Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (168)Автореферати дисертацій (1092)Книжкові видання та компакт-диски (1167)Журнали та продовжувані видання (32)
Пошуковий запит: (<.>K=ҐРУНТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1253
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ларкін М. О. 
Особливості розслідування злочинів проти особи, що вчиняються на ґрунті расової, національної чи релігійної ворожнечі : монографія / М. О. Ларкін, В. П. Сабадаш; ДВНЗ "Запоріз. нац. ун-т". - Запоріжжя, 2012. - 219 c. - Бібліогр.: с. 188-219 - укp.

Розглянуто проблеми розслідування злочинів проти особи, що вчинюються на грунті расової, національної чи релігійної ворожнечі. Сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності слідчої діяльності за даною категорією кримінальних справ. Розглянуто расову, національну, релігійну ворожнечу як об'єкт криміналістичного дослідження, визначено склад елементів криміналістичної характеристики. Виділено типові слідчі ситуації та встановлено їх вплив на планування початкового етапу розслідування цих злочинів. Розроблено рекомендації щодо тактики проведення огляду місця події, допиту потерпілих, свідків і підозрюваного (обвинувачуваного), обшуку, запропоновано коплекс судових експертиз. Досліджено окремі питання профілактики злочинів, що вчинюються на грунті расової, національної чи релігійної ворожнечі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х894.9(4УКР)311.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА769831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Воскобойнікова Г. Л. 
Валеодіагностика та валеомоніторинг як складові оздоровчого освітнього середовища початкової школи / Г. Л. Воскобойнікова // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 197-205. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено проблему створення оздоровчого освітнього середовища в системі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи, шляхом валеологізації педагогічного процесу, що обумовлює впровадження у навчально-виховний процес системи профілактично-виховних заходів, які ґрунтуються на технологіях здійснення валеодіагностики та валеомоніторингу стану здоров’я, сприятиме зміцненню і збереженню здоров’я студентської молоді, створенню оздоровчого середовища, формуванню медико-валеологічної компетентності. Визначено, що валеодіагностика та валеомоніторинг стану здоров’я учасників педагогічного процесу є ефективними засобами контролю навчально-виховного процесу в освітніх закладах, компонентами оздоровчого освітнього середовища в системі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.

Освещена проблема создания оздоровительной образовательной среды в системе профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы путем валеологизации педагогического процесса, что обуславливает внедрение в учебно-воспитательный процесс системы профилактически-воспитательных мероприятий, основанных на технологиях валеодиагностики и валеомониторинга состояния здоровья, что будет способствовать укреплению и сохранению здоровья студенческой молодежи, созданию оздоровительной образовательной среды, формированию медико-валеологической компетентности.

In article is illuminated problem of the making the sanitary educational ambience in system of the training of the future teachers of the grade school by valeological of the pedagogical process that condition introduction in scholastic- education process of the system preventive- education action, founded on technology valeodiagnostic and valeomonitoring pictures of health that will promote to fortification and conservation of health student youth, making the sanitary educational ambience, shaping physician-valeological competention.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Коломійченко С. Ю. 
Теоретичні питання підготовки студентів до організації фасилітаційного спілкування / С. Ю. Коломійченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 38. - С. 80-86. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено теоретичні питання підготовки студентів у ВНЗ до організації фасилітаційного спілкування, що ґрунтується на положеннях гуманістичного, системного, особистісно-діяльнісного, аксіологічного, персоналізованого, ресурсного підходів. Виділено структурні компоненти фасилітаційного спілкування: потребнісний, когнітивно-процесуальний, особистісно-поведінковий, а також етапи підготовки: підготовчо-мотиваційний, змістово-процесуальний, набуття фасилітаційного досвіду.

Исследованы теоретические вопросы подготовки студентов в ВУЗ к организации фасилитирующего общения, которые основываются на положениях гуманистического, систематического, личностно-деятельного, персонализованного, ресурсного подходов. Выделены структурные компоненты фасилитирующего общения: потребностный, когнитивно-процессуальный, личностно-поведенческий, а также этапы подготовки: подготовительно-мотивационный, содержательно-процесуальный, приобретения фасилитационного опыта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мєдвєдєва Л. І. 
Проектна методика вивчення іноземної мови в контексті сучасних педагогічних технологій / Л. І. Мєдвєдєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 4. - С. 129-134. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні методи вивчення іноземних мов, які ґрунтуються на принципі проблемності. Зроблено висновок, що проектна методика найкращим чином відповідає умовам і цілям навчання у вищих технічних навчальних закладах. Проектну методику розглянуто як особливу форму організації комунікативно-пізнавальної діяльності, що створює умови для спільної творчої роботи студентів, моделює науково-дослідницьку фахову діяльність.

Проанализированы современные методы обучения иностранным языкам, которые основываются на принципе проблемности. Сделан вывод, что проектная методика наилучшим образом отвечает условиям и целям учебы в высших технических учебных заведениях. Проектная методика рассмотрена как особенная форма организации коммуникативно-познавательной деятельности, которая создает условия для совместной творческой работы студентов, моделирует научно-исследовательскую профессиональную деятельность.

The analysis of various modern methods of learning the foreign languages which are based on the principle of problems is made and the conclusion that projected technique meets the requirements and aims of studying at higher technical educational establishments was made in the best way. In the aspect of learning a foreign language projected technique is considered to be the special form of organization of communicative-cognitive activity, it creates conditions for creative teamwork of students, designs the scientifically-research professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Волік В. В. 
Ефективність методики навчання студентів-міжнародників читанню англомовних публіцистичних статей за фахом / В. В. Волік // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 4. - С. 138-144. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено основні теоретичні положення навчання професійно-орієнтованого читання, яке ґрунтується на засадах формування стратегічної компетенції в читанні та медіації. Проведено аналіз та інтерпретацію результатів розвідувальної та експериментальної стадій дослідного навчання, які вказують на ефективність запропонованої методики.

Освещены основные теоретические положения обучения профессионально-ориентированному чтению, которое основывается на формировании стратегической компетенции в чтении и медиации. Проанализировано результаты разведывательной и основной стадий экспериментального обучения, что доказывает эффективность предложенной методики.

The author highlights the main points of teaching ESP reading that is based on strategy competence formation. The thorough analysis of the probing and main stages of the experiment is made to prove the efficiency of the suggested methodology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Годинчук Н. В. 
Дослідження властивостей акрилових гідрогелів як матеріалів для штучних грунтів / Н. В. Годинчук, Г. М. Ніковська, Л. О. Керносенко, Ю. М. Самченко // Наук. вісті НТУУ "КПІ". - 2012. - № 5. - С. 125-129. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г721.7-3 + П197

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16492 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Іваньо Ю. Ю. 
Визначення рівнів готовності школярів до вибору професії типу «людина – художній образ» як проблема педагогічної діагностики / Ю. Ю. Іваньо // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 3. - С. 183-188. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Охарактеризовано показники, критерії та окремі методики визначення рівнів готовності учнів до вибору майбутньої професії типу «людина – художній образ» в контексті завдань професійної діагностики. Визначено, що оцінка сформованості готовності до вибору майбутньої професії ґрунтується на окремих критеріях основних компонентів цієї готовності та методиках її оцінювання як цілісного явища.

Охарактеризованы показатели, критерии и отдельные методики определения уровней готовности учащихся к выбору будущей профессии типа «человек – художественный образ» в контексте задач профессиональной диагностики. Определено, что оценка сформированности готовности к выбору будущей профессии основывается на отдельных критериях основных компонентов этой готовности и методиках ее оценивания как целостного явления.

The indicators, criteria and the separate methodics of the definition of the levels of the pupils’ readiness to choose the future profession of the type «human being – artistic image» are characterized in the context of the professional diagnostics tasks. It is defined that grading of the formed readiness to choose the future profession is based on the separate criteria of the main components of this readiness and the methodics its evaluation as a wholesome phenomenon.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пушкарьова Т. 
Розвиток інформаційної компетентності учнів і вчителів у процесі впровадження нових моделей навчання / Т. Пушкарьова // Післядиплом. освіта в Україні. - 2011. - № 2. - С. 11-13. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито значення використання ІКТ в освіті, що є одним з найважливіших напрямів розвитку інформаційного суспільства. Досліджено проблему розробки, створення та впровадження розвивальних освітніх проектів, які б сприяли адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві, індивідуалізації навчання, організації систематичного контролю знань, які б давали можливість враховувати психофізіологічні особливості кожної дитини. Висвітлено етапи підготовки компетентності учителів, яка пов’язана із застосуванням підходу, що ґрунтується на технічній грамотності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Брежнєва О. Г. 
Сучасні інноваційні підходи до забезпечення математичної освіти дітей дошкільного віку / О. Г. Брежнєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С. 34-38. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено актуальні питання математичної освіти дошкільників. Обґрунтовано роль і значення математики як складової людської культури, компонента розвитку особистості. Окреслено інноваційну модель математичної освіти дітей дошкільного віку, яка ґрунтується на інтегрованих засадах конструювання навчально-виховного процесу.

Освещены актуальные вопросы математического образования дошкольников. Обоснована роль и значение математики как составляющей человеческой культуры, компонента развития личности. Приведена инновационная модель математического образования детей дошкольного возраста, которая основана на интегрированных принципах конструирования учебно-воспитательного процесса.

The problems of mathematical education of pre-school children are investigated in the article. The role and importance of mathematics as a part of human’s culture has been grounded here. Mathematical teaching of children’ experience of our country andworld one are analyzed and generalized in this paper in different aspects. Analysis of modern researches of mathematical training of children is given. The author considers the innovational model of mathematical education of pre-school children which is grounded on the building of teaching process on integrative basics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.383

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Литвиненко С. А. 
Дитинство у дзеркалі ігрової діяльності / С. А. Литвиненко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С.  191-194. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що зростання значення дитинства в культурі визначає зростання значимості гри для суспільства. Проаналізовано теорію гри щодо структури та змісту ігрової діяльності дітей, особливостей впливу ігор на особистісний розвиток дошкільників. Наголошено, що поступове ускладнення змісту та зростання тривалості соціалізації дітей, визнання дитини суб’єктом виховання та соціалізації зумовлює необхідність всебічного вивчення гри, що була й залишається найприроднішим шляхом проникнення в дитинство, його пізнання та впливу, а тому потребує ґрунтовного дослідження в сучасній соціальній ситуації розвитку дітей.

Отмечено, что повышение значения детства в культуре определяет возрастание значимости игры для общества. Проанализирована теория игры относительно структуры и содержания игровой деятельности детей, особенностей влияния игр на личностное развитие дошкольников. Акцентировано внимание на том, что постепенное усложнение содержания и роста продолжительности социализации детей, признание ребенка субъектом воспитания и социализации обусловливает необходимость всестороннего изучения игры, которая была и остается наиболее естественным путем проникновения в детство, его познания и влияния, а потому требует обстоятельного исследования в современной социальной ситуации развития детей.

The article analyzed the theory of games, the structural and substantive aspects of the children’s game, especially the influence of games on the personal development of preschool children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч321 + Ч311.371

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Приходченко К. І. 
Розвиток особистості – стратегічний напрям гуманістичного виховання / К. І. Приходченко // Шлях освіти. - 2012. - № 1. - С. 6-11. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Порушено проблему соціалізації особистості як однієї з умов гуманістичного виховання, спрямованого на розкриття особистісного творчого потенціалу, самореалізації, саморозвитку, самовдосконалення, можливостей самостійно будувати життя. Проаналізовано головні чинники, що зумовлюють цілі виховання в Україні. Підкреслено, що морально-духовна вихованість підростаючої особистості нині є пріоритетною метою всієї освітньої системи. Виокремлено та охарактеризовано чотири фундаментальні рівні виховання: базовий або субстанційний, структурний, темпоральний, особистісний. Висвітлено закони педагогіки духовно значущої дії, принципи, на яких має ґрунтуватися процес виховання. Розглянуто структурні компоненти процесу виховання.

Рассмотрена проблема социализации личности как одного из условий гуманистического воспитания, направленного на раскрытие личностного творческого потенциала, самореализации, саморазвития, самосовершенствования, возможностей самостоятельно выстраивать жизнь. Проанализированы главные факторы, обуславливающие цели воспитания в Украине. Подчеркнуто, что морально-духовная воспитанность подрастающей личности ныне является приоритетной целью всей образовательной системы. Выделены и охарактеризованы четыре фундаментальных уровня воспитания: базовый или субстанционный, структурный, темпоральный, личностный. Освещены законы педагогики духовно значимого действия, принципы, на которых должен основываться процесс воспитания. Рассмотрены структурные компоненты процесса воспитания.

The problem of socialization as a condition of humanistic education, aimed at the disclosure of personal creativity, self-realization, self-development, self-improvement opportunities to build their own lives. Analyzed the main factors responsible forthe goal of education in Ukraine. It is emphasized that the moral and spiritual education of the younger person is now a priority for the entire educational system. Isolated and characterized four basic levels of education: basic or substantsionny, structural, temporal, and personal. Covered the laws of pedagogy spiritually meaningful action, the principles on which the process should be based education. The structural components of the process of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бондар М. 
Інноваційна парадигма сучасної бухгалтерської освіти та науки в університеті / М. Бондар, С. Свірко // Вища шк.. - 2012. - № 4. - С. 54-66. - укp.

Розглянуто сучасний стан і перспективи розвитку бухгалтерської освіти та науки в Київському національному університеті ім. В. Гетьмана в контексті напрямів і завдань інноваційного розвитку університету. Підкреслено, що запропонована університетом модель формування професійної компетентності бухгалтера забезпечує високий рівень здатності студентів якісно виконувати свої посадові обов’язки. Обґрунтовано необхідність процесу реалізації нової парадигми в бухгалтерській освіті, зважаючи на інтенсивність оновлення інформаційних потоків, що використовуються у сфері бухгалтерського обліку, об’єктів обліку, запровадження нових технологій. Зазначено, що реформування методики викладання облікових дисциплін ґрунтується на застосуванні нових технологій, щосприяють набуттю необхідних знань студентом, формують уміння керувати ними та забезпечувати постійний контроль рівня і якості таких знань. Констатовано інноваційність підходів до розвитку бухгалтерської освіти в університеті, які базуються на принципах випереджального розвитку, відкритості, безперервності навчання.

Рассмотрено современное состояние и перспективы развития бухгалтерского образования и науки в Киевском национальном университете им. В. Гетьмана в контексте направлений и задач инновационного развития университета. Подчеркнуто, что предложенная университетом модель формирования профессиональной компетентности бухгалтера обеспечивает высокий уровень способности студентов качественно выполнять свои должностные обязанности. Обоснована необходимость процесса реализации новой парадигмы в бухгалтерском образовании, учитывая интенсивность обновления информационных потоков, используемых в сфере бухгалтерского учета, объектов учета, внедрение новых технологий. Отмечено, что реформирование методики преподавания учетных дисциплин основывается на применении новых технологий, способствующих приобретению необходимых знаний студентом, формирует умение управлять ими и обеспечивать постоянный контроль уровня и качества таких знаний. Констатирована инновационность подходов к развитию бухгалтерского образованияв университете, которые базируются на принципах опережающего развития, открытости, непрерывности обучения.

The present state and prospects for development of accounting education and science at the Kiev National University named after Hetman in the context of trends and problems of innovative development of the university. It is emphasized that the proposed model of the university of professional competence Accountant provides high quality student ability to perform his duties. The necessity of the implementation of a new paradigm in accounting education, taking into account the intensity of the update information flows used in accounting, accounting objects, the introduction of new technologies. It is noted that the reform methods of teaching accounting courses based on the application of new technologies to facilitate the acquisition of knowledge required student forms the ability to manage and provide constant monitoring of the level and quality of such knowledge. Pronounced development of innovative approaches to accounting education at the university, which are based on the principles of rapid development, transparency, continuity of instruction.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)2 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Іванова Н. 
Психологічне супроводження навчально-виховного процесу в Національній академії Служби безпеки України / Н. Іванова // Вища шк.. - 2012. - № 9. - С. 118-127. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто мету, завдання, структуру та систему психолого-педагогічних заходів психологічного супроводження навчально-виховного процесу в Національній академії Служби безпеки України. Підкреслено особливості професійної діяльності співробітників Служби безпеки України, зокрема високий рівень відповідальності, психологічної напруги, емоційно-вольової стійкості й комунікативної майстерності. Названо етапи професійного психологічного відбору співробітників Служби. Визначено підходи та основні завдання щодо психологічного супроводження процесу професійної підготовки співробітника. Охарактеризовано систему заходів психологічного супроводження навчально-виховного процесу в академії. Описано результати впливу психолого-педагогічних заходів на професійне становлення курсантів, слухачів. Констатовано, що психологічне супроводження навчально-виховного процесу в Національній академії Служби безпеки України є елементом комплексної системи професійного становлення майбутніх співробітників та ґрунтується на вивченні діапазону їх можливостей, прогнозуванні розвитку придатності до роботи, формуванні професійно важливих якостей та необхідної психокорекції.

Рассмотрены цели, задачи, структура и система психолого-педагогических мероприятий психологического сопровождения учебно-воспитательного процесса в Национальной академии Службы безопасности Украины. Подчеркнуты особенности профессиональной деятельности сотрудников Службы безопасности Украины, в частности высокий уровень ответственности, психологического напряжения, эмоционально-волевой устойчивости и коммуникативного мастерства. Названы этапы профессионального психологического отбора сотрудников службы. Определены подходы и основные задачи до психологического сопровождения процесса профессиональной подготовки сотрудника. Охарактеризована система мер психологического сопровождения учебно-воспитательного процесса в академии. Описаны результаты влияния психолого-педагогических мероприятий на профессиональное становление курсантов, слушателей. Констатировано, что психологическое сопровождение учебно-воспитательного процесса в Национальной академии Службы безопасности Украины является элементом комплексной системы профессионального становления будущих сотрудников и основывается на изучении диапазона их возможностей, прогнозировании развития пригодности к работе, формировании профессионально важных качеств и необходимой психокоррекции.

The aims, objectives, structure and system of psycho-pedagogical activities of psychological support of the educational process at the National Academy of Security Service of Ukraine. Highlighted features of professional employees of the Security Service of Ukraine, in particular the high level of responsibility, psychological stress, emotional and volitional stability and communicative skills. Called stages of professional psychological selection officers. Approaches and main tasks of psychological support to the process of training staff. Characterized by a system of measures of psychological support of the educational process in the academy. The results of the influence of psychological and educational activities for professional development of students, trainees. Stated that the psychological support of the educational process at the National Academy of Security Service of Ukraine is a part of a comprehensive system of professional development and future employees is based on the study of a range of possible forecast of fitness for work, the formation of important professional skills and the necessary psycho-correction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-7 + Х819(4УКР)112.011.012 р32:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Пономаренко Л. 
Нове бібліографічне видання "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч" у серії "Видатні педагоги світу" / Л. Пономаренко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 49-50. - укp.

Висвітлено діяльність Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського щодо своєчасного та якісного науково-інформаційного забезпечення суб’єктів педагогічної науки, освіти та практики бібліографічною інформацією про прогресивні ідеї відомих педагогів. Зазначено, зокрема, що в одній із трьох серій "Видатні педагоги світу" вже підготовлено та видано сім ґрунтовних біобібліографічних видань, присвячених життю і діяльності таких педагогів, як В. О. Сухомлинський (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинський (2010), С. Ф. Русова (2010), М. І. Пирогов (2011). Зосереджено увагу на останньому біобібліографічному виданні "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч", упорядкованому колективом науковців названої бібліотеки і присвяченому 200-річному ювілею всесвітньовідомого вченого та талановитого педагога. Розкрито структуру покажчика, який складається з семи розділів та науково-допоміжного апарату, і налічує 903 позиції бібліографічних описів видань з ІІ половини ХІХ ст. до 2010 р. Зауважено, що для найбільш повного відображення праць М. І. Пирогова, літератури про його життя та діяльність до покажчика внесено бібліографічні записи з електронних каталогів Російської державної бібліотеки та наукової бібліотеки Московського державного університету ім. М. Ломоносова, Наукової електронної бібліотеки eLIBRARY.RU. Наголошено про наявність електронної версії покажчика, яка розміщена на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського на сторінках інформаційно-бібліографічного ресурсу "Видатні педагоги України і світу" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Отражена деятельность Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского по своевременному и качественному научно-информационному обеспечению субъектов педагогической науки, образования и практики библиографической информацией о прогрессивных идеях известных педагогов. Указано, в частности, что в одной из трех серий "Выдающиеся педагоги мира" уже подготовлено и издано семь фундаментальных биобиблиографических изданий, посвященных жизни и деятельности таких педагогов, как В. А. Сухомлинский (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003 ), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинский (2010), С. Ф. Русова (2010), Н. И.Пирогов (2011). Сосредоточено внимание на последнем биобиблиографическом издании "Николай Иванович Пирогов - выдающийся хирург, педагог и общественный деятель", составленном коллективом научных сотрудников названной библиотеки и посвященном 200-летнему юбилею всемирно известного ученого и талантливого педагога. Раскрыта структура указателя, который состоит из семи разделов и научно-вспомогательного аппарата, и насчитывает 903 позиции библиографических описаний изданий со II половины XIX в. до 2010 года. Отмечено, что для наиболее полного отражения работ Н. И. Пирогова, литературы о его жизни и деятельности в указатель внесены библиографические записи электронных каталогов Российской государственной библиотеки и научной библиотеки Московского государственного университета им. М. Ломоносова, Научной электронной библиотеки eLIBRARY.RU. Отмечено о наличии электронной версии указателя, которая размещена на портале ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского на страницах информационно-библиографического ресурса "Выдающиеся педагоги Украины и мира" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Covers the activities of the State Scientific Pedagogical Library of Ukraine V. Sukhomlinsky for timely and quality of scientific and information support for teaching the subjects of science, education and practice of bibliographic information on the progressive ideas of famous teachers. Pointed out, in particular, that in one of the three episodes of "Outstanding teacher of the world" has been prepared and published seven fundamental bibliographical publications on the life and work of teachers, as V. A. Sukhomlinsky (2002, 2008), J. A. Korczak ( 2003), A. S. Makarenko (2008), K. D. Ushinskii (2010), S. F. Rusova (2010), N. I. Pirogov (2011). Focused attention on the last edition biobibliographic "Nikolai Ivanovich Pirogov - a distinguished surgeoneducator and social activist", compiled by a team researchers called the library and the 200th anniversary of the world-renowned scientist and a talented teacher. Discovery of the structure index, which consists of seven chapters and scientific auxiliary apparatus, and has 903 positions bibliographic publications with II floor. XIX c. to 2010. Observed that the order to fully understand the work of N. I. Pirogov, the literature on his life and work in the index included bibliographic records online catalogs of the Russian State Library and the Science Library of the Moscow State University, the Scientific Electronic Library eLIBRARY.RU. Noted the presence of the electronic version of the index, which is placed on the portal GNPB Ukraine named. V. A. Sukhomlinsky pages of information and bibliographic resources "outstanding teacher of Ukraine and the World" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ч30 + Ч33(4УКР)51-271 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Коць В. В. 
Вплив сім’ї на виховання й навчання дитини з особливостями психофізичного розвитку / В. В. Коць // Пед. пошук. - 2011. - № 4. - С. 9-13. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто концептуальні аспекти інклюзивної освіти, інтегрування дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітній простір України. Висвітлено організацію діяльності та методичні рекомендації щодо реалізації моделі інклюзивної школи, вплив сім’ї на успішне виховання та навчання дитини з особливостями психофізичного розвитку. Обговорено основні принципи інклюзивної освіти, її головне завдання та основні умови успішного виховання дітей з особливими потребами. Зроблено висновок, що інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами за умов загальноосвітнього закладу.

Рассмотрены концептуальные аспекты инклюзивного образования, интегрирования детей с особенностями психофизического развития в общеобразовательное пространство Украины. Отражена организация деятельности и методические рекомендации относительно реализации модели инклюзивной школы, влияние семьи на успешное воспитание и учебу ребенка с особенностями психофизического развития. Обсуждены основные принципы инклюзивного образования, его главную задачу и основные условия успешного воспитания детей с особенными потребностями. Сделан вывод, что инклюзивное образование – это система образовательных услуг, которая основана на принципе обеспечения основного права детей на образование и права получить его по месту жительства, что предусматривает учебу ребенка с особенными образовательными потребностями в условиях общеобразовательного заведения.

Conceptual aspects of inclusive education are considered, integrations of children with the features of development in general space of Ukraine. Organization of activity and methodical recommendations is reflected in relation to realization of model of inclusive school, influence on successful education and studies of child with the features of development. Basic principles of inclusive education, his main task and basic terms of successful education of children, are discussed with the special necessities. A conclusion is done, that inclusive education is the system of educational services, which is based on principle of providing of basic right of children on education and rights to obtain him domiciliary that foresees the studies of child with thespecial educational necessities in the conditions of general establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Іващенко О. 
Психолого-педагогічна підготовка фахівців пожежно-рятувальної служби / О. Іващенко // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 106-112. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури визначено показники психолого-педагогічної готовності фахівців пожежно-рятувальної служби до роботи за надзвичайних ситуацій, серед яких виділено професійні та особистісні показники, які тісно переплетені між собою, зокрема, емоційна та фізична витривалість у роботі, вмотивованість до служби, інтелектуальна активність, комунікабельність, швидкість адаптації до надзвичайної ситуації, ґрунтовні знання про функціонування особистості, наявність організаційних умінь, здатність мотивувати людей до суспільно-корисної праці. Узагальнено показники професійної адаптації майбутніх рятувальників, пріоритетними серед яких названо наполегливість в опануванні знань, умінь і навичок, продуктивність у їх реалізації, самооцінка власної професійної адаптації, позитивний емоційний стан.

На основе теоретического анализа психолого-педагогической литературы определены показатели психолого-педагогической готовности будущих специалистов пожарно-спасательной службы к работе в чрезвычайных ситуациях. Выделены профессиональные и личностные показатели, которые тесно переплетены между собой, в частности, эмоциональная и физическая выносливость в работе, мотивация к службе, интеллектуальная активность, коммуникабельность, скорость адаптации к чрезвычайной ситуации, основательные знания о функционировании личности, наличие организационных умений, способность мотивировать людей к общественно-полезному труду. Обобщены показатели профессиональной адаптации будущихспасателей, приоритетными среди которых названы настойчивость в овладении знаниями, умениями и навыками, продуктивность в их реализации, самооценка собственной профессиональной адаптации, положительное эмоциональное состояние.

Scientific literature on the problem of psychological and pedagogical competence is analyzed in the article. Indicators of psychological and pedagogical readiness of future fire-rescue service employees to the work in the emergency situations are defined by the author. Indicators of professional adaptation of future rescuers are generalized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н96 р + Ю941.19-69 с + Ц9-528:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Александрова В. В. 
Моделі перекладу текстів як предмет наукових досліджень у науково-дослідній діяльності майбутнього юриста / В. В. Александрова // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 30. - С. 229-237. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто модель перекладу творів у контексті науково-дослідницької діяльності майбутнього юриста. Виокремлено моделі реалізації перекладацької діяльності майбутнього фахівця. Підкреслено роль герменевтичного підходу, що ґрунтується на застосуванні методу розуміння. Визначено взаємозв’язок раціонального й емоціонального у процесі перекладання. Наголошено, що переклад розвиває науково-дослідні якості майбутнього фахівця. Автором створено власну модель перекладу тексту, яка враховує передачу вербальних засобів мовлення й когнітивно-емоційних смислів.

Рассмотрена модель перевода произведений в контексте научно-исследовательской деятельности будущего юриста. Выделены модели реализации переводческой деятельности будущего специалиста. Подчеркнута роль герменевтического подхода, что основывается на использовании метода понимания. Определена взаимосвязь рационального и эмоционального в процессе перевода. Акцентировано на том, что перевод развивает научно-исследовательские качества будущего специалиста. Автором создана собственная модель перевода текста, которая учитывает передачу вербальных средств речи и когнитивно-эмоциональных смыслов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.377 + Х8 р(4УКР)3-62:Ш

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Алілуйко С. М. 
Концептуальні засади формування системного мислення в майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання основ теорії технічних систем / С. М. Алілуйко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2011. - № 32/33. - С. 7-11. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Встановлено, що формування системного мислення в майбутніх інженерів-педагогів найбільш ефективно можна реалізувати у процесі навчання основ теорії технічних систем. Визначено концептуальні засади формування системного мислення в майбутніх інженерів-педагогів у процесі навчання основ теорії технічних систем. Концептуальні засади ґрунтуються на використанні принципу предметної діяльності студента та управління її формуванням, принципу системної орієнтації навчально-пізнавальної діяльності і мислення, що нею формується, принципу розвивального навчання. Використання цих принципів дозволить формувати у студентів системне мислення.

Установлено, что формирование системного мышления будущих инженеров-педагогов наиболее эффективно можно реализовать в процессе изучения основ теории технических систем. Определены концептуальные основы формирования системного мышления будущих инженеров-педагогов при изучении основ теории технических систем. Концептуальные основы базируются на использовании принципа предметной деятельности студента и управления ее формированием, принципа системной ориентации учебно-познавательной деятельности и мышления, принципа развивающего обучения. Использование этих принципов позволит формировать у студентов системное мышление.

The article revealed that the formation of systems thinking in future teachers-engineers can be implemented in learning basic theory of technical systems. Defines the conceptual foundations of systematic thinking in the formation of future engineers-teachers. The conceptual frame work based on the use of the principle subject of student activities, the principle of system orientation training and cognitive activity and thought, the principle of developmental education. Using these principles will form the students' systems thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Малихін О. В. 
Технологія формування пізнавальної самостійності студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі навчання іноземної мови / О. В. Малихін // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 31. - С. 110-121. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні технологічні моделі й основні методологічні принципи побудови навчання. Теоретично обґрунтовано технології формування пізнавальної самостійності студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі навчання іноземної мови. Визначено, що технологія формування пізнавальної самостійності є спрямованою на формування інтегративних утворень в особистості студента на ґрунті ефективних проективних процесів. Розроблено та апробовано авторську лінгвопрофесійну технологію формування пізнавальної самостійності, спрямовану на підвищення ефективності навчального процесу у ВНЗ.

Проанализированы современные технологические модели и основные методологические принципы построения обучения. Теоретически обоснованы технологии формирования познавательной самостоятельности студентов высших педагогических учебных заведений в процессе обучения иностранному языку. Определено, что технология формирования познавательной самостоятельности является направленной на формирование интеграционных образований в личности студента на основе эффективных проекционных процессов. Разработана и апробирована авторская лингвопрофессиональная технология формирования познавательной самостоятельности, направленная на повышение эффективности учебного процесса в ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Машкіна Л. А. 
Практична підготовка слухачів магістратури за спеціальністю «Дошкільна освіта» / Л. А. Машкіна // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 14-18. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено організаційно-методичні засади практичної підготовки слухачів магістратури за спеціальністю «Дошкільна освіта». Розкрито сутність та основні положення організації асистентської практики. Підсумовано, що на сучасному етапі майбутні магістри з дошкільної освіти повинні мати ґрунтовний багаж знань, практичних умінь, професійних навичок, готовність до повноцінного виконання посадових обов’язків.

Освещены организационно-методические основы практической подготовки слушателей магистратуры по специальности «Дошкольное образование». Раскрыта суть и основные позиции организации ассистентской практики. Подытожено, что на современном этапе будущие магистры дошкольного образования должны иметь обстоятельный багаж знаний, профессиональных навыков, готовность к полноценному исполнению должностных обязанностей.

The article deals with revealing of the organizational-methodical basis of the assistant practice of the students of magistracy on specially «Preschool Education». The main point and the basic regulations for organization of the practice are revealed.The main parameters of guidance of the assistant practice, the peculiarities of estimation are shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського