Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.282.11$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Іщенко Ю.  
Деякі паралелі барокового та постмодерного дискурсу / Ю. Іщенко // Філософ. думка. - 2006. - № 5. - С. 91-109. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Ю812.282.5 + Ю225.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Заярна І.  
Риторичний дискурс російського авангарду: актуалізація барокової естетики на початку XX ст / І. Заярна // Слово і час. - 2006. - № 7. - С. 22-34. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)3-328.1 + Ш5(4РОС)4-328.1 + Ш5(4РОС)6-328.8 + Ю812.282.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Межевікіна О. С. 
Візуальна культура українського бароко / О. С. Межевікіна // Магістеріум. - 2005. - Вип. 19. - С. 55-60. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Розглянуто особливості погляду і способи візуальної рецензії, притаманні епосі бароко. Це спроба описати культурну складову зорових досвідів і визначити координати топосів, всередині яких відбувається взаємовплив смислів з візуальними образами.


Ключ. слова: візуальна культура, українське бароко
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Щ103(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Титар О. В. 
Бароко та народний стиль у формуванні слобожанської ментальності : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.12 / О. В. Титар; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003. - 16 c. - укp.

Здійснено філософський аналіз концепту слобожанської ментальності, формування та проявів феномену слобожанської ідентичності. Проведено порівняльний аналіз теоретичних підходів щодо ментальності. Досліджено дану ментальність через соціокультурні та мистецькі репрезентації в церковному будівництві та філософській думці. Установлено два типи таких репрезентацій у слобожанській ментальності, що характеризуються через уведення поняття стилю, а саме: бароко та народний стиль. Зазначено, що стиль інтерпретується як специфічна структурно-семіотична модель. У аспекті локальної ідентичності та стилю проаналізовано репрезентації слобожанської ментальності у візуальному та вербальних аспектах. Доведено, що гетьмансько-державний стиль (бароко) виступає як динамізуючий фактор національного буття, а народний стиль - як гармонізуючий у просторово-часовій локалізації на Слобожанщині XVII - XVIII ст. Показано, що оскільки опозиція бароко - народний стиль, то він виступає аналогом відомих культурологічних дихотомій на позначення динаміки - стабільності, а слобожанська культура завдяки відкритості, діалогізованості та толерантності свого дискурсу належить до таласократичного типу культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Т52(23=УКР7,4)-75

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ольховик М. В. 
"Бароковий універсалізм" в українському художньому мисленні : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / М. В. Ольховик; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 16 c. - укp.

Розглянуто феномен "барокового універсалізму" в художньому мисленні на основі компаративного аналізу поетики українського бароко доби Гетьманщини у порівнянні з "першим" і "другим" необароко в українському мистецтві початку і кінця ХХ ст. Реконструйовано естетику бароко за допомогою відтворення систем художньої образності з архетиповою структурою провідних мотивів, образів і топосів українського барокового дискурсу. Зазначено, що пошук транскультурних комунікацій у вітчизняному мистецькому просторі дозволяє зрозуміти бароко як метамову українського художнього мислення, завдяки чому забезпечуються його універсалістичні функції у розвитку українського мистецтва. Висвітлено сучасні інтенції українського художньо-естетичного дискурсу, розкрито його "універсалістський" характер за допомогою ключових універсалій та принципів барокової і необарокової естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Щ103(4УКР)4-211 + Щ103(4УКР)6-211

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Литвин Т. М. 
Раціоналізм та ірраціоналізм української філософії доби бароко : автореф. дис... канд. філософ. наук / Т. М. Литвин; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2008. - 20 c. - укp.

Здійснено спробу дослідити бароковий характер української філософії, неоднорідності трактування гносеологічних і антропологічних проблем. Проаналізовано витоки духовно-філософських засад доби українського бароко, зокрема, його раціоналістичний та ірраціоналістичний чинники. З'ясовано, що в українській духовній культурі переважала східно-християнська філософська парадигма, а сприйняття та утвердження західноєвропейської культурної традиції відбулося у період культурно-національного відродження XVI - XVII ст. Стверджено, що філософська думка Києво-Могилянської академії є зразком поєднання ірраціоналістичної та раціоналістичної традицій в українській філософії і є органічно позв'язаною з історико-культурними атрибутами бароко.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)44-356 + Ю812.282.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кочубей Т. Д. 
Відображення культури українського бароко уфілософських поглядах професорів Києво-Могилянської академії / Т. Д. Кочубей // Освіта та пед. наука. - 2013. - № 5/6. - С. 63-69. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто суть і основні ознаки культури українського бароко, охарактеризовано особливості становлення філософії як складника загальної культури України у цей період. На прикладі ідей професорів Києво-Могилянської академії розкрито зміст барокового мислення, яке визначало своєрідність духовного життя українського народу протягом цієї доби. Особливості цього мислення зумовлювали значну увагу до проблем мови, її зв'язку з мисленням. Мову вважали штучною знаковою системою, яку люди використовують для спілкування. Зроблено висновок, що основними ознаками періоду українського бароко було коригування та доповнення традиційної методології, дедалі більшої значущості набували нові парадигмальні принципи, згідно з якими природа виходила на перший план у дослідженні людини та пізнання. Проблеми теорії пізнання та логіки відповідно до загального спрямування барокового світогляду були підпорядковані проблемам усвідомлення суті людини, її місця в безмежному Всесвіті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського