Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=CABIN<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Головенський В. В. 
Метод підвищення безпеки польотів та навігації повітряних суден у складних метеорологічних умовах. / В. В. Головенський. — Б.м., 2019 — укp.

У результаті виконання дисертаційних досліджень вирішене актуальне наукове завдання розробки методу підвищення безпеки польотів та навігації повітряних суден у складних метеорологічних умовах шляхом обробки світлових та інфрачервоних сигналів і побудови променевосигнальної системи.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: удосконалений метод постійного спостереження сигналів світлотехнічного обладнання злітно-посадкових смуг; одержав подальшого розвитку метод сумісної обробки сигналів видимого та ІЧ-діапазонів при взаємодії з атмосферою в широкому діапазоні характеристик повітряного водно-дисперсного середовища; одержав подальшого розвитку метод спостереження світлових сигналів світлотехнічного обладнання злітно-посадкових смуг під час супроводу повітряних суден при посадці у складних метеорологічних умовах.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific problem related to the development of method of increase of safety of flights and navigation of air ships in difficult meteorological terms by treatment of light and infra-red signals and construction ray-alarm systems.The scientific novelty of the obtained results is that: improved method of permanent supervision of signals of equipment of lightning technology flight-landings bars, which, unlike known, is based on treatment of commuter radial signals of IR-range additionally to the independent optical channel of information between an air ship and landing bar; got subsequent development method of compatible treatment of signals visible and IR-ranges at cooperating with an atmosphere in the wide range of descriptions air water-dispersible environment in which, unlike known, the model of “soft” transparent aerosol particles of spherical form is used; got subsequent development method of supervision of light signals of equipment of lightning technology flight-landings bars during accompaniment of air ships at landing in difficult meteorological terms, which, unlike known, is based on the concordance of spectral descriptions of sources with optical descriptions out-of-cabin environment of air ship.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Романчук С. М. 
Експресія гена β-глюкозидази та ультраструктура тілець ендоплазматичного ретикулуму в клітинах кореня Аrabidopsis thaliana під впливом кліностатування та іонізуючої радіації / С. М. Романчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена дослідженням впливу модельованої мікрогравітації (горизонтальне кліностатування, 2 об/хв) та іонізуючої радіації (Х-опромінення в дозах 0,5 Гр – 12 Гр), яка включає діапазон доз, до певної міри еквівалентний такому в кабіні пілотованих космічних апаратів, на тільця, похідні гранулярного ендоплазматичного ретикулуму (ЕР-тільця), що містять фермент β-глюкозидазу та притаманні видам родини Brassicaceae, в клітинах кореня модельного об'єкту A. thaliana із використанням методів світлової, конфокальної та трансмісійної електронної мікроскопії, біохімії та молекулярної біології для з'ясування їхньої участі у толерантності проростків до дії цих чинників.Встановлено істотне збільшення середньої площі ЕР-тілець на зрізах клітин кореневого чохлика та клітин дистальної зони розтягу кореня та їхньої варіабельності за формою і розмірами, що може свідчити про підвищення акумуляції в них β-глюкозидази, а також посилення розгалуженості профілів гранулярного ендоплазматичного ретикулуму, як під впливом кліностатування, так і Х-опромінення. Загальна активність ферменту в проростках майже не змінювалася під впливом кліностатування порівняно із контролем, але значно посилювалася після Х-опромінення у різних величинах залежно від дози радіації. Зафіксовано стрімку активацію експресії гена PYK10 в проростках під впливом кліностатування та у перші години після Х-опромінення. На 10-у добу після опромінення рівні експресії гена PYK10 та загальної активності β-глюкозидази знижувалися щодо таких через 2 год після дії радіації. Підвищення експресії гена PYK10 в умовах кліностатування дозволяє віднести його до групи генів, які реагують на мікрогравітацію, тобто є гравічутливими. Одержані дані доводять участь ЕР-тілець у відповідях на дію кліностатування та Х-опромінення й толерантності проростків A. thaliana, про що свідчить відсутність суттєвих відхилень у морфології та рості проростків під впливом цих чинників. Встановлені закономірності відкривають нові підходи до вивчення та пізнання механізмів адаптації рослин на клітинному та молекулярному рівнях до умов космічного польоту.^UThe dissertation is devoted to investigations of the influence of simulated microgravity (slow clinorotation, 2 rev/min) and ionizing radiation (X-radiation in doses of 0,5 Gy – 12 Gy), to some extent, being equivalent to those in the cabin of manned spacecraft, on the endoplasmic reticulum bodies (ER-bodies), containing β-glucosidase enzyme and being inherent in Brassicaceae species, in root cells of A. thaliana model object, by methods of light, confocal, and transmission electron microscopy, biochemistry and molecular biology, to determine the participation of ER-bodies in plant tolerance to the effects of these factors.A significant increase in the average area of ER-bodies on the section of cell in the root cap and in the root distal elongation zone, and their variability in shape and size, which may indicate an increase in the accumulation of β-glucosidase in them, as well as the profiles of granular endoplasmic reticulum, both under the influence of clinorotation and X-irradiation have been established. The total enzyme activity was almost unchanged under clinorotation compared to the control, but increased significantly after X-irradiation to varying degrees depending on the radiation dose. The rapid activation of PYK10 gene expression in seedlings under clinorotation and in the first hours after X-irradiation was recorded. On the 10th day after irradiation, PYK10 gene expression levels and total β-glucosidase activity decreased as compared with those at 2 h after irradiation. Increasing the expression of PYK10 gene under clinorotation allows us to assign it to the list of stress genes that respond to microgravity, i.e, they are gravisensitive. The obtained data demonstrate the involvement of the granular endoplasmic reticulum and its derivatives ER-bodies in responses to the action of the clinorotation and X-irradiation and tolerance of A. thaliana seedlings, as evidenced by the absence of deviations in the morphology and growth of seedlings under the influence of these factors. The established patterns open up new approaches to the study and knowledge of the mechanisms of plant adaptation at the cellular and molecular levels to spaceflight conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Чуйко С. П. 
Зниження енергоємності автобусів категорії М3 на міських маршрутах / С. П. Чуйко. — Б.м., 2021 — укp.

Міські автобусні перевезення в найближчій перспективі залишаться для більшості міст України основним видом пасажирських перевезень і мають велике соціальне значення. Зниження енергоємності перевезень забезпечується найбільш раціональним (ефективним) використанням паливних ресурсів. При цьому зазначена мета може досягатися лише за умови, що встановлена норма витрати палива для кожної марки автобуса буде в достатній мірі обґрунтованою. Очевидно, що досконалість планування і розробка науково обґрунтованих нормативів витрати палива стають важливим направленням ресурсозбереження на автомобільному транспорті та зниження собівартості перевезень. Зважаючи, що на теперішній час у нормативних документах України не передбачено нормування мікроклімату в автобусах міських маршрутів і витрати палива залежно від мікроклімату в салоні, виникає гостра необхідність у дослідженні зниження енергоємності автобусів категорії М3 при роботі з кондиціонером. Власники автобусів усіх форм господарювання, що діють на території України і експлуатують їх на маршрутах, проводять розрахунки нормативної витрати палива відповідно до діючих на теперішній час методичних рекомендацій «Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті», затверджені наказом Міністерства інфраструктури України № 411 від 07.10.2011 р. Згідно з даними нормативами, витрату палива, при використанні кондиціонера, збільшують до 5 % від базової лінійної норми за одну годину простою з працюючим двигуном. На охолодження салону автобуса під час руху, у разі використання кондиціонера, передбачені надбавки до витрати палива при фактичній зовнішній температурі повітря, починаючи від +20 ˚С. Надбавка при вимушеному увімкненні кондиціонера, через погіршення температурного середовища в салоні, в години підвищеної пасажирської активності, не передбачена. Разом з тим, досвід експлуатації міських автобусів, оснащених кондиціонером, свідчить, що величина рекомендованих надбавок є явно некоректна, оскільки не забезпечує встановлених об'єктивних норм витрати палива і не повною мірою сприяє паливозбереженню на підприємстві, яке надає маршрутні пасажирські послуги. Дослідження, яке виконане в межах даної дисертації, показує, що експлуатацію сучасних маршрутних автобусів, оснащених кондиціонером, доцільно розглядати як складну динамічну систему, функціонування якої відбувається при дії стохастичних факторів, що впливають на витрату палива. Це поєднання внутрішніх процесів у салоні автобуса та вплив зовнішніх факторів. Це суттєво підкреслює актуальність наукових досліджень з метою підвищення ефективності використання палива при забезпеченні комфорту. Задача економічно спрямованої експлуатації кондиціонера міського автобуса при виконанні технологічного процесу повинна вирішуватися методами системного і техніко-експлуатаційного аналізу з урахуванням усіх експлуатаційних особливостей. Таким чином, визначення оптимальних рішень зі зниження енергоємності автобусів М3 з кондиціонером, які працюють на міських маршрутах, є важливою науково-прикладною задачею. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: вперше обґрунтовано позитивний вплив попереднього охолодження салону автобуса кондиціонером на паливну економічність при роботі на маршруті; встановлені залежності витрати палива автобуса з кондиціонером від температури зовнішнього повітря і кількості перевезених пасажирів; запропоновано введення охолодження кондиціонером салону міського автобуса залежно від пасажироприсутності в години підвищеної пасажирської активності. Удосконалено імітаційну модель визначення повітрообміну через відкриті двері на зупинці в літній період по нейтральній площині перерізу дверей. Практичне значення одержаних результатів важливе в тому, що їх реалізація доцільна в математичному аналізі та програмному забезпеченні автопідприємства, як складової технології сучасного комплексного моніторингу роботи автобусів міських маршрутів. Запропоновано алгоритм і програми розрахунку теплового навантаження на салон і нормативної витрати палива з урахуванням температурних показників та кількості перевезених пасажирів. Це дозволяє розглянути можливість використання даних підходів до інших моделей автобусів і формувати інформаційну базу даних підприємства. При цьому використання запропонованих методичних підходів дозволяє зменшити витрату палива одним автобусом до 3 % за зміну при забезпеченні оптимального мікроклімату в салоні. Ключові слова: міський автобус М3, енергоємність, кондиціонер, мікроклімат, витрата палива, теплонадходження, нормування, охолодження салону.^UIn the near future, urban bus transportation will remain the main type of passenger transportation for most cities of Ukraine and are of great social importance.A decrease in the energy intensity of transportation is ensured by a more optimal (efficient) use of fuel resources. At the same time, the specified goal can be achieved only on condition that the established rate of fuel consumption for each brand of bus is sufficiently justified.It is obvious that the perfection of planning and the development of scientifically based standards for fuel consumption are becoming an important area of ​​resource conservation in road transport and reducing the cost of transportation.Considering that at present the normative documents of Ukraine do not provide for the regulation of the microclimate in buses of city routes and fuel consumption depending on the microclimate in the cabin, there is an urgent need to study the reduction of the energy consumption of buses of the M3 category when operating with air conditioning.Owners of buses of all forms of business, operating on the territory of Ukraine and operating them on the routes, carry out calculations of the standard fuel consumption in accordance with the current methodological recommendations "Norms of fuel and lubricants consumption in road transport", approved by order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine No. 411 dated 10/07/2011 According to these standards, fuel consumption when using an air conditioner is increased to 5% of the base linear rate for one hour of inactivity with the engine running. For cooling the interior of the bus while driving, in the case of using an air conditioner, surcharges are provided for fuel consumption at an actual outside air temperature, starting from +20 ˚С. The increase in the forced switching on of the air conditioner due to the deterioration of the temperature environment in the cabin during the hours of increased passenger activity is not provided.At the same time, the experience of operating city buses equipped with air conditioning indicates that the value of the recommended allowances is clearly incorrect, since it does not provide the established objective norms of fuel consumption and does not fully contribute to fuel saving at an enterprise that provides route passenger services.The research carried out within the framework of this thesis shows that the operation of modern shuttle buses equipped with air conditioning is advisable to be considered as a complex dynamic system, the functioning of which occurs under the action of stochastic factors affecting fuel consumption. This is a combination of internal processes in the bus cabin and the influence of external factors.This significantly underscores the relevance of scientific research to improve fuel efficiency while providing comfort.The task of economically oriented operation of the city bus air conditioner during the technological process should be solved by the methods of system and technical and operational analysis, taking into account all operational features.Thus, the determination of optimal solutions to reduce the energy intensity of air-conditioned M3 buses operating on city routes is an important scientific and applied problem.The scientific novelty of the obtained results of the study lies in the fact that for the first time the positive effect of preliminary cooling of the passenger compartment with air conditioning on the fuel efficiency when working on the route has been substantiated; the established dependences of the fuel consumption of an air-conditioned bus on the outside air temperature and the number of passengers carried; it is proposed to introduce air conditioning cooling of the city bus interior, depending on the presence of passengers during the hours of increased passenger activity. Improved simulation model for determining air exchange through an open door at a stop in the summer along the neutral plane of the door section.The practical significance of the results obtained is important in that their implementation is expedient in mathematical analysis and software of an automobile enterprise as a component of the technology of modern integrated monitoring of the operation of buses on city routes. An algorithm and programs for calculating the heat load on the passenger compartment and the standard fuel consumption, taking into account the temperature indicators and the number of passengers carried, are proposed. This allows us to consider the possibility of using these approaches to other models of buses and to form an information database of the enterprise. At the same time, the use of the proposed methodological approaches makes it possible to reduce the fuel consumption of one bus by up to 3% per shift while ensuring the optimal microclimate in the passenger compartment.Key words: city bus M3, energy intensity, air conditioner, microclimate, fuel consumption, heat input, rationing, interior cooling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського