Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (35)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Терентьєва Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Терентьєва Н. О. 
Вища (університетська) освіта: становлення і розвиток : Навч.-метод. посіб. / Н. О. Терентьєва. - Черкаси, 2005. - 192 c. - Бібліогр.: с. 185-191. - укp.

Висвітлено питання становлення системи вищої, зокрема, університетської освіти в світі. Описано сучасні системи вищої / університетської освіти окремих країн світу (Австрії, Великобританії, Іспанії, Італії, Франції, Японії, України, Угорщини), освітні реформації за умов сучасних інтеграційних процесів. Здійснено модернізацію освітніх процесів у закладах вищої освіти.

Освещены вопросы становления системы высшего, в частности университетского образования в мире. Описаны современные системы высшего / университетского образования отдельных стран мира (Австрии, Великобритании, Испании, Италии, Японии, Украины, Венгрии), образовательные реформации в условиях современных интеграционных процессов. Осуществлена модернизация образовательных процессов в заведениях высшего образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Терентьєва Н. О. 
Таємне грецьке товариство "Філікі Етерія": організаційний та політико-ідеологічний центр підготовки грецької революції 1821 - 1829 рр. / Н. О. Терентьєва; НАН України. Ін-т історії України. - К., 2005. - 351 c. - Бібліогр.: с. 273-286. - укp.

Розглянуто історію розвитку визвольної боротьби грецького народу проти Османського панування. Проаналізовано соціально-економічні та політичні умови функціонування таємних організацій. Досліджено основні етапи виникнення та розвитку грецького національно-визвольного руху і показано вплив культурно-просвітницьких організацій на його активізацію. Висвітлено діяльність таємної організації "Філікі Етерія" - ідеологічного центру підготовки революції 1821 - 1829 рр. за національну незалежність. Наведено біографії засновників підпільного товариства (Ніколаоса Скуфаса, Фаанасіоса Цакалова та Емануіла Ксантоса).

Рассмотрена история развития освободительной борьбы греческого народа против Османского владычества. Проанализированы социально-экономические и политические условия функционирования тайных организаций. Исследованы основные этапы возникновения и развития греческого национально-освободительного движения и показано влияние культурно-просветительных организаций на его активизацию. Освещена деятельность тайной организации "Филики Этерия" - идеологического центра подготовки революции 1821 - 1829 гг. за национальную независимость. Приведены биографии основателей подпольного общества (Николаоса Скуфаса, Фаанасиоса Цакалова и Эмануила Ксантоса).


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9ГРЕ)47-4 + Т3(4ГРЕ)42-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666208 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гедьо А.  
Формування грецького населення Приазов'я (за архівними джерелами) / А. Гедьо, Н. Терентьєва // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки: Міжвід. зб. наук. пр. - 2002. - Вип. 6. - С. 182-192. - Бібліогр.: 67 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=3ГРЕ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Терентьєва Н. О. 
Благодійна діяльність родини Маразлі з будівництва та утримання установ Одеси культурно-освітнього напряму / Н. О. Терентьєва // Пробл. історії України XIX - початку XX ст. - 2007. - Вип. 12. - С. 183-190. - Бібліогр.: 52 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ОДЕ-2Од)5-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72651 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Терентьєва Н. О. 
Греки в Україні: історія та сучасність : навч. посіб. Ч. 1 / Н. О. Терентьєва, К. В. Балабанов; Маріуп. держ. гуманіт. ун-т. - К. : Аквілон-Плюс, 2008. - 350 c. - укp.

Висвітлено історію формування та діяльності грецької етнічної спільноти на українських землях у період античності та добу середньовіччя. Розглянуто основні етапи становлення грецьких громад Ніжина, Криму, Львова, Північного Приазов'я, Києва, Єлисаветграда, Херсона, Миколаєва, Одеси, Слобожанщини. Проаналізовано проблеми збереження етнічної самобутності греків і суперечливі суспільні процеси у період існування СРСР. Визначено основні причини та напрямки міграції греків в українські землі й умови формування їх діаспори, визначено чинники об'єднання грецького й українського народів у єдиний соціокультурний та економічний простір. Досліджено процес становлення особливого полікультурного середовища, що визначало буття окремих регіонів Південної України, проаналізовано взаємовплив грецького й українського чинників у сферах економічного, соціального та культурного розвитку.

Освещена история формирования и деятельности греческих этнических общин на украинских землях в периоды античности и средневековья. Рассмотрены основные этапы становления греческих общин Нежина, Крыма, Львова, Северного Приазовья, Киева, Елисаветграда, Херсона, Николаева, Одессы, Слобожанщины. Проанализированы проблемы сохранения этнической самобытности греков и противоречивые общественные процессы в период существования СССР. Определены основные причины и направления миграции греков в украинские земли и условия формирования их диаспоры, раскрыты факторы объединения греческого и украинского народов в единственное социокультурное и экономическое пространство. Исследован процесс становления особенной поликультурной среды, определяющей бытие некоторых регионов Южной Украины, проанализировано взаимовлияние греческого и украинского факторов в сферах экономического, социального и культурного развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9ГРЕ) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В350556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Терентьєва Н. О. 
Греки в Україні: історія та сучасність : навч. посіб. Ч. 2 / Н. О. Терентьєва, К. В. Балабанов; Маріуп. держ. гуманіт. ун-т. - К. : Аквілон-Плюс, 2008. - 318 c. - укp.

Висвітлено діяльність грецьких культурно-просвітницьких і таємних політичних організацій у кінці XVIII - початку XIX ст., досліджено їх участь у боротьбі за національне визволення Греції. Наведено відомості про життя та діяльність визначного дипломата та державного діяча, першого Президента незалежної Греції І.Каподістрія. Розкрито особливості соціально-економічного та національно-культурного життя грецького населення в Україні у 1922 - 1941 рр. Висвітлено участь греків України у Великій Вітчизняній війні (1941 - 1945), зокрема, Героїв Радянського Союзу - Г.Бахчиванджі, В.Колпакчі, П.Дубинди, А.Рафтопуло, С.Єгорова. Досліджено процес лібералізації суспільного життя греків періоду "відлиги". Розглянуто історію створення та діяльність Федерації грецьких товариств України. Розкрито творчі здобутки відомих діячів науки, культури та мистецтв, що належать до грецької діаспори. Визначено роль греків у суспільно-політичному й економічному житті сучасної України.

Освещена деятельность греческих культурно-просветительских и тайных политических организаций в конце XVIII - начале XIX ст., исследовано их участие в борьбе за национальное освобождение Греции. Даны сведения о жизни и деятельности выдающегося дипломата и государственного деятеля, первого Президента независимой Греции И.Каподистрия. Раскрыты особенности социально-экономической и национально-культурной жизни греческого населения в Украине в 1922 - 1941 гг. Освещено участие греков Украины в Великой Отечественной войне (1941 - 1945), в частности, Героев Советского Союза - Г.Бахчиванджи, В.Колпакчи, П.Дубинду, А.Рафтопуло, Е.Егорова. Проаназирован процесс либерализации общественной жизни греков периода "оттепели". Рассмотрена история создания и деятельность Федерации греческих товариществ Украины. Раскрыты творческие достижения изветных деятелей науки, культуры и искусства - представителей греческой диаспоры. Определена роль греков в общественно-политической и экономической жизни современной Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9ГРЕ) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В350556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Слюсаренко О. О. 
Торгово-економічні зв'язки України і Греції: історичні традиції та сьогодення : Моногр. / О. О. Слюсаренко, Н. О. Терентьєва; Рада по вивч. продукт. сил України НАН України. - К. : Вид. дім "Києво-Могилян. акад.", 2005. - 384 c. - грец.

Вперше комплексно проаналізовано результати дослідження розвитку торгово-економічних зв'язків України та Греції. Розглянуто особливості історичних традицій взаємозв'язків народів обох країн та питання динаміки двосторонніх відносин. Висвітлено основні успіхи та проблеми, а також перспективи розвитку торгово-економічних взаємин двох держав.

Впервые комплексно проанализированы результаты исследования развития торгово-экономических связей Украины и Греции. Рассмотрены особенности исторических традиций взаимосвязей народов обеих стран и вопросы динамики двусторонних отношений. Освещены основные успехи и проблемы, а также перспективы развития торгово-экономических взаимоотношений двоих государств.


Індекс рубрикатора НБУВ: У03(4УКР)084.3 + У03(4ГРЕ)084.3 + У9(4УКР)843.9 + У9(4ГРЕ)843.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА669630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Терентьєва Н. О. 
"Філікі етерія" та його роль у грецькому національно-визвольному рухові першої чверті XIX ст. / Н. О. Терентьєва // Укр. іст. журн. - 2006. - № 1. - С. 166-182. - укp.

Досліджено передумови виникнення, цілі та завдання, складності в діяльності таємного грецького товариства "Філікі етерія", а також висвітлено роль цієї організації в контексті національно-визвольного руху балканських народів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ГРЕ)47-45

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Терентьєва Н. О. 
Розвиток політехнічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах України (ХХ ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук / Н. О. Терентьєва; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність політехнічної освіти, визначено тенденції та особливості її розвитку у вищих педагогічних навчальних закладах України. Досліджено еволюцію поняття "політехнічна освіта" протягом XX ст., запропоновано його визначення. Охарактеризовано основні компоненти політехнічної освіти (знання, уміння, технології навчання та якості особистості студента). Розкрито теоретико-методологічні засади професійної підготовки випускника педагогічного ВНЗ. Встановлено вимоги щодо змісту політехнічної освіти, визначено особливості, елементи, засоби забезпечення та етапи формування політехнічної підготовки педагогів. Удосконалено модель професійної діяльності викладача політехнічного ВНЗ. Узагальнено сутність, структуру, функції, принципи, особливості та умови розвитку політехнічної освіти у педагогічних вищих навчальних закладах України у XX ст. Розроблено періодизацію та визначено основні тенденції розвитку політехнічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах України у досліджуваний період. Наведено пропозиції щодо поліпшення політехнічної підготовки сучасних випускників педагогічних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ж.р(4УКР)3 г

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: РА352965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Терентьєва Н. О. 
Методика викладання економічних дисциплін у вищій школі : навч. посіб. / Н. О. Терентьєва, В. В. Кузьменко. - Херсон : РІПО, 2010. - 150 c. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Висвітлено питання професійної підготовки викладачів ВНЗ, нормативно-правового забезпечення організації навчального процесу у ВНЗ та викладання економічних дисциплін, підготовки та проведення навчальних занять, організації самостійної та науково-дослідницької роботи, методів навчання, контролю та оцінювання навчальних досягнень студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737080 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Терентьєва Н. О. 
Розвиток інноваційного мислення у магістрантів педагогічних вищих навчальних закладів / Н. О. Терентьєва // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 166. - С. 180-183. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто питання підготовки інтелектуальної, наукової еліти країни у педагогічних вищих навчальних закладах (ПВНЗ), формування інноваційного мислення у магістрантів ПВНЗ як однієї з умов підготовки інтелектуальної еліти країни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Терентьєва Н. О. 
Політехнічна освіта у вищих педагогічних навчальних закладах України: теорія і практика : монографія / Н. О. Терентьєва; ред.: М. Б. Євтух. - К.; Черкаси : Чабаненко Ю.А., 2012. - 263 c. - Бібліогр.: с. 200-228. - укp.

Розглянуто генезу політехнічної освіти як феномену, її компоненти, еволюцію політехнічної термінології. Виокремлено наукові засади політехнічної підготовки педагогічних кадрів у ВНЗ. Подано авторську періодизацію розвитку політехнічної освіти у XX ст. та охарактеризовано її реалізацію за умов імперій та у періоди реформацій і реорганізацій. Розкрито провідні тенденції та особливості розвитку політехнічної освіти у педагогічних ВНЗ України у XX ст. Виокремлено продуктивні ідеї політехнічної підготовки педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ж.р(4УКР)3 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763005 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гедьо А. В. 
Маріупольський грецький суд: історія створення та діяльність / А. В. Гедьо, Н. О. Терентьєва, Р. І. Саєнко; НАН України, Ін-т історії України, Донец. нац. ун-т, Маріуп. краєзнав. музей. - Донецьк : ДонНУ, 2012. - 479 c. - укp.

На основі архівних матеріалів вперше здійснено всебічне дослідження історії Маріупольського грецького суду - органу самоврядування греків Північного Приазов'я. Визначено особливості його функціонування принципи обрання членів суду, компетенцію й основні напрями діяльності. Простежено еволюційні зміни, які відбувалися в управлінні північноприазовської грецької громади впродовж 1680-х рр. - останньої чверті XIX ст. Реконструйовано структуру суду, особистий склад, а також охарактеризовано його взаємовідносини з різними юридичними установами, що функціонували в Маріуполі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР-4ДОН-2М-ГРЕ)4/5-629 + Т3(4УКР=ГРЕ)4/5-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА767541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Протопопова В. В. 
Порівняльна характеристика археофітів урбанофлор різних ботаніко-географічних зон України / В. В. Протопопова, М. В. Шевера, І. М. Аніщенко, Н. Г. Терентьєва // Укр. ботан. журн.. - 2013. - 70, № 2. - С. 158-163. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Представлены результаты изучения археофитов в урбанофлорах 12 городов Украины на основании критического анализа опубликованных списков с применением классических описательных методов и прикладной статистики. Установлены особенности распределения археофитов в урбанофлорах разных ботанико-географических регионов Украины по трем показателям: систематическому составу, происхождению и степени натурализации. Высказаны предположения о влиянии природных и социально-экономических условий городов на их распределение.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*80

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Актуальні проблеми здоров'язбереження в молодіжному середовищі ХХІ століття : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 15 - 16 листоп. 2013 р., Київ / упоряд.: Л. Г. Горяна, І. М. Маруненко, Н. О. Терентьєва; НАПН України, Київ. міськдержадмін., Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти", Міжнар. акад. культури безпеки, екології та здоров'я. - Черкаси : Чабаненко Ю. В., 2013. - 206 c. - укp.

Проаналізовано сучасний стан та майбутнє екологічного туризму у форматі здоров'язбереження і екоменеджменту. Розкрито теоретичні засади впровадження здоров'язбережувальних технологій у системі післядипломної педагогічної освіти. Викладено профілактичні аспекти подолання ВІЛ-інфекції серед молоді. Розглянуто шляхи удосконалення навчальних програм з викладання дисциплін "Безпека життєдіяльності" та "Основи охорони праці". Вивчено вплив екотуризму на формування ціннісних орієнтацій до здорового способу життя студентської молоді. Обгрунтовано модель організації роботи методичного об'єднання вчителів фізичної культури за умов впровадження здоров'язберігальних технологій у навчально-виховний процес.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р. я431(0) + Ч511.521 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775691 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Терентьєва Н. О. 
Реабілітаційний потенціал дитячо-юнацького спортивно-оздоровчого туризму / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 64-68. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Окреслено питання формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я підростаючого покоління; переорієнтації змісту освіти в бік оздоровлення його суб'єктів, зміщення акцентів на створення умов для поступового, повноцінного, всебічного розвитку особистості; реабілітаційного потенціалу дитячо-юнацького спортивно-оздоровчого туризму необхідно цілеспрямовано формувати здоров'я як комплексну категорію, що включає фізичну, психічну, духовну та соціальну складові. Доведено, що для цього педагоги мають створити відповідні умови, звернувши увагу на такі аспекти: надання інформації та знання про природу дозволить створити умови та для морфофізіологічного розвитку дитини; звернути увагу на розвиток психічних процесів, тобто адекватність психічного відображення, адекватність сприйняття, здатність зосереджувати увагу, запам'ятовувати інформацію, здатність логічно обробляти інформацію, критично мислити, креативність, уміння керувати розумовими потоками тощо, адже все це показники здоров'я.

Очерчены вопросы формирования, сохранения, укрепления и восстановления здоровья подрастающего поколения; переориентации содержания образования в сторону оздоровления его субъектов, смещения акцентов на создание условий для постепенного, полноценного, всестороннего развития личности; реабилитационного потенциала детско-юношеского спортивно-оздоровительного туризма.

The article outlines the formation, preservation, enhancement and restoration of health of the younger generation, reorientation of the content of education towards the improvement of its subjects, shifting emphasis on creating conditions for a gradual, complete, comprehensive development of personality; rehabilitation potential of youth sports and recreation tourism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.4

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Терентьєва Н. О. 
Підготовка кадрів вищої кваліфікації для освітньої сфери у східноєвропейському регіоні / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2011. - № 16 (2). - С. 18-21. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Окреслено загальні питання ступеневості підготовки кадрів вищої кваліфікації для сфери освіти у країнах Східної Європи (Польщі, Чехії). Подано стислу характеристику моделей європейської педагогічної освіти: паралельної, інтегрованої, послідовної; однофазної, двофазної. Встановлено, що основу різних моделей педагогічної освіти складають наступні компоненти: термін професійної підготовки та педагогічної практики, навчальні програми. Охарактеризовано найбільш відомі університети Польщі та Чехії. З’ясовано, що метою освітніх реформ в цих країнах є створення принципово нової системи освіти, яка в змозі забезпечити кожній людині можливість отримувати та поповнювати свої знання протягом життя; формування майбутньої соціальної еліти, великої кількості працівників розумової праці в різних сферах економіки, культури, управління. В кожній країні процес розвитку теорії та практики освіти має свої специфічні риси, проте можна виявити і загальні тенденції: гнучкість та варіативність системи освіти, удосконалення системи організації та діяльності освіти, перебудова системи професійної освіти, задоволення непрофесійних потреб людей, використання новітніх технологій і технологічних засобів.

Очерчены общие вопросы ступеней подготовки кадров высшей квалификации для сферы образования в странах Восточной Европы (Польша, Чехия), дана краткая характеристика моделей европейского педагогического образования: паралельной, интегрированной, последовательной; однофазной, двофазной. Установлено, что основу разных моделей педагогического образования составляют следующие компоненты: термин профессиональной подготовки и педагогической практики, учебные програмы. Охарактеризованы наиболеее известные университеты Польши и Чехии. Выяснено, что целью образовательных реформ в этих странах является создание принципиально новой системы образования, которая должна отвечать требованиям обеспечения каждого человека возможностями получать и пополнять свои знания на протяжении жизни; формирование будущей социальной элиты. В каждой стране процес развития теории и практики образования имеет свои специфиеские черты, но можна определить и общие тенденции: гибкость и вариативность системы образования, усовершенствование системы организации и деяльности образования, перестройка системы професионального образования; удовлетворение непрофесиональных потребностей людей, использование современных технологий и технологических средств.

Іssues are outlined stages of preparation of highly qualified personnel for the education sector in Eastern Europe (Poland, Czech Republic), filed a brief description of models of the European Teacher Education: parallel, integrated, coherent, single-phase, dvofaznuyu. It is established that the basis of different models of teacher education folded the following components: a term of training and teaching practice; training program's. Characterized naiboleee famous universities in Poland and the Czech Republic. It was found that the purpose of educational reform in these countries is the creation of a new system of education that meets the requirements of providing everyone the opportunity to receive and replenish their knowledge throughout life, forming the future of the social elite. In each country the process of developing the theory and practice of education has spetsifieskie features, but can also determine the general trends: the flexibility and variety of education, improvement of the organization and deyalnosti education, restructuring of profesioanlnogo education neprofesionalnyh meet people's needs, the use of modern technologies and technological means.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(45)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Терентьєва Н. О. 
Зародження системи вищої (університетської) освіти в Україні ХУІ - ХІХ ст.: основні аспекти / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 10-13. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Подано стислий опис зародження системи вищої освіти України в епоху пізнього середньовіччя (ХVI - XIX ст.): від вагантів-голіардів до створення класичних університетів. Розкрито зв’язок стану сучасної вищої освіти країни з її історичним розвитком. Окресленно становлення і розвиток системи вищої освіти України (включаючи й університетську) у контексті зв’язку завдань її сьогодення з історичним розвитком. Уточнено сутність понятття «класичний університет». Віднайдені матеріали засвідчили, що відлік історії українського студентства і професури розпочався з 1632 р. - часу заснування Києво-Могилянського колегіуму. Протягом історії структура університетів, напрямки їхньої діяльності неодноразово змінювалися. На основі узагальнення встановлено, що провідною сферою діяльності університетів є наукові розвідки, насамперед, фундаментальні дослідження з передових напрямів науки, техніки і технологій, міждисциплінарні наукові роботи, вивчення проблем вищої освіти і методології навчально-наукової діяльності. Відзначено, що найпершим навчальним закладом вищого гуманітарного типу вважають Острозьку школу, чи Острозький греко-слов’яно-латинський колегіум, чи Острозьку академію. Іншим навчальним закладом вищого типу в Україні була Львівська братська школа. Щодо Львівського колегіуму, то у 1662 р. польська влада реорганізувала його в університет з правом викладання усіх сучасних університетських дисциплін та надання вчених ступенів. Зроблено висновок, що найбільше значення для розвитку вищої освіти в Україні мала Київська братська школа.

Представлено краткое описание зарождения системы высшего образования Украины в эпоху позднего средневековья (ХVI - XIX в.): от вагантов-голиардов до создания классических университетов. Очерчено становление и развитие системы высшего образования Украины (включая и университетское) в контексте связи задач современности с историческим развитием. Уточнено сущность понятия «класический университет». Найденные материалы зафиксировали, что отсчет истории украинского студенчества и профессуры начинал с 1632 г. – даты основания Киево-Могилянского коллегиума. Отмечено, что на протяжении истории структура университетив, направления их деятельности неоднократно изменялись. Установлено, что ведущей сферой деяльности университетов являются научные фундаментальные иследования перспективных направлений науки, техники и технологий, междисциплинарные научные работы, изучение проблем высшего образования и методологии учебно-научной деятельности. Указано, что первым учебным заведеним высшего гуманитарного типа считают Острожскую школу, или Острожский греко-славяно-латинский коллегиум, или Острожскую академию, а другим учебным заведением высшего типа в Украине была Львовская братская школа. Оговорено, что Львовский колегиум в 1662 г. польская власть реорганизовала в университет с правом преподавания всех университетских дисциплин и присуждения ученых степеней. Сделан вывод, что наибольшее значение для развития высшего образования в Украине имела Киевская братская школа.

The article presents the description of the formation of higher education system in Ukraine of the later middle Ages (XVI - XIX cc.): from vagrants to classical universities; attempt to reveal the connection of the modern higher education in the countrywith its historical development. A brief description of the origin of the system of higher education in Ukraine in the late middle Ages (XVI - XIX c.) From Vagant-goliardov to create classical universities. Outlined the formation and development of higher education in Ukraine (including the university) in the context of the communication tasks with today's reality and historical development. Clarifies the essence of the concept "the Classical University." Found materials recorded that reading stories and Ukrainian studenstva profesury started from 1632 - date of establishment of Kyiv-Mohyla Collegium. Throughout history, the structure of the university, the direction of their activities were repeatedly changed. As a result of consolidation found that theleading area universities have research activity Research with perspektivneyh fundamental areas of science, engineering and technology, interdisciplinary scientific work, to study the problems of higher education and the methodology of teaching and research activities. Noting that the first institution of higher humanitarian type feel Ostrog school or Ostrog Greek-Slavic-Latin Collegium, or Ostrog Academy. Another type of higher education institution in Ukraine was Lviv Brotherhood School. Agreed that kolegium Lviv in 1662 the Polish government has reorganized the university with the right teaching of university courses and graduation. It was concluded that the most important for the development of higher education in Ukraine had Kiev Brotherhood School.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Терентьєва Н. 
Основні тенденції розвитку сучасної університетської освіти: європейський вимір / Н. Терентьєва // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 3. - С. 22-27. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

З'ясовано тенденції розвитку університетської освіти на основі аналізу документів та подано їх стислу характеристику. Виокремлено основні глобальні тенденції та тенденції розвитку університетської освіти, на яких не акцентовано саме як на тенденціях (під тенденцією розуміється спрямованість явища, подій, намагання, напрям, векторність розвитку). Проаналізовано нормативні документи Болонської угоди, тенденції, окреслені у нормативних документах і наукових працях. Обгрунтовано тенденції розвитку університетської освіти на початку ХХІ ст. в Україні та співвіднесення їх із загальноєвропейськими тенденціями.

Выяснены тенденции развития университетского образования на основе анализа документов и дана их краткая характеристика. Выделены основные глобальные тенденции и тенденции развития университетского образования, на которых акцентировано именно как на тенденциях (под тенденцией понимается направленность явления, событий, попытки, направление, векторнoсть развития). Проанализированы нормативные документы Болонского соглашения, тенденции, указанные в нормативных документах и научных работах. Обоснованы тенденции развития университетского образования в начале XXI в. в Украине и соотнесение их с общеевропейскими тенденциями.

It is found trends in university education based on the analysis of the documents and a brief description. The basic global trends. The tendencies of development of university education, which is accented with both trends (under direction of the trendis understood phenomena, events, attempts direction vektornist development). Analyzed the regulations of the Bologna agreement, the trends identified in the regulations, and scientific papers. Reasonable trend of university education in the early XXI century in Ukraine and their correlation with the European tendencies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4)711 + Ч484(4УКР)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Терентьєва Н. О. 
Зародження європейської університетської освіти / Н. О. Терентьєва // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 60. - С. 386-393. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання становлення середньовічної університетської освіти, трансформація складових тривіуму з урахуванням специфіки діяльності навчального закладу, його місцезнаходження, запитів політичних і релігійних установ.

Рассмотрены вопросы становления средневекового университетского образования, трансформация составляющих тривиума с учетом специфики деятельности учебного заведения, его местоположения, запросов политических и религиозных учреждений.

Examines becoming of the medieval university education, the transformation of the components trivium, taking into account the specifics of the institution, its location, requests political and religious institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4)4

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського