Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (14)
Пошуковий запит: (<.>A=Туров М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Туров М. П. 
Методика навчання розв'язування винахідницьких задач учнів 7 - 11 класів у процесі трудової підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. П. Туров; Ін-т педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Вперше науково обгрунтовано удосконалену методику навчання учнів VII - XI класів розв'язування інженерних винахідницьких задач, якою передбачено наступність у використанні ефективних способів навчання учнів розв'язування винахідницьких задач. Проведено апробацію і експериментальне дослідження, організовано дистанційне навчання і наведено принципи створення підручника на електронних носіях і комп'ютерної програми. Розроблено піраміду основних етапів розвитку технічних систем з урахуванням послідовного застосування універсальних евристичних технічних перетворень. Уточнено логічну суть принципів багатьох типових прийомів і стандартних розв'язків винахідницьких задач і перетворень. Запропоновано сукупність завдань, спрямованих на усвідомлення учнями суті універсальних евристичних технічних перетворень та принципів їх вибору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ю945.321 + Ж6 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Туров М. П. 
Технологія створення високоефективних винаходів "Евроніка" (виникнення, розвиток, впровадження) : монографія / М. П. Туров; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2010. - 365 c. - Бібліогр.: 253 назв. - укp.

Обгрунтовано два варіанти методики навчання розв'язання винахідницьких задач, зокрема, освоєння і використання основних модифікацій алгоритму їх розв'язання і комп'ютерної програми "Винахідницька машина", а також періодичної системи і піраміди розвитку технічних систем як основи для розробки сучасної технології створення високоефективних винаходів. Доведено ефективність даної технології у порівнянні з теорією розв'язання інженерних технічних винахідницьких завдань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53 + Ж.у р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА743611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Туров М. 
Світові тенденції оцінювання творчих здібностей юних винахідників / М. Туров // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 2. - С. 109-113. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Запропоновано застосування у діагностиці особистості інформаційної технології "Евроніка", розробленої на підставі впорядкування різних методів і теорій оцінювання творчих здібностей учнів. Подано порівняльні характеристики даних методів і теорій. Наведено Піраміду розвитку технічних систем, на якій базується технологія "Евроніка". Для оцінювання запропонованих учнями винаходів було розроблено оригінальну методику, яка враховувала їх технічний рівень, новизну та промислову придатність. Запропоновано застосувати для оцінювання коефіцієнт, який відображає рівень розвитку технічної системи внаслідок використання одержаного розв'язку винахідницької задачі. Зазначено, що цей показник більш конкретно, ніж коефіцієнт складності розв'язання технічної задачі, вказує на внесок винахідника у підвищення рівня розвитку техніки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Туров М. 
Сучасні напрямки підготовки педагогічних кадрів до роботи з юними винахідниками в умовах інституту післядипломної освіти / М. Туров // Нова пед. думка. - 2008. - № 1. - С. 99-101. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено проблему впровадження системи дистанційного навчання в Україні. Запропоновано сучасну технологію створення високоефективних винаходів.

Освещена проблема внедрения системы дистанционного образования в Украине. Предложена современная технология создания високоэффективных изобретений.

The article deals with the problem of introduction of system of remote education in Ukraine. The modern technology of creation of highly effective inventions is offered. Corresponding conclusions by results of reseach are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.202 + Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Туров М. П. 
Навчання винахідництва: досвід і майбутнє / М. П. Туров // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 1. - С. 88-93. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Науково промислова революція є наслідком постійної конкурентної боротьби між провідними товаровиробниками світу. Вона виникла унаслідок впровадження наукових відкриттів у технічні системи - засоби і технології їх використання. Створені при цьому винаходи грунтувалися на використанні нових явищ, які були або нещодавно відкриті наукою, або застосування яких ще не мало місця в технічних системах певних галузей техніки. Зазначені винаходи в економіці прийнято називати піонерними. Однак саме такі нові системи, за висновками М. Д. Кондратьєва - учня Туган-Барановського, першого міністра економіки України в уряді Грушевського, свого часу забезпечили вихід світової економіки з кризи. Такі технічні системи, за висновками Р. Фостера, забезпечили процвітання економіки провідних країн світу у ХХ ст. Товаровиробники, які створюють подібні винаходи, на багато років отримують монополію на вітчизняних і міжнародних ринках і мають надприбутки, завдяки яким продовжують розвивати свої виробництва, виплачувати пристойну заробітну платню працівникам і великі податки державі, значна частина яких іде на утримання соціальних установ тощо. Водночас розвивається освіта і т. ін. Економіка таких країн процвітає, а завдяки творчій праці розвиваються розумові і креативні здібності винахідників, висуваються нові вимоги до змісту і результатів освіти. Розглянуто значення піонерних винаходів для розвитку економіки, зроблено огляд стратегій корпорацій з використанням теорії розв'язування винахідницьких задач і застосування її у процесі навчання юних науковців. Відзначено зацікавленість юних науковців цією теорією та розвиток їхнього творчого винахідницького потенціалу в процесі навчання.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Туров М. П. 
Навчання винахідництва: український досвід і доробок / М. П. Туров // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 2. - С. 88-94. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

В Україні навчання винахідництва було передбачене державно-громадською програмою "Винахідництво і раціоналізація - 90". З березня 1988 р. за рекомендацією Київського міського товариства винахідників і раціоналізаторів до участі у реалізації зазначеної програми залучено завідувача лабораторії технічної творчості Республіканської станції юних техніків, який згодом організував творчий колектив Товариства для виконання цієї програми. Він навчав учнів методів створення винаходів у гуртках юних винахідників, організував систему сприяння навчанню методів технічної творчості юних техніків України, розробив навчальну програму для гуртків юних винахідників "Основи технічної творчості" для навчання гуртківців протягом двох років обсягом у 200 годин. У 1993 р. колектив Товариства розробив концепцію базової освітянської дисципліни "Основи технічної творчості" для роботи з дитячими садками і системами підвищення кваліфікації та перекваліфікації педагогів включно. А на замовлення і грант Держкомітету з питань науки і технологій колектив розробив методику викладання теорії винахідництва та заснованих на ній методів і комп'ютерних програм у закладах дошкільної, середньої, середньої спеціальної та вищої освіти. Науково-дослідна педагогічна робота з визначення можливостей опанування учнями школи методологічних засобів теорії розв'язування інженерних винахідницьких задач (ТРІВЗ) у повному обсязі спри яла набуттю досвіду з навчання використання усього комплексу ТРІВЗ, зокрема комп'ютерної програми "Винахідницька машина", навіть застосування його для вдосконалення принципів побудови комп'ютерних програм. Також колектив розробив винахідницьку технологію "Евроніка", відповідні навчально-методичні комплекти для дошкільників, учнів середньої школи, ПТУ, коледжів та закладів вищої освіти, довів можливості опанування нею учнями.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Туров М. П. 
Дослідження впливу навчання основ винахідницької технології "Евроніка" на розвиток творчого потенціалу старшокласників / М. П. Туров // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 3. - С. 89-101. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Існує проблема поступового зниження творчої активності людини: від 18 - 19 % творчо активних серед першокласників до 1 % серед учнів старших класів, а далі зниження відбувається у студентів закладів вищої освіти. За результатами соціологічних досліджень, проведених в Україні, вже після набуття певного досвіду інженерної діяльності починається поступове зростання винахідницького потенціалу колишніх студентів. Так, до 30 років серед інженерів винахідником є кожен сьомий, з 31 до 40 - кожен п'ятий, із 41 до 50 - кожен четвертий, після 50 - кожен другий. Зрозуміло, що в наш час науково-технічного прогресу і конкурентної боротьби це вже неприпустимо. Шляхом виправлення ситуації може стати навчання теорії винахідництва вже у дитячі та юнацькі роки, як ми пропонували Міністерству освіти і Державному комітету з питань науки і технологій України ще у 1993 - 1995 рр. Як показують дослідження В. А. Ширяєвої, завдяки навчанню теорії винахідництва творчий потенціал зріс у 56 % восьмикласників. Однак ні В. А. Ширяєва, ні інші фахівці з навчання учнів основ теорії винахідництва не надали методики розвитку творчого потенціалу старшокласників задля створення піонерних винаходів. Цю проблему вдалося розв'язати завдяки технології "Евроніка" і досвіду її використання, набутому під час підготовки команди до участі у III Всеукраїнських змаганнях юних винахідників. Аналіз розв'язання командою проблеми гасіння пожеж у висотних будівлях дав змогу виявити основні методологічні творчі засоби, потрібні старшокласникам для створення піонерних винаходів. За допомогою їхвикористання було розроблено методику навчання учнів створення таких винаходів. Апробація методики підтвердила можливості навчання учнів створення піонерних винаходів, про що свідчать отримані ними патенти України і нагороди за перемоги на міжнародних змаганнях серед дорослих винахідників. Однак моніторинг розвитку їхніх творчих здібностей шляхом проведення контрольних робіт на початку та наприкінці навчання засвідчив, що в учнів не виникло усвідомлення потреби у необхідності створення саме піонерних винаходів і вони ще не мали відповідного прагнення. Тому завданням подальших досліджень є виявлення шляхів формування таких прагнень у старшокласників, а також розробка відповідної методики навчання з удосконаленням наявних і розробленням нових методологічних засобів теорії винахідництва та методик їх застосування у процесі навчання.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського