Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (16)Автореферати дисертацій (525)Реферативна база даних (2499)Книжкові видання та компакт-диски (1210)Журнали та продовжувані видання (28)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОЕТИЧН$<.>+<.>K=АВАНГАРД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 137
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   словник   
1.

Плачинда, Сергій Петрович.
Словник давньоукраїнської міфології [Електронний ресурс] / С. П. Плачинда. - К. : Укр. письменник, 1993. - 63 с.

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Тисячу років перебували в забутті найстародавніші духовні скарби українського народу - міфи й легенди дохристиянської доби. Пропонована книжка відомого письменника, літературознавця і лінгвіста, краєзнавця і етнографа в певній мірі відроджує величний пантеон міфічних героїв і персонажів, що їх створила поетична уява праукраїнців. Словник як своєрідне одкровення про наших давніх предків, стане в пригоді кожному, хто прагне зазирнути в саму глибінь історії України, пройнятися її красою, мудрістю й дивовижним, хвилюючим злиттям Людини з Природою.



Кл.слова:
дохристиянська легенда -- міф

   Тип видання:   словник   
2.

Скрипник, Лариса Григорівна.
Власні імена людей [Електронний ресурс] : словник-довідник / Л. Г. Скрипник, Н. П. Дзятківська. - 3-тє вид.. - К. : Наукова Думка, 2005. - 334 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У Словнику-довіднику подаються офіційні імена, уживані в Україні,та їх варіанти, включено відомості про їх походження, правила правопису українських і російських прізвищ. Імена ілюструються уривками з поетичнихтворів, народних пісень тощо. Видання сувенірне. В ім’я здавна вкладався глибокий духовний зміст. Його вибір для новонародженої дитини був традиційною вірою в магічну силу слова й власного імені. Недарма ж великі українські князі носили такі славні імена, як Володимир (володар світу і людей), Ізяслав (той, хто славу здобуває), Святослав, Мстислав, Ярополк… Духовна міць, яка входила в них через надані ймення, робила князів непереможними. Адже в іменах завжди містилося добре віщування, побажання добробуту, захисту Богів, надія на кращу синовню чи доччину долю. І, мабуть, немає матері, яка б не назвала свою гарну доньку Любомирою (яку в миру люблять), Світланою (світлою, чистою) або Миланою (яка для всіх мила, якою милуються). Обираючи майбутнє ймення для дитини, батьки хотіли, щоб разом з ним вона отримала і захисника згори, божого охоронця. Так, вважалося, що Мирослави присвячені Богові Миру, Ярослави – Ярилу, а про Богуславів і Богданів дбатимуть Боги, які подарували родині бажану дитинку. Вважалося також, що той, хто назве немовля непривабливим іменем як-от Неждан, Нелюбима, Немира, збереже її від злого ока, яке, нібито, не зверне уваги на дитину, яку не ждали або не люблять. Але вже доведено, що подібні ймення тільки заважатимуть людині в житті, адже несуть в собі силу-силенну негативу. Дослідники вважають, що імена творилися за допомогою первісного арійського способу, який передбачає врахування всього комплексу релігійних та соціальних уявлень давнього суспільства. Навіть вважається, що імена були розподілені за кастовими прошарками, що зараз вже втратило своє значення. Крім того, імена могли втілювати як верхній, так і нижній Божественний світ. У давніх українців не було чітко вираженого протиборства між “темним” і “світлим”, кожне начало мало власне призначення, і від їх взаємодії творилося життя. Ще в давні часи, як засвідчують джерела, був звичаєвий набір двоосновних імен. Але й ці складові частини імен могли формуватися з більш простих елементів, які також слід враховувати, бо вони можуть іноді давати відмінне тлумачення. Існують імена, в яких виражено побажання здобути славу (Святослав, Ростислав), бути мужнім і відважним воїном (Ратимир, Ратибор, Ярополк), проявляти миролюбність (Миролюб, Любомир). Імена, які висловлюють гостинність (Гостирад, Милогост, Доброгост), можна пояснити і як очікування в родині бажаної дитини, яка прийшла на цей світ добрим гостем. Є імена, що втілюють любов батьків до Бога, який послав їм дитину і через відповідне ім’я дбатиме про неї (Богумил, Богуслав, Богурад), а також побажання на майбутнє позитивних рис характеру своїй дитині (Доброслав, Добромисл).



Кл.слова:
ономастика

   Тип видання:   наукове видання   
3.


Дадаизм в Цюрихе, Берлине, Ганновере и Кельне [Електронний ресурс] : тексты, иллюстрации, документы : пер. с нем. / отв. ред. К. Шуман. - М. : Республика, 2001. - 559 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Дадаизм - одно из наиболее оригинальных и, пожалуй, экстравагантных течений авангардистского искусства, сформировавшихся в ряде стран Европы в 10-20 гг. XX в. Особую активность он проявил в Германии, на духовной жизни которой отразилось ее поражение в Первой мировой войне. Впервые переведенная на русский язык книга содержит материалы, дающие возможность познакомиться с этим течением, что называется, `из первых рук`. Здесь представлены многочисленные манифесты, заявления, личные дневники, воспоминания его ведущих участников, образцы их литературно-поэтического и художественного творчества, раскрываются связи дадаизма с такими близкими ему течениями, как кубизм, экспрессионизм, футуризм, сюрреализм, а также проявления дадаистского искусства в наше время.



Кл.слова:
мистецтво -- дадаїзм -- авангард

   Тип видання:   підручник   
4.

Мурэ, Ж. -Н.
Ножи мира [Електронний ресурс] / Ж. -Н. Мурэ. - М. : АСТ, 1998. - 70 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Охватывая невероятное количество клинков - от обычных до экзотических, и авангардистских, от карманных и кухонных до грозного оружия войны, книга "Ножи мира" представляет собой захватывающий и прекрасно иллюстрированный обзор ножей всех видов.



Кл.слова:
холодна зброя

   Тип видання:   наукове видання   
5.

Зеров, М.
Corollarium [Електронний ресурс] / М. Зеров. - Мюнхен : Інститут Літератури, 1958. - 113 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Спадщина Розстрiляного Вiдродження - то важлива i цiкава сторiнка нашоï культури. 1937-I938 роки стали чорними роками в iсторiï украïнськоï лiтератури. Розпрощались з життям талановитi, вiдданi своєму народовi люди. Замовкла поетична пiсня М. Хвильового, С. Плужника, М.Вороного, М.Зерова, iнших. Пiсня обiрвана, та звучатиме вона ще багато рокiв, даруючи насолоду, чаруючи серця читачiв. Микола Зеров - представник украïнського неокласицизму. Визначний перекладач, лiтературознавець, вiн мав високорозвинений естетичний смак, багату ерудицiю, тонкий розум i неабиякий поетичний хист. Вiн бачив культурно-iсторичну пiсню украïнського вiдродження у тому, щоб переймати i розвивати кращi зразки європейськоï культури.



Кл.слова:
публіцистика -- мемуаристика -- епістолярії

   Тип видання:   наукове видання   
6.

Турчин, В. С.
По лабиринтам авангарда [Електронний ресурс] / В. С. Турчин. - М. : Изд-во МГУ, 1993. - 248 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга дает представление о крупнейших явлениях авангардного искусства XX в., позволяет приблизиться к пониманию современной художественной культуры. Энциклопедически полно характеризуются течения авангарда — фовизм, экспрессионизм, кубизм, дадаизм, сюрреализм, абстрактное искусство, поп-апт и др. Анализируется искусство последних десятилетий. Особое внимание уделено крупным мастерам — П. Пикассо, В. Кандинскому, С. Дали, К Малевичу, Р. Раушенбергу и др.



Кл.слова:
дадаїзм -- сюрреалізм -- поп-арт

   Тип видання:   наукове видання   
7.


Авангард Йогансена [Електронний ресурс] : на основі книги Майка Йогансена «Подорож ученого доктора Леонардо і його майбутньої коханки прекрасної Альчести у Слобожанську Швайцарію» / уклад. Д. Горбачов. - Л. : Наутілус, 2007. - 200 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Лише наприкінці ХХ століття ми знову відкрили для себе надзвичайно плідний період у розвитку української літератури – 20-ті роки, період справжнього розквіту літератури, експерименту, пошуку нових форм і нового змісту. Раптом ми з'ясували, що українська література – це щось більше, цікавіше, масштабніше, ніж звична зі школи класика. Не тільки «хіба ревуть воли, як ясла повні». Це видання знайомить читача з Майком Йогансеном і його незвичною за формою, химерною, але надзвичайно веселою повістю «Подорож ученого доктора Леонардо і його майбутньої коханки прекрасної Альчести у Слобожанську Швайцарію». Книгу ілюстровано кількома сотнями творів українських авангардистів, багато з яких маловідомі широкому загалу.



Кл.слова:
літературознавство -- розстріляне Відродження

   Тип видання:   хрестоматія   
8.

Білик, Е. В.
Міфи і легенди Давньої Греції. Троянська війна [Електронний ресурс] : дітям 5 - 12 років / Е. В. Білик. - Донецьк : БАО, 2006. - 48 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У Давній Греції міфи складалися задовго до того, як там поширилося письмо — грецька абетка. Один і той самий міф — про якогось бога чи героя — міг існувати в численних варіантах: місцевих, часових і авторських, що свідчило про їхню причетність до усної творчості. Та саме вони — із своєю динамікою подій, поетичністю і образністю, психологічним наповненням — стали основою літератури, скульптури, живопису, театрального мистецтва. Грецька міфологія, тобто природа і суспільні форми, вже перероблені несвідомо-художнім способом народною фантазією, стала передумовою грецького мистецтва.



Кл.слова:
бог -- Троя -- Греція

   Тип видання:   життєпис   
9.

Павлик, М.
Михайло Петрович Драгоманов 1841-1895 [Електронний ресурс] : єго юбилей, смерть, автобіографія / М. Павлик. - Л. : Друкарня В. Манєцкого, 1896. - 495 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


"Михайло Петрович Драгоманов. 1841-1895. Його ювілей, смерть, автобіографія і спис творів" — літературно-науковий збірник, у якому подано різноманітний матеріал з України та з-за кордону, що висвітлює життя і творчість М.Драгоманова, його внесок у розвиток філософської, громадсько-культурної та естетичної думки України, співпрацю з європейським науковим світом. Уклав і видав М.Павлик 1896 у Львові до 30-річчя творчої праці М.Драгоманова. Збірник містить і матеріали посмертного пошанування М.Драгоманова. "Тим часом як ювілей Михайла Драгоманова зворушив і згорнув докупи усі радикальні елементи Русі-України, смерть його потрясла до глибини душі ще далеко ширші кола — і своїх, і чужих". Ці дві тенденції знайшли вияв у матеріалах збірника. Перша, ювілейна, частина знайомить із святковими заходами, промовами представників різних товариств, інституцій, партій, в яких вимальовується живий образ М.Драгоманова. Подаються привіти й промови емігрантів з Росії (А.Ляхоцького, С.Степняка-Кравчинського, Ф.Вовка та ін), українських письменників, громадсько-культурних діячів з Галичини (Наталі Кобринської, В.Стефаника, Д.Лукіяновича та ін.), вчених з європейських країн: А.Рамбо, Л.Леже, Г.Парі (Франція), В.-К.Морфілла (Англія), Ю.Полівки (Чехія) та ін. Друга частина — скорботно-траурна — охоплює матеріали преси, що стосуються смерті та похоронів вченого, подає мовою оригіналу надгробні промови, некрологи з українських та зарубіжних газет, а також три автобіографії М.Драгоманова та бібліографічний покажчик його творів, укладений М.Павликом. У першій та другій частинах збірника вміщені поетичні твори-привіти вченому, серед них вірші*. "Була доба, питали ясні мрії", "Поклон Тобі від нас, земляче дорогий", "Дорогій пам'яті М.П.Драгоманова" (автори їх з політичних міркувань не названі).



Кл.слова:
історик -- Україна -- Кирило-Мефодіївське товариство -- самоідентифікація -- національні меншини

   Тип видання:   життєпис   
10.

Старкина, С. В.
Велимир Хлебников [Електронний ресурс] / С. В. Старкина. - М. : Молодая Гвардия, 2007. - 337 с.. - (Жизнь замечательных людей. ЖЗЛ : серия биографий ; вып. 1236)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Поэт Велимир Хлебников (1885–1922), «вечный узник созвучия», «председатель земного шара», «будетлянин» (от слова «будет»), как он себя называл, действительно оказался человеком будущего. Его творческие поиски во многом определили развитие не только русской, но и мировой культуры ХХ века, а найденные им «законы чисел», «законы времени», другие открытия оказались провидческими. Его короткая жизнь окружена легендами, за которыми скрываются факты еще более фантастические, нежели сами легенды. София Старкина, исследователь русского авангарда, специалист по творчеству В. Хлебникова, впервые предприняла попытку целостного жизнеописания поэта. Помимо строго документированной хроники жизни Хлебникова и анализа основных произведений, биография включает многочисленные воспоминания современников поэта, его письма и дневники



Кл.слова:
поет -- футуризм -- авангард

   Тип видання:   наукове видання   
11.

Беньямин, В.
Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости [Електронний ресурс] : избранные эссе / В. Беньямин. - М. : Медиум, 1996. - 242 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Творчество Вальтера Беньямина, стоявшего у истоков Франкфурсткой школы никак не укладывается в рамки академической философии. И далеко не все - и не только его противники - готовы признать его философом. В то же время именно в наше время стало ясно, насколько трудно определить реальные границы философствования, если, разумеется, не ограничиваться чисто формальными параметрами. Беньямин, мастерски сочетающий марксизм и с традиционным еврейским мистицизмом и психоанализом, пытался найти такую форму осмысления реальности, которая отвечала бы этой новой реальности, не отказываясь от заимствований у искусства: его тексты, как уже отмечали исследователи, напоминают коллажные работы художников раннего авангарда, а принцип сочетания отдельных частей этих текстов сравним с техникой монтажа в кино. В то же время, при всем своем модернизме, он совершенно явно продолжал традицию неортодоксального, неакадемического мьшшения, которая как раз в немецкой культуре была так сильна; это традиция афористики и свободного эссе, философской поэзии и прозы, К этой достаточно разнородной и богатой традиции принадлежали Лихтенберг и Гаман, Гете и романтики, затем в нее вошел Ницше. Эта "подпольная" философия в конечном итоге оказывалась не менее значимой, чем философия, освященная титулами и званиями. А в более широкой перспективе поиски Беньямина связаны с обширным и разноконфессиональным наследием европейского религиозно-мистического миросозерцания.



Кл.слова:
грані філософії -- мистецтвознавство

   Тип видання:   енциклопедія   
12.


Мировое искусство [Електронний ресурс] : направления и течения от импрессионизма до наших дней. - СПб. : Кристалл ; М. : Оникс, 2006. - 192 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Энциклопедия посвящена искусству Новейшего времени - от конца XIX до начала XXI века. В ней представлены 77 художественных течений и направлений, дающие широкую картину развития искусства от импрессионизма и символизма до авангардизма и постмодернизма. Издание богато иллюстрировано, снабжено предисловием и именным указателем художников. Алфавитный принцип, положенный в основу данного справочного издания, делает работу с ней максимально удобной. Книга адресована всем, кто интересуется историей искусства и культуры.



Кл.слова:
мистецтво -- імпресіонізм -- символізм -- авангард -- постмодернізм

   Тип видання:   наукове видання   
13.


Ad Marginem'93. Ежегодник Лаборатории постклассических исследований ИФ РАН [Електронний ресурс] / ред. Е. В. Петровская. - М. : Ad Marginem, 1994. - 423 с.. - (Философия по краям)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Предлагаемый вниманию читателя ежегодник создавался усилиями разных людей, работавших в разное время. Но имеющих, как нам это представляется, некую общую направленность интереса и единство в способах его выражения. Всех этих людей на определенном этапе объединила принадлежность к одному подразделению (возникшему не случайно, в результате потребности самоопределиться) — Лаборатории постклассических исследований в философии Института философии РАН. Данный сборник является "лабораторным" по той причине, что многие из входящих в него текстов представлены как бы в своем становлении. Это не значит, что читателю предлагается "сырой материал", страдающий явной незавершенностью, — вовсе нет; это означает лишь, что целый ряд работ отражает тот путь, который их авторы проходят в своем размышлении. Поэтому хотя основные технические и редакционные усилия по подготовке настоящего издания и приходятся по большей части на прошлый год (о чем свидетельствует цифра 93 в его названии), все же вряд ли справедливо видеть в нем завершение одно-го-единственного годового цикла: ежегодник "Ad Marginem'93" — это ежегодник не только девяносто третьего, но и других, предшествовавших этому году лет, это след работы — как индивидуальной, так и совместной, — которая велась и раньше. Неудивительно поэтому, что круг проблем, исследуемых на страницах ежегодника, достаточно широк, что в какой-то мере зафиксировано в наименовании разделов. Так, столь разнородные по избранным сюжетам тексты, как статьи М. Ямпольского о визуальной репрезентации тела в эпоху Французской революции, работа В.Подороги, анализирующего психомиметический континуум у Достоевского, круглый стол, посвященный образам женского тела в рисунках В.Сальникова и фотографиях М.Михальчука и дополненный размышлениями В.Подороги по поводу фотофильмов последнего, - все эти тексты объединяет интерес к телесности как феномену восприятия. Раздел "Стенограммы" , в свою очередь, воспроизводит не столько состоявшиеся, хотя и не опубликованные ранее выступления - наряду с членами Лаборатории здесь представлены их иностранные коллеги Ж.-Л. Нанси и С. Бак­Морс, а также лекции о Прусте М.К.Мамардашвили, - сколько основные типы современного философствования (об уникальности философскогоопыта М.Мамардашвили рассуждает В.Подорога). До сих пор малоизвестные русскому читателю экспериментально-авангардные произведения Г.Стайн рассматриваются Е.ПетровскоЙ в разделе "Другая литература". "Архив сегодня" включает ряд признанных текcтoв современной французской философии (Ж.-Ф. Лиотар, Ж. Бодрийяр, Ж. Деррида), которые представляет читателю их переводчик А.Гараджа. Разнообразие тем - общие вопросы постмодернизма, совращение как ключевой термин для обозначения определенных перцептивных практик, анализ текстов Дж. Джойса - согласуется сопоставимостью подходов в рамках единого постструктуралистского течения. О своем общении с Ф. Гваттари вспоминает М. Рыклин в разделе, посвященном памяти философа. Здесь же приводится его перевод беседы К.Клеман с Ж.Делёзом и Ф.Гваттари. Реакцию на события научной и околонаучной жизни высказывают, каждый по-своему, О. Аронсон И М.Ямпольский в разделе под названием "Корреспоиденция". Этот раздел и завершает ежегодник.



Кл.слова:
мімесис -- постструктуралізм -- наука

   Тип видання:   життєпис   
14.

Царик, Я.
Поетична надбібрянка [Електронний ресурс] / Я. Царик. - Л. ; Бібрка : [б. в.], 2002. - 150 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Ця книга - це найповніший життєпис і дослідження життя і творчості відомої української письменниці Уляни Кравченко так званого бібрецького періоду.



Кл.слова:
поезія -- літературознавство

   Тип видання:   зб. статей   
15.


Crux desperationis [Electronic resource] / ed. R. Boglione. - Montevideo : [s. n.], 2011. - 24 p.
Переклад назви: Хрест відчаю

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
авангард -- концептуалізм

   Тип видання:   наукове видання   
16.


Україна - козацька держава [Електронний ресурс] / уклад. В. Недяк. - 2-е вид., перероб. і доп.. - К. : Емма, 2007. - 1216 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Ч. 1. - 1 - 471 с.

Ч. 2. - 472 - 573 с.

Ч. 3. - 574 - 773 с.

Ч. 4. - 774 - 989 с.

Ч. 5. - 990 - 1216 с.


Україна і козацтво... Україна - земля козацька... Ці крилаті вирази не слід сприймати лише як красиву поетичну метафору. Це - тісно взаємопов'язані поняття, об'єктивна даність, обумовлена специфікою суспільно-політичним реалій XVI - XVIII ст. Усвідомлення себе політичним народом, виразником і захисником прав і свобод українського етносу остаточно сформувалося в свідомості молодого суспільного стану на початку XVII ст. Однак цьому передувало понад століття напруженої внутрішньої еволюції козацької спільноти, коли вона з громади вояків-уходників перетворювалася на репрезентанта національних інтересів українського соціуму. Україна – козацька держава.



Кл.слова:
український народ -- козацтво -- портрет -- символіка

   Тип видання:   науково-популярне видання   
17.
 


Белград, Д.
Культура спонтанності: імпровізація і мистецтво в повоєнній Америці [Електронний ресурс] : пер. с англ. / Д. Белград . - К. : Факт, 2008 . - 528 с.. - (Висока полиця)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга являє собою український переклад роботи видатного американського вченого Деніела Белграда і являє собою спробу осмислити культуру імпровізації та спонтанності у повоєнній Америці захоплюючи при цьому музику, художнє мистецтво, літературу та хореографію. Аналіз цих явищ подано із сторони неомарксистської філософії. «Культура спонтанності» – це синтетична історія повоєнного американського авангарду, що об’єднує такі багатоманітні рухи американської культури як абстрактний експресіонізм у живописі, поезія Блек Маунтіну і бітників, бібоп-джаз, експериментальний танець і кераміка. Автор показує, що це широке розмаїття мистецьких практик насправді мало одну спільну тему – спонтанну імпровізацію. Елегантна аргументація і прекрасні ілюстрації «Культури спонтанності» суттєво ревізують наші уявлення про деякі з найважливіших голосів тієї доби. З-поміж багатьох цікавих прикладів, книга описує те, як картини Джексона Поллока перетинаються з історією сучасного танцю, і пояснює їхній зв’язок з тим, що бітники захоплювались дзен-буддизмом і бібопом. Досліджуючи твори багатьох ключових культурних постатей — таких як поети Чарльз Олсон, Вільям Карлос Вільямс, Джек Керуак, Аллен Ґінзберг і ЛеРой Джонс, художники Роберт Мазервелл, Джексон Поллок і Віллем де Кунінг, гончар Пітер Вулкос, танцівник Мерс Каннінгем і джазист Чарлі Паркер, — Деніел Белград переконливо доводить те, що спонтанне мистецтво знаходилось на передньому краї повоєнної американської думки.



Кл.слова:
культура -- політологія  -- сучасне мистецтво -- західне мистецтво -- мистецтво -- США

   Тип видання:   наукове видання   
18.
 


Пріцак, О.
Походження Русі [Електронний ресурс] : у 2 т. / О. Пріцак. - К. : Обереги, 1997-2003. - (Київська бібліотека давнього українського письменства. Студії. ; т. 2)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т.1 : Стародавні скандинавські джерела (крім ісландських саґ). - 1997. - 1084 с.

Т. 2 : Стародавні скандинавські саґи і Стара Скандинавія. - 2003. - 1306 с.


У першому томі багатотомного дослідження відомого американського й українського історика - україніста і сходознавця - Омеляна Пріцака на підставі стародавніх скандинавських джерел (крім ісландських саґ) висвітлюється проблема походження Русі. Автор подає попередній виклад всієї роботи, з'ясовує культурні обставини раннього середньовіччя на Сході й Заході, детально аналізує скандинавський сектор проблеми, залучаючи шість складників давньоскандинавської інтелектуальної творчості - поетичну едду, поезію скальдів, рунічні написи, правову й географічну літературу, хроніки та літописи. Спеціальну увагу приділено методологічним проблемам використання поезії та міфу як джерел історичної інформації. Розрахована на істориків, філологів, етнологів, усіх, хто цікавиться проблемою походження Русі.



Кл.слова:
історія -- стародавня історія -- Київська Русь

   Тип видання:   художня література   
19.

Антонич, Богдан-Ігор.
Три Перстені [Електронний ресурс] : поеми й лірика / Б.-І. Антонич. - Л. : Накладом Богдана Дороцького, 1934. - 80 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


"Три перстені" - друга прижиттєва поетична збірка Богдана Ігоря Антонича. Окремі твори збірки були попередньо опубліковані в періодиці. У кінці книжки є авторська примітка: «Поезії з літ 1932-1934. Найбільше з весни 1933. Книжка друкована в грудні 1934». За збірку "Три перстені" Антонич отримав премію Товариства письменників і журналістів імені Івана Франка у Львові.



Кл.слова:
поетична збірка

   Тип видання:   життєпис   
20.

Марголис, М.
"АукцЫон": книга учёта жизни [Електронний ресурс] / М. Марголис. - СПб. : Амфора, 2010

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Новая книга известного музыкального журналиста — обозревателя «Известий» Михаила Марголиса представляет собой наиболее полный вариант биографии легендарной группы.



Кл.слова:
рок-музика -- авангард
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського