: с. 176-191 - укp.

Досліджено теоретичне підгрунтя бюджетно-податкової політики як елемент фінансової системи та її інструментів. Охарактеризовано бюджетну систему України та її складники. Проаналізовано особливості формування доходів та видатків бюджету, зокрема системотвірних податків. Виокремлено фактори, що впливають на обсяги їх надходжень, а також описано взаємозв'язки між показниками бюджетної системи та економічним розвитком української економіки в динаміці. Запропоновано макроеконометричну модель бюджетної системи України, у межах якої встановлено та оцінено взаємозв'язки між бюджетно-податковими інструментами та макроекономічними показниками. Обгрунтовано напрями удосконалення бюджетно-податкової політики України на етапі сучасних трансформацій її економіки. Надано поетапну схему оцінювання зазначеної макроеконометричної моделі бюджетної системи, а також показники української економіки, на основі яких її реалізовано.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 + У9(4УКР)261.413

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788274 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сидорович М. Я. 
Муніципальні фінанси : навч. посіб. для студентів ВНЗ / М. Я. Сидорович; Національний університет "Києво-Могилянська академія". - Київ : НаУКМА, 2021. - 66, [1] c. - (Серія "Могилянський підручник"Могилянський підручник). - Бібліогр.: с. 60-66 - укp.

Систематизовано теоретичні та практичні аспекти функціонування бюджетної системи в частині місцевих бюджетів і міжбюджетних відносин, що базуються на світовій практиці, та висвітлено специфіку організації фінансів місцевих органів влади в Україні згідно з національним законодавством.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сидорович М. М. 
Клітина - система систем різного рівня складності (клітинно-молекулярні основи життя) : [навч. посіб.] / М. М. Сидорович; Херсонський державний університет. - 4-те вид., перероб. і допов. - Херсон : Вишемирський В. С., 2021. - 93 c. - Бібліогр.: с. 93 - укp.

Наведено оригінальний матеріал про структурно-функціональну одиницю живої матерії - клітину. Викладено сучасні уявлення про клітину як складноорганізовану біологічну структуру - біосистему, частини якої щільно взаємопов'язані та впливають на життєдіяльність один одного. Зауважено, що вперше в навчальній літературі цілісну організацію клітини розглянуто в контексті особливих утворень - функціональних клітинних систем. Акцентовано, що саме вони - місце локалізації молекулярних механізмів життя. Розкрито деякі аспекти функціонування таких механізмів. Увагу приділено двом провідним функціональним системам - спадковому апарату та білоксинтезуючій системі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*550*702

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА853029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Солона Ю. О. 
Інформаційна підтримка шкільного курсу біології у закладах загальної середньої освіти : навч.-метод. посіб. / Ю. О. Солона, М. М. Сидорович; Херсонський державний університет. - Херсон : Вишемирський В. С., 2020. - 95 c. - Бібліогр.: с. 86-93 - укp.

Висунуто пропозиції з метою поліпшення викладання шкільного курсу про живу природу засобами різновидів інформаційної підтримки на уроках біології і у позаурочний час. Вміщено методичний доробок стосовно використання комп’ютерної підтримки, засобів мобільного і хмарного навчання, системи завдань з основ біології, продуктивної спрямованості щодо шкільного курсу про живу природу. Грунтовно доведено важність застосування вказаних засобів навчання для підвищення рівня навчальних завдань учнів, що мають мозаїчний тип мислення або "кліпове" мислення, кількість яких прогресивно збільшується і поступово стає домінуючою в сучасних школах. Визнано, що сучасна молодь глибоко занурена у інформаційний простір, вона в ньому існує і практично живе, поглинаючи великі обсяги різноманітної інформації. Певним чином, таке положення речей зумовлює її мобільність, спроможність до розв’язання одночасно багатьох задач (читаю, слухаю, стрімко переходжу з одного інформаційного сайту на інший тощо). Водночас вказаний спосіб життя призводить до суттєвих змін мисленневих процесів, виникнення особливого типу мислення - мозаїчного, якому притаманні риси, що перешкоджають сприйняттю інформації, яку логічно викладено. Проте саме вказаною рисою характеризується увесь навчальний матеріал, який засвоює учень у школі, зокрема, під час навчання біології. Викрито суттєве протиріччя між необхідністю оволодіти такою інформацією під час навчання і особливостями мислення сучасних школярів, яким притаманне мозаїчне сприйняття дійсності. Зауважено, що це складає суттєві перешкоди в успішному навчанні учнів. Зазначено шлях розв’язання проблеми - впровадження принципів адаптивного навчання, яке забезпечує урахування і трансформацію рис кліповості учнів у бік логічності, що полегшує освоєння навчального матеріалу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865758 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського