1. |
Біляковська О. О. Дидактика вищої школи : навч. посіб. / О. О. Біляковська, І. Я. Мищишин, С. Б. Цюра; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. - Л., 2013. - 358 c. - Бібліогр.: с. 302-309 - укp.Висвітлено загальні засади теорії освіти та навчання, шляхи та способи організації навчального процесу за умов реформування системи вищої освіти України. Розглянуто сутність, зміст і завдання процесу навчання у ВНЗ, методи форми та засоби його організації, можливості педагогічного контролю та оцінювання навчальної діяльності студентів з урахуванням новітніх тенденцій розвитку суспільства. Зазначено, що світоглядно-філософські концепти другої половини XX ст. видозмінили дидактику вищої школи з особистісно-відчуженої передметно-орієнтованої на особистісно-орієнтовану. Під впливом інформаційного чинника у навчальному процесі вищої школи відбулася суттєва переорієнтація з навчання готової інформації (одержання сукупності знань і умінь) на навчання способам її знаходження, опрацювання, стратегіям мислення, творчості. У мотивації навчання з'явилася установка на інформацію як особисто значиму категорію, на спрямованість та створення особистого інформаційно-ресурсного потенціалу - досвіду самостійної організації навчальних дій, старатегій мислення, метакогнітивних умінь. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481 я73
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА771661 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Гуменюк О. Педагогічний вплив на розвиток професійної концепції студента - майбутнього лікаря-стоматолога / О. Гуменюк, С. Цюра // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 1. - С. 85-93. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Проведено цілісний аналіз тих особливостей формування особистості студента, що виражаються у професійній "Я-концепції", виходячи з того, що людина є самоорганізованою системою. У ході дослідження виявлено особливості "Я-концепції", що зумовлюють критично низькі показники ефективності діяльності у лікарській практиці: нездатність прогнозувати свою поведінку, передбачати її у нестандартній ситуації, відсутність досвіду аналізувати дію механізмів психічного зміщення, компенсації, агресивна поведінка, конфліктність як типова характеристика стилю спілкування з пацієнтами і колегами, нездатність приймати самостійні професійні рішення тощо. За результатами аналізу виявлено рівні вияву "Я-професійного". Підкреслено, що напрями роботи із сферою "Я-професійного" створюють цілий спектр умов щодо істотного розширення педагогічного простору для самоорганізовуваного розвитку майбутнього фахівця. Проведен целостный анализ тех особенностей формирования личности студента, которые выражаются в профессиональной "Я-концепции", исходя из того, что человек является самоорганизующей системой. В ходе исследования выявлены особенности "Я-концепции", которые предопределяют критически низкие показатели эффективности деятельности во врачебной практике: неспособность прогнозировать свое поведение, предвидеть ее в нестандартной ситуации, отсутствие опыта выявлять и анализировать действие механизмов психического смещения, компенсации, агрессивное поведение, конфликтность как типичная характеристика стиля общения с пациентами и коллегами. По результатам анализа выявлены уровни проявления "Я-профессионального". Подчеркнуто, что направления работы со сферой "Я-профессионального" создают целый спектр условий относительно существенного расширения педагогического пространства для самоорганизующего развития будущего специалиста. carried out a holistic analysis of the features of formation of the student's personality, which are expressed in a professional, self-concept, based on the fact that man is self-organizing system. The study revealed features of "self-concept" that predispose critically low levels of performance in medical practice: the inability to predict their behavior, to anticipate it in unusual situations, lack of experience to identify and analyze the effects of a psychological bias compensation, which almost automatically allow us to find justification for their own mistakes the transfer of responsibility to other people or circumstances, aggressive behavior, there is no conflict as typical characteristic of the style of communication with patients and colleagues as a way to overcome the internal discomfort, shifting attention outward, the inability to make independent professional decisions, etc. The analysis found the level of expression 'I'm a professional. It was stressed that the activities with the scope of "I-professional" create a range of conditions for a significant expansion of teaching space for self-organizing development of future professionals. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-7 + Р11(4УКР) р86
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
5. |
Цюра С. Особливості методології порівняльних педагогічних досліджень / С. Цюра // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 2/3. - С. 7-13. - Бібліогр.: с.13 (7 назв) - укp.Наведено дані вітчизняних та зарубіжних компаративних педагогічних досліджень. Розглянуто методологію порівняльного аналізу як конкретно-наукову. Виділено ряд її теоретичних концептів, принципи та підходи до організації дослідження. Викладено завдання конструктивістського компаративного педагогічного пошуку. Приведены данные отечественных и зарубежных компаративных педагогических исследований. Рассмотрена методология сравнительного анализа как конкретно-научная. Выделены ряд ее теоретических концептов, принципы и подходы к организации исследования. Изложены задачи конструктивистского компаративного педагогического поиска. Рrovide data of domestic and foreign comparative educational research. The methodology of comparative analysis of how specific scientific. It highlighted a number of theoretical concepts, principles and approaches to research. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ
|