Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (92)Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=HABITS<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Кунінець О. О. 
Корекція рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку засобами оздоровчого туризму / О. О. Кунінець. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації досліджується проблема корекції рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку засобами оздоровчого туризму. Теоретично обґрунтовано проблему особливостей рухового розвитку глухих дітей молодшого шкільного віку та з'ясовано засоби його корекції. Визначено показники розвитку рухових здібностей глухих дітей молодшого шкільного віку та їхніх однолітків, які чують, і здійснено порівняння отриманих результатів контрольних та експериментальної груп. Проведено оцінку рівнів розвитку базових рухових здібностей: початкового, середнього, достатнього і високого. Теоретично обґрунтовано методику корекції рухової сфери глухих дітей, на її основі розроблено та експериментально апробовано навчально-методичний інструментарій «Програма позакласних занять з оздоровчого туризму для глухих дітей 1–4 класів». Перевірено ефективність розробленої програми з оздоровчого туризму, що спрямована на корекцію та розвиток рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку. Результати дослідження можуть бути використані в корекційно-розвивальному процесі в спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах для глухих дітей, у загальноосвітніх школах, в яких впроваджено інклюзивне навчання, в центрах інвалідного спорту, а також у процесі підготовки фахівців з корекційної педагогіки, ерготерапевтів, студентів факультетів фізичного виховання, вчителів, тренерів з інвалідного спорту, вихователів молодших класів; можуть слугувати основою для розробки психолого-педагогічних рекомендацій, а також для вдосконалення чинних програм.^UThe thesis deals with the problem of correction of motor sphere of deaf children of junior school age by means of health tourism. In this study the issue concerning peculiarities of motor development of deaf children of junior school age is theoretically analyzed and the means of its correction are elicited. Indicators of physical preparedness of deaf children of junior school age and their hearing peers were determined and a comparison of the results of the control and experimental groups was made. The following levels of development of basic motor abilities were determined: low, lower than average, average, above average and high. The health tourism program for deaf pupils of grades 1-4, who participate in extra-curricular education groups of touristic-linguistic direction of was elaborated, theoretically grounded and experimentally tested. The program is aimed at deaf children and allows them to acquire tourism skills and generally improve their health condition. Its goals also include development of physical abilities, moral and educational qualities in this category of children, disclosure of the individuality of each child, facilitating the speech and emotional development. The basis of the proposed training program is mobile games, relay race, general development exercises resulting in the acquisition of special knowledge, skills and habits of health tourism. The program introduces the speech material presented for each year of study from the 1st to the 4th grades. It is designed taking into account the psychophysical features of the development of deaf children and focuses on them acquiring the special vocabulary and phraseology. The knowledge which they got will allow the group members to adapt to the conditions of the natural environment easier, expand their scope significantly and deepen their knowledge and understanding of the surrounding world. The expected result also supposes the maximum development of pupils' abilities, the consolidation of their knowledge at school and their connection with life. The foot activities will help to develop the skills of proper walking, coordination of movements; develop basic physical qualities: speed-power, speed, power, flexibility, endurance, moral-volitional qualities: balance, self-confidence, activity, initiative, decisiveness, courage, perseverance. The results obtained in the study can be used in the correction-development process in special boarding schools for deaf children and centers for the disabled, while training specialists in correctional pedagogy, PE department students, teachers, coaches for disabled sports, tutors of the junior classes. The study can also serve as the basis for the development of psychological and pedagogical recommendations and requirements for special education, as well as for the improvement of the current program of special education and training in specialized schools.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Фурдичко А. І. 
Клініко-експериментальне обґрунтування комплексного лікування та профілактики захворювань пародонту у хворих з гепатобіліарною патологією / А. І. Фурдичко. — Б.м., 2019 — укp.

При відтворенні експериментальної гепатобіліарної патології в тканинах пародонту розвиваються запальні та дистрофічно-запальні процеси, про що свідчать активація протеолізу, пероксидного окислення ліпідів в яснах та зниження мінералізуючої активності в кістковій тканині пародонту експериментальних тварин. У результаті експериментальних досліджень виявлено найбільш високу лікувально-профілактичну дію поліфункціонального засобу «Леквін», який володіє антиоксидантною, протизапальною, мембранопротекторною, антидисбіотичною та гепатопротекторною активністю, що дало підстави для його подальшого клінічного дослідження. Установлено, що в осіб з ураженням гепатобіліарного тракту, запальні захворювання пародонту протікають клінічно важче, ніж в осіб без вказаної патології. Особливо високі індексні показники були у хворих на хронічний токсичний гепатит та неалкогольний стеатогепатит. Клінічний перебіг запальних захворювань пародонту, у пацієнтів із наявністю шкідливих звичок (тютюно- та наркозалежність) асоційований зі ступенем клініко-лабораторної активності ураження печінки. Клінічні, біохімічні та біофізичні дослідження виявили високу лікувальну ефективність поліфункціонального антидисбіотичного засобу при його використанні у комплексному лікуванні пацієнтів із запальними захворюваннями пародонту на тлі патології гепатобіліарної системи.^UOn the background of experimental hepatobiliary pathology inflammatory and dystrophic-inflammatory processes in the periodontal tissues develop, as evidenced by the activation of proteolysis, peroxide lipid oxidation in the gums, and a decrease in the mineralizing activity in the bone tissue of the periodontium of experimental animals. As a result of experimental studies revealed the highest therapeutic and prevention effect of the polyfunctional medicine "Lekvin", which has antioxidant, anti-inflammatory, membrane-protecting, antidisbiotic and hepatoprotective activity, which gave grounds for its further clinical study. It was investigated that in patients with diseases of hepatobiliary tract, inflammatory disease of the periodontium the clinical course heavier than in persons without the specified pathology. Particularly high index rates were in patients with chronic toxic hepatitis and non-alcoholic steatohepatitis. Our studies have shown that the clinical course of inflammatory diseases of the periodontіum, in patients with the harmful habits (tobacco and drug addiction) is associated with the degree of clinical and laboratory activity of liver damage. The conducted clinical, biochemical and biophysical studies showed the high therapeutic effectiveness of polyfunctional antidisbiotic medication when used in the complex treatment of patients with inflammatory diseases of the periodontium on the background of pathology of the hepatobiliary system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Зайцева С. С. 
Соціально-комунікаційні аспекти висвітлення наукових новин та інновацій в інтернет-медіа України / С. С. Зайцева. — Б.м., 2020 — укp.

Робота присвячена з'ясуванню соціально-комунікаційних особливостей висвітлення наукових новин та інновацій в інтернет-медіа України. На основі теорії порядку денного й теорії дифузії інновацій за допомогою контент-аналізу та структурованого якісного аналізу визначено, які теми висвітлюють інтернет-видання України, як висвітлюють та як при цьому використовують сучасні можливості зворотного зв'язку. Дослідження проведено на матеріалі сімох найбільш відвідуваних новинних інтернет-медіа України: «Корреспондент.net» «Obozrevatel», «Сьогодні», «Телеканал 24», «ТСН.ua», «Українська правда», «Цензор.НЕТ», з 1 січня 2014 р. – до 31 грудня 2018 р. Встановлено, що новинні медіа приділяють мало уваги темі наукових новин та інновацій (0,1% матеріалів). У фокусі висвітлення – медицина, історія та психологія. Інтерес медіа зосереджений на науково-практичних здобутках; досягненнях США та країн Західної Європи. Близько 91% матеріалів запозичені, переважно із західних та російських джерел, часто з помилками, скороченнями. Значна частина тем порушена з метою розважити, а не сприяти всебічному інформуванню про науку. Третина публікацій мають заголовки, які цілком або частково не відповідають змісту основного тексту. Висвітлення чинників дифузії інновацій (за Е. Роджерсом) забезпечено на невисокому рівні. Найбільше реалізованим є чинник спостережності, найменше – випробовність. Лише в двох інтернет-виданнях із семи використовують можливість суспільного обговорення новин науки та інновацій у коментарях.^UThe work is devoted to the elucidation of social and communication features of covering the scientific innovations in the Internet media of Ukraine. On the basis of the agenda theory and diffusion theory of innovations with the help of content analysis and structured qualitative analysis, it is determined what topics are covered by the Ukrainian Internet publication, how they are covered and how modern feedback opportunities in Internet publications are used. The research is conducted on the material of the seven most visited Internet news media of Ukraine: «Correspondent.net», «Obozrevatel», «Today», «TV channel 24», «TSN.ua», «Ukrainska Pravda», «Censor.net» – from 1 January 2014 till December 31, 2018.About 0.1% of the total number of materials turned out to be allocated to the covering scientific news and innovations (for comparison: in the British, Danish, Spanish media – 4-7%). Medicine and health care are devoted to 42.7%, history – 10.6%, psychology – 10.6%. The topics of minimal interest were agronomy, anthropology, mathematics, meteorology, pedagogy, sociology, chemistry.Preference is given to topics related to people's daily lives, habits, basic needs – nutrition, safety (including health), sexual relations, sleep, belonging and more. It is noted that the majority (90.9%) of materials on scientific achievements are unoriginal: they are submitted with reference to the source or a chain from several previous source. Only 9.1% of materials do not indicate the source of the borrowing, that is, they are submitted as original (although they may not be). The greatest influence in the formation of the agenda regarding science in the Internet media of Ukraine has Western («The Daily Mail», «BBC», «The Independent», etc.) and the Russian media («Lenta. ru», «Gazeta. ru», «RIA Novosti», etc.).Online publications in Ukraine talk mostly about the achievements of Western universities, primarily the United States (28%). The discoveries and inventions of the UK and Ukraine are devoted to 8.1% of materials.The most frequently mentioned organizations are Harvard University (4%), NASA (2.9%), University of California (2.5%), and Massachusetts Institute of Technology (2.5%). Among the Ukrainian institutes are the National Academy of Sciences of Ukraine – 1.8% and Kiev National University Shevchenko – 1.5%. References to the scientific source contain only 20.7% of the materials, the names of the authors of inventions or discoveries are indicated in 20.9%.The study also considers the headings of publications on scientific news and innovations in terms of their main functions in the online publication. Described features of using attention-grabbing techniques such as simplification, invasiveness, negativization, provocativeness; reference to the main text, numbers, and questions are in news headlines about science. The most common were links to the main text – 75.2%; invasiveness, provocation, simplification are also common. To determine the function of informing, the headings were divided into three types: fully correspond to the essence of the publication, partially correspond or do not correspond. Full compliance was observed in 69.2% of cases, partial – in 21.9%, non-compliance – 9.1. It is emphasized that the inconsistency of the headlines to the publications content (as a consequence – inaccurate information) in the case of the studying topic becomes an acute problem when it comes to innovations that people can put into practice, especially medical ones.In addition to the agenda, the study also looks at the diffusion factors (by E. Rogers) in media reports on scientific news and innovations. As for the «relative advantage» factor, it is found that most often it is not specified at all or is unclear – the total figure is 69.6%. Almost all cases where relative advantage was indicated (clearly or indistinctly) relate to practical scientific achievements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кубатко А. І. 
Формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки / А. І. Кубатко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців економічних спеціальностей. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає у тому, що: уперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено модель формування культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки як відкриту динамічну систему, що включає аналітико-методологічний (соціальне замовлення, мета, завдання, підходи, принципи), організаційний (педагогічні умови, зміст, форми, методи й засоби) та результативний (компоненти, критерії, показники, рівні, результат) блоки; розроблено критерії (аксіологічний, гносеологічно-діяльнісний та поведінковий), показники (мотивація здорового способу життя; обізнаність у сфері культури здоров'я; уміння оцінити стан здоров'я; фізкультурно-оздоровчі вміння; емоційно-вольова регуляція; прагнення до саморозвитку), за якими схарактеризовано рівні (пасивний, елементарний, базовий, високий) сформованості культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки; визначено педагогічні умови формування культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки (формування ціннісного ставлення до власного здоров'я через урахування біологічних (генетичні), фізичних (зовнішнє середовище), соціальних (оточення, умови життя, професійна діяльність) та індивідуальних (шкідливі звички, харчування, особиста гігієна, фізичні навантаження, режим праці й відпочинку тощо) чинників; розвиток навичок подолання негативних впливів на здоров'я у професійній сфері (стресові ситуації, розумова втома, перевтомлюваність, низька рухова активність тощо); сприяння рефлексії, самоконтролю і самооцінці культури здоров'я); уточнено поняття «культура здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей» та «формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки».^UThe object of research is the process of professional preparation of future specialists in economic specialties. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of formation of a health culture of future specialists in economic specialties in the process of applied physical training. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of formation of a health culture of future specialists in economic specialties in the process of applied physical training was developed, substantiated theoretically and tested experimentally as an open dynamic system that includes analytical and methodological (social order, purpose, tasks, approaches, principles), organizational (pedagogical conditions, content, forms, methods and means) and effective (components, criteria, indicators, levels, results) blocks; criteria (axiological, epistemological-activity and behavioral), indicators (motivation for a healthy lifestyle; awareness in the field of health culture; the ability to assess health; fitness skills; emotional and volitional regulation; the desire for self-development) are developed, according to them the levels (passive, elementary, basic, high) of the formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training are characterized; pedagogical conditions of formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training are determined (formation of values to one's own health through consideration of biological (genetic), physical (external environment), social (environment, living conditions, professional activity) and individual (bad habits, nutrition, personal hygiene, physical activity, work and rest, etc.) factors; development of skills to overcome the negative effects on health in the professional sphere (stressful situations, mental fatigue, fatigue, low physical activity, etc.); promoting reflection, self-control and self-assessment of health culture); the concept of " a health culture of specialists in economic specialties " and "formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training" are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Данилевська О. М. 
Мовна ситуація в українській шкільній освіті на початку ХХІ століття. / О. М. Данилевська. — Б.м., 2020 — укp.

Уперше в українському мовознавстві запропоновано концепцію взаємодії компонентів мовної ситуації в освітній галузі мовно неоднорідного посттоталітарного суспільства на етапі розбудови незалежної держави; обґрунтовано зумовленість взаємодії української та російської мов у шкільній освіті конфігурацією загальнодержавної мовної ситуації, закономірностями спонтанної комунікації, мовною поведінкою й звичками учасників навчального процесу, сформованими під впливом мовної ситуації в конкретному регіоні; розроблено типологію моделей мовної поведінки школярів в умовах білінгвізму; узагальнено ознаки деформованої мовної ситуації в мовних практиках учителів та учнів, а також у дискурсі шкільних підручників.^UFor the first time in Ukrainian linguistics, the concept of interaction of the components of the language situation in the educational sphere of a culturally heterogeneous post-totalitarian society at the stage of development of an independent state has been proposed; the conditionality of the interaction of the Ukrainian and Russian languages in school education has been substantiated by the configuration of national language situation, the common factors of spontaneous communication, language behaviour and habits of participants in the educational process, formed under the influence of the language situation in a particular region; a typology of models of verbal behaviour of students in the context of bilingualism has been developed; signs of a distorted linguistic situation have been revealed in the linguistic practices of teachers and students and in the discourse of school textbooks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Верітов О. І. 
Теоретичні і методичні засади формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів з фізичної культури та спорту / О. І. Верітов. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі викладено теоретичні й методичні засади формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів з фізичної культури та спорту.Порушено складну проблему, вирішення якої є перспективним науковим завданням і передбачає подолання низки суперечностей, зокрема, підприємницький стиль побудови професійної кар в підвищенні статусу та поваги до людини-підприємця й відсутністю сформованої культури підприємницької діяльності як цільової характеристики підготовки майбутніх фахівців галузі фізичної культури та спорту.Авторська концепція спирається на унікальні перспективи та самоактуалізаційний потенціал підприємницької діяльності у сфері фізичної культури та спорту, що має стати смислотворчою основою навчальної цілеспрямованості та усвідомленого пошуку студентом варіантів організації власної справи, яка стане логічним продовженням післяспортивної кар'єри в складних і важкопрогнозованих умовах ринкової економіки постіндустріального суспільства.Виділено основні корегувальні чинники традиційного педагогічного процесу в закладах вищої освіти спортивно-фізкультурного профілю: використання специфічних принципів (диджиталізації, варіативності освітніх траєкторій, ступеневості та кризовості, професійно-підприємницької контекстності); необхідних і достатніх педагогічних умов; персоналізованого навчально-методичного забезпечення; програмних (модельних) алгоритмів його поступової екстраполяції в практику індивідуального застосування.Експліковано педагогічні умови формування підприємницької культури: нарощення індивідуальних IT-звичок та IT-присутності в освітньому, спортивно-фізкультурному, підприємницькому та соціальному середовищі; формування ціннісних установок на задоволення потреб інших людей у логіці усвідомленого контролю за альтруїстичними та комерційними мотивами; культивування практики прийняття рішень на основі інноваційних управлінських технологій (тайм-менеджмент, SMART тощо) засобами проблемного навчання; стимулювання розвитку підприємницького мислення, мотивації досягнення успіху та толерантності до ризиків засобами інтерактивних педагогічних технологій; насичення науково-дослідної роботи студентів підприємницьким змістом; забезпечення зустрічі з професійною позицією успішних підприємців у сфері фізичної культури і спорту та включення здобувачів освіти в соціальні (волонтерські) практики підприємництва; реалізація взаємодоповнюваних методик контролю та рефлексії динаміки розвитку підприємницьких якостей студентів^UThe author's view on theoretical and methodical basis for formation of business culture of future bachelors in physical culture and sports is covered in the work.It is shown that despite its complexity it is a promising scientific task, by resolving which a number contradictions will be overcome, in particular, the one between the objective need of the current Ukrainian society to improve the status and respect for an entrepreneur and lack of business culture as a target characteristic of training of future professionals in physical culture and sports.The author's concept is based on unique perspectives and self-actualizing potential of entrepreneurial activity in the field of physical culture and sports, which should become a meaningful basis for educational purposefulness as well as students' conscious search for business initiatives to set up their own business, which will be a logical continuation of post-sports career in difficult market economy society.The main corrective factors for the traditional pedagogical process in higher education institutions of sports and physical education profile are highlighted, these are the use of specific principles, such as digitalization, variability of educational trajectories, gradation and crisis, professional and business context); necessary and sufficient pedagogical conditions; personalized educational and methodical support; software (model) algorithms for its gradual extrapolation into the practice of individual application.The pedagogical conditions of formation of entrepreneurial culture have been explained among them the crucial are an increase of individual IT-habits and IT-presence in educational, sports-physical culture, entrepreneurial and social environment; formation of values to meet the needs of others in the logic of conscious control over altruistic and commercial motives; cultivating the practice of decision-making on the basis of innovative management technologies (time management, SMART, etc.) by means of problem-based learning; stimulating the development of entrepreneurial thinking, motivation to achieve success and risk tolerance by means of interactive pedagogical technologies; saturation of research work of students with entrepreneurial content; ensuring a meeting with the professional position of successful entrepreneurs in the field of physical culture and sports and the inclusion of students in social (volunteer) business practices; implementation of complementary methods of control and reflection on the dynamics of development of entrepreneurial qualities of students.It is shown that the key difference in the implementation of the simulated system is to increase the degree of personalization and interest of teachers and students in building qualitative, competitive, consumer-attractive, visually and meaningfully appropriate architecture of disciplines and individual learning modules as important tools for organizing and facilitating independent work. culture and sports (at the first level of higher education), which improve the image and influence the professional rating of teachers, provide a much wider range of options for adapting students to cognitive and psychological and emotional characteristics of their perception of information, motives, strengths and weaknesses, interests and, most importantly, personalized pace of learning.It is stated that the creation of authentic, student-centered syllabi of disciplines, methodical recommendations for course research, creative didactic tasks, provide a freer and more conscious choice of forms of learning (full-time, part-time, distance, network, dual) through asynchronous and synchronous means of distance communication, increase the value of personal meetings, consultations and other forms of classroom contact.The pedagogical experiment implemented a number of additional innovations in the methodological and organizational plane of the educational process, which included:– adaptation of group, individual, interactive, contextual, problem-solving teaching methods in the practice of online teaching (through Zoom, GoogleMeet, Webex tools);– better internalization of the content of lectures and practical classes (in text, video, audio, real or broadcast mode), performance of educational, quasi-professional, educational and professional tasks with the use of photo-, audio-, video-recordings that identify their author), advisory, research and tutoring support in synchronous and asynchronous mode, automated or personal control;– involvement of stakeholders (coaches, managers of health clubs, owners of sports and sports business, entrepreneurs in the industry, etc.) in the educational process on the basis of part-time or temporary employment agreements, etc


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Щипак Г. В. 
Теоретичні основи селекції гексаплоїдних тритикале на адаптивність, урожайність та якість / Г. В. Щипак. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: установлення цінності сортозразків тритикале, удосконалення схем та методів селекції та ефективності різних типів схрещувань, визначення ефективності створення багатолінійних сортів тритикале з комплексом господарських цінних ознак, розроблення параметрів моделей перспективних сортів тритикале, установлення рівня і переваг технологічних властивостей зерна нових сортів тритикале озимого типу й дворучок. Мета: методологічне обґрунтування основ селекції гексаплоїдних тритикале на підвищення та реалізацію генетичного потенціалу шляхом визначення нових науково-методичних підходів щодо створення сортів тритикале (озимих, дворучок), що мають підвищену адаптивність, стійкість до біотичних та абіотичних чинників, підвищений потенціал урожайності зерна і зеленої маси, з високими кормовими властивостями, а також з підвищеними та високими технологічними і хлібопекарськими якостями. Методи: загальнонаукові, селекційні, польові, лабораторні, біохімічні, технологічні, статистичні. Новизна. Теоретично обґрунтовано основи селекції та практично створено сорти гексаплоїдних тритикале з високими хлібопекарськими якостями. Визначено закономірності створення методами внутрішньовидової і віддаленої гібридизації нових ліній гексаплоїдних тритикале, що становлять основу селекційної програми з формування багатолінійних сортів з високими адаптивними, урожайними і якісними показниками. Розроблено основні параметри моделей сортів тритикале, спеціалізованих за напрямками використання. Теоретично обґрунтовано методичні основи створення і впроваджено у виробництво нові багатолінійні сорти тритикале різного типу розвитку: озимі кормові; озимі зернові фуражного і технічного напрямку; середньостеблові сорти озимого і альтернативного типу розвитку; зернові та універсальні, з хорошими і відмінними хлібопекарськими властивостями; низькостеблові сорти з високими хлібопекарськими властивостями. Результати. Розроблено та впроваджено у селекційний процес схема, моделі сортів тритикале, методи селекції сортів озимого, альтернативного та поліморфного типу розвитку, забезпечили виділення цінних за комплексом ознак селекційних ліній тритикале із використанням внутрішньовидової та віддаленої гібридизації, що дозволило сформувати конкурентоспроможні, високоврожайні, із оптимальними і високими адаптивними властивостями сорти різного типу розвитку і напрямку використання. Ступінь впровадження. Створені сорти впроваджено у сільськогосподарське виробництво України. Вихідний селекційний матеріал, методичні розробки включено до селекційних програм Інституту рослинництва ім. В.Я. Юр'єва НААН. Отримано 21 свідоцтво про авторство на сорти тритикале. Сфера впровадження: наукові установи НААН, НАН і Мінагрополітики України, навчальні заклади, агроформування АПК України.^UObject: establishment of value of triticale cultivars; improvement of breeding designs and methods and the efficiency of different types of crossing; determination of the efficiency of creation of multiline triticale cultivars with a set of economically valuable traits; development of parameters of models of promising triticale cultivars; establishment of levels and advantages of technological properties of winter and alternate triticale. Objective: methodological justification of the basics of hexaploid triticale breeding for increase in and fulfillment of the genetic potential by defining new scientific and methodological approaches to the creation of (winter, alternate) triticale cultivars with increased adaptability, resistance to biotic and abiotic factors, increased grain yield and green mass capacities, high fodder qualities and increased or high technological and bread-making scores. Methods: general scientific, breeding, field, laboratory, biochemical, technological, statistical. Novelty: The basics of breeding have been theoretically substantiated and hexaploid triticale cultivars with high bread-making scores have been practically bred. Patterns of the creation of new hexaploid triticale lines via intraspecies and remote hybridization have been outlined; they form a basis of breeding programs to obtain multiline cultivars with high adaptive, yield and quality indicators. The basic parameters of triticale cultivars models for specific purposes have been developed. The methodical principles of the creation of new multiline triticale cultivars of different growth habits have been theoretically substantiated and implemented into production: winter fodder cultivars; winter grain/fodder/technical cultivars; mid-tall winter and alternate cultivars; grain and universal cultivars, with good or excellent bread-making scores; short-stemmed cultivars with high bread-making scores. Results. A design, models of triticale cultivars as well as breeding methods of triticale cultivars with winter, alternate and polymorphic growth habits have been developed and implemented in breeding. This has ensured the selection of triticale breeding lines valuable diue to a set of traits through intraspecies and remote hybridization and allowed for the breeding of competitively viable and high-yielding cultivars of various growth habits, with optimal or high adaptability, suitable for different purposes. Degree of Implementation. The cultivars created have been introduced into the agriculture of Ukraine. The starting breeding material and methodological achievements are involved in the breeding programs of the Plant Production Institute named after V.Ya. Yuriev of NAAS. Twenty one authorship certificates for triticale cultivars have been received. Scope of Implementation: research institutions of NAAS, NAS and the Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine, educational establishments, agrarian enterprises of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Бердник І. О. 
Оптимізація ведення пацієнтів з артеріальною гіпертензією та надмірною масою тіла за допомогою телемоніторингу артеріального тиску / І. О. Бердник. — Б.м., 2021 — укp.

Згідно з даними ВООЗ, підвищений артеріальний тиск (АТ) мають 30-45% загальної популяції населення, серед яких на частку України припадає приблизно 12 млн. На сьогодні артеріальна гіпертензія (АГ) продовжує бути найпоширенішим фактором ризику серцево-судинних подій, незважаючи на досягнення в діагностиці та сучасні можливості медикаментозної корекції (WHO/ISH Hypertension guidelines, 2020).У Європейських рекомендаціях із профілактики ССЗ 2017 р. зазначено, що надлишкова маса тіла й ожиріння пов'язані з ризиком смерті від ССЗ. У багатьох клінічних дослідженнях встановлено взаємозв'язок між підвищенням АТ і збільшенням маси тіла (Мітченко О.І. та ін., 2015).Враховуючи тенденцію до оптимізації витрат на медицину, розвиток пацієнт-орієнтованої допомоги та підвищення прихильності до контролю власного здоров'я - телемоніторинг (ТМ) як метод діагностики може зіграти ключову роль у майбутньому часі (Miyata Y, Mukohara K, Nihon Naika Gakkai Zasshi., 2019).Мета дослідження: підвищення ефективності контролю артеріального тиску та прихильності до лікування у пацієнтів з артеріальною гіпертензією та надмірною масою тіла шляхом вивчення клінічних особливостей, характеристик психологічного статусу та показників добового моніторування і телемоніторингу артеріального тиску.Завдання дослідження:1. Визначити частоту супутньої патології та клінічні особливості АГ у пацієнтів із надмірною масою тіла.2. Проаналізувати психологічний статус пацієнтів з АГ та надмірною масою тіла.3. Дослідити якість життя та рівень тривожності у пацієнтів з АГ та надмірною масою тіла після використання телемоніторингу АТ.4. Провести порівняльний аналіз показників ДМАТ у пацієнтів з артеріальною гіпертензією та надмірною масою тіла.5. Порівняти рівень досягнення цільових показників АТ після використання телемоніторингу АТ у пацієнтів з артеріальною гіпертензією та надмірною масою тіла.6. Оцінити динаміку рівня прихильності до лікування та з'ясувати фактори низької комплаєнтності у пацієнтів з артеріальною гіпертензію та надмірною масою тіла.Наукова новизна отриманих результатівПроведено глибокий порівняльний аналіз особливостей клінічної картини АГ у пацієнтів із нормальною та надмірною масою тіла та з'ясовано, що дані пацієнти мають достовірно вищу кількість супутньої патології, частіше приймають потрійну комбіновану антигіпертензивну терапію та мають вищий відсоток шкідливих звичок (таких як вживання алкоголю та малорухливий спосіб життя). Досліджено, що за даними оцінювання психологічного профілю пацієнти з АГ та надмірною масою тіла мали статистично вищі показники тривожності (як і особистісної, так і реактивної) та іпохондрії, у той час як рівень оптимістичності був знижений. Крім цього, рівень ЯЖ статистично нижчий, ніж у пацієнтів з нормальною масою тіла за рахунок шкал фізичного функціонування, загального стану здоров'я, життєвої активності та рольового функціонування. Проаналізовано добовий профіль АТ у пацієнтів із надмірною масою тіла та з'ясовано, що вони мають достовірно вищі показники індексу часу ДАТ та нічної гіпертензії. Виявлена різниця в досягненні цільових показників АТ використовуючи домашнє вимірювання та телемоніторинг. Так, у пацієнтів як і з нормальною, так і з надмірною масою тіла після застосування приладу телемедицини достовірно знизились цифри як САТ та ДАТ, так і покращився добовий профіль АТ.Вперше встановлено, що використання телемоніторингу АТ сприяє збільшенню прихильністю до лікування, покращує лікувально-діагностичний комплаєнс, що у свою чергу достовірно знижує цифри АТ як у пацієнтів із нормальною, так і з надмірною масою тіла. Проаналізований кореляційний зв'язок між недостатнім рівнем прихильності до лікування та факторами, що з ним пов'язані. Проведений порівняльний аналіз результатів офісного та домашнього моніторування АТ та знайдена достовірна різниця в показниках.З'ясовано, що досягнення цільових показників АТ асоціюється з покращенням ЯЖ, достовірним зниженням рівня тривожності та підвищеним комплаєнсом у пацієнтів як з нормальною, так і з надмірною масою тіла.Практичне значення одержаних результатівПроведене дослідження дає змогу підвищити ефективність контролю АТ у пацієнтів з АГ та надмірною масою тіла, розширити сучасні дані про фактори зниження лікувально-діагностичного компаєнсу у них. Оцінка соціально-демографічних факторів дозволила виявити, що пацієнти з надмірною масою тіла мають вищу стадію АГ, обтяжений сімейний анамнез та вищий ступінь серцево-судинного ризику в порівнянні з пацієнтами з нормальною масою тіла, що має одне з ключових значень для вибору оптимальної тактики лікування та зниження серцево-судинних ускладнень у щоденній практиці лікаря.Виявлено, що більша кількість щоденних таблеток достовірно знижує прихильність до лікування, що в свою чергу вимагає підбір оптимальних схем лікування для досягнення оптимальних результатів.^UAccording to the WHO, 30-45% of the total population has high blood pressure (BP), of which Ukraine accounts for about 12 million. Today, hypertension (AH) continues to be the most common risk factor for cardiovascular events, despite the achievement in diagnostics and modern possibilities of drug correction (WHO / ISH Hypertension guidelines, 2020).Management of patients with hypertension for more than a decade remains an important issue in the field of health care both in Ukraine and around the world (He D, Zhang W, Walton RG, 2018). Current trends in health care, in particular blood pressure control and continuous development of technological devices should develop in parallel (Bodenheimer T, Pham HH, 2019).Given the trend towards optimizing medical costs, developing patient-centered care and increasing commitment to self-monitoring, telemonitoring (TM) as a diagnostic method may play a key role in the future (Miyata Y, Mukohara K, Nihon Naika Gakkai Zasshi., 2019).The aim of the study: to increase the effectiveness of blood pressure control and adherence to treatment in patients with hypertension and overweight by studying the clinical features, characteristics of psychological status and indicators of daily monitoring and telemonitoring of blood pressure.Objectives of the study:1. To determine the frequency of concomitant pathology and clinical features of hypertension in overweight patients.2. Analyze the psychological status of patients with hypertension and overweight.3. To investigate the quality of life and level of anxiety in patients with hypertension and overweight after the use of telemonitoring of blood pressure.4. Conduct a comparative analysis of 24-hour ambulatory blood pressure monitoring in patients with hypertension and overweight.5. Compare the level of achievement of blood pressure targets after the use of telemonitoring of blood pressure in patients with hypertension and overweight.6. Assess the dynamics of adherence to treatment and determine the factors of low compliance in patients with hypertension and overweight.Scientific novelty of the obtained resultsAn in-depth comparative analysis of the clinical picture of hypertension in patients with normal and overweight and found that these patients have a significantly higher number of comorbidities, more often take triple combination antihypertensive therapy and have a higher percentage of bad habits (such as alcohol consumption and sedentary lifestyle).It was studied that according to the assessment of the psychological profile, patients with hypertension and overweight had statistically higher rates of anxiety (both personal and reactive) and hypochondria, while the level of optimism was reduced. In addition, the level of QOL is statistically lower than in patients with normal body weight due to scales of physical function, general health, vital activity and role functioning.The daily BP profile in overweight patients was analyzed and found to have significantly higher DBP time index and night hypertension. The difference in achieving the blood pressure targets using home measurement and telemonitoring was revealed. Thus, in patients with both normal and overweight after the use of the telemedicine, the numbers of both CAT and DBP significantly decreased, and the daily blood pressure profile improved.For the first time, it was found that the use of telemonitoring of blood pressure increases adherence to treatment, improves medical and diagnostic compliance, which in turn significantly reduces blood pressure in both patients with normal and overweight. The correlation between insufficient adherence to treatment and related factors was analyzed.A comparative analysis of the results of office and home monitoring of blood pressure and found a significant difference in indicators.Achieving BP targets was found to be associated with improved QOL, a significant reduction in anxiety, and increased compliance in patients with both normal and overweight.The practical significance of the obtained resultsThe study makes it possible to increase the effectiveness of blood pressure control in patients with hypertension and normal and overweight, to expand the current data on the factors of reduced compliance in them.Assessment of socio-demographic factors revealed that overweight patients have a higher stage of hypertension, a burdensome family history and a higher degree of cardiovascular risk compared with patients with normal body weight, which is one of the key values for choosing the optimal treatment tactics and reduction of cardiovascular complications in the daily practice of the doctor.It was found that a larger number of daily pills significantly reduces adherence to treatment, which in turn requires the selection of optimal treatment regimens to achieve optimal results.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Яковенко В. В. 
Організація трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні (20-60-ті рр. ХХ століття) / В. В. Яковенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз теорії та практики організації трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні ( 20-60-ті рр. ХХ століття). Наукова новизна й теоретичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вперше: - здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз питань організації трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в 20 – 60-ті рр. ХХ століття;- науково обґрунтовано етапи організації трудового виховання дошкільників у 20 – 60-ті рр. (І етап – етап формування питань трудового виховання дітей дошкільного віку в умовах становлення радянського суспільства (1919 – 1931 рр.); ІІ етап – етап широкого впровадження методичного інструментарію трудового виховання в практику закладів дошкільної освіти України (1932 – 1937 рр.); ІІІ етап – етап розробки теоретичних засад трудового виховання дітей дошкільного віку та їх активного впровадження в практику діяльності закладів дошкільної освіти України та сім'ї (1938 – 1959 рр.);- визначено перспективи подальшого творчого використання педагогічно цінних ідей та досвіду минулих років у сучасних закладах дошкільної освіти та сім'ї (етапи формування в дітей дошкільного віку інтересу до праці; зміст, форми та методи діяльності робітничих кімнат; особливості діяльності психолого-педагогічних кабінетів; специфіка використання ручної праці; зміст трудової діяльності дошкільників у сім'ї, рекомендації науковців щодо виховання таких загальнолюдських якостей дитини, як працелюбство, чуйність, бажання допомогти іншим і деякі інші). З'ясовано, що на першому етапі – етапі формування питань трудового виховання дітей дошкільного віку в умовах становлення радянського суспільства (1919 – 1931 рр.) – була визначена мета, завдання, виокремлені основні форми й методи трудового виховання дітей дошкільного віку, запропоновані основні види дитячої праці.З'ясовано, що другий етап – етап широкого впровадження методичного інструментарію трудового виховання в практику закладів дошкільної освіти України (1932 – 1937 рр.) – характеризується прийняттям урядових документів щодо організації виховання дітей у закладах дошкільної освіти, розробкою програми для зазначених закладів, широким поширенням теоретичних і практичних надбань провідних науковців і вихователів досліджуваного історичного періоду, ідеєю політехнізації дитячої праці, створенням гарно обладнаних робітничих дитячих кімнат та психолого-педагогічних кабінетів, кардинальними змінами щодо визначення мети, завдань, видів, форм і методів трудового виховання дітей дошкільного віку, розробкою принципів такого виховання, чітким розподілом дітей на групи та визначенням видів і методів трудового виховання для кожної з них. Проведене дослідження свідчить, що на третьому етапі – етапі розробки теоретичних засад трудового виховання дітей дошкільного віку та їх активного впровадження в практику діяльності закладів дошкільної освіти України та сім'ї (1938 – 1959 рр.) – попередня робота була поглиблена й розширювалася: прийняті «Керівництво для вихователя дитячого садка» та Статут дитячого садка, розроблено «Програмно-методичні рекомендації», поглиблено роботу щодо поєднання трудового виховання з моральним, переобладнано робітничі кімнати відповідно до вимог ручної праці, орієнтуючись на художньо-естетичний напрям і тісний зв'язок із грою, сформульовано нове для дошкільної освіти завдання – створення комплексної програми виховання дітей від молодшого до старшого дошкільного віку, приділено значну увагу питанням трудового виховання дітей у сім'ї.Поглиблено уявлення про суспільно-історичну, соціально-економічну й організаційно-педагогічну зумовленість трудового виховання дошкільників в Україні; про форми й методи (робота в приміщенні, дослідницький метод, робота на ділянці, метод бесіди, екскурсії-прогулянки, спостереження, проведення свят, соціалістичне змагання, виробничі екскурсії, створення проблемних ситуацій, широке застосування власного прикладу, заохочення і мотивація дошкільників до трудової діяльності тощо) трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в 20-60-ті рр. ХХ століття.До наукового обігу введено невідомі та маловідомі матеріали, документи, факти й теоретичні положення, пов'язані з організацією теорії та практики трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в досліджуваних хронологічних межах.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що сформульовані в результаті наукового пошуку положення й висновки можуть слугувати підґрунтям для подальших історико-педагогічних пошуків і сприяти підвищенню ефективності діяльності сучасних закладів дошкільної освіти та вдосконаленню змісту сімейного виховання.^UIn the dissertation the integral historical and pedagogical analysis of the theory and practice of the organization of labor education of children of preschool age in Ukraine (20-60th years of the XX-th century) is carried out.The scientific novelty and theoretical significance of the obtained results is that for the first time:- a comprehensive historical and pedagogical analysis of the organization of labor education of preschool children in Ukraine in the 20-60's of the twentieth century;- scientifically substantiated the stages of organization of labor education of preschoolers in the 20-60's. I stage - the stage of formation of labor education of preschool children in the formation of Soviet society (1919 - 1931); II stage - the stage of widespread implementation of methodological tools of labor education in the practice of preschool education institutions of Ukraine (1932 - 1937), stage III - the stage of development of theoretical principles of labor education of preschool children and their active implementation in the practice of preschool education institutions of Ukraine and the family (1938 - 1959);The concept of "labor" implies appropriate human activities aimed at "preservation, modification, adaptation of the environment to meet their needs, the production of goods and services." The concept of "organization of labor education of preschool children" should be understood as the process of forming in preschoolers work skills and abilities, work habits, strong beliefs that work is a vital necessity that has a clearly defined purpose, objectives, principles, content, forms, methods and means.Taking into account changes in socio-political and economic factors, the adoption of regulations governing the activities of preschool education, the views of the scientific and pedagogical community on the purpose, objectives, subjects, content, principles, types, forms and methods of labor education of preschool children, scientifically substantiated three stages of development of these issues in Ukraine.It was found that at the first stage - the stage of formation of labor education of preschool children in the conditions of formation of the Soviet society (1919 - 1931) - the purpose, tasks were defined, the basic forms and methods of labor education of preschool children were singled out, the basic types were offered. child labor.It is established that the outlined stage is also characterized by intensive expansion of the network of preschool institutions, publication of a handbook for employees of preschool institutions, development of the Draft preschool program, publication of methodical letters and "Materials for preschool institutions in the city", holding a special meeting of preschool heads.It was found that the formation of issues of labor education of preschool children at the first stage was facilitated by the pedagogical views of A. Dernova-Yarmolenko, R. Prushitskaya, A. Surovtseva, L. Chulitskaya, L. Schleger, V. Schmidt and others. These specialists identified the age characteristics of the preschooler, his characteristics and areas of education, developed requirements for the organization of child labor, the structure and content of labor education of preschool children and more.It was found that the second stage - the stage of widespread implementation of methodological tools of labor education in the practice of preschool education in Ukraine (1932 - 1937) - is characterized by the adoption of government documents on the organization of education in preschool education, program development for these institutions, widespread theoretical and practical achievements of leading scientists and educators of the studied historical period, the idea of polytechnic child labor, the creation of well equipped.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Матвейко О. М. 
Структура та зміст фізичної підготовки військовослужбовців після контузії / О. М. Матвейко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертаційній роботі обґрунтовано та розроблено структуру та зміст програми фізичної підготовки ергогенної спрямованості для військовослужбовців, які мали контузію.Проаналізовано науково-методичні підходи щодо фізичної підготовки військовослужбовців, які мали бойові травми, вивчено особливості професійної діяльності військовослужбовців, як чинника ризику для здоров'я та розповсюдженість бойових травм, отриманих під час виконання своїх функціональних обов'язків, вплив контузій та їх наслідків на функціональний стан військовослужбовців, а також особливості використання немедичних методів для корегування та відновлення стану військовослужбовців, які отримали контузію. Професійна діяльність військовослужбовців характеризується наявністю великої кількості чинників ризику, що можуть стати приводом погіршення їх здоров'я та зниження боєздатності. Контузії та їх на слідки є достатньо поширеними порушеннями стану бойової готовності військовослужбовців, що брали участь у бойових діях. Водночас адаптація військовослужбовців, які отримали контузії під час виконання службових обов'язків, повинна носити комплексний характер. Але це завдання ще не має остаточного вирішення, що й обумовило актуальність обраного напряму дослідження.Результати констатувального експерименту засвідчують, що особливості способу життя військовослужбовців, які мали контузію, є важливим компонентом загальної оцінки та аналізу їх стану. Проведене дослідження дозволило оцінити спосіб життя переважної більшості учасників як такий, що не відповідає наявним нормативам. На користь цього припущення свідчить висока розповсюдженість таких чинників ризику, як недостатня тривалість нічного сну, порушення режиму харчування, надлишкова тривалість професійної діяльності та недостатня тривалість відпочинку та вільного часу. Це сприяє негативним змінам працездатності та погіршує бойову здатність військовослужбовців. Переважання пасивних видів відпочинку та контактів з мультимедійними технологіями суттєво підвищують вірогідність недостатньої рухової активності та зростання рівня стресу. У респондентів переважають шкідливі звички, тоді як оздоровчі навички мають недостатнє розповсюдження.Аналіз характеру скарг, що їх висувають респонденти, та самооцінки самопочуття наприкінці робочого дня і робочого тижня свідчить про погіршення регуляції діяльності основних органів та систем організму, негативні зміни працездатності військовослужбовців, відсутність можливостей для її відновлення. Все це є ознакою формування відповідних донозологічних станів здоров'я. Аналізу результатів дослідження фізичної підготовленості військовослужбовців, які мали контузію, засвідчує що зменшення швидкості реакції вказує на розбалансування процесів сприйняття та переробки інформації, яке є ілюстрацією порушення нервової системи, що виникають внаслідок контузії. Хоча переважна більшість учасників має достатній рівень фізичної підготовленості водночас є певна кількість учасників, які показують результати гірші, ніж вікові норми. Це характеризує вплив перенесеної контузії на фізичний стан військовослужбовців, та є ознакою загального погіршення здоров'я внаслідок наявних розладів нервової системи, зменшення загальної рухової активності занять спортом і фізичною підготовкою.Ризик переходу встановленого донозологічного стану в патологію є досить високим, що обумовлює необхідність обґрунтування та розробки програми ерогенної спрямованості військовослужбовців з перенесеною контузією.Розроблено програму занять фізичною підготовкою для військовослужбовців, які мали контузію, що диференційована залежно від ступеня виразності наявних порушень, відповідає основним принципам організації фізичної підготовки та спрямована на ліквідацію наявних розладів з боку здоров'я.Впровадження заходів щодо оптимізації режимних моментів забезпечило їх покращання та позитивний вплив на функціональний і психоемоційний стан військовослужбовців. У переважної більшості учасників досягнута нормалізація тривалості нічного сну, що забезпечує якісне відновлення функціональних можливостей, підвищення базового рівня працездатності. Перебудова режиму харчування за рахунок нормалізації кратності прийомів їжі та величини інтервалів між ними зменшує ризик розладів системи травлення, суттєво підвищує бойову здатність військовослужбовців. Кількісна та якісна перебудова режиму дня стала причиною покращання самопочуття військовослужбовців. Результати самооцінки здоров'я у різних часових інтервалах свідчать про віддалення процесу формування втоми, зменшення вірогідності розвитку перевтоми та стабілізацію рівня працездатності.Впровадження в практику елементів гейміфікації способу життя за допомогою програми «Google Fit» дозволило удосконалити моніторинг стану військовослужбовців, забезпечити наочність і послідовність виконання розробленої програми^UThe first section analyzes scientific and methodological approaches to physical training of servicemen who have suffered injuries, examines the features of professional activities of servicemen as a risk factor for health and the prevalence of combat injuries received in the performance of their duties, the impact of injuries and their consequences on the functional condition of servicemen, as well as the peculiarities of the use of non-medical methods to correct and restore the condition of servicemen who have suffered a contusion. The professional activities of servicemen are characterized by the presence of a large number of risk factors that can lead to deterioration of their health and reduced combat effectiveness. Contusions and their consequences are quite common violations of the state of combat readiness of servicemen who took part in combatoperations. At the same time, the adaptation of servicemen who received contusions in the line of duty must have a complex character. But this problem has not yet been finally resolved, which determined the relevance of the chosen direction of research.The conducted study allowed to assess the lifestyle of the vast majority of participants as the one not meeting the existing standards. This assumption is supported by the high prevalence of such risk factors as insufficient duration of night sleep, eating disorders, excessive duration of professional activities and insufficient duration of rest and leisure. This contributes to negative changes in performance and impairs the combat capability of servicemen. The predominance of passive recreation and contact with multimedia technologies significantly increases the likelihood of insufficient physical activity and increased stress. Respondents are dominated by bad habits, while health skills are not widespread.The analysis of the results of the study of the physical fitness of servicemen who had a contusion shows that a decrease in the speed of reaction indicates an imbalance in the processes of perception and processing of information, which is an illustration of nervous system disorders. Although the vast majority of participants have a sufficient level of physical fitness, at the same time there is a certain number of participants who show worse results than the age norms. This characterizes the impact of the injury on the physical condition of servicemen, and is a sign of general deterioration of health due to existing disorders of the nervous system, reduced overall physical activity in sports and physical training. The risk of transition from the established pre-nosological state to pathology is quite high, which necessitates the justification and development of a program of erogenous orientation of servicemen with contusions.The main component of such a program is a modified daily routine, the main purpose of which is to optimize the lifestyle of servicemen, limit existing risk factors and increase the effectiveness of existin g vitaut factors. Ergogenic orientation of the daily routine is achieved through the regulation of the main components in accordance with hygienic requirements. Specific measures are proposed to increase the efficiency of the main components of the daily routine. An important point in ensuring the effectiveness of the proposed measures is to improve the monitoring of the functional status of servicemen. For this purpose the use of multimedia technologies, introduction of elements of gamification are offered.The evaluation of the implementation of the ergogenic physical training program proved its effectiveness, the presence of a positive impact on lifestyle, functional and emotional state and physical fitness of servicemen with injuries. The implementation of measures to optimize the regime moments ensured their improvement and a positive impact on the functional and psycho-emotional state of servicemen. The vast majority of participants achieved normalization of the duration of night sleep, which provides quality recovery of functionality, increase of the basic level of efficiency. Adjustment of the diet by normalizing the frequency of meals and the size of the intervals between them reduces the risk of disorders of the digestive system, significantly increases the combat capability of servicemen. The use of the tested set of screening tests also confirmed the improvement of the functional and psycho-emotional state of servicemen with contusions in the dynamics of testing the ergogenic program. Positive changes of static and dynamic coordination of movements, improvement of coordination and vestibular apparatus, improvement of indicators of psychoemotional sphere are proved. These dynamics are the evidence of increasing functionality, expanding the adaptive capacity of servicemen, which, in turn, should be assessed as reducing the severity of signs of prenosological conditions of the nervous system, optimizing health, which illustrates the incr ease in their combat capability.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Пономаренко С. І. 
Формування екологічної культури майбутніх фахівців цивільного захисту у процесі професійної підготовки / С. І. Пономаренко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше обґрунтовано педагогічні умови формування екологічної культури майбутніх фахівців цивільного захисту у процесі професійної підготовки (формування у здобувачів ціннісного ставлення до природи, моральних норм екологодоцільної діяльності в навколишньому середовищі, стійких мотивів екологобезпечної професійної діяльності на основі аргументованого відбору форм і методів навчання; надання здобувачам можливості вибору освітньої траєкторії, способу і засобів для її здійснення на основі оновлення змісту фахових дисциплін; активізація саморозвитку здобувача: від отримання знань про екологічну культуру через усвідомлення її сенсу та самовиявлення в практичній діяльності).Розроблено та апробовано модель формування екологічної культури майбутніх фахівців цивільного захисту у процесі професійної підготовки, яка охоплює низку блоків: методологічно-цільовий (мета, підходи, принципи); змістово-технологічний (суб’єкти, етапи, зміст, форми, методи, технології); критеріально-оцінний (діагностичний інструментарій, критерії, показники, рівні, результат).Уточнено критерії сформованості екологічної культури майбутніх фахівців цивільного захисту у процесі професійної підготовки та їх показники.На основі визначених критеріїв та показників схарактеризовано рівні сформованості екологічної культури майбутніх фахівців цивільного захисту у процесі професійної підготовки: високий, середній та низький.^UIn the dissertation, for the first time, the pedagogical conditions for the formation of the ecological culture of future civil defense specialists are substantiated in the process of professional training (increasing the attention of applicants on the priorities of the values of nature, compliance with moral norms, ecologically appropriate activities, habits of behavior in the environment, value orientations, expert judgments, sustainable motives of educational, ecologically safe professional activity based on a reasoned selection of forms and methods of education; providing applicants with the opportunity to choose an educational trajectory, methods and means for its implementation based on updating the content of professional disciplines; activating the applicant’s self-development: from acquiring knowledge about ecological culture through awareness of its meaning and self-expression in practical activities).The model for the formation of the ecological culture of future civil defense specialists in the process of professional training has been developed and tested, which covers a number of blocks: methodological-targeted (goals, tasks, approaches, principles); content-technological (content, forms, methods, means, technologies); criterial-evaluative (diagnostic tools, criteria, indicators, levels, result). The criteria for the formation of the ecological culture of future civil defense specialists in the process of professional training and their indicators have been clarified.On the basis of the defined criteria and indicators, the level of formation of the environmental culture of future civil defense specialists in the process of professional training was characterized: high, medium and low.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Мартинюк В. В. 
Педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі / В. В. Мартинюк. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше обґрунтовано педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі (усвідомлення майбутніми педагогами значущості та потреби у формуванні національної ідентичності; створення у закладі вищої освіти національно-патріотичного середовища для формування національної ідентичності студентської молоді; активізація національно-патріотичної діяльності студентської молоді у позааудиторній виховній роботі). Розроблено та апробовано модель формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі, яка містить наступні блоки: цільовий (мета, завдання), методологічний (підходи, принципи, функції), змістовий (педагогічні умови ефективності формування національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі), процесуальний (форми, методи, засоби, види діяльності) і діагностично-результативний (критерії, рівні, результати).Розкрито компоненти, критерії, показники та рівні формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі. Компоненти: мотиваційно-ціннісний (потреба в інтеріоризації системи духовно-моральних, культурних, національних цінностей, мотиви); когнітивний (знання з історії української культури нашого народу, національно-патріотична самовідомість); емоційно-почуттєвий (почуття любові до Батьківщини, повага до свого народу, відчуття національно-духовного зв’язку з ним); практичний (готовність відстоювати інтереси своєї країни, діяти на її благо, захищати їх тощо). Критерії: мотиваційно-ціннісний (формування у студентів мотивації до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності), когнітивний (розуміння атрибутів держави, прав і обов’язків), емоційно-почуттєвий (ціннісне ставлення до Батьківщини, діяльність спрямована на збереження історичної пам’яті свого краю тощо) та практичний (суб’єкт-суб’єктна взаємодія як основа патріотичних звичок). Показники: усвідомлення цінності особистості, її неповторності; добра, справедливості, толерантності, праці; власної майбутньої професії педагога; глибина професійних та особистісних знань, здатність студентів до їх інтеграції для здійснення майбутньої професійної діяльності та життєдіяльності; глибина вираження національно-патріотичних почуттів до України, до свого народу; повнота переживань краси нашої рідної природи, видатних пам’яток минулого, творів сучасного і народного мистецтва; прояв співчуття, толерантності у ставленні до батьків, рідних, викладачів, наставників, колег по навчанню, старших; системність, ґрунтовність професійних умінь, їх взаємопов’язаність з особистісними якостями, спрямованість на високу продуктивність майбутньої професійної діяльності; оптимальний рівень розвиненості вмінь у науково-дослідній, дослідницькій, пізнавальній, волонтерській, патріотичній роботі.^UThe dissertation substantiates for the first time the pedagogical conditions of formation of student’s youth national identity in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work (awareness by future teachers of the importance and need for the formation of national identity; creation of a national-patriotic envirоnment in the institutiоn оf higher educatiоn fоr the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student yоuth; activatiоn оf natiоnal patriоtic activity оf student yоuth in extracurricular educatiоnal wоrk). A mоdel оf the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student’s yоuth in institutiоns оf higher pedagоgical educatiоn in extracurricular wоrk was develоped and tested, which cоntains the fоllоwing blоcks: target (gоal, task), methоdоlоgical (apprоaches, principles, functions), content (pedagogical conditions for the effectiveness of the formation of the national identity of student youth in extracurricular work), procedural (forms, methods, means, types of activities) and diagnostic-resultative (criteria, levels, results). The components, criteria, indicators and levels of formation of the national identity of student youth in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work are revealed. Components: motivational and valuable (the need to internalize the system of spiritual and moral, cultural, national and universal values, motives); cognitive (knowledge of the cultural history of our people, patriotic consciousness); emotional-sensual (feeling of love for the Motherland, moral responsibility before it, respect to people, feeling of a spiritual connection with them); practical (willingness to act for the benefit of our country, defend its interests, protect them, etc.). Criteria: motivational and valuable (formation of studentsʼ motivation to organize educational and leisure activities), cognitive (understanding of the attributes of the state, rights and duties), emotional and sensitive (valuable attitude to the Motherland, activity is aimed at preserving the historical memory of the region etc.) and practical (subject-subject interaction as the basis of patriotic habits). Indicators: awareness of the value of the individual, its uniqueness; goodness, justice, tolerance, work; own future profession of a teacher; depth of professional and personal knowledge, studentsʼ ability to integrate them for future professional activities and life activities; depth of expression of patriotic feelings towards Ukraine, towards its people; the fullness of experiencing the beauty of native nature, outstanding monuments of the past, works of folk and modern art; manifestation of empathy, tolerance in relation to parents, relatives, fellow students, teachers, elders; systematicity, thoroughness of professional skills, their interrelationship with personal qualities, focus on high productivity of future professional activity; optimal level of development of skills in cognitive, research, volunteer, patriotic work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Лотоцька Л. Б. 
Формування здорового способу життя у студентів медичних закладів вищої освіти: автореферат дис. ... к. пед. н. : 13.00.01 / Л. Б. Лотоцька. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено питанням формування здорового способу життя студентів медичних закладів вищої освіти. Проведено аналіз наукової педагогічної літератури, який уможливив простежити наявність різних підходів щодо визначення дефініцій здоров’я як складного феномену глобального значення, що включає комплекс соціальних,індивідуальною та суспільною цінністю, явищем системного характеру, динамічним, яке постійно взаємодіє з навколишнім фізичним і соціальним середовищем, а не тільки характеризується як відсутність хворіб чи фізичних обмежень. Встановлено, що останнім часом акцент у збереженні й зміцненні здоров’я зміщується у бік активізації здоров’язбережувальної позиції особистості, опанування уміннями й навичками здорового способу життя. У процесі дослідження було розглянуто складові здорового способу життя студентів медичних закладів вищої освіти; досліджено психолого-педагогічні та соціальні передумови формування ціннісного ставлення студентів-медиків до здорового способу життя; простежено вплив навчального процесу та позанавчальної діяльності на стан здоров’я здобувачів освіти, їх соціально-гігієнічні умови та спосіб життя; вивчено використання мас-медіа та новітніх технологій у формуванні навичок здорового способу життя. У дисертації теоретично обґрунтовано педагогічну модель, структуровану для відображення взаємозв’язку фундаментальних принципів, процесів, результатів та перспектив у формуванні здорового способу життя студентської молоді медичних закладів вищої освіти.^UThe dissertation is devoted to the formation of a healthy lifestyle for students of medical higher education institutions. The analysis of scientific works shows that the problem of forming a healthy lifestyle is multifaceted and is associated with a set of issues, namely: harmonious physical, mental, cultural, spiritual development of the individual; compliance with optimal health regimes of day, study and rest; nutrition; personal hygiene; physical activity; hardening; overcoming bad habits. Each higher education institution should have a system for monitoring the health of students and organizing medical, rehabilitation and preventive work, taking into account the initial state of health of each student, conditions and lifestyle. An analysis of scientific pedagogical literature was carried out, which allowed us to trace the existence of different approaches to defining health as a complex phenomenon of global importance, which includes a complex of social, economic, biological, medical aspects, acts as an object of consumption, is an individual and social value, a systemic phenomenon, dynamic, constantly interacting with the surrounding physical and social environment, and not only characterized as the absence of diseases or physical limitations. It has been established that recently the emphasis in the preservation and promotion of health has been shifting towards the activation of the health-preserving position of the individual, mastering the skills and abilities of a healthy lifestyle. The study examined the components of a healthy lifestyle of medical students in higher education institutions; investigated the psychological, pedagogical and social prerequisites for the formation of a value-based attitude of medical students to a healthy lifestyle; traced the impact of the educational process and extracurricular activities on the health of medical students, social and hygienic conditions and lifestyle of students; studied the use of mass media and new technologies in the formation of healthy lifestyle skills.The transition from priorities focused on diseases, disease prevention and health care to focusing on physical, emotional and social well-being was revealed. Given the complexity of health promotion practice and its multilevel nature, interventions are needed to develop effective programs that take into account psychological, organizational, cultural, social, and political factors that affect health. The dissertation theoretically substantiates a pedagogical model structured to reflect the interconnection of fundamental principles, processes, results and prospects in the formation of a healthy lifestyle of students of medical higher education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Малець Д. О. 
Організаційно-педагогічне забезпечення фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту (на прикладі американської системи навчання): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Д. О. Малець. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі творчого використання організаційно-педагогічного забезпечення фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту (на прикладі американської системи навчання) у реалізації реформ фізичного виховання учнів в Україні. З᾽ясовано загальну структуру, зміст і структурні компоненти організаційно-педагогічного забезпечення учнів приватних шкіл Кувейту. З метою освітніх запозичень узагальнено теоретичний контент і практичний досвід фізичного виховання здобувачів освіти приватних шкіл Кувейту за американською системою навчання. Проведено порівняльний аналіз, на основі якого встановлено, що освітній процес у приватних школах Кувейту характеризується низкою особливостей, які є важливими для організації фізичного виховання учнівської молоді в Україні. Конкретизовано, що в основу фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту за американською системою освіти закладено не лише окремі блоки рухової діяльності, а й надається перевага ігровим методам проведення занять, так як і на уроках фізичної культури, і в гуртковій роботі переважають командні види спорту. Виявлено, що при складанні плану навчальної діяльності, вчитель фізичної культури повинен провести ретельний аналіз програм, рекомендацій і стандартів, визначених Міністерством освіти США, рекомендацій, наданих Міністерством освіти Кувейту, та загальних вимог, затверджених на рівні приватної школи, в якій він працює. Разом з тим, педагог має можливість вносити поточні корективи, які зумовлені кількістю учнів, з урахуванням їх3інтересів і, особливо, статі, так як в арабських країнах даний фактор відіграє особливу роль в організації освітнього процесу.Визначено, що проблема рухової активності школярів Кувейту і України належить до завдань першочергового значення і контролюється на державному рівні. З’ясовано, що гіподинамія у досліджуваних країнах підвищується, особливо серед школярів, і є однією з проблем світового значення. Встановлено, що причиною такого стану є малорухомий спосіб життя учнів і незначна їх зацікавленість в активній фізкультурно-спортивній діяльності. Досліджено, що важливим показником піклування держави Кувейт про фізичний розвиток учнів є визначення на демократичних засадах видів спорту, які найбільш популярні серед дітей, і їх активне впровадження в шкільні навчальні програми.З’ясовано, що рухова активність школярів України та Кувейту перебуває наближено на одному рівні. Аналіз вітчизняних освітніх програм свідчить, що в закладах загальної середньої освіти України тижневе навантаження школярів встановлено на державному рівні, в той час як в школах за американською системою навчання, тижневе навантаження визначається в межах навчального закладу. Встановлено, що освітній процес у приватних школах Кувейту передбачає такі національні стандарти: у молодшій школі всі навчальні заклади використовують програму PYP, яка визначає 6 освітніх блоків, спрямованих на загальний розвиток дитини; у освітній програмі початкової школи окремий блок присвячується питанням фізичного виховання та формування бережливого ставлення особистості до власного здоров’я, а ступінь фізичного навантаження та форми роботи зі школярами визначаються освітньою програмою PYP; в навчальних закладах учням пропонується відвідування гуртків та спортивних секцій залежно від основного профілю, за яким реалізується освітній процес; фізичний розвиток дитини, відповідно до програми MYР, є невід’ємною складовою частиною загальної освіти і здійснюється згідно визначеного навантаження та за чинною програмою;4обов’язковим компонентом в навчальних програмах приватних шкіл Кувейту за американською системою освіти повинно бути вивчення арабської мови; для корінного населення воно є обов’язковим впродовж всього процесу навчання, а представники інших національностей зобов’язані вивчати арабську мову на факультативних заняттях, або ж, як другу іноземну мову у старшій школі; з урахуванням територіальних ознак, в рамках програми вводяться основи релігії, які є обов’язковими для корінних мешканців, та можуть бути курсом за вибором для представників інших національностей; одним із релігійних факторів фізичного розвитку учнів стає проведення уроків й секційних занять у хлопців і дівчат в різний час, в різних спортивних залах та тренувальних майданчиках.Охарактеризовано розвиток фізичної культури як складової частини загальної культури особистості. У приватних школах Кувейту і закладах загальної середньої освіти України результатом вирішення цього завдання має стати не просто сформована фізична культура, а й звички здорового способу життя.Встановлено, що сучасна дистанційна освіта ґрунтується на використанні наступних дидактичних компонентів: дистанційні курси; веб-сторінки та сайти; електронна пошта тощо. Ключовим стає інтерактивна робота учнів із спеціально створеними навчальними матеріалами, що співвіднесені з базовим навчальним планом, який встановлює шкільний предмет «Фізична культура» невід'ємною складовою основної освіти.^UThe dissertation addresses the issue of creatively utilizing organizational and pedagogical support for the physical development of students in Kuwait private schools, following by American education system as an example, within the context of implementing physical education reforms for students in Ukraine. The study clarifies the general structure, content, and structural components of organizational and pedagogical support for students in Kuwait private schools. To extract educational insights, the theoretical content, and practical experiences of the physical education for the Kuwait private school students, following the American education system, have been summarized. A comparative analysis reveals distinctive features characterizing the educational process in the Kuwait private schools, essential for organizing the physical education of students in Ukraine.The dissertation specifies that the physical development of students in Kuwaiti private schools following the American education system is based not only7on individual blocks of physical activity but also gives preference to game-based methods in both physical education lessons and extracurricular activities, where team sports prevail.The dissertation emphasizes that when planning educational activities, physical education teachers should conduct a thorough analysis of programs, recommendations, and standards set by the U.S. Department of Education, recommendations provided by the Kuwait Ministry of Education, and general requirements approved at the private school level where they work. Educators have the flexibility to make current adjustments influenced by the number of students, considering their interests, and particularly gender, as this factor significantly influences the organization of the educational process in Arab countries.The dissertation determines that the issue of the physical activity among learners in Kuwait and Ukraine is of paramount importance and is regulated at the state level. It clarifies that hypokinesia is increasing in the studied countries, especially among schoolchildren, and is a global issue. The cause of this condition is identified as the sedentary lifestyle of the students and their limited interest in active physical and sports activities.The dissertation indicates that Kuwait's state actively integrates the most popular sports among children into school curricula, demonstrating concern for the physical development of the students.The dissertation reveals that the physical activity of the learners in Ukraine and Kuwait is approximately at the same level. An analysis of local educational programs indicates that in Ukrainian general secondary education institutions, the weekly workload for students is set by the state, while in American-style schools, the weekly workload is determined by the educational institution.It is established that the educational process in private schools in Kuwait includes the following national standards: in primary school, all educational institutions use the PYP program, which defines 6 educational blocks for the overall8development of the child. A separate block in the primary school curriculum is dedicated to physical education and the formation of a careful attitude towards personal health, with the degree of physical activity and forms of work with students determined by the PYP educational program. Students are offered clubs and sports sections based on the main profile, and the physical development of the child, according to the MYP program, is an integral part of general education. A mandatory component in the educational programs of private schools in Kuwait under the American education system is the study of the Arabic language. For the native population, it is mandatory throughout the entire educational process, and representatives of other nationalities are required to study Arabic as an elective subject or as a second foreign language in high school. Considering territorial features, the program introduces the basics of religion, mandatory for indigenous residents and elective for representatives of other nationalities. One of the religious factors in the physical development of students is the scheduling of lessons and sectional classes for boys and girls at different times, in different sports halls, and on training spots.The development of physical culture as an integral part of personal culture is outlined. In private schools in Kuwait and general secondary education institutions in Ukraine, the result of addressing this task should not only involve the formation of physical culture but also the instillation of habits for a healthy lifestyle.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Мудра Ю. С. 
Оптимізація системи ведення вагітності при гепатиті Вшляхом удосконалення діагностики та лікування.: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Ю. С. Мудра. — Б.м., 2023 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Міщенко М. М. 
Медико-соціальне обґрунтування оптимізованої моделі раннього виявлення та первинної профілактики мозкових інсультів серед дорослого населення: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / М. М. Міщенко. — Б.м., 2024 — укp.

Мета роботи: наукове обґрунтування та розробка оптимізованої моделі раннього виявлення та первинної профілактики мозкових інсультів серед дорослого населення.Матеріали та методи дослідження: викопіювання даних облікової медичної документації, анкетування, опитування. Обстежено 300 хворих після перенесеного мозкового інсульту (МІ) та 200 осіб контрольної групи за період 2019–2023 рр., які отримували реабілітаційні заходи в ДП «Клінічний санаторій «Роща» ПРАТ «Укрпрофоздоровниця» і ДП «Клінічний санаторій «Курорт Березівські мінеральні води» ПРАТ «Укрпрофоздоровниця».Констатовано збільшення національних рівнів смертності та первинної інвалідизації через хвороби системи кровообігу (ХСК) з відповідними трендами +2,3 % і +5,8 % та тренди збільшення первинної інвалідизації через цереброваскулярні захворювання (ЦВЗ): +8,3 %. В Харківській області визначено зростання поширеності МІ для загальної та вперше в житті виявленої захворюваності з трендами +62,5 % і +249,2 % та збільшення рівнів смертності через ХСК і ЦВЗ із трендами +4,9 % і +1,0 % і первинної інвалідизації з трендами +12,1 % і +25,6 %. Визначено групи факторів ризику розвитку МІ: медико-біологічні (некеровані та керовані), медико-соціальні, психологічні та кліматичні з режимом дня. Вирахувано модель виникнення та розвитку МІ серед дорослого населення й встановлено збільшені шанси на розвиток МІ у осіб жіночої статі (в 2,2 рази), при обтяженому анамнезі з інсультів (в 1,3), тривалих шкідливих звичках (5–10 р. – в 10,1 і 10–20 р. – в 13,1), змішаному раціоні з жирною та смаженою їжею (в 3,0), великій родині (в 25,3) і низькому доходові (до 1000 грн. – в 26,9 і 1000–3000 грн. – в 6,3). Встановлено низький загальний рівень забезпеченості заходами раннього виявлення (РВ) і первинної профілактики (ПП) МІ на рівні 51,94 % із найнижчими рівнями задоволеності профорієнтаційною (21,0 %), санаторно-курортною (33,0 %) та інформаційною (44,0 %) складовою. Констатовано кількісне превалювання високих і помірних рівнів реактивної та особистісної тривожності (відповідно 50,3 і 41,3 та 23,0 і 62,7 %) із загальними рівнями 42,8 ± 6,32 і 39,60 ± 6,23 балів. Достовірно зафіксовано значну поширеність маскованої депресії (27,7 %) із загальним рівнем 52,6 ± 7,46 балів. Науково обґрунтовано та розроблено оптимізовану модель РВ і ПП МІ серед дорослого населення, яка включає шість структурних складових: понятійно-категоріальну, стратегічно-діяльнісну, нормотворчу, інформаційно-комунікативну, функціонально-організаційну і практично-реалізаційну.^UObjective: scientific substantiation and development of an optimized model for early detection and primary prevention of cerebral strokes among the adult population.Research materials and methods: copying of medical records, questionnaires, surveys. For the period 2019–2023, 300 patients after brain strokes (BS) and 200 people of the control group were examined, who received rehabilitation measures at the State Enterprise (SE) "Clinical Sanatorium "Roshcha" of Private Joint-Stock Company (PJSC) "Ukrprofozdorovnytsia" and SE "Clinical Sanatorium "Berezivskyi Mineral Water Resort" of PJSC "Ukrprofozdorovnytsia".There was an increase in national mortality and primary disability due to circulatory system diseases (CSD) with corresponding trends of +2.3% and +5.8% and an increase in primary disability due to cerebrovascular diseases (CVD): +8.3%. In the Kharkiv region, there was an increase in the prevalence of MI for general and first-time detected morbidity with trends of +62.5 % and + 249.2 % and an increase in mortality rates due to CSD and CVD with trends of +4.9% and +1.0% and primary disability with trends of +12.1% and +25.6%. Groups of risk factors for the development of BS have been identified: medical and biological (uncontrolled and controlled), medical and social, psychological, and climatic with a daily regimen. A model of the emergence and development of BS among the adult population was calculated and increased chances of BS development in women (2.2 times), with a burdened history of strokes (in 1.3), long-term bad habits (5–10 years – at 10.1 and 10–20 years – 13.1), a mixed diet with fatty and fried foods (3.0), a large family (25.3) and low income (up to 1000 UAH – 26.9 and 1000–3000 UAH – 6.3). A low overall level of provision of early detection (ED) and primary prevention (PP) measures for BS was found at the level of 51.94% with the lowest levels of satisfaction with career guidance (21.0%), sanatorium-resort (33.0%) and information (44.0%) components. The quantitative prevalence of high and moderate levels of reactive and personal anxiety (50.3%, 41.3%, 23.0% and 62.7%, respectively) with general levels of 42.8±6.32 and 39.60±6.23 points. There was a significant prevalence of masked depression (27.7%) with an overall level of 52.6±7.46 points. An optimized model of ED and PP of BS among the adult population has been scientifically substantiated and developed, which includes six structural components: conceptual-categorical, strategic-activity, rule-making, informational-communicative, functional-organizational and practical-implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Дужич Н. В. 
Вплив емоційного інтелекту та академічної мотивації на якість життя студентів-медсестер: автореферат дис. ... д.філософ : 223 / Н. В. Дужич. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації наведено нове, науково-обгрунтоване теоретичне узагальнення та здійснено розв’язання актуального завдання, яке полягало у встановленні взаємозв’язку емоційного інтелекту, академічної мотивації і якості життя студентів-медсестер та їх асоціації з окремими кофакторами (віком, стажем роботи, наявністю нічних змін, шкідливих звичок, хронічних захворювань). Вперше в Україні встановлено зв’язок емоційного інтелекту, академічної мотивації та якості життя студентів-медсестер. Доведено, що зниження рівня емоційного інтелекту пов’язане із задовільною академічною успішністю, стажем роботи до 5 років, позмінною роботою та шкідливими звичками. При цьому задовільна академічна успішність асоціювалась зі зниженням пізнавального мотиву, мотиву досягнення, саморозвитку і самоповаги, а також інтроеційованої та екстернальної регуляції. Встановлено зв’язок академічної мотивації студентів-медсестер з академічною успішністю, віком студентів, стажем роботи та позмінною роботою. Автором зʼясовано, що на зниження фізичного компоненту здоров’я студентів-медсестер впливають вік понад 40 років, позмінна робота, стаж роботи понад 15 років, наявність шкідливих звичок і хронічних захворювань, тоді як на зниження психологічного компоненту здоров’я впливають стаж роботи до 5 років та понад 15 років, позмінна робота і шкідливі звички. При цьому встановлено, що у студентів-медсестер з низькою академічною успішністю вірогідно нижчі показники якості життя. Показано, що низька якість життя студентів-медсестер за фізичним та психологічним компонентами здоров’я асоціюється зі зниженням показників емоційного інтелекту, які прямо корелюють з академічною мотивацією.^UThe dissertation provides a new, scientifically based theoretical generalization and solves the current task, which consisted in establishing the relationship between emotional intelligence, academic motivation, and the quality of life of nursing students and their association with individual cofactors (age, work experience, presence of night shifts, bad habits, chronic diseases). For the first time in Ukraine, the relationship between emotional intelligence, academic motivation and the quality of life of nursing students was established. It has been proven, that a decrease in the level of emotional intelligence is associated with satisfactory academic performance, work experience up to 5 years, shift work and bad habits. At the same time, satisfactory academic performance was associated with a decrease in cognitive motive, achievement, self-development and self-esteem motives, as well as introjected and external regulation. The relationship between academic motivation of nursing students and academic performance, age of students, work experience and shift work was established.The author showed that the decrease in the physical health component of nursing students is influenced by age over 40, shift work, work experience of more than 15 years, the presence of bad habits and chronic diseases, while the decrease in the psychological health component is influenced by work experience up to 5 years and over 15 years, shift work and bad habits. At the same time, it was established that nursing students with low academic performance probably have lower quality of life indices. It was shown that the low quality of life of nursing students in terms of physical and psychological components of health is associated with a decrease in emotional intelligence indices, which are directly correlated with academic motivation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського