Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>A=Шапаренко Х$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Шапаренко Х. А. 
Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Х. А. Шапаренко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу. Визначено сутність професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів, розкрито її зміст і структуру. Охарактеризовано компоненти професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: особистісний (мотиваційну сферу, особистісні якості та педагогічні здібності особистості), змістово-процесуальний (професіонально-педагогічні знання й уміння), рефлексивно-оцінювальний (готовність до самоаналізу та самооцінювання педагогічної діяльності, прагнення до самовдосконалення), креативний (здатність до саморозвитку, виявлення творчого потенціалу дітей і прагнення до їх різнобічного розвитку). Розроблено й експериментально перевірено технологію формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку на засадах акмеологічного підходу у ВНЗ, спрямовану на поетапне становлення компонентів даної якості, що передбачає такі етапи: підготовчий, процесуальний, рефлексивний та узагальнювальний. Доведено ефективність розробленої технології формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.511.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361138 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шапаренко Х. 
Формування професійної компетентності студентів в процесі організації позааудиторної роботи / Х. Шапаренко // Молодь і ринок. - 2011. - № 4. - С. 63-66. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито особливості формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Окреслено шляхи виявлення в студентів педагогічних можливостей для проектування освітнього маршруту сходження до більш високих щаблів професійної майстерності в процесі організації позааудиторної дослідної роботи. Зроблено висновок, що значний позитивний ефект у цій діяльності досягається за рахунок оптимального поєднання навчальної, практичної і виховної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти : монографія. Кн. 2. Прикладний аспект / Г. Ф. Пономарьова, А. А. Харківська, Х. А. Шапаренко, М. В. Роганова, А. І. Чаговець, І. В. Полякова, А. І Харківська, О. І Капустіна, Т. К. Бакуменко, А. І. Клєба, І. Д. Давидченко, Л. М. Єфименко; Комунальний заклад "Харківська гуманітарно-педагогічна академія", Харківська обласна рада. - Харків, 2021. - 453 c. - Бібліогр.: с. 439-453 - укp.

Представлено прикладний аспект підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти (ЗДШО). Висвітлено діагностичний інструментарій для визначення рівня едукації майбутніх педагогів ЗДШО, а саме: розвитку комунікативної культури, вихованості соціальних цінностей, творчого саморозвитку особистості, комунікативної толерантності, сформованості інформаційно-комунікативної культури, лінгвокультурологічної компетентності. Схарактеризовано сучасні шляхи та засоби підвищення рівня якості едукації майбутніх педагогів ЗДШО. Запропоновано авторські розробки програм вибіркових освітніх компонентів підвищення рівня якості едукації майбутніх педагогів ЗДШО. Досліджено процес діагностики рівня едукації майбутніх педагогів ЗДШО. Висвітлено шляхи та засоби реалізації системи розвитку комунікативної культури майбутніх вихователів ЗДШО в умовах магістратури. Авторські вибіркові компоненти підвищення рівня якості едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.511.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359217/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти : монографія. Кн. 1. Теоретичний аспект / Г. Ф. Пономарьова, А. А. Харківська, Х. А. Шапаренко, М. В. Роганова, А. І. Чаговець, І. В. Полякова, А. І Харківська, А. І. Клєба, І. Д. Давидченко, Л. М. Єфименко, Т. К. Бакуменко, О. І Капустіна; Комунальний заклад "Харківська гуманітарно-педагогічна академія", Харківська обласна рада. - Харків, 2021. - 551 c. - Бібліогр.: с. 455-551 - укp.

Представлено теоретичний аспект розв’язання проблем підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти. З’ясовано особливості формування кадрового потенціалу вихователів закладів дошкільної освіти в теорії та практиці педагогіки. Виявлено сучасні аспекти специфіки терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та обґрунтовано теоретичні основи підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти. Висвітлено теоретичне розв’язання проблем: розвитку комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах магістратури; виховання соціальних цінностей, творчого саморозвитку, інформаційно-комунікативної культури, лінгвокультурологічної компетентності, комунікативної толерантності у майбутніх педагогів дошкільної освіти. Досліджено формування кадрового потенціалу вихователів закладів дошкільної освіти в теорії та практиці педагогіки. Розглянуто сучасні аспекти специфіки терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти. Висвітлено теоретичні основи підвищення рівня терціарної едукації майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти. Одночасно сучасний стан багатонаціонального й полікультурного суспільства із безліччю протиріч переконує у тому, що нині у процесі спілкування переваги набуває взаєморозуміння, яке досягається шляхом налагодження взаємовідносин на основі етичних, моральних та культурних цінностей і, поза сумнівом, на основі норм і установок толерантності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.511.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359217/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Діагностика якості професійної підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти : практ.-метод. посіб. : [у 3 ч.]. Ч. 1. Психолого-педагогічна діагностика дітей дошкільного віку / М. В. Роганова, А. І. Чаговець, Х. А. Шапаренко, С. В. Пєхарєва, І. П. Репко, І. О. Степанець, О. О. Бабакіна, Ю. О. Блудова, О. І. Проскурняк, О. В. Ільченко. - Харків, 2019. - 315 c. - Бібліогр.: с. 285-299 - укp.

Викладено широке коло питань дошкільної освіти, включаючи базові аспекти процесу психолого-педагогічної діагностики дітей дошкільного віку, а саме: діагностику визначення рівня засвоєння вихованцями вимог Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями. Розкрито сучасні вимоги до професійної підготовки фахівців дошкільної освіти, визначено особливості психологічної діагностики розвитку дітей у змісті підготовки майбутніх працівників закладів дошкільної освіти, систематизовано інноваційні методи дослідження дошкільників, що використовуються для визначення основних критеріїв їх психофізичного розвитку та підготовки до навчання у школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359235/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Діагностика якості професійної підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти : практ.-метод. посіб. : [у 3 ч.]. Ч. 2. Діагностіка якості професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи / І. П. Репко, І. О. Степанець, О. О. Бабакіна, Ю. О. Блудова, М. В. Роганова, А. І. Чаговець, Х. А. Шапаренко, С. В. Пєхарєва, О. І. Проскурняк, О. В. Ільченко. - Харків, 2019. - 411 c. - Бібліогр.: с. 381-391 - укp.

Систематизовано авторські методики, тестові завдання, які використовуються для визначення сформованості загальнопедагогічних компетентностей, фахових компетентностей майбутніх учителів початкової школи відповідно до Концепції Нової української школи. Наведено приклади організації та проведення тренінгових занять як одного із засобів розвитку професійних компетентностей педагогів. Специфіка підготовки педагогів нової формації сьогодні диктується потребою в кардинальних змінах існуючої системи освіти. Задача педагогічної діяльності в освітньому процесі полягає у створенні умов для гармонійного розвитку особистості, в підготовці молодого покоління до праці й іншим формам участі в житті суспільства. Представлено апробовані результати наукових доробків із питань діагностики внутрішнього забезпечення якості освіти майбутніх учителів початкової школи. Викладено широке коло питань освітньої галузі, включаючи базові аспекти процесу педагогічного діагностування, а саме: визначення рівня якості знань із розділу "Загальні основи педагогіки", "Теорія виховання", "Дидактика", "Школознавство"; діагностика якості знань із методик вивчення освітніх галузей "Мова й література", "Мистецтво", "Математика", технологічна освітня галузь, фізкультурна освітня галузь у початковій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359235/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Діагностика якості професійної підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти : практ.-метод. посіб. : [у 3 ч.]. Ч. 3. Діагностика інтелектуальних і мовленнєвих порушеь у дітей різних вікових категорій / О. І. Проскурняк, О. В. Ільченко, М. В. Роганова, А. І. Чаговець, Х. А. Шапаренко, С. В. Пєхарєва, І. П. Репко, І. О. Степанець, О. О. Бабакіна, Ю. О. Блудова. - Харків, 2019. - 363 c. - Бібліогр.: с. 339-351 - укp.

Розглянуто широке коло питань освітньої галузі, включаючи базові аспекти процесу психолого-педагогічного діагностування дітей дошкільного та шкільного віку з особливими потребами. Розроблено технологію з обстеження інтелекту й мовлення у дітей дошкільного та шкільного віку з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч43 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359235/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шапаренко Х. А. 
Особистісне самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / Х. А. Шапаренко; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. - Київ, 2019. - 42 c. - укp.

Вперше здійснено наукове розв'язання проблеми особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти. На підставі аналізу філософських, психолого-педагогічних наукових джерел визначено теоретико-методичні основи особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти в цілісному освітньому процесі ВНЗ. Виокремлено компоненти особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів: мотиваційний, когнітивний, аксіологічний, процесуальний, якими взаємозумовлюються та взаємодоповнюються процеси самопізнання, самодетермінації, самопроєктування, самоконтролю, самоактуалізації студентів і визначається спроможність майбутнього педагога до особистісного самовиховання, самоосвіти та розвитку особистісного потенціалу дітей дошкільного віку. Розроблено й обгрунтовано критерії та показники, за якими визначено рівні особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти. Теоретично обґрунтовано, спроєктовано й експериментально перевірено педагогічну систему особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти та розроблено методичне забезпечення процесу виховання всіх компонентів особистісного самовдосконалення в цілісному освітньому процесі вищого освітнього закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ю771.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського