Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Сороко Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Сороко Н. 
Сучасні підходи до формування інформаційної та комунікаційної компетентностей учителів у країнах Східної Європи / Н. Сороко // Шлях освіти. - 2007. - № 1. - С. 21-24. - укp.

Висвітлено проблему інформатизації освіти в контексті впровадження сучасних новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Висвітлено вітчизняний і зарубіжний досвід навчання вчителів інформаційних та телекомунікаційних технологій. Розглянуто й охарактеризовано напрями підготовки педагогів у країнах Східної Європи в контексті набуття даних компетентностей. Констатовано, що у зв'язку з швидким розвитком інформаційних технологій у сучасній освіті в країнах Східної Європи відбувається активне впровадження ІКТ у навчальний процес.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(45) + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сороко Н. В. 
Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності в умовах комп'ютерно орієнтованого середовища : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / Н. В. Сороко; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К., 2012. - 20 c. - укp.

Увагу приділено проблемі розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища. Уточнено сутність понять "інформаційно-комунікаційна компетентність вчителів філологічної спеціальності", "комп'ютерно орієнтоване середовище". Проаналізовано стан і проблеми розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності, розроблено модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища. Доведено, що розроблена авторська модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища є результативною та заслуговує на впровадження у процес підвищення кваліфікації вчителів філологічної спеціальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2: З97 + Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА392023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шиненко М. А. 
Використання хмарних технологій для професійного розвитку вчителів (зарубіжний досвід) / М. А. Шиненко, Н. В. Сороко // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 12. - С. 206-214. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Наведено основні характеристики програмного забезпечення як послуги мережі Інтернет для освіти провідних компаній Google, Microsoft, IBM. Описано деякі заходи цих компаній, які проводяться з метою допомоги вчителям оволодіти хмарними технологіями для підвищення рівня професійної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сороко Н. В. 
Проблема створення моделі комп’ютерно орієнтованого середовища розвитку ІК-компетентності вчителів (міжнародний досвід) [Електронний ресурс] / Н. В. Сороко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 5. - С. 29-42. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/899/662

Висвітлено основні підходи вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо створення комп’ютерно-орієнтованого середовища для навчання. Охарактеризовано популярні у світі моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища для навчання дорослих, які базуються на нових інформаційно-комунікаційних (ІК) технологіях, як, наприклад, Веб 2.0, хмарних технологіях та ін. Виокремлено основні функції комп’ютерно-орієнтованого середовища в навчальному процесі і для розвитку ІК-компетентності вчителя, а також вимоги до створення моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища для розвитку ІК-компетентності вчителів. Визначено, що поєднання потенціалу міжнародних стратегічних напрямів, інформаційних продуктів і середовищ, участі представників освітньої спільноти, зокрема вчителів і учнів, у різних проектах є найефективнішим механізмом розбудови навчального середовища, що сприяє розвитку ІК-компетентності учасників навчального процесу.

Отражены основные подходы отечественных и зарубежных исследователей к созданию компьютерно-ориентированной среды для обучения. Охарактеризованы популярные в мире модели компьютерно-ориентированной среды для обучения взрослых, основанные на новых информационно-коммуникационных (ИК) технологиях, как, например, Веб 2.0, облачных технологиях и др. Выделены основные функции компьютерно-ориентированной среды в учебном процессе и для развития ИК-компетентности учителя, а также требования к созданию модели компьютерно-ориентированной среды для развития ИК-компетентности учителей. Определено, что сочетание потенциала международных стратегических направлений, информационных продуктов и сред, участия представителей образовательного сообщества, в частности учителей и учащихся, в различных проектах, является эффективным механизмом развития учебной среды, способствующей развитию ИК-компетентности участников учебного процесса.

The paper describes the main approaches of domestic and foreign researchers to create computer-based learning environment. There are characterized popular models in the world of computer-based environment for adult education, which based on new information and communication technologies, such as Web 2.0, cloud-based technologies and other. There are selected the basic functions of computer-based environment in the educational process and for the development of teacher information and communication competence, as well as the requirements for creating a computer-based environment model for the development of teachers information and communication competence. It was determined that the combination of potential international strategic directions, information products and environments, participation of representatives of the educational community, particularly teachers and students in various projects, is an effective mechanism of development of the learning environment promoting the development of information and communication competence of the participants of the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Овчарук О. В. 
Огляд порівняльно-педагогічних досліджень у галузі розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності в системі освіти [Електронний ресурс] / О. В. Овчарук, Н. В. Сороко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2015. - № 1. - С. 50-58. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1183

Подано результати аналізу міжнародного та вітчизняного досвіду щодо розвитку інформаційно-комунікаційної (ІК) компетентності учасників навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах, які увійшли до основних наукових доробків співробітників відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Виокремлено основні перешкоди для навчальних закладів і вчителів на шляху створення комп'ютерно орієнтованого навчального середовища. Обгрунтовано, що формування, розвиток та оцінювання ІК-компетентності учасників навчально-виховного процесу є актуальними питаннями, які потребують подальших досліджень для надання рекомендацій щодо напрямків удосконалення системи освіти за умов інформаційного суспільства.

Представлены результаты анализа международного и отечественного опыта относительно развития информационно-коммуникационной (ИК) компетентности участников учебного процесса в общеобразовательных учебных заведениях, которые вошли в основные научные статьи сотрудников отдела компаративистики информационно-образовательных инноваций Института информационных технологий и средств обучения НАПН Украины. Выделены основные препятствия для учебных заведений и учителей на пути создания компьютерно ориентированной учебной среды. Обосновано, что формирование, развитие и оценка ИК-компетентности участников образовательного процесса являются актуальными вопросами, требующими дальнейших исследований для предоставления рекомендаций по направлениям совершенствования системы образования в условиях информационного общества.

The article deals with the scientific international and Ukrainian experience on the comparative education studies on information and communication competence development by educational process participants, which became the major scientific achievement of staff of Comparative Studies Department for Information and Education Innovations of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine. The main obstacles for school teachers to the creation of computer-based learning environment are determined. The development and evaluation of educational process participants’ IT-competence are in the focus of investigation, which need studies to give recommendations to education sphere.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Биков В. Ю. 
Ризики впровадження електронних бібліометричних систем оцінювання ефективності діяльності наукових працівників [Електронний ресурс] / В. Ю. Биков, Н. В. Сороко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2015. - № 4. - С. 1-13. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1275

Наведено результати аналізу міжнародного та вітчизняного досвіду використання мережевих сервісів, за допомогою яких з’являється можливість міжнародного незалежного оцінювання якості електронних публікацій і публікаційної активності науковців через аналіз значень наукометричних показників відкритих електронних бібліометричних систем. Такий підхід пов'язаний з певними ризиками об’єктивного оцінювання ефективності наукової діяльності працівників. Розглянуто умови включення наукових публікацій до результатів пошуку у системах, подібних Google Scholar. Зроблено висновки про те, що наукометрична база, яка нині є міжнародною і широко застосовується на практиці, повинна бути розвинена для забезпечення більш адекватного відображення характеру і ступеня наукової діяльності вчених, їх особистого внеску в розвиток певних галузей науки.

Представлены результаты анализа международного и отечественного опыта использования сетевых сервисов, с помощью которых появляется возможность международного независимого оценивания качества электронных публикаций и публикационной активности ученых путем анализа значений наукометрических показателей открытых электронных библиометрических систем. Такой подход связан с определенными рисками объективного оценивания эффективности научной деятельности ученых. Рассмотрены условия включения научных публикаций в результаты поиска в системах подобных Google Scholar. Сделаны выводы о том, что наукометрическая база, которая сегодня является международной и широко применяется на практике, должна развиваться для обеспечения более адекватного отражения характера и уровня научной деятельности ученых и их личного вклада в развитие определенных отраслей науки.

The article deals with the results of the analysis of international and domestic experience in the use of network services, which can independently evaluate the quality of electronic publications and scientists’ publication activity. It can be achieved by the analysis of the values of scientometric indicators included in the bibliometric open electronic systems. This approach is associated with certain risks of objective evaluation of researchers’ scientific activity efficiency. The conditions for the inclusion of scientific publications in the search systems like Google Scholar are considered. It is concluded that the scientometric base, which is today an international and widely used in practice, should be developed to provide a more adequate reflection of the character and level of scientists’ scientific activity, as well as their personal contribution to the development of certain areas of science.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч216 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Овчарук О. В. 
Використання інструментів оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів у країнах Європи [Електронний ресурс] / О. В. Овчарук, Н. В. Сороко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2016. - № 2. - С. 133-143. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1391

Розглянуто питання використання інструментів оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів у країнах Європи. Розглянуто рамку нової грамотності для характеристики майстерності особистості щодо володіння і застосування ІКТ, щоохоплює здатність людини застосовувати знання, уміння та навички з використання ІКТ у професійній діяльності та повсякденному житті, і містить три основних блоки: технологічна досвідченість, грамотність, когнітивна досвідченість. Такими інструментами є тести, які мають охоплювати перевірку знань, умінь і навичок щодо використання ІКТ для рішення технологічно-організаційних завдань й етичних ситуацій у навчально-виховному процесі ЗНЗ, самонавчанні та повсякденному житті. Виокремлено он-лайн тестування, за допомогою такого програмного забезпечення, що дозволяє інтеграцію з освітніми порталами, сучасними браузерами та пристроями.

Рассмотрены вопросы использования инструментов оценивания информационно-коммуникационной компетентности учителей в странах Европы. На основе анализа опыта европейских стран выделены и охарактеризованы наиболее эффективные инструменты оценки информационно-коммуникационной компетентности учителей. Такими инструментами являются тесты, которые должны охватывать проверку знаний, умений и навыков использования ИКТ для решения технологически-организационных задач и этических ситуаций в учебно-воспитательном процессе средней школы, самообучении и повседневной жизни. Выделено он-лайн тестирование, с помощью такого программного обеспечения, которое позволяет интеграцию с образовательными порталами, современными браузерами и устройствами.

The article deals with the using of teachers’ information and communication competency assessment instruments in European countries. It was considered the new literacy skills of the individual characteristics of possession and use of ICT, which coversthe person's ability to apply knowledge and skills of ICT using in professional activities and daily lives. It comprises three main blocks: technological sophistication, literacy, cognitive experience. Such instruments are the tests, which should cover the verification of knowledge and skills to use ICT for solving technological, organizational problems and ethical situations in the educational process of secondary school, self-learning and everyday life. The online tests are allocated to use the adequate software, which allows integration with educational portals, modern browsers and devices.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Сороко Н. В. 
Педагогічні моделі STEAM-орієнтованого освітнього середовища для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителя основної школи / Н. В. Сороко // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - № 2. - С. 142-150. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Активний розвиток суспільства знань вимагає реформування освіти та перегляду традиційних методів навчання з позиції оновлення форм, засобів та її змісту відповідно до таких світових процесів, як глобалізація та інформаційна революція. З огляду на це важливого значення набуває проєктування моделей освітніх середовищ відповідно до впровадження світових тенденцій щодо нових підходів навчання на різних рівнях освіти особистості. Однією з таких тенденцій є STEAM-освіта, що потребує проєктування STEAM-орієнтованого освітнього середовища (ООС). У цьому випадку особливого значення набуває розвиток інформаційно-цифрової компетентності (ІЦК) вчителів, що є важливим для підтримки та розвитку освіти відповідно до вимог інформаційного суспільства. З огляду на це, мета роботи - аналіз педагогічних моделей STEAM-ООС закладу загальної освіти (ЗЗО) та виокремлення характерних особливостей такого середовища та пропозицій щодо його основних компонентів. Для досягнення мети використано методи системного та порівняльного аналізу наукової літератури та звітів проєктів щодо процесів проєктування педагогічних моделей STEAM-ООС; теоретичні методи синтез та узагальнення для формулювання висновків і пропозицій щодо створення моделі STEAM-ООС ЗЗО для розвитку ІЦК вчителів. Виокремлено важливі компоненти, що є необхідними при проєктуванні STEAM-ООС закладу загальної освіти для розвитку ІЦК вчителів: цільовий, комунікативний, змістовий, організаційно-діяльнісний, технологічний, результативно-діагностичний. Визначено, що цільовий компонент має стосуватися окреслення чинників впливу на формування мети, завдань, принципів і підходів навчання; комунікативний компонент охоплює завдання щодо підтримки взаємодії учасників навчального процесу; організаційно-педагогічний компонент має передбачати застосування необхідних підходів, форм, методів і засобів для розвитку ІЦК вчителів; змістовий компонент моделі має відображати навчальний контент, що сприятиме розвитку ІЦК вчителів для підтримки та розвитку STEAM-ООС ЗЗО; технологічний компонент має передбачати рішення завдань підбору засобів для забезпечення створення, підтримки та розвитку середовища; результативно-діагностичний компонент є реалізацією цільового компоненту та передбачає аналіз розвитку ІЦК вчителів для підтримки та розвитку STEAM-ООС ЗЗО. В результаті проведеного аналізу педагогічних моделей STEAM-ООС ЗЗО, визначено основні компоненти STEAM-ООС ЗЗО для розвитку ІЦК вчителів та описано завдання у межах цих компонентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.29 + Ч421.421 + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського