Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Смоляна Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Аніщенко О. В. 
Теоретичне і виробниче навчання у професійно-технічних навчальних закладах : корот. термінол. слов. / О. В. Аніщенко, Н. В. Смоляна; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К. : Вид. Лисенко М.М., 2012. - 103 c. - Бібліогр.: с. 85-89. - укp.

В алфавітному порядку (від А до Я) подано тлумачення основних понять з теорії, історії, методики теоретичного та виробничого навчання у професійно-технічних навчальних закладах. У додатках наведено хронологічну таблицю документів з історії розвитку професійно-технічної освіти України (середина XX - початок XXI ст.)


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА759900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Смоляна Н. В. 
Поняття «виробнича праця» у контексті науково-термінологічного апарату професійної педагогіки / Н. В. Смоляна // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 71-79. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На основі аналізу літературних джерел розглянуто поняття «виробнича праця» у контексті науково-термінологічного апарату професійної педагогіки.

На основе анализа литературных источников рассмотрено понятие “производительный труд” в контексте научно-терминологического аппарата профессиональной педагогики.

On the basis of analysis of literary sources the author of the article a concept “Productive labour” is examined in the context of scientifically-terminological vehicle of professional pedagogics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.266.6

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Смоляна Н. 
Організація технічної творчості учнів у закладах профтехосвіти України (60 - 80-ті роки ХХ ст.) / Н. Смоляна // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 3. - С. 156-164. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто питання поєднання професійного навчання з виробничою працею учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) досліджуваного періоду. Виокремлено й охарактеризовано організаційні форми технічної творчості у професійній підготовці учнів закладів профтехосвіти. Зазначено, що у ПТНЗ створювалися методичні комісії з винахідництва, раціоналізаторства та технічної творчості, технічні бюро. Акцентовано увагу на тому, що ініційовані учнями раціоналізаторські пропозиції успішно впроваджувалися у виробничий процес, мали економічні показники прибутковості, зміцнювали матеріально-технічні бази училищ. Відзначено позитивну роль у роботі гуртків технічної творчості, метою яких було підготовка учнів до активного сприймання новинок техніки, передових методів праці, оволодіння цими методами. Підкреслено важливість проведення у ПТНЗ навчальних конференцій, тематичних вечорів, диспутів на навчально-виробничі теми, конкурсів виробничої майстерності тощо. Констатовано, що позитивні приклади організації технічної творчості минулого є актуальними для організації навчально-виробничого процесу у сучасних ПТНЗ.

Рассмотрен вопрос сочетания профессиональной учебы с производственной практикой учеников профессионально-технических училищах (ПТУ) исследуемого периода. Выделены и охарактеризованы организационные формы технического творчества в профессиональной подготовке учеников заведений профтехобразования. Отмечено, что в ПТУ создавались методические комиссии по изобретательству, рационализаторству и техническому творчеству, технические бюро. Акцентировано внимание на том, что инициированные учениками рационализаторские предложения успешно внедрялись и производственный процесс, имели экономические показатели прибыльности, укрепляли материально-технические базы училищ. Отмечена позитивная роль в работе кружков технического творчества, целью которых была подготовка учеников к активному восприятию новинок техники, передовых методов труда, овладения этими методами. Подчеркнута важность проведения в ПТУ учебных конференций, тематических вечеров, диспутов на учебно-производственные темы, конкурсов производственного мастерства и т. п. Констатировано, что позитивные примеры организации технического творчества прошлого являются актуальными для организации учебно-производственного процесса в современных ПТУ.

The question of combination of professional studies is Considered with productive practice of students of vocational school’s students of the investigated period. The organizational forms of technical work are distinguished and described in professional preparation of students of establishments of professional technical education. It is marked that in school’s students methodical commissions were created on an invention, rationalizing and technical to work, technical bureaus. Attention is accented onthat the rationalization suggestions initiated by students were successfully inculcated productive process, had economic indicators of profitability, strengthened the material and technical bases of schools. A positive role is marked in-process groups oftechnical work, the aim of that was preparation of students to active perception of novelties of technique, advanced methods of labor, captures by these methods. Importance of realization is underline in school’s students of educational conferences thematic evening, disputes on educational-productive themes, competitions of productive mastery and others like that. It is established that positive examples of organization of technical work of the past are actual for organization of educational-productive process in modern school’s students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч463(4УКР)63 + Ч461.385.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Смоляна Н. 
Професійна підготовка робітників у контексті співпраці закладів профтехосвіти і базових підприємств УРСР (1959 - 1965 рр. ХХ ст.) / Н. Смоляна // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 4. - С. 37-39. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження проблеми поєднання професійного навчання з виробничою працею в Україні за періоду 1959 - 1965 рр. За результатами аналізу архівних матеріалів виявлено умови забезпечення результативності такого поєднання за вказаного періоду (зміцнення навчально-матеріальної бази, збільшення кількості підприємств для практики учнів, використання досвіду новаторів, ділова співпраця інженерно-педагогічних працівників і технічного персоналу базових підприємств (БП)), а також його недоліки (відсутність ритмічності у роботі деяких БП, серійне виробництво планової продукції, незадовільна організація виробничої праці). Підсумовано, що безперечним здобутком у галузі ПТО на початку 1960-х років в УРСР було посилення уваги органів державної влади та БП до питань модернізації виробничої бази ПТУ.

Проведено историко-педагогическое исследование проблемы сочетания профессионального обучения с производственным трудом в Украине в период 1959 - 1965 гг. По результатам анализа архивных материалов определены условия обеспечения результативности такого сочетания в этот период (укрепление учебно-материальной базы, увеличение количества предприятий для практики учащихся, использование опыта новаторов, деловое сотрудничество инженерно-педагогических работников и технического персонала базовых предприятий (БП)), а также его недостатки (отсутствие ритмичности в работе некоторых БП, серийное производство плановой продукции, неудовлетворительная организация производственного труда). Подытожено, что бесспорным достижением в области ПТО в начале 1960-х годов в УССР было усиление внимания органов государственной власти и БП к вопросам модернизации производственной базы ПТУ.

The peculiarities of employees' professional preparation have been characterized and analyzed, based on combination of professional education and productive labor with in cooperation of professional technical educational establishments and basic enterprises of USSR (1959 - 1965 years of the XX century).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч451.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Смоляна Н. В. 
Наочність у професійній підготовці учнів ПТНЗ в Україні (1959 - 1970 рр.) / Н. В. Смоляна // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 3. - С. 34-36. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічні матеріали другої половини XX ст. в Україні, які стосуються проблеми поєднання професійного навчання з виробничою працею у закладах професійно-технічної освіти, зокрема дотримання дидактичного принципу наочності та його ефективності. На основі аналізу документальних і літературних матеріалів виявлено закономірності розвитку основних технічних галузей народного господарства, модернізації матеріально-технічної бази. Обгрунтовано доцільність вивчення досвіду роботи Українського республіканського управління трудових ресурсів. Наведено та порівняно статистичні дані щодо забезпеченості наочними засобами технічних училищ різних регіонів України досліджуваного періоду, відзначено негативні тенденції в науковій, методичній роботі викладацького складу ПТНЗ.

Проанализированы историко-педагогические материалы второй половины XX в. в Украине, касающиеся проблемы сочетания профессионального обучения с производственной работой в учреждениях профессионально-технического образования, в частности соблюдения дидактического принципа наглядности и его эффективности. На основе анализа документальных и литературных материалов выявлены закономерности развития основных технических отраслей народного хозяйства, модернизации материально-технической базы. Обоснована целесообразность изучения опыта работы Украинского республиканского управления трудовых ресурсов. Приведены статистические данные по обеспеченности наглядными средствами технических училищ разных регионов Украины исследуемого периода, отмечены негативные тенденции в научной, методической работе преподавательского состава ПТУЗ.

This article provides an analysis of historical and educational materials of the second half of the twentieth century in Ukraine related to attention of public authorities, management, scientists, and public realization of problems combining training with production practices in vocational training institutions. Particular attention to the importance of VET for didactic principle of clarity and efficiency.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч453(4УКР)63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Смоляна Н. В. 
Поєднання професійного навчання з виробничою працею в закладах професійно-технічної освіти України (1959 - 1991 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Смоляна; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К., 2012. - 24 с. - укp.

Висвітлено проблему поєднання професійного навчання з виробничою працею у закладах професійно-технічної освіти України упродовж 1959 - 1991 pp. Викладено стан дослідженості порушеної проблеми у педагогічній теорії, проаналізовано сутність базових понять дослідження. Обгрунтовано авторську періодизацію основних етапів розвитку професійної підготовки учнів у закладах профтехосвіти України за умов його поєднання з виробничою працею (1959 - 1991 pp.). Проаналізовано організаційно-педагогічні умови забезпечення поєднання професійного навчання з виробничою працею, викладено досвід їх реалізації в досліджуваний період. Виявлено тенденції розвитку професійного навчання учнів за умов співпраці закладів профтехосвіти та базових підприємств. Запропоновано можливості творчого використання прогресивних ідей педагогічного досвіду професійної підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійно-технічної освіти за сучасних ринкових умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч453(4УКР)6 + Ч451.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394474 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського