Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Царькова О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Москаленко А.  
Процедура оцінювання ефективності психологічного тренінгу / А. Москаленко, О. Царькова // Соц. психологія. - 2006. - № 5. - С. 185-191. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему оцінювання ефективності психологічного тренінгу з формування адекватної батьківської поведінки у осіб, які звільняються з місць позбавлення волі. Репрезентовано розроблену і застосовувану на практиці процедуру оцінки психологічного тренінгу, проведеного в межах ресоціалізації засуджених.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2с

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Царькова О. В. 
Батьківська поведінка як психологічний чинник ресоціалізації осіб, які звільняються з місць позбавлення волі : автореф. дис... канд. психол. наук / О. В. Царькова; Харк. нац. ун-т внутр. справ. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено основні проблеми та визначено особливості формування сімейних стосунків засуджених, з урахуванням яких розроблено способи психологічної корекції їх батьківської поведінки. Розкрито сутність адекватної батьківської поведінки як важливого чинника успішності ресоціалізації засуджених. Визначено структуру якостей особистості засудженого, які детермінують когнітивний та емоційний компоненти батьківства. Вперше теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику психологічної корекції батьківської поведінки в осіб, які звільняються з місць позбавлення волі, що складається з орієнтаційного, реконструктивно-формуючого та рефлексивно-узагальнюючого блоків. Розкрито специфіку організації та проведення групової виховної роботи з засудженими за умов позбавлення волі, виявлено основні ресурси та фактори підвищення її ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.31 + Ю949.246

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Царькова О. В. 
Стрес у підлітковому віці та шляхи його подолання / О. В. Царькова, Н. Й. Величко // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 157-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему перебігу стресового стану в підлітковому віці. На підставі експерименту ( 52 учні 13 років: I група - 28, II група - 24 із шкіл с. Вознесенівка, Мелітопольського району, Запорізької області) проаналізовано зовнішні фактори, що можуть викликати стресовий стан, оцінено емоційний стан у період вікової кризи й одночасне виявлення стресу. Виявлено незадовільний психологічний стан і порушення емоційної сфери у більшості підлітків. Запропоновано дітям тренінгові вправи, спрямовані на подолання стресового стану. Наведено таблиці і рисунки, що показують результати використання методик діагностики емоційності, розвинутості відчуття гумору, нервово-психічного напруження до і після експерименту. Констатовано позитивну динаміку змін психологічного стану та емоційної сфери підлітків. Обгрунтовано ефективність використання тренінгів, що сприяють подоланню стресового стану та покращенню емоційної сфери дітей 13-ти років.

Рассмотрена проблема протекания стрессового состояния в подростковом возрасте. На основе эксперимента (52 ученики 13 лет из школ с. Вознесеновка, Мелитопольского района, Запорожской области) проанализированы внешние факторы, которые могут вызвать стрессовое состояние, оценено эмоциональное состояние в период возрастного кризиса и одновременное выявление стресса. Выявлено неудовлетворительное психологическое состояние и нарушение эмоциональной сферы у большинства подростков. Предложено детям тренинговые упражнения, направленные на преодоление стрессового состояния. Помещены таблицы и рисунки, показывающие результаты использования методик диагностики эмоциональности, развитости чувства юмора, нервно-психического напряжения до и после эксперимента. Констатировано положительную динамику изменений психологического состояния и эмоциональной сферы подростков. Обоснована эффективность использования тренингов, способствующих преодолению стрессового состояния и улучшению эмоциональной сферы детей 13-ти лет.

The article analyzes the problem of passing of stress state at teen age and its prophylaxis. A research task implies exposure of a stress state of 13-year-old teenagers as a parallel of age crisis. The author substantiates the used trainings directed at overcoming a stress state.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521-69 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Царькова О. В. 
Психологічні аспекти збереження психічного здоров'я студентської молоді / О. В. Царькова // Наука і освіта. - 2014. - № 6. - С. 128-133. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто психологічні аспекти збереження психологічного здоров’я студентів у контексті дотримання позитивних установок, оволодіння способами і методами емоційно-вольової регуляції та релаксації. Виокремлено принципи, етапи та базові способи саморегуляції. Наведено комплекс вправ, які допоможуть вирішувати складні проблеми раціонально та зважено: використання прийомів логіки, самонаказів, образів, засобів відволікання й свідомого керування м’язовим тонусом. Досить актуальним є тренд щодо лінгвістичної оболонки переконань-зобовязань ("я повинен"), які є частиною когнітивної структури, за допомогою якої він упорядковує свій повсякденний досвід.

Рассмотрены психологические аспекты сохранения психологического здоровья студентов в контексте соблюдения положительных установок, овладения способами и методами эмоционально-волевой регуляции и релаксации. Выделены принципы, этапы и базовые способы саморегуляции. Приведен комплекс упражнений, которые помогут решать сложные проблемы рационально и взвешенно: использование приемов логики, самоприказов, образов, средств отвлечения и сознательного управления мышечным тонусом. Весьма актуальным является тренд по лингвистической оболочке убеждений-обязательств ("я должен"), которые являются частью когнитивной структуры, с помощью которой он упорядочивает свой повседневный опыт.

We consider the psychological aspects of conservation psychological health of students in the context of positive attitudes, mastering the ways and methods of emotional and volitional regulation and relaxation; principles, stages and basic methods of self-regulation. Shows a set of exercises to help solve complex problems efficiently and carefully, using techniques of logic, using samonakaziv, images, means of distraction and conscious control of muscle tone.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.103 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Царькова О. В. 
Психологія переживання провини у батьків дітей з психофізичними вадами розвитку : монографія / О. В. Царькова. - Київ : Інтерсервіс, 2016. - 264 c. - Бібліогр.: с. 244-262 - укp.

Концептуалізовано й емпірично доведено, що почуття провини батьків дітей з обмеженими можливостями здоров'я є складним, первинним щодо внутрішньосімейної психологічної травматизації переживанням, яке має глибинно-психологічну детермінацію, пов'язану зі специфічним комплексом механізмів психологічних захистів, наявністю відповідних внутрішноособистісних конфліктів та ірраціональних установок. Визначено комплекс моральної травматизації батьків. Запропоновано модель патологізації переживання провини батьків. Представлено трифакторну структуру феномену переживання провини батьками (''Фасадна проективна провина'', ''Регресивна маніпулююча провина'', ''Амбівалентний тривожно-контролюючий атитюд''). Узагальнено з позиції засад глибинної психокорекції та генетико-орієнтованої психотерапії основні моделі корекції та психологічного супроводу переживання почуття провини батьками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА818742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Царькова О. В. 
Психологія почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров'я : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.04 / О. В. Царькова; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ, 2017. - 43 c. - укp.

Досліджено моделі переживання почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров'я (ОМЗ). Концептуалізовано й емпірично доведено, що почуття провини батьків дітей з ОМЗ є складним, первинним щодо внутрішньо-сімейної психологічної травматизації переживанням, яке має глибинно-психологічну детермінацію, пов'язану зі специфічним комплексом механізмів психологічних захистів, наявністю відповідних внутрішньоособистісних конфліктів та ірраціональних установок. Проаналізовано переживання міжособистісної провини з точки зору їх кон'юнктивного та диз'юнктивного впливу. Визначено комплекс моральної травматизації батьків, який описує моральне страждання від усвідомлення інвалідності дитини та феномен вторинного травмування через впевненість у провині перед дитиною (членами родини, суспільством тощо). Моральна травматизація від провини має дві раціональні ознаки: моральну шкоду - моральні втрати, пов'язані з моральними та фізичними стражданнями, обмеженнями, втратами; та моральні страждання - негативні переживання, які проявляються у вигляді страху, сорому, приниженні, стані душевного болю, стані депресії й апатії. Тенденції та обсесивні думки щодо компенсації та власне компульсивна компенсаторна поведінка виступають основними ознаками моральної травматизації - травматизації від переживання провини. Запропоновано модель патологізації переживання провини батьків, з урахуванням генетично-адаптивного характеру внутрішньо-сімейної взаємодії та виховання; особливостей травматизації від усвідомлення інвалідизації дитини по мірі соціалізації (хроніфікація, інтеграція-раціоналізація, медикалізація інтеракцій, нозогнозії); неусвідомлюваної програми ірраціональної провини (ірраціональна батьківська поведінка, амбівалентність батьківського ставлення, реактивність провини); патогенезу інших сімейно-обумовлених станів і розладів, маніпулятивної поведінки, соціальної дезадапації, ретардації, гіперкомпенсації, нозогнозії. Представлено трифакторну структуру феномену переживання провини батьками ("Фасадна проективна провина", "Регресивна маніпулююча провина", "Амбівалентний тривожно-контролюючий атитюд"). Узагальнено з позиції засад глибинної психокорекції та генетико-орієнтованої психотерапії основні моделі корекції та психологічного супроводу переживання почуття провини батьками. Технологічно та поопераційно психологічна корекція повинна орієнтуватися на метафоризацію, усвідомлення та реалізацію переживань, що забезпечує адекватизацію реакцій на травму, варіативність і гнучкість реагування, оптимальне задіяння ресурсу особистості та розробку індивідуалізованої моделі батьківсько-дитячої взаємодії (виховання). Усвідомлення провини та її его-дистонного, ірраціонального змісту забезпечує відмову від вторинної вигоди.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА431764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами : колект. монографія / К. С. Аверіна, М. В. Білецька, Н. А. Божко, Т. А. Братишко, Г. Б. Варіна, А. М. Грись, В. В. Гузь, Н. В. Гузь, С. М. Дубяга, А. Л. Душка, Т. С. Житнік, Т. А. Каткова, О. І. Кононенко, В. Є. Луньов, Л. М. Михайленко, Л. Ю. Москальова, А. В. Немикін, Т. Я. Озерова, М. М. Павлюк, В. В. Пономаренко, О. О. Прокоф'єва, О. А. Прокоф'єва, Л. І. Прохоренко, В. М. Рахманов, Г. О. Скиба, Г. Б. Соколова, Я. В. Сопіна, А. В. Старовойтов, Н. М. Фалько, Я. В. Фесенко, О. А. Філатова, О. В. Царькова, В. В. Чорна; ред.: О. В. Царькова; Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. - Мелітополь : Люкс, 2019. - 416 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

У монографії наведено теоретичні та практичні розробки проблеми детермінації впливу сімейного середовища на розвиток дитини з особливими потребами й упровадження системи організації психолого-педагогічного супроводу таких родин. Колективом авторів різнобічно, мультидисциплінарно та комплексно висвітлено сучасні моделі сімейноорієнтованого психолого-педагогічного супроводу Звернено увагу на реалізацію соціальної політики, розробку методів і підходів комплексної реабілітації та соціальної адаптації, що дозволяє розглядати родину дитини з особливими потребами як учасника процесу реабілітації (модель комплексної реабілітації та соціальної адаптації, центрована на дитині), або як специфічний тип сім’ї, члени якої знаходяться в особливому соціальному становищі й самі потребують підтримки та допомоги (модель комплексної реабілітації та соціальної адаптації, центрована на родині, яка виховує дитину з особливими потребами). Колективну монографію створено в межах виконання наукової роботи молодих учених «Розробка методології психолого-педагогічного супроводу сімей, які виховують дітей з особливими потребами» (номер держреєстрації 011911002003).


Індекс рубрикатора НБУВ: С491(4УКР) + Ю956-994-06-734 + Ю949.246

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865093 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського