Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж71961<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 498
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г.Сковороди. Вип. 4 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2003. - 428 c. - укp.

Розглянуто питання педагогіки, психології, філології та філософії. Висвітлено науково-методичні основи та особливості фізичного виховання в дошкільних закладах. Розкрито сутність та описано різновиди девіантної поведінки молодших школярів, проаналізовано формування їх творчих здібностей засобами образотворчого мистецтва. Описано експериментальну модель ефективності засвоєння лексичних одиниць іншомовної мовленнєвої діяльності. Визначено вплив політичної комунікації на формування масової політичної культури суспільства.

Рассмотрены вопросы педагогики, психологии, филологии и философии. Освещены научно-методические основы и особенности физического воспитания в дошкольных заведениях. Раскрыта сущность и описаны разновидности девиантного поведения младших школьников, проанализировано формирование их творческих способностей средствами изобразительного искусства. Описана экспериментальная модель эффективности усвоения лексических единиц иноязычной речевой деятельности. Определено влияние политической коммуникации на формирование массовой политической культуры общества.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г.Сковороди. Вип. 5 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2004. - 235 c. - укp.

Розглянуто питання педагогіки, психології, філології та філософії. Висвітлено методично-організаційні основи самовдосконалення вчителів фізичної культури. Проаналізовано шляхи вдосконалення музично-педагогічної культури учителів музики, розвивально-виховний потенціал самостійної роботи школярів у процесі навчання. Наведено результати дослідження ресурсного потенціалу особистості вчителя. Описано структурно-функціональну модель підготовки студентів до організації позакласної роботи з хімії. Розкрито теоретико-методичні аспекти виховання правової культури менеджерів, феномен глобального лідерства.

Рассмотрены вопросы педагогики, психологии, филологии и философии. Освещены методико-организационные основы самоусовершенствования учителей физической культуры. Проанализированы пути усовершенствования музыкально-педагогической культуры учителей музыки, развивающе-воспитательный потенциал самостоятельной работы школьников в процессе обучения. Приведены результаты исследования ресурсного потенциала личности учителя. Представлена структурно-функциональная модель подготовки студентов к организации внеклассной работы по химии. Раскрыты теоретико-методические аспекты воспитания правовой культуры менеджеров, феномен глобального лидерства.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного інституту ім. Г.С.Сковороди : наук.-теор. зб. Вип. 1 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2000. - 305 c. - (Педагогіка. Психологія. Філол. Філос.). - укp.

Проаналізовано розвиток освіти і педагогічної думки в Західній Україні в ХІХ ст. Розкрито місце природничих наук у системі освіти України початку ХХ ст. Викладено психологічні засади розвитку особистісної готовності фахівця до педагогічної діяльності за умов ринкової економіки. Наведено результати дослідження особливостей готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності, а також проблеми емоційного розвитку молодших школярів. Запропоновано системно-діяльнісний підхід до морального виховання молодших школярів. Описано семантичні особливості лексем на позначення основних кольорів в українській та російській мовах. Висвітлено основні інтеграційні фактори української культури.

Проанализировано развитие образования и педагогической мысли в Западной Украине в ХІХ веке. Раскрыто место природоведческих наук в системе образования Украины начала ХХ в. Изложены психологические основы развития личностной готовности специалиста к педагогической деятельности в условиях рыночной экономики. Приведены результаты исследований особенностей готовности будущих педагогов к профессиональной деятельности, а также проблемы эмоционального развития младших школьников. Предложен системно-деятельностный подход к моральному воспитанию младших школьников. Описаны семантические особенности лексем на определение основных цветов в украинском и русском языках. Освещены основные интеграционные факторы украинской культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.я54(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г.Сковороди. Спец. вип. / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2003. - 221 c. - (Педагогіка). - укp.

Висвітлено проблеми географії туризму, розвитку гірськолижного туризму Карпатського регіону. Проаналізовано формування позитивної мотивації молодших школярів до участі у туристських подорожах, валеологічної свідомості молодших школярів засобами оздоровчого туризму, вплив засобів велосипедного туризму на здоров'я та розумову працездатність школярів. Розкрито валеологічні аспекти туристського руху, деякі аспекти оздоровлення туристів за екстремальних умов спортивного походу Карпатами, рекреаційні аспекти туризму, економічні аспекти розвитку міжнародного туризму в державі в контексті світового досвіду. Розглянуто туризм і краєзнавство як засоби соціалізації школяра, питання класифікації маршрутів туристських спортивних походів на території України. Викладено методологічну основу географічного краєзнавства, краєзнавчої підготовки туристів, формування вольових якостей у школярів під час туристських подорожей, особистісних якостей майбутніх учителів фізичної культури засобами туризму. Визначено шляхи удосконалення системи дитячо-юнацького туризму в країні, а також процесу підготовки кваліфікованих туристів-водників. Наведено вимоги до підготовки інструкторів та суддів щодо роботи зі студентською молоддю.

Освещены проблемы географии туризма, развития горнолыжного туризма Карпатского региона. Проанализированы формирование позитивной мотивации младших школьников к участию в туристских путешествиях, валеологического сознания младших школьников средствами оздоровительного туризма, влияние средств велосипедного туризма на здоровье и умственную трудоспособность школьников. Раскрыты валеологические аспекты туристического движения, некоторые аспекты оздоровления туристов в экстремальных условиях спортивного похода по Карпатах, рекреационные аспекты туризма, экономические аспекты развития международного туризма в государстве в контексте мирового опыта. Рассмотрены туризм и краеведение как средства социализации школьника, вопросы классификации маршрутов туристских спортивных походов на территории Украины. Изложены методологическая основа географического краеведения, краеведческой подготовки туристов, формирования волевых качеств у школьников во время туристских путешествий, личностных качеств будущих учителей физической культуры средствами туризма. Определены пути усовершенствования системы детско-юношеского туризма в стране, а также процесса подготовки квалифицированных туристов-водников. Приведены требования к подготовке инструкторов и судьей к работе со студенческой молодежью.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 + Ч518.1я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 10 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2006. - 292 c. - укp.

Проаналізовано роль психологічних служб шкіл у збереженні психологічного здоров'я дітей молодшого шкільного віку та учнів у роботі психологів ПТУ, взаємодію соціальних педагогів з психологами як чинник гуманізації їх діяльності. Висвітлено проблеми діагностики креативності як професійної якості особистості педагогів. Описано психологічні особливості самоідентифікації у депривованих підлітків. Розкрито специфіку роботи психологів у дошкільних навчальних закладах, основи корекційної роботи соціальних педагогів у загальноосвітніх закладах, психогігієнічні засади формування здорової особистості школярів. Розглянуто питання діагностики та розвитку духовності студентів-психологів, застосування психодіагностичних методик для психологічної допомоги та самооцінки здоров'я студентської молоді. Визначено перспективи розвитку психологічних служб у середніх загальноосвітніх закладах України за умов реформування освіти, організаційно-розвивальні напрямки їх діяльності у ВНЗ.

Проанализированы роль психологических служб школ в сохранении психологического здоровья детей младшего школьного возраста и учеников в работе психологов ПТУ, взаимодействие социальных педагогов с практическими психологами как фактор гуманизации их деятельности. Освещены проблемы диагностики креативности как профессионального качества личности педагогов. Описаны психологические особенности самоидентификации у депривированных подростков. Раскрыты специфика работы психологов в дошкольных учебных заведениях, основы коррекционной работы социальных педагогов в общеобразовательных заведениях, психогигиенические основы формирования здоровой личности школьников. Рассмотрены вопросы диагностики и развития духовности студентов-психологов, применения психодиагностических методик для психологической помощи и самооценки здоровья студенческой молодежи. Определены перспективы развития психологических служб в средних общеобразовательных заведениях Украины в условиях реформирования образования, организационно-развивающие направления их деятельности в ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)3 + Ч30я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 11 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2006. - 257 c. - укp.

Висвітлено проблеми професійної підготовки соціальних педагогів зв умов кредитно-модульного навчання. Розкрито педагогічні аспекти формування професійної етики військового керівника у ВНЗ. Описано структуру управлінської культури магістра військового управління, модель психолого-педагогічної компетентності курсантів. Проаналізовано дослідницьку роботу студентів педагогічних ВНЗ у процесі підготовки вчителя до творчої діяльності, взаємодію сім'ї та школи у морально-етичному вихованні особистості дитини. Розглянуто завдання духовно-морального родинного православного виховання і освіти, питання формування християнських художньо-естетичних цінностей молодших школярів на основі музичного мистецтва. Визначено національно-духовні цінності як основу національної системи виховання, вплив релігії на становлення духовності молоді.

Освещены проблемы профессиональной подготовки социальных педагогов в условиях кредитно-модульного обучения. Раскрыты педагогические аспекты формирования профессиональной этики военного руководителя в ВУЗ. Описаны структура управленческой культуры магистра военного управления, модель психолого-педагогической компетентности курсантов. Проанализированы исследовательская работа студентов педагогических ВУЗ в процессе подготовки учителя к творческой деятельности, взаимодействие семьи и школы в морально-эстетическом воспитании личности ребёнка. Рассмотрены задания духовно-морального семейного православного воспитания и образования, вопросы формирования христианских художественно-эстетических ценностей младших школьников на основе музыкального искусства. Определены национально-духовные ценности как основа национальной системы воспитания, влияние религии на становление духовности молодёжи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 12 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2007. - 405 c. - укp.

Проаналізовано особливості світосприймання в мовленні дошкільників. Висвітлено фізіологічний та психолінгвістичний аспекти розвитку мовлення дітей переддошкільного віку. Визначено шляхи формування мовленнєвої компетентності, викладено психолінгвістичний підхід до навчання рідної мови, інноваційні підходи вдосконалення комунікативної компетентності вчителів. Розглянуто питання становлення комунікативно-мовленнєвих умінь у дітей дошкільного віку за допомогою гри. Розкрито лінгвістичні та психолінгвістичні основи опису як функціонально-смислового типу мовлення. Вивчено вплив гендерних ролей на формування гендерної ідентичності особистості, ЗМІ на функціонування літературної мови.

Проанализированы особенности мировосприятия в речи дошкольников. Освещены физиологический и психолингвистический аспекты развития речи детей преддошкольного возраста. Определены пути формирования речевой компетентности, изложены психолингвистический подход к обучению родного языка, инновационные подходы усовершенствования коммуникативной компетентности учителей. Рассмотрены вопросы становления коммуникативно-речевых умений у детей дошкольного возраста с помощью игры. Раскрыты лингвистические и психолингвистические основы описания как функционально-смыслового типа речи. Изучены влияние гендерных ролей на формирование гендерной идентичности личности, СМИ на функционирование литературного языка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 14 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2008. - 353 c. - укp.

Розглянуто питання соціального розвитку дітей-дошкільників різних вікових груп, духовно-морального виховання дітей. Розкрито педагогічні основи формування комунікативних умінь старших дошкільників у процесі музично-ігрової діяльності. Викладено новий підхід до використання музики у професійній діяльності вихователя як засобу розвитку емоційної сфери дитини. Проаналізовано роль сім'ї у розвитку самостійності дітей раннього віку, соціальних інститутів у становленні особистості дитини дошкільного віку. Описано особистісно-зорієнтовану модель підготовки педагогів дошкільної освіти. Визначено чинники та етапи модернізації системи дошкільної освіти на засадах особистістно-орієнтованого підходу.

Рассмотрены вопросы социального развития детей-дошкольников разных возрастных групп, духовно-морального воспитания детей. Раскрыты педагогические основы формирования коммуникативных умений старших дошкольников в процессе музыкально-игровой деятельности. Изложен новый подход к использованию музыки в профессиональной деятельности воспитателя как средства развития эмоциональной сферы ребенка. Проанализированы роль семьи в развитии самостоятельности детей раннего возраста, социальных институтов в становлении личности ребенка дошкольного возраста. Описана личностно-ориентированная модель подготовки педагогов дошкольного образования. Определены факторы и этапы модернизации системы дошкольного образования на основах личностно-ориентированного подхода.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 8 / ред.: В. П. Коцур. - Т. : Астон, 2006. - 597 c. - укp.

Викладено методику жанрового аналізу прозових літературних творів. Висвітлено концептуальні основи аналізу художніх творів в школах, специфіку шкільного аналізу перекладних художніх творів, особливості шкільного структурно-стильового аналізу художніх творів періоду українського модернізму, наукового і навчального аналізу краєзнавчої фольклористики в школах і ВНЗ. Розглянуто питання використання ідей літературної герменевтики у процесі аналізу та інтерпретації художніх творів в школах.

Изложена методика жанрового анализа прозовых литературных произведений. Освещены концептуальные основы анализа художественных произведений в школах, специфика школьного анализа переводных художественных произведений, особенности школьного структурно-стилевого анализа художественных произведений периода украинского модернизма, научного и учебного анализа краеведческой фольклористики в школах и ВУЗ. Рассмотрены вопросы использования идей литературной герменевтики в процессе анализа и интерпретации художественных произведений в школах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 9 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2006. - 215 c. - укp.

Висвітлено проблеми формування навичок вимови в учнів початкових класів за умов поліетнічного середовища, розкрито зміст орфоепічної роботи на уроках української мови. Визначено психолінгвістичні передумови формування орфографічних навичок у школярів. Розглянуто питання формування іншомовної лексичної компетенції учнів на основі провідної репрезентативної системи. Проаналізовано проблему мовної компетенції в західній лінгвістичній та психологічній науці. Наведено результати дослідження тематичної групи фразеологічних одиниць "кримінально некарана (непротиправна) аморальна поведінка людини" в психосемантичному аспекті. Вивчено вплив культурно-світоглядних універсалій на сучасний світогляд та світосприйняття.

Освещены проблемы формирования навыков произношения в учеников начальных классов в условиях полиэтнической среды, раскрыто содержание орфоэпической работы на уроках украинского языка. Определены психолингвистические предпосылки формирования орфографических навыков у школьников. Рассмотрены вопросы формирования иноязычной лексической компетенции учеников на основе ведущей репрезентативной системы. Проанализирована проблема языковой компетенции в западной лингвистической и психологической науке. Приведены результаты исследования тематической группы фразеологических единиц "криминально ненаказуемое (непротивоправное) аморальное поведение человека" в психосемантическом аспекте. Изучено влияние культурно-мировоззренческих универсалий на современное мировоззрение и мировосприятие.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г.Сковороди. Вип. 6 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2005. - 314 c. - укp.

Розкрито антропологічні основи індивідуально-зорієнтованого навчання молоді. Висвітлено аспекти реформування професійної підготовки інженера-педагога у контексті Болонського процесу. Розглянуто питання діагностики основ професійної майстерності вчителів музики, активізації процесу підготовки студентів до педагогічної практики на основі дидактичної гри. Проаналізовано професійний розвиток студентів у процесі самостійної роботи, особливості формування комунікативних навичок у курсі ділової англійської мови. Вивчено вплив соціальних факторів на лексико-семантичну структуру дієслів соціально-економічної сфери, особливості релігійних процесів у посттоталітарних суспільствах, теологічної єдності науки й релігії в протестантизмі та католицизмі, історико-конфесійні особливості формування українського православ'я до XVII ст.

Раскрыты антропологические основы индивидуально-сориентированного обучения молодежи. Освещены аспекты реформирования профессиональной подготовки инженера-педагога в контексте Болонского процесса. Рассмотрены вопросы диагностики основ профессионального мастерства учителей музыки, активизации процесса подготовки студентов к педагогической практике на основе дидактической игры. Проанализированы профессиональное развитие студентов в процессе самостоятельной работы, особенности формирования профессиональных коммуникативных навыков в курсе делового английского языка. Изучены влияние социальных факторов на лексико-семантическую структуру глаголов социально-экономической сферы, особенности религиозных процессов в посттоталитарных обществах, теологического единства науки и религии в протестантизме и католицизме, историко-конфессионные особенности формирования украинского православия до XVII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 15 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2008. - 232 c. - укp.

Викладено психолінгвістичні підходи до формування логіко-математичних умінь і здібностей дошкільників. Визначено гендерні відмінності у формуванні граматично правильного мовлення в дошкільників. Описано методи формування мовленнєвої компетентності учнів на основі герменевтичного та психологічного досвіду. Розглянуто питання модернізації формування мовленнєвої компетенції учителів з урахуванням умов полікультурного середовища. Проаналізовано технологію системного методико-психологічного інструментарію гуманізації навчання і виховання особистості дитини.

Изложены психолингвистические подходы к формированию логико-математических умений и способностей дошкольников. Определены гендерные отличия в формировании грамматически правильной речи у дошкольников. Описаны методы формирования речевой компетентности учеников на основе герменевтического и психологического опыта. Рассмотрены вопросы модернизации формирования речевой компетенции учителей с учётом условий поликультурной среды. Проанализирована технология системного методико-психологического инструментария гуманизации обучения и воспитания личности ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)3 + Ю9я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди". Вип. 17 / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2009. - 176 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні аспекти підготовки педагогів до впровадження здоров'язберігальних технологій в освітніх закладах. Проаналізовано особливості організації ефективного управління ВНЗ приватними формами власності. Визначено шляхи реалізації компетентнісного підходу до оцінювання навчальної діяльності студентів, педагогічні умови формування їх готовності до інноваційної педагогічної діяльності на основі інтерактивних технологій. Розглянуто проблеми інноваційного вирішення професійної підготовки учителів початкової школи, використання особистісно-орієнтованих технологій в навчально-виховному процесі підготовки педагогів професійного навчання. Висвітлено вплив психології вивчення рідної мови на вивчення іноземної мови, етнокультурного та лінгвокраєзнавчого матеріалу на мотивацію вивчення німецької мови. Проаналізовано проблеми соціалізації особи як суб'єкта економічної діяльності в трансформаційному суспільстві.

Освещены теоретико-методологические аспекты подготовки педагогов к внедрению здоровьесберегательных технологий в образовательных заведениях. Проанализированы особенности организации эффективного управления ВУЗ частными формами собственности. Определены пути реализации компетентностного подхода к оценке учебной деятельности студентов, педагогические условия формирования их готовности к инновационной педагогической деятельности на основе интерактивных технологий. Рассмотрены проблемы инновационного решения профессиональной подготовки учителей начальной школы, использования личностно-ориентированных технологий в учебно-воспитательном процессе подготовки педагогов профессионального обучения. Освещены влияние психологии изучения родного языка на изучение иностранного языка, этнокультурного и лингвокраеведческого материала на мотивацию изучения немецкого языка. Проанализированы проблемы социализации личности как субъекта экономической деятельности в трансформационном обществе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Білоусько Л. 
Використання моделей та моделювання у формуванні математичних уявлень у старших дошкільників / Л. Білоусько // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 6-10. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Підкреслено актуальність та важливість проблеми використання моделей і моделювання у формуванні елементарних математичних уявлень у старших дошкільників. Здійснено психолого-педагогічний аналіз останніх публікацій з теми та висвітлено її значущість на сучасному етапі. Розроблено алгоритм використання моделей та моделювання в навчанні елементів математики старших дошкільників. Окреслено перспективи подальших розвідок у цьому напрямі.

Подчеркнута актуальность и важность проблемы использования моделей и моделирования в формировании элементарных математических представлений у старших дошкольников. Осуществлен психолого-педагогический анализ последних публикаций по данной проблеме, а также раскрыто значение данного вопроса на современном этапе. Разработан алгоритм использования моделей и моделирования в обучении элементам математики старших дошкольников. Определены перспективы дальнейших исследований в данном направлении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.383

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Борисова О. 
Духовно-обрядові свята як засіб духовно-естетичного розвитку дітей старшого дошкільного віку / О. Борисова, Ю. Благодир // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 11-15. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зазначено, що вплив духовно-обрядових свят на духовно-естетичний розвиток дітей – це процес багатосторонній. Його результат сприяє вихованню в дітей духовності та естетичності. Традиції, звичаї, свята й обряди об’єднують минуле й майбутнє народу, старші та молодші покоління, інтегрують етнічну спільність людей у високорозвинену сучасну націю, яка втілює у собі кращі досягнення в ідейному, моральному, трудовому й естетичному житті. Досліджено погляди філософів, психологів та педагогів щодо сенсу існування людини, сутності духовного світу особистості. Розглянуто значення української народної культури, традицій, свят, ігор в системі національного виховання. Науково обґрунтовано ефективність впливу духовно-обрядових свят на духовно-естетичний розвиток дітей старшого дошкільного віку.

Отмечено, что влияние духовно-обрядовых праздников на духовно-эстетическое развитие детей – это процесс многосторонний. Его результат положительно сказывается на воспитании у детей духовности и эстетичности. Традиции, обычаи, праздники и обряды объединяют прошлое и будущее народа, старшие и младшие поколения, интегрируют этническую общность людей в высокоразвитую современную нацию, которая воплощает в себе лучшие достижения в идейной, моральной, трудовой и эстетической жизни. Исследованы взгляды философов, психологов и педагогов о смысле существования человека, сущности духовного мира личности. Рассмотрено значение украинской народной культуры, традиций, праздников, игр в системе национального воспитания. Научно обоснована эффективность влияния духовно-обрядовых праздников на духовно-эстетическое развитие детей старшего дошкольного возраста.

Impact of spiritual and ritual celebrations in spiritual and aesthetic development of children - a multifaceted process. His influence on the result of raising children spirituality and aesthetics. Traditions, customs, holidays and rituals unite the past and future people, older and younger generation, integrated ethnic community people in a highly modern nation, which embodies the best achievements in the ideological, moral, labor and aesthetic life. The views of philosophers, psychologists and teachers concerning the meaning of human existence, the essence of the spiritual world of person are investigated. The role of Ukrainian folk culture, traditions, festivities, games on the system of national education is examined. The efficacy of spiritual and ritual celebrations of spiritual and aesthetic development of children under school age is scientifically substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Брехунець А. 
Підготовка учнів основної школи до самостійної роботи за підручниками з креслення / А. Брехунець // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 16-19. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено основні положення організації самостійної роботи учнів у процесі вивчення креслення. Проаналізовано специфіку самостійного використання підручників учнями під час розв’язування задач із креслення та роль підручників з креслення у розвитку творчих здібностей учнів основної школи.

Определены основные положения организации самостоятельной работы учащихся при изучении чертежа. Проанализирована специфика самостоятельного использования учебников учащимися при решении задач по черчению и роль учебников по черчению в развитии творческих способностей учеников основной школы.

The article identifies the key position of the organization of independent work of students in the study of drafting. The specificity of independent use of textbooks by students in solving problems by drawing is analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Будугай О. 
Виховна цінність образу вчителя в українських і зарубіжних пригодницько-шкільних повістях для дітей 1970 - 1980-х років / О. Будугай // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 20-24. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На прикладах вітчизняних і зарубіжних художніх текстів пригодницько-шкільних повістей для дітей проаналізовано діалогічні зв’язки вчителя й учня як двох суб’єктів інтерактивного процесу «учіння – навчання». Зроблено спробу визначити основні риси характерів учителів, проаналізувати засоби художнього показу цих образів. Охарактеризовано три типи героїв-дорослих у пригодницько-шкільних повістях.

На примерах отечественных и зарубежных художественных текстов приключенческо-школьных повестей проанализированы диалогические связи учителя и ученика как двух субъектов интерактивного процесса «обучения - учения». Сделана попытка определить основные черты характеров учителей, проанализировать средства художественного показа этих образов. Рассмотрены три типа героев-взрослых в приключенческо-школьных повестях.

This article analyzes of examples from national and world adventure and school novels, the author shows the interlocutory connection between a teacher and student, as two models of an interactive process called «studing and teaching», is given it a shot to outline their basic traits of characters of teacher and to analyze facilities of artistic amage of these character. An attempt to identify the main traits of teachers, to analyze the means of artistic display of these images.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42 + Ш85(0)6-34 + Ш85(4УКР)6-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Вожегова Т. 
Розвиток проблеми індивідуалізації та диференціації початкового навчання в контексті особистісно орієнтованої педагогіки / Т. Вожегова // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 25-29. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено ретроспективний аналіз розвитку проблеми індивідуалізації та диференціації початкової освіти в контексті особистісно орієнтованого навчання. Виявлено загальні тенденції трансформації проблеми індивідуалізації та диференціації у вітчизняній дидактиці другої половини ХХ ст. Доведено, що індивідуалізація та диференціація в теорії та практиці початкового навчання 1950 - 1990-х рр. служили кращому засвоєнню учнями знань, але поступово спрямовувалися на врахування цілісної особистості учня, на її потреби.

Осуществлён ретроспективный анализ развития проблемы индивидуализации и дифференциации начального образования в контексте личностно ориентированного обучения. Выявлены основные тенденции трансформации проблемы индивидуализации и дифференциации в отечественной дидактике второй половины ХХ в. Доказано, что индивидуализация и дифференциация в теории и практике начального обучения 1950 - 1990-х гг. служили улучшению усвоения знаний учениками, но постепенно переориентировались на учёт целостной личности ученика, её потребностей.

Retrospective exosition of the problem of individualization and differentiation of primary education is exounded in the context of the personality-oriented training. The second half of XX century was change in the decision of this problem in the Ukrainian didactics science. Idividualization and differentiation were orientated on personality of schoolchildren.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.223.7

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Довбня П. 
Позакласна робота з математики: досвід, перспективи / П. Довбня, В. Слуцький // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 47-51. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання організації і методики проведення позакласної роботи з математики для учнів V - XI класів, подано різні класифікації її форм і видів та їх можливості, показано перспективи використання комп’ютерних інформаційних технологій у позакласній роботі з математики. Для позакласної роботи із використанням засобів ІКТ запропоновано сучасні методи навчання: метод проектів, метод інформаційного ресурсу, дидактична гра, традиційна електронна пошта, поштові списки, телеконференції. Розглянуто можливі етапи планування позакласної роботи з використанням ІКТ для учнів середньої школи.

Рассмотрены вопросы организации и методики проведения внеклассной работы по математике для учеников V - XI классов, представлены различные классификации её форм и видов и их возможности, показаны перспективы использования компьютерных информационных технологий во внеклассной работе по математике. Для внеклассной работы с использованием ИКТ предложены современные методы обучения: метод проектов, метод информационного ресурса, дидактическая игра, традиционная электронная почта, почтовые списки, телеконференции. Рассмотрены возможные этапы планирования внеклассной работы с использованием ИКТ для учащихся средней школы.

The question of organization and methods of holding the extra-classes work in mathematics for students of V - XI years are examined, different classifications of its forms and kinds and their possibilities are presentedб the prospects of using the computer information technologies in extra-class activities in mathematics are shown, the modern teaching methods are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-369

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Зеленська Л. 
Регулювання діяльності інституту професорських стипендіатів як напрям реалізації наукової функції вчених рад університетів України (1863 - 1884 рр.) / Л. Зеленська // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 52-57. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади функціонування інституту професорських стипендіатів у вітчизняних університетах під час дії статуту 1863 р. Охарактеризовано досвід роботи вчених рад у напрямі підготовки наукової зміни шляхом залишення найбільш здібних випускників при університеті для підготовки до професорського звання або відрядження їх з науковою метою за кордон.

Раскрыты теоретические основы функционирования института профессорских стипендиатов в отечественных университетах во время действия устава 1863 г. Дана характеристика опыта работы учёных советов относительно подготовки научной смены путём оставления наиболее способных выпускников при университете для подготовки к профессорскому званию или командировки их с научной целью за границу.

The article reveals the theoretical principles of functioning of the institute of professorial scholarship holders in Ukrainian Universities during the action of the statute of 1863d year. The experience of the Academic Senates upon the training of scientific successors by means of retaining the cleverest graduates in the University for the training to professorial status or dispatching them abroad with the scientific purposes characterized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч481.412

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського