Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (1)Автореферати дисертацій (118)Реферативна база даних (757)Книжкові видання та компакт-диски (275)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>K=БАРОК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   науково-популярне видання   
Категорія: Релігія   
1.
 


Coreth, Anna.
Pietas Austriaca [Electronic resource] : austrian Religious Practices in the Baroque Era / Anna Coreth. - West Lafayette : Purdue University Press, 2004. - 117 p
Переклад назви: Благочестя Австрії: австрійські релігійні практики в епоху бароко

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Anna Coreth's work appeared originally in 1959. Her interpretation focuses on the relationship of Catholic religious practices and symbols to the House of Habsburg from the Counter or Catholic Reformation until the nineteenth and early twentieth centuries. Coreth demonstrates how elements of religiosity and spirituality, particularly those surrounding the Catholic Eucharistic and Marian celebrations, became part of the Habsburg ruling style. She discusses the imperial house's dedication to these rituals and what the religious practices came to mean to individual members of the Habsburg monarchy, such as Rudolf I, Ferdinand I, II, and III, Maria Theresa, and Joseph II. Coreth demonstrates the Habsburg monarchy's devotion to specific Catholic rituals and how these rituals in turn acquired political significance. Moreover, Coreth also examines the links between this Habsburg religious style, on the one hand, and the institutional Catholic Church, popular piety, religious orders, and mainstream political developments. The book is an extremely rich source for early modern and modern Austrian history.



Кл.слова:
католицька церква -- монархія -- Габсбурги

   Тип видання:   науково-популярне видання   
2.


Історія декоративного мистецтва України: від найдавніших часів до пізнього середньовіччя [Електронний ресурс] : в 5 т. / голов. ред. Ганна Скрипник ; НАН України. - К. : [б. в.], 2009-2010

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1. - 2010. - 680 с.

Т. 3. - 2009. - 516 с.

Т. 4. - 2011. - 512 с.


В новому виданні «Історії декоративного мистецтва України» автори намагалися подати якомога повну й цілісну картину розвитку цього виду мистецтва в межах нинішньої території України. Уперше з позицій сучасного мистецтвознавства простежено розвиток художніх стилів, зокрема бароко, класицизму, модерну та інших, у декоративному мистецтві та їх опосередковану інтерпретацію в народному мистецтві, значно розширено фактологічну базу, повернуто чимало імен, мистецьких явищ і періодів у розвитку української культури, замовчуваних за радянського часу.



Кл.слова:
ужиткове мистецтво -- мистецтвознавство -- археологія

   Тип видання:   наукове видання   
3.


Історія українського мистецтва [Електронний ресурс] : у 5 т. / голов. ред. Г. Скрипник ; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. - К. : [б. в.], 2007-2011

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Мистецтво первісної доби та стародавнього світу. - 2008. - 710 с.

Т. 2 : Мистецтво середніх віків. - 2010. - 1296 с.

Т. 3 : Мистецтво другої половини XVI - XVIII ст.. - 2011. - 1088 с.

Т. 5 : Мистецтво XX ст.. - 2007. - 1048 с.


У першому томі автори поставили за мету реконструювати цілісний образ найдавніших етапів мистецького життя на українських землях, переважно на прикладі тих артефактів, що постали на них та збереглися до наших днів. У ній представлено мистецтво пізньопалеолітичного населення України, енеолітичної людності (зокрема, подано неперевершеної майстерності зразки кераміки носіїв трипільської культури; репрезентовано пам’ятки образотворчості народів бронзової доби, кімерійців, скіфів, сарматів (особливо вишукані ювелірні (золоті й срібні) вироби – чаші, пекторалі, амфори, золоті оздоби парадного вбрання, рельєфні зображення сюжетів і сцен зі скіфського життя, кам’яні скульптури тощо). Розлогі розділи тому присвячені образотворчому мистецтву та художнім ремеслам населення античних держав Північного Причорномор’я, культурна традиція яких мала безпосередній вплив на мистецькі процеси на цих територіях у наступні епохи. Чи не вперше розглянуто в контексті історії мистецтва пам’ятки кельтського населення та латенізованих культур. Значно повніше висвітлено культурну спадщину праслов’янського й готського населення українських земель тощо.

Другий том “Історії українського мистецтва” присвячено історії художніх процесів на українських теренах у добу середньовіччя (кінець ІV/VI – XV/середина XVI). Важливим наміром авторів та упорядників стало висвітлення родоводу та стильових особливостей вітчизняного мистецтва, його видової специфіки. У дослідженнях архітектури, монументальної скульптури, мозаїк, фресок, іконопису, оздоблення рукописної книги, художніх ремесел окреслено риси, які й нині маркують процес творення українського світу.

У третьому томі “Історії українського мистецтва” висвітлюються розвиток, жанрове й стильове розмаїття української архітектури, образотворчого та декоративного мистецтва козацько-гетьманської доби, що охоплює фактично три століття – XVI, XVII, XVIIІ, національні варіанти європейських стилів ренесансу й бароко, які стали набутком більшості визначних пам’яток, розглянутих у цьому виданні.

Глибоким філософським осмисленням та форматним осягненням вирізняються розділи праці, присвячені мистецькій спадщині ХІХ ст. – періоду, коли українська національна культура виявила неабияку життєстійкість, витворивши за вкрай складних соціополітичних умов довершені мистецькі твори, «зуміла розвинути більшість сучасних видів мистецтв, а в багатьох із них створити класичні цінності і дати імена світової міри». Автори розділів слушно зауважують, що мистецька спадщина цієї епохи формувалася й визрівала в чужинському культурному середовищі та під тиском нових суспільно-політичних реалій, що спричиняли розмежування між культурою народною та панівних верств, динамічну зміну стильових напрямів – перехід від бароко до романтизму та реалізму. Дослідники чи не вперше в мистецтвознавстві пострадянського періоду залучають до аналізу українського образотворення нові імена художників та архітекторів, нові реалії та здобутки малярської і будівельної спадщини, розглядаючи в контексті українського мистецького процесу як пам’ятки, що виникли в Україні і на питомо українському ґрунті, так і ті мистецькі явища, що хоча й творилися поза Україною, проте тематикою і змістом стосувалися української культурної традиції та історії.

5-й том, присвячений мистецтву ХХ століття, є, власне, першою спробою накреслити і дати об’єктивну оцінку основним процесам, що відбувалися впродовж усього минулого століття в художньому житті на теренах нашої країни, намаганням відтворити цілісну картину мистецького життя, що розвивалося в контексті загальноєвропейського художнього процесу, єдиному річищі світового художнього розвитку.



Кл.слова:
образотворче мистецтво -- монументальна скульптура -- декоративно-вжиткове мистецтво

   Тип видання:   наукове видання   
4.

Арган, Д. К.
История итальянского искусства [Електронний ресурс] : в 2 т. : пер. с итал. / Д. К. Арган. - М. : Радуга, 1990

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1. - 319 с.

Т. 2. - 239 с.


Джулио Карло Арган—известный итальянский искусствовед, один из ведущих представителей современного классического искусствознания и художественной критики. В первом томе анализируется история итальянского искусства начиная с глубокой древности, исследуется искусство античности, романского и готического средневековья, зарождение стиля классического Возрождения в Италии. Второй том «Истории итальянского искусства» Дж. К. Аргана посвящен главным образом периоду XVI—XVII вв., связанному в Италии с эпохой Возрождения и барокко. В XVIII в. ведущим центром итальянской культуры становится Венеция, наиболее выдающимися мастерами искусства которой были Дж. Б. Тьеполо и Каналетто. Значительное внимание уделяется искусству классицизма. Книга предназначена для читателей, интересующихся историей западноевропейского искусства.



Кл.слова:
мистецтво -- живопис -- скульптура

   Тип видання:   наукове видання   
5.

Арнонкур, Н.
Музыка языком звуков. Путь к новому пониманию музыки [Електронний ресурс] / Н. Арнонкур. - [Б. м. : б. в.]

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Благодаря ценнейшей информации, которую читатель найдет буквально в каждом разделе этой книги, открываются совершенно новые возможности прочтения хорошо известных музыкальных текстов. Главная цель автора, как представляется, состоит в том, чтобы спасти музыку Барокко даже не от забвения, а от чего-то худшего, чем забвение, — от непонимания. Для исполнителей и любителей старинной музыки, всех интересующихся историей музыки и современной культуры



Кл.слова:
музика -- Барокко

   Тип видання:   підручник   
6.

Бусслер, Людвиг.
Учебник музыкальных форм в 30 задачах с многочисленными примерами, упражнениями и отрывками классических произведений, напечатанными в тексте [Електронний ресурс] : [пер. с нем.] / Людвиг Бусслер. - СПб. : Издание музыкальной торговли В. Бесселя и Ко, 1883. - 214 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Эпоха западноевропейского барокко богата достижениями и открытиями. Среди них - появление симфонического оркестра, с которым связаны новые пути развития музыкального языка, принципов формообразования и судеб музыкальных жанров. Однако появление оркестра породило проблему, которая остается актуальной и поныне. Суть ее в определенном несоответствии требований полифонической музыки возможностям оркестра, призванного с наибольшим художественным успехом воспроизводить именно гомофонную по складу и фактуре музыку. Представленный анализ выполненной Буслером оркестровой транскрипции баховской фуги показывает такой путь, при котором сохраняются и особенности фуги, и выразительность оркестрового звучания.



Кл.слова:
теорія музики -- композиція

   Тип видання:   наукове видання   
7.
 


Вёльфлин, Г.
Ренессанс и барокко. Исследование сущности и становления стиля барокко в Италии [Електронний ресурс] : пер. с нем. / Г. Вёльфлин. - СПб. : Азбука-классика, 2004. - 288 с.. - (Художник и знаток)

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Шесть книг, которые составляют серию «Художник и знаток» выходящую в издательстве «Азбука-классика», знакомят читателя с памятниками мирового классического искусствознания. Сочинение Вёльфлина открыло современникам новые методы стилистического анализа и иной взгляд на саму категорию барокко. В основу книги легла новая редакция перевода Е. Г. Лундберщ снабженная современным научным аппаратом. Издание содержит большое количество иллюстраций. Предназначено для специалистов и всех интересующихся изобразительным искусством.



Кл.слова:
стиль -- живопис -- скульптура

   Тип видання:   навчальний посібник   
8.
 


Горбунов, А. Н.
История зарубежной литературы XVII века [Електронний ресурс] : учеб. пособие / А. Н. Горбунов, Н. Р. Малиновская, Н. Т. Пахсарьян ; под ред. Н. Т. Пахсарьяна. - М. : Высшая школа, 2007. - 487 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В учебном пособии воссоздана картина развития западноевропейской и североамериканской литературы в начале Нового времени — в XVII веке. Материал учебника излагается в соответствии с проблемно-хронологическим и жанрово-стилевым принципами анализа литературного процесса, ставит перед студентами задачу активного усвоения основных произведений учебной программы. Существенно обновлены характеристики литературных направлений, творчества крупнейших писателей эпохи. Студентам предоставлена возможность ознакомиться не только с историей национальных литератур Франции, Испании, Германии, Англии, но и Италии, Швеции, Америки. Для студентов филологических факультетов университетов и педагогических институтов.



Кл.слова:
мистецтво -- історія мистецтва -- історія літератури -- літературознавство -- бароко -- класицизм

   Тип видання:   наукове видання   
9.

Делёз, Ж.
Складка. Лейбниц и барокко [Електронний ресурс] : пер. с фр. / Ж. Делёз. - М. : Логос, 1997. - 264 с.. - (Ecce homo)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Похоже, наиболее эффективным чтение этой книги окажется для математиков, особенно специалистов по топологии. Книга перенасыщена математическими аллюзиями и многочисленными вариациями на тему пространственных преобразований. Можно без особых натяжек сказать, что книга Делеза посвящена барочной математике, а именно дифференциальному исчислению, которое изобрел Лейбниц. Именно лейбницевский, а никак не ньютоновский, вариант исчисления бесконечно малых проникнут совершенно особым барочным духом. Барокко толкуется Делезом как некая оперативная функция, или характерная черта, состоящая в беспрестанном производстве складок, в их нагромождении, разрастании, трансформации, в их устремленности в бесконечность. Образуемая таким образом бесконечная складка (сразу напрашивается образ разросшейся до гигантских размеров коры головного мозга) имеет как бы две стороны или два этажа - складки материи и сгибы в душе. Тяжелые массы материальных складок громоздятся под действием внешних сил, а затем организуются в стройную систему согласно внутренним изгибам души. Декарт использовал совершенно иной принцип монтажа: для него материя характеризуется прямолинейной протяженностью, а душа - "прямизной", выправляющей любые душевные "наклонности".



Кл.слова:
матерія -- душа -- світогляд

   Тип видання:   наукове видання   
10.

Дяченко, Д.
Будова села [Електронний ресурс] / Д. Дяченко. - К. : Червоний шлях, 1924. - 96 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга «Будова села» – не тільки дослідження у галузі будівництва й архітектури, це глибока історична розвідка. Особливий наголос зроблено на протипожежному типі будівель. Видання ілюстровано цікавими малюнками.



Кл.слова:
архітектура -- будівництво -- українське бароко

   Тип видання:   навчальний посібник   
11.

Емохонова, Л. Г.
Мировая художественная культура [Електронний ресурс] : учеб. пособие для сред. пед. учеб. заведений / Л. Г. Емохонова. - 5-е изд., перераб. и доп.. - М. : Издательский центр "Академия", 2001. - 544 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В учебном пособии рассказывается о художественной культуре Древнего Египта, крупнейших стран Востока - Индии, Китая, Японии, искусстве коренных народов Америки, стран Западной Европы и России с древнейших времен до начала XX в. Представляя историю художественной культуры как историю стилей, автор показывает суть основных стилей, таких как архаика и классика античности, романский и готика, стили эпохи Возрождения, барокко, классицизм, модерн, собственно и составляющих историю культуры; даны описания отдельных произведений, творческой манеры художников, их создавших. Большое внимание уделено раскрытию содержания традиционных сюжетов живописи и скульптуры, часто евангельских в своей основе, при этом эстетическая оценка переплетается с пояснениями изображенного. Акцент в книге сделан на изобразительном искусстве и архитектуре; о развитии музыкального искусства, театра, литературы рассказывается коротко. Книга может быть полезна также учащимся старших классов школ и преподавателям, ведущим курс мировой художественной культуры, и интересна всем, кто любит искусство.



Кл.слова:
стиль -- живопис -- скульптура

   Тип видання:   наукове видання   
12.

Ернст, Ф.
Київські архитекти XVIII віку [Електронний ресурс] / Ф. Ернст. - К. : Видавниче товариство "Друкарь", 1918. - 23 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У першому розділі книги видатного українського мистецтвознавця розглянуто діяльність "придворних" архітекторів – представників бароко: митрополита Рафаїла Заборовського, за часів якого відбулося закладення Андріївської церкви, Іогана Готфріда Шеделя, що уславився як архітектор Лаврської дзвіниці, а також А. В. Квасова, І. Ф. Мічуріна. Другий розділ присвячено архітекторам-киянам Стефану Ковніру та Івану Григоровичу-Барському, який є автором Покровської церкви і багатьох світських будівель.



Кл.слова:
бароко -- архітектура будівель

   Тип видання:   підручник   
13.


Запорожці [Електронний ресурс] : до історії козацької культури / уклад. І. Ю. Кравченко, Ю. О. Іванченко. - К. : Мистецтво, 1993. - 600 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У збірнику зібрано найрізноманітніші мвтеріали з питань історії запорозького козацтва, зокрема з питань культури козаків, які створили багато високохудожніх історичних дум і пісень, літописів, творів живопису і архетиктури, козаків, котрих називають "лицарями Бароко". Книга ілюстрована багатьма кольоровими та чорно-білими репродукціями творів давнього українського мистецтва.



Кл.слова:
козак -- козацтво -- запорізька січ -- козацьке бароко

   Тип видання:   навчальний посібник   
14.


История русской философии [Електронний ресурс] : учебное пособие / отв. ред. М. Н. Громов. - М. : ИФ РАН, 1998. - 203 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В пособии излагаются основы курса отечественной философской мысли от ее зарождения после крещения Руси до современности. Первый раздел посвящен философской мысли допетровского времени, включая эпоху барокко ХVII в., второй – ХVIII столетию, третий – важнейшим течениям ХIХ века, четвертый представляет краткое введение в историю русской философии ХХ века. Тысячелетний путь эволюции отечественного мышления рассматривается как единый, непрерывный процесс с присущими ему характеристиками: повышенным интересом к моральной, антропологической, историософской проблематике, учительной и просветительской направленностью, стремлением выражать идеи более в пластичной, нежели дискуссионной форме, многовариантностью развития.



Кл.слова:
філософська думка -- філософське вчення

   Тип видання:   художня література   
15.

Киньяр, Паскаль.
Все утра мира [Електронний ресурс] / Паскаль Киньяр. - СПб. : Азбука-классика, 2004. - 128 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Паскаль Киньяр – один из крупнейших современных европейских писателей, лауреат Гонкуровской премии (2003), блестящий стилист, человек, обладающий колоссальной эрудицией, знаток античной культуры и музыки эпохи барокко. В небольшой книге Киньяра "Все утра мира" (1991) темы любви, музыки, смерти даны в серебристом и печальном звучании старинной виолы да гамба, ведь герои повествования – композиторы Сент-Коломб и Марен Марс. По мотивам романа Ален Корно снял одноименный фильм с Жераром Депардье.



Кл.слова:
роман

   Тип видання:   підручник   
16.

Кондрацька, Людмила Анатоліївна.
Музична антропологія. Практичне моделювання [Електронний ресурс] : підручник / Л. А. Кондрацька ; Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль : [б. в.], 2016. - 256 с.

  Текст у форматі PDF 8.34 Мб


Пропонований підручник є результатом цілком самостійного дослідження проблеми сутності і стильової еволюції інтонуючої свідомості homo musicus (в контексті синергійної антропології). В пошуках вίдання «живої духовності» авторка послідовно відстоює основотвірні положення про: ієрофанічну сутність музики у сакральному просторі (Тема 1); стратегічну зумовленість традиційного й історичного типів homo musicus (Тема 2); феноменологію інтонуючої свідомості як знаково-символічної і синкретичної функції людської психіки, що реалізується на рівнях ейдетики музичного буття (Тема 3); індивідуальний образ молитви як чинник еволюції композиторської практики (Тема 4); музично-риторичну антиномічність як метафоричну лексику барокового композитора-проповідника (Тема 5); музичні диспозиції класицистів як картезіансько-кантіанські пошуки канону природної людини (Тема 6); суб’єктивно інтоновані рефлексування- творення буття «деміургом естетичних тіней» як вияв «антропологічного вистигання» композитора-романтика (Тема 7); «подорож» кафкіанського виробника-споживача музичним «задзеркаллям» авангардизму як спроба повернення до ритуалу (Тема 8). Пропонується для студентів музичних факультетів, а також вчителів музики і слухачів курсів підвищення кваліфікації у галузі знань «Музичне мистецтво».



Кл.слова:
феноменологія музики -- музична свідомість -- ієрофанічна сутність музики

   Тип видання:   науково-популярне видання   
17.

Ламбер, Ж.
Караваджо [Електронний ресурс] : 1571-1610 : пер. с нем. / Ж. Ламбер. - М. : Арт-Родник, 2004. - 96 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга об итальянском художнике раннего барокко Караваджо (1571–1610). Его живопись и образ жизни провоцировали постоянные скандалы, он был не в ладах с законом и пользовался дурной репутацией. Караваджо неоднократно подвергался арестам и препровождался в тюрьму, чем доставлял большие затруднения своим влиятельным покровителям, вынужденным хлопотать за него. Караваджо сыграл одну из ключевых ролей в истории изобразительного искусства. Он обладал способностью писать картины в неимоверно быстром темпе, создавая сложные композиции сразу на холсте. Это подтверждает то обстоятельство, что до сих пор не обнаружено ни одного эскиза, рисунка или гравюры художника.



Кл.слова:
мистецтво -- живопис

   Тип видання:   науково-популярне видання   
18.

Макаров, Анатолій.
Світло українського бароко [Електронний ресурс] / А. Макаров. - К. : Мистецтво, 1994. - 288 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У книзі відомого українського дослідника літератури й мистецтва йдеться про барокову культуру XVII — XVIII століть. Автор виходить за межі звичних проблем мистецтвознавства й історії літератури. Музичні, поетичні, малярські твори, філософські трактати й архітектурні ансамблі цікавлять його насамперед як виразники особливого стану душі й стилю мислення. Ці нариси писались для тих читачів, яких цікавить специфіка українського художнього світосприймання, шляхи його формування і розвитку. Але водночас вони адресовані й широкому колу читачів, усім, хто цікавиться глибинними питаннями розвитку української культури.



Кл.слова:
мистецтвознавство -- барокова культура -- козацьке бароко

   Тип видання:   науково-популярне видання   
19.

Наливайко, Д. С.
Спільність і своєрідність: українська література в контексті європейського літературного процесу [Електронний ресурс] / Д. С. Наливайко. - К. : Дніпро, 1988. - 400 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У книжці висвітлюються питання розвитку української літератури в контексті європейського процесу від середньовіччя до сучасності. Нариси, що її складають, відтворюють значні етапи ідейно-естетичного руху як української, так і інших літератур — Відродження, бароко, романтизм, критичний реалізм XIX ст. та соціальний реалізм.



Кл.слова:
літературний процес -- літературні напрямки -- компаративістика

   Тип видання:   методичний посібник   
20.

Савченко, Ірина.
Давня українська література [Електронний ресурс] : посібник для студентів-філологів / Ірина Савченко. - К. : Альфа-М, 2006. - 180 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
апокрифи -- агіографія -- літописання -- медієвістика -- бароко
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського