Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ІРЛАНДІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 42
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кучменко Е. М. 
Ірландія і ольстерська криза, пошуки шляхів її подолання у другій половині ХХ століття : (Іст. огляд) / Е. М. Кучменко; НАН України. Ін-т історії України. - К., 2000. - 98 c. - укp.

Висвітлено одну з актуальніших проблем ірландської історії - питання національної незалежності та об'єднання обох частин острова в суверенну державу. Розглянуто особливості розвитку двох політичних організмів - суверенної Ірландської Республіки та Північної Ірландії, перманентною ознакою якої в Новітній час стала конфронтація католицького і протестантського населення. Проаналізовано здобутки переговорних ініціатив у регулюванні ольстерської кризи, визначено місце різних політичних сил у пошуку шляхів мирного врегулювання конфлікту засобами конституційної демократичної політики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ИРЛ)6 + Т3(4ВЕЛ1)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пожар А. А. 
Кредитно-кооперативний сектор економіки європейських країн : монографія / А. А. Пожар; ВНЗ "Полтав. ун-т економіки і торгівлі" Укоопспілки. - Полтава : ПУЕТ, 2013. - 269 c. - Бібліогр.: с. 244-269 - укp.

Розкрито особливості зародження, розвитку та сучасного стану кредитно-кооперативних систем у європейських країнах, таких як Австрія, Франція, Нідерланди, Німеччина, Бельгія, Швейцарія, Люксембург, Великобританія, Ірландія, Ісландія, Данія та інші. Основний акцент зроблено на виокремленні цінного досвіду європейських кооперативних банків і кредитних спілок, що має бути врахований у ході розбудови української системи кредитної кооперації.


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.218.14 + У9(4)262.181.4 + У9(4УКР)262.181.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773657 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кристопчук Т. Є. 
Сучасні освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика / Т. Є. Кристопчук // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 3/4. - С. 87-93. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Охарактеризовано сучасні освітні системи країн ЄС, зокрема країн Західної і Східної Європи та країн БЕНІЛЮКС. Розглянуто структуру систем освіти таких країн Західної Європи, як: Австрія, Велика Британія та Ірландія, Королівство Данія, Португалія, Фінляндія, Швеція. Зазначено, що а Австралії у межах обов’язкової освіти не проводиться жодних офіційних зовнішніх іспитів; оцінка вчителя заснована на участі учня у діяльності класу й усної презентації, письмових робіт, практичних і графічних робіт. Наголошено, що на відміну від Португалії, у Німеччині розвинена слабко мережа дошкільних дитячих закладів. Виокремлено особливості освітніх систем країн БЕНІЛЮКС (Бельгія, Люксембург), зокрема такі фундаментальні принципи обов’язкової освіти як гарантування її безкоштовності. Зосереджено увагу на складових систем освіти таких країн Східної Європи, як: Болгарія, Польща, Румунія, Словаччина, Угорщина, Чехія. Відзначено питання реформування освіти у Польщі, зокрема ступневість та кваліфікації у вищій освіті; впровадження „Національної програми розвитку освіти в Чеській Республіці". Констатовано, що, незважаючи на відмінність між структурами освітніх систем країн ЄС, найбільш поширеними складовими системи освіти є: дошкільна освіта (хоча деякі країни, наприклад, Фінляндія фактично не мають дитячих садків), базова середня освіта, професійна освіта, вища освіта, освіта дорослого населення.

Охарактеризованы современные образовательные системы стран ЕС, в частности стран Западной и Восточной Европы и стран Бенилюкса. Рассмотрена структура систем образования таких стран Западной Европы, как: Австрия, Великобритания и Ирландия, Королевство Дания, Португалия, Финляндия, Швеция. Указано, что в Австралии в рамках обязательного образования не проводится никаких официальных внешних экзаменов, оценка учителя основана на участии ученика в деятельности класса и устной презентации, письменных работах, практических и графических работах. Отмечено, что в отличие от Португалии, в Германии развита слабо сеть дошкольных детских учреждений. Выделены особенности образовательных систем стран Бенилюкса (Бельгия, Люксембург), в частности такие фундаментальные принципы обязательного образования как гарантирование ее бесплатности. Сосредоточено внимание на составляющих систем образования таких стран Восточной Европы, как: Болгария, Польша, Румыния, Словакия, Венгрия, Чехия. Отмечены вопросы реформирования образования в Польше, в частности ступенчатость и квалификации в высшем образовании, внедрение „Национальной программы развития образования в Чешской Республике”. Констатировано, что, несмотря на различия между структурами образовательных систем стран ЕС, наиболее распространенными составляющими системы образования являются: дошкольное образование (хотя некоторые страны, например, Финляндия, фактически не имеют детских садов), базовое среднее образование, профессиональное образование, высшее образование, образование взрослого населения.

The article deals with the structure of educational systems in Western Europe, the Benelux countries and Eastern Europe as well. Based on the study of contemporary educational systems of the EU it was concluded that the most common components of the education system are: pre-school education, basic secondary education, vocational education, higher education and adult education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Tsegelnyuk P. D. 
The stages and belts of the Upper Silurian of the East European Platform / P. D. Tsegelnyuk // Геол. журн.. - 2000. - № 3. - С. 90-96. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Протягом 1979 - 1984 рр. міжнародна комісія зі стратиграфії силурійської системи (МПСС) під керівництвом проф. Ч.Х.Холанда (Ірландія) розробила сучасну міжнародну стратиграфічну шкалу (МСШ) силуру на своїх симпозіумах у Великобританії (Кардіф, 1979 р.), Канаді (о-в Антікості, 1981 р.), Норвегії (Осло, 1982 р.) та Україні (Київ і Кам'янець-Подільський, 1983 р.). Силур став, таким чином, першою і поки що єдиною із геологічних систем фанерозою, МСШ котрої затвердив 27-й Міжнародний геологічний конгрес (МГК) {Москва, 1984 р.}. Проте в Україні досі використовуються "яруси" силуру, встановлені ще на початку ХІХ ст. Обгрунтовано границі та розчленування верхнього відділу силуру в межах південного заходу Східно-Європейської платформи за даними вивчення брахіопод, граптолітів і хітинозой. Його розділено на два біостратиграфічних підрозділи рангу поясу: улицький і скальський (= пржидольський). Перший з них складається з тагринського та метонського ярусів, другий - зі ставанського та склавинського ярусів Волино-Поділля. Біостратиграфічний об'єм вказаних ярусів співмірний з об'ємами тих ярусів силуру МСШ, котрі затвердив раніше 27-й МГК.

На протяжении 1979 - 1984 гг. Международная комиссия по стратиграфии силурийской системы (МПСС) под руководством проф. Ч.Х. Холланда (Ирландия) разработала современную Международную стратиграфическую шкалу (МСШ) силура на своих симпозиумах в Великобритании (Кардиф, 1979 г.), Канаде (о-в Антикости, 1981 г.), Норвегии (Осло, 1982 г.) и Украине (Киев и Каменец-Подольский, 1983 г.). Силур стал, таким образом, первой и пока единственной из геологических систем фанерозоя, МСШ которой утвердил 27-й Международный геологический конгресс (МГК) {Москва, 1984 г.}. Однако в Украине до сих пор используются "ярусы" силура, установленные еще в начале ХІХ в. Обоснованы границы и расчленение верхнего отдела силура в пределах юго-запада Восточно-Европейской платформы (ВЕП) по данным изучения брахиопод, граптолитов и хитинозой. Он разделен на два биостратиграфических подразделения ранга пояса: уличский и скальский (= пржидольский). Первый из них состоит из тагринского и метонского ярусов, второй - из ставанского и склавинского ярусов Волыно-Подолии. Биостратиграфический объем указанных ярусов соизмерим с объемами тех ярусов силура МСШ, которые утвердил ранее 27-й МГК. При расчленении верхнего силура юго-запада ВЕП был учтен опыт работы международных рабочих групп по стратиграфии. Он приводит к выводу о том, что: 1) МСШ геологических систем следует разрабатывать и совершенствовать только на палеонтологической основе, 2) зоны являются наименьшими хроностратиграфическими подразделениями, 3) границы стратонов МСШ любого ранга совпадают с границами зон.

Эту новую концепцию определения границ, объемов и ранга всех подразделений МСШ палеозойских систем, как и региональных шкал (правильнее говорить и понимать провинциальных шкал, поскольку нет нужды составлять одинаковые биостратиграфические схемы для различных регионов одной и той же палеобиогеографической провинции), дополняються концепцией яруса, которую давно предложил А.Орбиньи. Современные ярусы юрской системы он определил в Англо-Парижском палеобассейне "биостратиграфически через комплексы присущих им ископаемых" организмов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д432.433

Шифр НБУВ: Ж22224 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Головченко Г. О. 
Юнкорівський рух у ПТНЗ / Г. О. Головченко // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 62-63. - укp.

Розкрито значення національного конкурсу шкільних газет, який набув статусу – Міжнародний конкурс шкільних медіа, його основну мету, а саме - формування активної громадянської позиції школярів, підвищення прозорості сфери вищої освіти шляхом популяризації шкільних газет, виховання обізнаного читача, глядача, слухача. Зазначено, що міжнародний конкурс шкільних медіа – це подія, яку разом проводять НАПН України та Національна спілка журналістів України. Висвітлено здобутки та результати проведення Міжнародного конкурсу шкільних медіа в Україні, які було презентовано під час Всесвітнього конгресу журналістів, що відбувся в Дубліні (Ірландія) у червні 2013 р.

Раскрыто значение национального конкурса школьных газет, который получил статус – Международный конкурс школьных медиа, его основную цель, а именно - формирование активной гражданской позиции школьников, повышение прозрачности сферы высшего образования, путем популяризации школьных газет, воспитание осведомленного читателя, зрителя, слушателя. Отмечено, что международный конкурс школьных медиа – это событие, которое вместе проводят АПН Украины и Национальный союз журналистов Украины. Освещены достижения и результаты проведения Международного конкурса школьных медиа в Украине, которые были представлены во время Всемирного конгресса журналистов, который состоялся в Дублине (Ирландия) в июне 2013 г.

The significance of the national competition of the school newspapers, which received the status – International Competition for school media, its main purpose , namely active citizenship students , increase the transparency of higher education , through the promotion of school newspaper , education knowledgeable reader, viewer or listener. Noted that the international competition of school media – is an event that is carried along Sciences of Ukraine and the National Union of Journalists of Ukraine. Highlight the achievements and results of the International Competition of school media in Ukraine, which were presented by the World Congress of Journalists, which was held in Dublin (Ireland), in June 2013.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(4УКР)33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Аряєв М. Л. 
Особливості та прояви шкільного булінгу на моделі Одеського регіону / М. Л. Аряєв, Л. І. Сеньківська, І. М. Шевченко // Перинатология и педиатрия. - 2014. - № 3. - С. 70-74. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ю983.402 + Ю953.322

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16694 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Коварова К. 
Ринок молока у Чеській Республіці : (огляд) / К. Коварова, З. Топурко, А. Корбецький // Наук.-техн. бюл. Ін-ту біології тварин та Держ. н.-д. контрол. ін-ту ветпрепаратів та корм. добавок. - 2013. - Вип. 14, № 3/4. - С. 359-366. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Для вирощування худоби в 2011 р. було важливим підвищення викупних цін молока на 0,84 крони, або на 11 % за літр, котре не перешкодило зниженню кількості дійних корів на 4 тис, або 1 %. Позитивно вплинув приріст продукції молока на дійну корову на 224 л, або 3,2 % та мірний приріст (~ 2 %) виробництва і ринкової продукції молока. Одним з пунктів підготовчої реформи спільної землеробської політики є ліквідація регуляції продукції молока квотами в 2015 р. Тому держави ЄС готуються на цю зміну індивідуально, причому головні виробники (Німеччина, Франція, Голландія, Данія, Ірландія та ін.) зважують можливість підвищення кількості дійних корів та виробництва молока. Оцінюючи актуальну ситуацію у виробництві молока в ЄС та прогнозів її довгодобого розвитку, є найкращий час підготуватись до змін і в Чеській Республіці. Головним завданням в утриманні ВРХ є припинення скорочення поголів'я і поступове підвищення надоїв. Для покращання ситуації необхідно провести заходи на рівні підприємств та державних структур. На рівні підприємства потрібно підвищувати якість продукції, покращувати організацію праці, скорочувати затрати. На державному рівні необхідно розв'язувати питання щодо допомоги підприємствам, оздоровлення стад, викупних цін, збуту, розподілу дотацій, підтримки споживання продуктів власного виробництва, а також політичного захисту та співпраці державних органів, служб, переробників та всього суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4ЧЕХ)421.511.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72108 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Lipkova L. 
Crisis in the Eurozone: the case of Ireland = Криза в Єврозоні: на прикладі Ірландії / L. Lipkova, M. Gress // Актуал. проблеми економіки. - 2016. - № 2. - С. 50-58. - Бібліогр.: 58 назв. - англ.

Описано членство Ірландії в ЄС та фактори, що вплинули на рівень економічного розвитку країни, зовнішні та внутрішні причини кризи. Досліджено причини неплатоспроможності ірландських банків, а також заходи з відродження стану державних фінансів. Розглянуто роль т.зв. "Трійки" - Європейського Союзу, Європейського Центрального Банку та МВФ, без яких Ірландія не змогла б вийти з фінансової кризи. Оцінено ситуацію після прийняття обмежувальних заходів, досягнення в частині зниження дефіциту, ранню виплату заборгованостей перед МВФ та ЄС і в цілому процес повернення до стабільності та економічного зростання.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4ІРЛ)260-97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дебич М. 
Імплементація програм спільних / подвійних ступенів: досвід вищої школи Ірландії / М. Дебич // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 77-84. - Бібліогр. в кінці ст. 10 назв. - укp.

Розглянуто питання співробітництва, партнерства та розвитку потенціалу через імплементацію програм подвійних/спільних ступенів вищої освіти як новий пріоритет освітньої політики Європейського простору вищої освіти. Проведено чітку відмінність програм спільних/подвійних ступенів та спільних програм, наведено їхні узгоджені визначення. Відзначено Болонський процес як один із чинників, який вплинув на зростання кількості спільних/подвійних дипломів у Європі. Окреслено характеристики програм, після навчання за якими присвоюються спільні ступені. Розкрито міжнародні, національні та інституційні чинники, які сприяють зростанню кількості програм спільних/подвійних ступенів. Наголошено, що спільні ступені можуть мати проблеми визнання дипломів у країнах, у яких вони видаються, або в інших країнах. Показано результати роботи щодо вирішення цієї проблеми. Зосереджено увагу на прикладі імплементації спільних/подвійних ступенів у ВНЗ Ірландії, зокрема на звіті щодо цього питання, замовленому адміністрацією вищої освіти Ірландії в рамках плану роботи за програмою Болонського процесу (2011–2013 рр.). Зазначено, що аналіз спільних/подвійних програм в Ірландії здійснено за трьома показниками: популярність країн як партнерів у програмах спільних або подвійних дипломів; рівень програми – ступінь бакалавра (або нижче), магістр (або аспірант) або кандидат; дисципліни спільних програм.

Рассмотрены вопросы сотрудничества, партнерства и развития потенциала через имплементацию программ двойных / совместных степеней высшего образования как новый приоритет образовательной политики Европейского пространства высшего образования. Проведено четкое различие программ совместных / двойных степеней и совместных программ, приведены их согласованные определения. Отмечен Болонский процесс как один из факторов, который повлиял на рост количества совместных / двойных дипломов в Европе. Определены характеристики программ, после обучения по которым присваиваются совместные степени. Раскрыты международные, национальные и институциональные факторы, которые способствуют росту числа программ совместных / двойных степеней. Отмечено, что совместные степени могут иметь проблемы признания дипломов в странах, в которых они выдаются, или в других странах. Показаны результаты работы по решению этой проблемы. Сосредоточено внимание на примере имплементации совместных / двойных степеней в ВУЗ Ирландии, в частности на отчете по этому вопросу, заказанному администрацией высшего образования Ирландии в рамках плана работы по программе Болонского процесса (2011-2013 гг.). Указано, что анализ общих / двойных программ в Ирландии осуществлен по трем показателям: популярность стран в качестве партнеров в программах совместных или двойных дипломов; уровень программы - степень бакалавра (или ниже), магистр (или аспирант) или кандидат; дисциплины совместных программ.

Implementation joint / double degree programs is one of the most traditional forms of cooperation between universities of different countries. The article provided the definition and specified international, national and institutional factors that contribute to the development of these programs. It is emphasized that there are many international programs that contribute to the implementation of programs in higher education establishments. An example of the implementation of programs in the Universities of Ireland is given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ІРЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пахольчук О. П. 
Обгрунтування оптимальної схеми застосування емолієнта для лікування шкірних проявів алергії в дітей / О. П. Пахольчук // Фармакологія та лікар. токсикологія. - 2015. - № 2. - С. 90-94. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Мета дослідження - обгрунтувати оптимальну частоту застосування емолієнта для лікування шкірних проявів харчової алергії в дітей. У дослідження включили 60 дітей віком від 1 місяця до 5 років з гострими клінічним проявами алергії на шкірі, пов'язаними із вживанням їжі. Пацієнтів було розподілено на 5 рівних груп (n = 12) залежно від схеми лікування та частоти застосування емолієнта. Діти лише першої групи одержували антигістамінні препарати. Усім дітям наносили нефторований індиферентний зволожуючий крем на основі рідкого парафіну (виробник Стифель Лабораторіз Інк., Ірландія). Встановлено, що в дітей, яким наносили емолієнт 6 - 8 разів на 1 день, відмічалося майже повне (від 41 до 83 %) відновлення вологості шкіри. Призначене лікування однаково впливало на наявність свербежу (різниця між групами недостовірна, p >> 0,05) незалежно від призначення антигістамінних препаратів. Аналіз одержаних результатів свідчить, що емолієнти доцільно призначати всім дітям зі шкірними проявами алергії 6 - 8 разів на 1 день (приблизно 1 нанесення кожні 2 - 3 год) мінімально впродовж 3 днів, оптимально - не менше 10 днів поспіль. 6 - 8-разове на день застосування емолієнта призводило до значної нормалізації рівня вологості шкіри (до 83 %). Першу оцінку їх ефективності оптимально проводити на 3 добу лікування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.601.3-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Chychkalo-Kondratska I. 
Methodical approach to evaluation of the role of organic agriculture in the European Union member states economies = Методичний підхід до оцінювання ролі органічного сільського господарства в економіці країн-членів Європейського Союзу / I. Chychkalo-Kondratska, O. Fedina // Економіка і регіон. - 2016. - № 4. - С. 46-52. - Бібліогр.: 13 назв. - англ.

Проаналізовано показники, що характеризують виробництво органічної сільськогосподарської продукції, та визначено місце органічного сільського господарства в економіці країн-членів ЄС. У результаті оцінювання виокремлено групи країн зі спільними ознаками щодо ступеня розвитку та ролі в них органічного сільського господарства. Здійснено класифікацію країн-членів ЄС на основі кластерного аналізу за критеріями частки сільського населення, частки органічних сільськогосподарських угідь і частки населення, зайнятого в органічному сільському господарстві. Проведена оцінка показала, що здебільшого для країн-членів ЄС участь сільських мешканців в органічному сільськогосподарському виробництві збільшується, хоча у високорозвинених країнах ЄС, таких як Люксембург, Данія, Швеція, Ірландія, органічне сільське господарство не займає значного місця в економіці. Воно має велике значення для Австрії та деяких менш розвинених країн ЄС, для значної кількості яких воно є низько ефективним. Завданням таких країн полягає в переході до органічного сільського господарства, який забезпечить належний рівень доходів длянаселення і розвиток сільських територій. Для України органічне сільське господарство є перспективним напрямом, проте воно потребує вдосконалення. Вважаємо, що застосування досвіду країн-членів ЄС стимулюватиме перебудову сільського господарства України.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4)321.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Tykhonenko Yu. Ya. 
Distribution of Endophyllum sempervivi (Pucciniales) in Ukraine = Поширення в Україні Endophyllum sempervivi (Pucciniales) / Yu. Ya. Tykhonenko, V. P. Heluta // Укр. ботан. журн.. - 2017. - 74, № 1. - С. 71-75. - Бібліогр.: 74 назв. - англ.

У травні 2016 р. на кладовищі с. Борзова (Волинська обл., Україна) було відмічено епіфітотійний розвиток гриба Endophyllum sempervivi на Jovibara globifera - новому для України виді й роді живильних рослин. У Північній Європі (Бельгія, Великобританія, Данія, Ірландія, Нідерланди, Норвегія, Швеція), Канаді (Онтаріо) і США (північно-східні штати) E. sempervivi трапляється поза ареалом природного поширення Sempervivum і Jovibarda але, очевидно, відсутній у Марокко, Іспанії на південь від Піренеїв, Італії на південь від Альп і в західній Азії (Кавказ), незважаючи на присутність там аборигенних видів роду Sempervivum. Наведено список усіх локалітетів, в яких E. sempervivi був зареєстрований в Україні. Роботу ілюстровано мікрофотографіями, одержаними за допомогою сканувального електронного мікроскопа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е521.563.2 Puc*85

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Данилюк К. В. 
Сучасний зарубіжний досвід застосування організаційного механізму державного управління паліативною та хоспісною допомогою / К. В. Данилюк // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Сер. Держ. упр.. - 2017. - № 2. - С. 79-86. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито сучасний зарубіжний досвід застосування організаційного механізму державного управління паліативною та хоспісною допомогою. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що в країнах світу застосовуються різні організаційні механізми державного управління паліативною та хоспісною допомогою, форми і підходи до надання такої допомоги. Зазначено, що найкращий стан розвитку паліативної та хоспісної допомоги спостерігається в таких країнах, як Великобританія, Ірландія, Бельгія, Німеччина, Нідерланди, Франція та ін. Домінуючою формою організації надання такої допомоги в Європі є нестаціонарна (денні хоспіси, амбулаторії та вдома), яку реалізують мобільні бригади в складі кваліфікованих фахівців, які виїжджають до місць проживання паліативних та інкурабельних пацієнтів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)147 + Р11(4УКР)2 к

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15105:держ.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мішалов В. Г. 
Ротація ендопротезів молочних залоз через рік після первинної аугментаційної мамопластики / В. Г. Мішалов, В. В. Храпач, Л. Ю. Маркулан, О. В. Храпач, О. І. Захарцева // Хірургія України. - 2018. - № 1. - С. 70-74. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.343.1-99

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24001 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Черкашина Д. В. 
Деструктивно-репаративні процеси у шкірі щурів після опіку за присутності біорегуляторів стовбурових і прогеніторних клітин = Destructive and Reparative Processes in rat' skin after burn in presence of stem and progenitor cell bioregulators / Д. В. Черкашина, О. Б. Ревенко, О. Ю. Рогульська, О. Ю. Петренко // Проблеми кріобіології і кріомедицини. - 2018. - 28, № 1. - С. 24-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Вивчено вплив застосування кондиційних середовищ (КС), одержаних під час культивування мезенхімальних стромальних клітин (МСК) дерми людини, на перебіг процесу загоєння опіків у щурів та регенераторний потенціал шкіри реципієнта. Стромальні клітини виділяли з біоптатів шкіри діаметром до 3 мм за методом експлантації фрагментів і культивували за стандартним протоколом. Для колекціонування КС у культурах стромальних клітин 5 - 7 пасажу заміняли на 24 год живильне середовище на мінімальне, яке не містило сироватки або індукторів диференціювання. Зібрані середовища концентрували та знесолювали за допомогою фільтрів "Amicon Ultracel-3 membrane" ("Merck- Millipore", Ірландія), а також стандартизували за вмістом білка. Для досліджень in vivo КС змішували із 1,8 %-ою гіалуроновою кислотою (ГК) (Корпорація "Артеріум", Україна). Експерименти було проведено на безпородних білих щурах-самцях (150 - 200 г, n = 42), які утримувалися за стандартних умов віварію ІПКІК НАН України. На підставі результатів проведеного дослідження встановлено, що біорегулятори стовбурових та прогеніторних клітин (БСПК) у складі КС здатні ефективно запобігати утворенню рубців, зокрема шляхом стимуляції раннього відновлення фізіологічного стану позаклітинного матриксу. Збільшення дози біорегуляторів призводить до надмірного накопичення колагену, що може свідчити про перебіг патологічних процесів у дермі. Крім того, залежність ефекту БСПК від концентрації свідчить про необхідність ретельного вибору оптимальної дози біорегуляторів. Існує вірогідність, що ця доза може коливатися у значних межах залежно від етіології дефекту, а також фази деструктивно-репаративних процесів. Ці припущення вимагають більш детальних досліджень і використання інших експериментальних моделей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.154.1-29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Нагнибіда О. О. 
Феномен ірландського нейтралітету в політичній взаємодії країн Європейського Союзу / О. О. Нагнибіда // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2018. - Вип. 51. - С. 268-273. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Досліджено феномен ірландського нейтралітету в політичній взаємодії з країнами-членами Європейського Співтовариства. Проаналізовано основні етапи реалізації принципу нейтралітету в зовнішній політиці ірландії та вплив його на діяльність інституцій ЄС. З'ясовано значення діяльності ірландських політиків у поглибленні інтеграційних процесів в ірландії та Європі. Досліджено процес набуття ірландією членства в Європейському Економічному Союзі, підписання Єдиного Європейського Акту (1986 р.), Маастрихтського договору (1992 р.), ратифікації Амстердамського (1999 р.), Ніццького (2002 р.) та Лісабонського (2009 р.) договорів. Об'єктом науково аналізу є теоретичні засади зовнішньої політики держави, які істотно модифікувалися в контексті змін на міжнародній арені. Проаналізовано зовнішньополітична концепція та практична реалізація політичного курсу ірландської Республіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4),60 + Ф4(4ІРЛ),30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дорош Л. 
Вихід Великобританії зі складу Європейського Союзу: наслідки для Північної Ірландії / Л. Дорош, Я. Мущенко // Humanitarian Vision. - 2018. - 4, № 1. - С. 39-46. - Бібліогр.: 44 назв. - укp.

Досліджено передумови та наслідки виходу Великобританії з Європейського Союзу (ЄС) для Північної Ірландії. Актуалізує таке дослідження факт, що Північна Ірландія та деякі інші регіони Сполученого Королівства після референдуму щодо Brexit заявили про свої сепаратистські наміри. У разі вдалого врегулювання цієї ситуації, задоволення потреб регіонів із збереженням пріоритету національного інтересу Великої Британії загалом і збереження унітарності монархії такий досвід може використати Україна у вирішенні подібних ситуацій, зокрема щодо східних регіонів. Мета роботи - виявлення причин небажання виходу Північної Ірландії зі складу ЄС та аналіз можливих наслідків такого рішення для соціально-політичного, економічного та безпекового вимірів функціонування Північної Ірландії як частини Сполученого Королівства. Проаналізовано наслідки виходу Великої Британії з ЄС для монархії загалом, зясовано роль регіональних органів управління у процесі Brexit, досліджено потенційні варіанти майбутнього Північної Ірландії в або поза межами Сполученого Королівства, виявлено основні соціально-політичні наслідки для розвитку півдня Ірландії, її економіку та окреслено можливі наслідки безпекового виміру виходу Великобританії з ЄС. Стверджується, що у контексті виходу Сполучного Королівства з ЄС, його наслідки для Північної Ірландії визначено кількома факторами, які значно відрізняють її від решти регіонів Великобританії. По-перше, йдеться про наявність сухопутного кордону з Ірландією, по-друге, залежність від фінансування в межах програм ЄС та орієнтування економіки на сільське господарство, що зумовлює тісну співпрацю Північної Ірландії як з Республікою Ірландія, так і з європейським об'єднанням, по-третє, існування системи транскордонної безпеки та поліцейського контролю. Ствердено, що вихід Сполученого Королівства з ЄС для Північної Ірландії супроводжуватиметься значними економічними, політичними та безпековими викликами, а, відтак, важливою є координація зусиль Белфаста, Лондона, Дубліна та Брюсселя для недопущення виникнення кризової ситуації на території не лише Сполученого Королівства, а й всього ЄС.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4ВЕЛ) + Ф4(4),60

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101312 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Garakanidze Z. 
Economic separatism and its detection = Економічний сепаратизм та його виявлення / Z. Garakanidze, N. Garakanidze // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Сер. Держ. упр.. - 2018. - № 3. - С. 32-42. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

Згідно з даними наукової літератури, в Європі існує близько 25 активних сепаратистських рухів. У такій ситуації захоплення окремих регіонів бунтівниками - це сецесія, тоді як інша частина населення претендує на фіскальні права - економічну незалежність. Колективні економічні інтереси в умовах федерального устрою держави в основному виявляються у фіскальних інтересах окремих регіонів - адміністративно-територіальних чи етнічно-автономних суб'єктів федерації. Існує два види фіскального сепаратизму - "бідний" та "багатий". Історичний досвід показує, що два основних чинники значною мірою впливають на провокацію сепаратизму. "Бідний" сепаратизм: підтримка регіону сильнішою іноземною державою та верховенство центру над регіоном. Такий сепаратизм є більш радикальним, оскільки бідні люди, як правило, діють більш радикально, ніж багаті, принаймні з однієї простої причини: їм немає що втрачати. Говорячи про "багатий" сепаратизм, слід підкреслити, що йдеться про регіони, більш розвинені порівняно з рештою країни, тобто ті, що намагаються не направляти свої фінансові надходження до центру. Такими регіонами є, наприклад, Баски та Каталонія в Іспанії, Фландрія в Бельгії. Такий сепаратизм також активний у північній Італії, яка є багатшою за південну. Усі ці регіони - це багата частина країни, і в цьому разі ми можемо сказати, що багатші регіони не хочуть підтримувати бідні регіони. Роль фіскальної сфери є особливою у федеративних державах. У федеральній фінансовій системі, як і в будь-якій іншій сфері, антагоністичні настрої федерального центру та його суб'єктів, а також суб'єктів самої федерації чітко виражені. Федеративний регіоналізм уповільнює сепаратиські настрої, але сепаратистські прагнення все ж таки виникають з точки зору нерозподілу надходжень, тобто в умовах пасивної економічної політики. Отже, сепаратизм породжується або голодом, або ж великим статком. Для забезпечення постійного мониторингу своєчасних трансфертів власних доходів із бюджетів регіонів фкдеральним центром, і, таким чином, запобігаючи спробам фіскальної сецесії, в Казначействі створюється електронна програма "Е-звітність". Проте, для того, щоб моніторинг був комплексним, необхідно визначати другу групу показників (змінних) у програмі на додаток до стандартів, визначених "Бюджетним кодексом" так звані каталітичні показники. Такі показники будуть специфічними для кожного регіону, оскільки регіони відрізняються певними особливостями. Наприклад, Абхазія мала більше енергетичних зв'язків за кордоном - із сусідньою Росією, ніж з рештою Грузії та Цхінвалі, а Нагірний Карабах та Вірменія мали більше сухопутного транспортного сполучення. До 2004 р. Аджара відрізнялася від Туреччини своїм розвитком у всіх сферах, включаючи богословські комунікації (богословська освіта, медичний, культурний та екологічний туризм, лінії електропередач та транспортні зв'язки тощо). Зазначено, що крім "базових" норм доходів, визначених Бюджетним кодексом, в електронній програмі розподілу (звітності), яка згадувалась вище, повинні існувати показники економічної політики (перерозподіл доходів). Наприклад, відношення мережі доріг (частоти) між центром та регіоном до дороги, що з'єднується із сусідньою країною, або частота ліній електропередач порівняно з кабелями, що з'єднуються із центром, чи кількісне співвідношенням державних підприємств, що належать Центру, до місцевих державних підприємств. Доведено, що: прагнення деяких сепаратистських регіонів до сепаратизму пов'язане з низькою ефективністю фіскальних стандартів регіону. Прикладом цього і є Автономна Республіка Аджарія на початку століття; сепаратистські прагнення регіонів посилюються наявністю мінеральних речовин, які було знайдено там, наприклад, наявністю вуглеводнів; або перспективою одержання надходжень унаслідок транзиту транспортних шляхів через їх територію. Наприклад, сепаратизм Шотландії, Фландрії, Південного Судану і Курдистану в цих регіонах збігається з екстракцією вуглеводнів, тоді як прагнення Південної Бразилії, Абхазії, Південної Осетії (Грузія) до сецесії викликане побудовою відцентрових / транскордонних комунікацій на цих територіях; юридичні та гнучкі фіскальні механізми розподілу доходів і витрат між федеральним центром та регіонами послаблюють сепаратизм. Прикладом можуть бути Шотландія та Північна Ірландія у Великобританії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4/8)117

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15105:держ.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Потапов М. 
Європейський досвіт тарифоутворення у вантажному секторі залізничного транспорту / М. Потапов, М. Міщенко, Н. Чернова // Наук. вісн./Одес. нац. екон. ун-т. - 2019. - № 2. - С. 157-173. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Визначено необхідність вдосконалення методології тарифоутворення для вантажних залізничних перевезень. У сфері залізничного транспорту метод регулювання тарифів на основі економічно обгрунтованих витрат прогнозованого обсягу доходу застосовується більше 20 років. При цьому, контроль над витратами реалізовується із застосуванням багатофакторної моделі, де враховують обсяги робіт і ціни на споживчому ринку, в промисловості та в деяких галузях національної економіки. Ув'язка довгострокової тарифної політики з показниками ефективності, надійності і якості в частині надання послуг залізничного транспорту з перевезення вантажів може бути проведена в рамках розробки механізму застосування на залізничному транспорті мережевого контракту. Він укладається між державою і господарюючим суб'єктом на залізничному транспорті та передбачає довгострокову інвестиційну програму, модель довгострокового тарифного регулювання, а також цільовий рівень якості послуг і пов'язаних операційних показників. Мережевий контракт виступає як довгостроковий договір, який укладається між державою і власником інфраструктури залізничного транспорту загального користування, встановлює зобов'язання сторін для забезпечення цільового стану інфраструктурного комплексу і зобов'язаний стати балансуючим елементом методу прибутковості інвестованого капіталу. Такий механізм ефективно працює в європейських країнах, де непогано себе зарекомендував. Держави - члени Європейського співтовариства, які уклали багаторічні контракти з менеджментом залізничної інфраструктури, це: Бельгія, Болгарія, Великобританія, Данія, Ірландія, Іспанія, Італія, Нідерланди, Німеччина, Польща, Румунія, Франція, Швейцарія.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4)372.0-813

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Коментарі компанії АЛЛЕРГАН щодо лікарського засобу ОЗУРДЕКС // Укр. мед. часоп.. - 2018. - № 6. - С. 20-21. - укp.

На офіційному сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками розміщено розпорядження N 8553-1.1.1/4.0/17-18 про заборону конкретних серій лікарського засобу ОЗУРДЕКС, а саме: E81083, E80567, E79922, E79891, E79233F, E79233. Водночас в іншому розділі офіційного сайту згадується вже про заборону всіх серій, що компанія "АЛЛЕРГАН Україна" вважає помилковим, з огляду на рекомендації регуляторного органу у сфері контролю якості лікарських засобів Республіки Ірландія (HPRA) про те, що препарат згаданих вище серій потрібно не знищувати, а перемістити в карантин, а інші серії поки що не відкликаються. Більше того, згідно зі згаданими рекомендаціями у країнах Європейського Союзу рішення про доцільність використання імплантату всіх серій приймає офтальмолог на підставі оцінки користі від використання даного препарату та ризиків відстрочення терапії, якщо інші методи лікування не підходять або недоступні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р675.8с03

Шифр НБУВ: Ж15767 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського