Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (33)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.203$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Проблеми соціалізації майбутніх фахівців в контексті вимог Болонського процесу / ред.: А. М. Богуш. - О., 2004. - 98 с. - (Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського; Спец. вип.). - укp. - рус.

Висвітлено проблеми адаптації і соціалізації учнів-інвалідів за умов професійного навчання, проблеми превентивної педагогіки та шляхи їх вирішення, формування професіоналізму майбутніх фахівців. Викладено інноваційні підходи до виховної роботи у ПТУ, проаналізовано особливості корекційно-виховної діяльності з учнями ПТУ, формування їх правової культури. Розглянуто проблему формування потенціалу професійного саморозвитку майбутніх фахівців, питання їх підготовки до самодіагностики гендерних якостей, а також діагностики дозвіллєвої культури.

Освещены проблемы адаптации и социализации учеников-инвалидов в условиях профессионального обучения, проблемы превентивной педагогики и пути их решения, формирование профессионализма будущих специалистов. Изложены инновационные подходы к воспитательной работе в ПТУ, проанализированы особенности коррекционно-воспитательной деятельности с учениками ПТУ, формирование их правовой культуры. Рассмотрены проблема формирования потенциала профессионального саморазвития будущих специалистов, вопросы их подготовки к самодиагностике гендерных качеств, а также диагностики культуры досуга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312я431 + Ч461.203я431

Шифр НБУВ: Ж69786/спец. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Михнюк М. І. 
Організація модульного курсового професійно-технічного навчання і підвищення кваліфікації робітників будівельного профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. І. Михнюк; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 21 c. - укp.

Розкрито суть курсового професійно-технічного навчання та підвищення кваліфікації робітників будівельного профілю на модульній основі. Здійснено історико-педагогічний аналіз розвитку даного навчання та підвищення кваліфікації в Україні. Теоретично обгрунтовано підготовку кваліфікованих робітників будівельного профілю. Здійснено розробку інтегрованих програм курсового професійно-технічного навчання та підвищення кваліфікації робітників з професії "Штукатур" (II - VI розрядів), системи дидактичних модулів, їх комплексно-методичного забезпечення за репродуктивними, евристичним і творчим рівнями, а також підготовлено методичні рекомендації для їх запровадження до навчального процесу професійно-технічного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ковальчук В. І. 
Формування культури праці учнів ПТНЗ художнього профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. І. Ковальчук; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2005. - 23 c. - укp.

Уперше науково обгрунтовано методику формування культури праці учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) художнього профілю деревообробних професій. Удосконалено форми та методи організації навчально-виробничої діяльності даних ПТНЗ, що передбачають застосування методу смислової регуляції. Розвинуто положення щодо оновлення змісту навчально-виробничого процесу майбутнього фахівця ПТНЗ художнього профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + Щ10 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336919 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Жорова І. Я. 
Формування професійних здібностей майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах : Автореф. дис... канд. пед. наук / І. Я. Жорова; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування професійних здібностей майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах. Проаналізовано сучасний стан проблеми, надано опис цих структурних компонентів. Розкрито суть поняття "професійні здібності". Розроблено комплекс завдань щодо розвитку професійних здібностей майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування. Обгрунтовано методичне забезпечення процесу формування цих здібностей та розроблено рекомендації, які можуть бути використані викладачами та майстрами виробничого навчання даних закладів для збагачення дидактичних засобів і методів навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + У9(4УКР)441 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348539 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кадемія М. Ю. 
Формування професійних знань учнів профтехучилищ засобами мережних комунікацій : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. Ю. Кадемія; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розглянуто можливості нових сучасних технологій навчання, що базуються на передаванні інформації за допомогою комп'ютера і засобів мультимедіа, у навчальному процесі підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Удосконалено методику формування професійних знань учнів засобами мережевих комунікацій. Розроблено та впроваджено до навчального процесу: інноваційну методику формування професійних знань учнів за допомогою цих засобів; педагогічні програмні розробки для учнів, викладачів і майстрів виробничого навчання; методичні рекомендації для педагогічних працівників з організації професійного навчання та використання сучасних комп'ютерних технологій. Розглянуто проблеми створення та застосування електронного навчального посібника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333710 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гасюк Л. М. 
Формування професійної етики молодших спеціалістів сфери побутового обслуговування у системі навчально-виховної роботи коледжу : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. М. Гасюк; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2004. - 23 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано суть поняття "професійна етика". Розглянуто основні принципи, категорії, якості професійної етики, описано деякі її типи, а також професійну етику молодшого спеціаліста сфери побутового обслуговування. Дидактично обгрунтовано організацію професійного навчання майбутніх молодших спеціалістів даної сфери у коледжі, спрямованого на формування в них професійної етики як важливого чинника їх професіоналізму та загальної культури. Розроблено модель формування даної етики у студентів коледжу, а також навчальну програму курсу "Основи професійної етики молодшого спеціаліста сфери побутового обслуговування".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + У9(4УКР)442 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332528 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Васянович Г. П. 
Актуальні проблеми гуманітарної освіти в ПТНЗ : монографія / Г. П. Васянович, С. М. Вдович, Г. С. Дегтярьова, О. О. Музальов, В. Д. Онищенко; НАПН України, Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти. - Л. : Корпан Б.І., 2011. - 242 c. - укp.

Проаналізовано теоретичні основи гуманітарної підготовки в ПТНЗ. Досліджено основні підходи до педагогіки як науки та мистецтва. Розглянуто теоретичні основи психологічної підготовки майбутнього вчителя ПТНЗ, проблеми взаємодії педагогів та учнів, культури міжособистісних стосунків. Висвітлено питання культурологічної підготовки майбутніх фахівців, а також питання медичного забезпечення викладання дисципліни "Людина і суспільство". Розкрито проблеми використання сучасних освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців. З'ясовано особливості підготовки спеціалістів до здійснення статевого виховання, сексуальної просвіти та превентивної діяльності в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сушенцева Л. Л. 
Основи професійної мобільності : навч.-метод. посіб. / Л. Л. Сушенцева; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Кривий Ріг : Видавн. дім, 2011. - 162 c. - Бібліогр.: 40 назв - укp.

Розкрито сутність професійної мобільності, охарактеризовано професійно мобільні якості особистості. Висвітлено особливості етики та психології ділового спілкування професіонала. Розглянуто психологічні регулятори особистості: сприйняття, волю, мотиви, темперамент. Проаналізовано властивості людини та їх прояви в поведінці, діяльності та спілкуванні. Приділено увагу процесу створення власного професійного простору, який включає в себе пошук роботи, технологію ведення ділових зустрічей, самомаркетинг на ринку праці, визначення підприємницьких якостей і пошук підприємницьких ідей, а також розробку бізнес-плану проекту власного професійного простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.203 + Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сушенцева Л. Л. 
Формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах: теорія і практика : монографія / Л. Л. Сушенцева; ред.: Н. Г. Ничкало; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2011. - 438 c. - Бібліогр.: 602 назв. - укp.

Розглянуто етапи становлення і розвитку проблеми професійної мобільності (ПМ) в історії системи професійно-технічної освіти, викладено підходи до трактування ПМ в різних науках. Обгрунтовано модель професійно мобільного кваліфікованого робітника та систему роботи професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) з формування ПМ майбутнього кваліфікованого робітника (МКР). Висвітлено організаційно-педагогічні умови формування ПМ МКР, розкрито зміст і структуру психолого-педагогічної готовності педагогічних кадрів до формування ПМ та їх підготовки до даної діяльності в системі методичної роботи ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Висоцька Л. Є. 
Формування професійної культури майбутніх фахівців кулінарного профілю у вищих професійних училищах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Є. Висоцька; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2011. - 21 c. - укp.

Обгрунтовано концептуальні засади формування професійної культури майбутніх фахівців кулінарного профілю. Запропоновано модель, що забезпечує створення освітньо-культурного середовища для творчого розвитку особистості майбутніх кондитерів, формування їх професійно важливих якостей під час теоретичного та виробничого навчання та професійно спрямованих позаурочних заходів. Доведено ефективність педагогічних умов формування у майбутніх кондитерів професійної культури на основі впровадження навчального курсу "Творчість в професії кондитер" і навчально-методичного комплексу, який охоплює тлумачний словник кулінара, систему творчих професійних завдань, пробами майстер-класів, арт-студій, професійних факультативів, конкурсів професійної майстерності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л99 р(4УКР)2 + Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386869 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Авраменко О. О. 
Підготовка кваліфікованих робітників ювелірного профілю на підприємствах і в професійно-технічних навчальних закладах України : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. О. Авраменко; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2011. - 22 c. - укp.

Проаналізовано становлення та розвиток професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників на підприємствах та у професійно-технічних навчальних закладах для ювелірної галузі в Україні. На основі компетентнісного підходу, як основи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників ювелірної галузі, охарактеризовано дескриптори кваліфікації з ювелірних професій. Вдосконалено лексико-термінологічну систему сучасного навчально-виховного процесу у професійно-технічних навчальних закладах. Визначено компетенції, яких повинен набути учень у процесі професійної підготовки. Розроблено фреймову модель концептосфери середовища формування професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників ювелірного профілю та досліджено взаємозв'язки між її складовими. Обгрунтовано педагогічні умови реалізації фреймової моделі концептосфери середовища, експериментально її перевірено та розроблено рекомендації для педагогічних працівників з метою реалізації фреймової моделі концептосфери середовища у професійно-технічних навчальних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + М772 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Нестерова Л. В. 
Науково-методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах євроінтеграції : колект. моногр. / Л. В. Нестерова, П. Г. Лузан, В. М. Манько, Т. М. Герлянд, О. А. Слатвінська; ред.: Л. В. Нестерова; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 159 c. - Бібліогр.: с. 155-159 - укp.

Здійснено теоретико-методологічне обгрунтування організаційно-педагогічних засад підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних НЗ. Викладено сучасні підходи до реалізації компетентнісної освіти засобами особистісно-орієнтованих педагогічних технологій. Розкрито інноваційні моделі застосування технологій проблемного навчання, різнорівневого тестового контролю. Розглянуто організаційно-технологічні аспекти розробки тестів успішності навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Огієнко О. 
Інноваційний потенціал модульних технологій, що базуються на компетенція, у професійній освіті / О. Огієнко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 62-70. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено й обгрунтовано інноваційний потенціал модульних технологій (МТ), що базуються на компетенціях, як важливий компонент компетентнісно-модульного підходу в професійній освіті. Проаналізовано досвід європейських країн з використання зазначених МТ і програм. Виявлено, що інноваційний потенціал МТ, які базуються на компетенціях, забезпечується: особливістю сучасного суспільного й економічного розвитку суспільства, відповідністю концепції освіти впродовж життя, зорієнтованістю на результат, що є значущим для ринку праці - на компетенції (як інтегрована сукупність знань, умінь, відносин і досвіду), можливостями створювати навчальне середовище, що імітує реальне трудове середовище; індивідуалізацією освітньої траєкторії тощо. Відзначено, що шведські експерти говорять про зниження якості загальної освіти за умов запровадження технологій, що базуються на компетенціях. Перспективним для майбутніх досліджень названо вивчення механізму оцінювання в технологіях, що базуються на компетенціях.

Определен и обоснован инновационный потенциал модульных технологий (МТ), базирующихся на компетенциях, как важный компонент компетентностно-модульного подхода в профессиональном образовании. Проанализирован опыт европейских стран в использовании указанных МТ и программ. Выявлено, что инновационный потенциал МТ, обеспечивается: особенностью современного общественного и экономического развития общества, соответствием концепции образования на протяжении жизни, ориентированностью на результат, значимый для рынка труда - на компетенции (как совокупность знаний, умений, отношений и опыта), возможностями создавать учебную среду, имитирующую реальную трудовую среду; индивидуализацией образовательной траектории. Отмечено, что шведские эксперты говорят о снижении качества общего образования при внедрении технологий, основанных на компетенциях. Перспективным для будущих исследований названо изучение механизма оценки в технологиях, основанных на компетенциях.

The article considers essential characteristics of the competence-module approach, analyzes foreign experience of the module competences-based technologies usage, grounds peculiarities of module competences-based technologies and programs, and definestheir innovative potential.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.01 + Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Рузяк Т. І. 
Педагогічні умови формування професійної культури учнів вищих професійних училищ / Т. І. Рузяк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 192-200. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано педагогічні умови формування професійної культури, відповідних компонентів і рівнів їх сформованості у майбутніх фахівців у вищих професійних училищах (ВПУ). Обговорено педагогічні умови та сукупність наукових підходів до формування професійної культури учнів ВПУ. Виділено організаційно-цільовий, мотиваційно-ціннісний і професійно-культурологічний компоненти формування професійної культури учнів ВПУ сфери обслуговування. Наведено розроблені О. Картавих критерії оцінки ефективності загальної культури студентів технічних ВНЗ.

Обоснованы педагогические условия формирования профессиональной культуры, соответствующих компонентов и уровней ее сформированности у будущих специалистов в высших профессиональных училищах (ВПУ). Обсуждены педагогические условия и совокупность научных подходов к формированию профессиональной культуры учащихся ВПУ. Выделены организационно-целевой, мотивационно-ценностный и профессионально-культурологический компоненты формирования профессиональной культуры учащихся ВПУ сферы обслуживания. Представлены разработанные А. Картавых критерии оценки эффективности общей культуры студентов технических ВУЗ.

With the help of scientific papers on the formation of general and specialist professional culture grounded pedagogical conditions of professional culture, related components and their levels of formation of future specialists in higher vocational schools (HVS). Discussed pedagogical conditions and a set of scientific approaches to the formation of a professional culture of the students HVS. Are distinguished organizational trust, motivational and value and professionally-cultural components of the formation of a professional culture of the students CPG service sector. Presented by A. Kartavykh developed criteria for evaluating the effectiveness of the general culture of students of higher technical education. The main teaching terms defined preparedness of teachers, engineers and educators to create a professional culture of the students through the integration of culture, the preparedness of students to perceive HVS professional culture, the formation of a professional-cultural competence, students HVS based on the identified characteristics of the training of future specialists and to identify the culturological component in the context of social and educational environment of modern society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сушенцева Л. 
Формування ключових компетенцій учнів ПТНЗ засобами спеціального курсу «Основи професійної мобільності» / Л. Сушенцева // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 32-31. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі застосування модульного підходу обгрунтовано роль ключових компетенцій у підготовці професійно мобільних кваліфікованих робітників у процесі викладання авторського спеціального курсу. Виокремлено особливості основних модулів вказаного курсу. Охарактеризовано наступні інтерактивні методи викладання: метод навчального співробітництва, колективний спосіб навчання, метод прискореного навчання, метод кейсів, експрес-метод, метод проектів, ігрові методи. Доцільним, на думку автора, є використання під час навчальної виробничої практики методів виробничого навчання. Доведено ефективність впровадження спеціального курсу для формування базових компетентностей, ключових компетенцій та метапрофесійних якостей.

На основе применения модульного подхода обоснована необходимость формирования ключевых компетенций при подготовке профессионально мобильных квалифицированных рабочих в процессе преподавания авторского специального курса. Выделены особенности основных модулей указанного курса. Охарактеризованы следующие интерактивные методы преподавания: метод учебного сотрудничества, коллективный способ обучения, метод ускоренного обучения, метод кейсов, экспресс-метод, метод проектов, игровые методы. Целесообразным, по мнению автора, является использование во время учебной производственной практики методов производственного обучения. Констатирована эффективность внедрения специального курса «Основы профессиональной мобильности» для формирования базовых компетенций, ключевых компетенций и метапрофессональных качеств.

The author investigates the influence of core competences on the development of professional mobility of future skilled workers. The article describes the value of authors’ special course “Fundamentals of the occupational mobility” in the formation ofcore competences and discloses the use of certain active learning methods.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сілаєва І. 
Наступність змісту допрофесійної та професійної підготовки в контексті компетентнісного підходу / І. Сілаєва, М. Костюченко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2007. - № 6. - С. 94-99. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто питання стандартизації профільної компетентності для учнів загальноосвітніх шкіл і професійної компетентності учнів ПТНЗ. Акцентовано увагу на необхідності впровадження в освіті інноваційної концепції професійної підготовки - концепції кінцевого результату або концепції компетентності. Охарактеризовано особливості трьох періодів першого концентру трудового навчання учнів у V - VI, VII - IX, та X - XI класах ЗНЗ, в яких діяльність учнів носить квазіпрофесійний (нібито професійний) характер і дозволяє реалізувати наступність змісту трудового навчання, та четвертий період другого концентру, пов'язаний власне з навчально-професійною та професійною діяльністю учнів у ПТНЗ, що має кінцеву мету професійного становлення кваліфікованого робітника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.203 + Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Паржницький В. 
Психолого-педагогічне забезпечення підготовки учнівської молоді до вибору кар'єри в процесі професійно-технічної освіти / В. Паржницький, Д. Закатнов // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2008. - № 5. - С. 96-100. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему підготовки учнівської молоді до планування професійної кар'єри. Психолого-педагогічне забезпечення й супровід підготовки підростаючого покоління до планування професійної кар'єри визначено як цілісний комплекс організаційних і психолого-педагогічних заходів, спрямованих на вивчення, формування, розвиток і корекцію професійного становлення особистості, теоретико-методологічною базою якого на сучасному етапі виступає особистісно-орієнтований підхід. Розкрито завдання психолого-педагогічного супроводу професійного становлення учня ПТНЗ. Зосереджено увагу на педагогічних технологіях як перспективного засобу такої підготовки, зокрема використання розвивальної психодіагностики. Запропоновано експериментальний курс "Планування кар'єри", призначений для учнів ПТНЗ, який може бути організаційно-предметним середовищем реалізації процесу послідовного включення учня в пізнавальну (репродуктивну за характером), дослідницьку й проектно-практичну діяльність з побудови особистого плану кар'єри. Зазначено важливість психологічної служби як одного з провідних елементів єдиної багатоступеневої системи психолого-педагогічної підтримки процесу підготовки учнівської молоді до професійної діяльності. До організаційного забезпечення процесу підготовки учнів до планування кар'єри віднесено його законодавче забезпечення й інтеграцію роботи освітніх установ різного типу (загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих тощо). Розкрито плани подальшого дослідження проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + Ю941.19-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ященкова Є. І. 
Особливості підготовки кваліфікованих робітників на виробництві / Є. І. Ященкова // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 1. - С. 40@42. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто зміни профільної структури підготовки робочих кадрів у професійно-технічній освіті (ПТО) Сумщини за період 1997 - 2007 рр. Аргументовано актуальність створення регіональних програм відновлення кадрового потенціалу. Значну увагу приділено вимогам, установленим внаслідок діяльності ринку праці України, а саме: необхідності підготовки працівників за певним рівнем компетенції, зокрема за V - VI кваліфікаційним розрядом, новим професійним і особистісним якостям працівника, випереджальній освіті, суттєвим змінам в інформаційно-методичному супроводі модернізації ПТО, створенню умов праці для кваліфікованого робітника. Порівняно принципи підготовки кваліфікованих робітників на підприємствах (в організаціях, установах) різних типів і форм власності. Визначено десять принципів, які мають бути домінувальними під час організації процесу підготовки кваліфікованих робітників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + Ч464(4УКР)76

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сушенцева Л. Л. 
Формування ключових компетенцій учнів у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу / Л. Л. Сушенцева // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 57-63. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Встановлено, що система професійно-технічної освіти повинна враховувати вимоги ринку праці, пов'язані не стільки зі зміною технологій, скільки зі зміною затребуваних і необхідних людині для роботи і життя якостей. Професійну компетентність охарактеризовано як володіння учнем відповідною компетенцією, що охоплює його особистісне ставлення до неї та предмета діяльності. Відзначено, що актуальною стала цілеспрямована підготовка майбутнього кваліфікованого робітника до життя в сучасному стрімко мінливому світі шляхом формування професійної мобільності як особливої особистісної якості.

Установлено, что система профессионально-технического образования должна учитывать требования рынка труда, которые связаны не столько с изменением технологий, сколько с изменением востребованных и необходимых человеку для работы и жизни качеств. Профессиональная компетентность охарактеризована как владение учеником соответствующей компетенцией, которая охватывает его личностное отношение к ней и предмету деятельности. Отмечено, что актуальной стала целенаправленная подготовка будущего квалифицированного рабочего к жизни в современном стремительно меняющемся мире путем формирования профессиональной мобильности как особого личностного качества.

Found that the system of vocational education and training should take into account the requirements of the labor market, which are connected not only with a change in technology, but with the change in demand and needed a man for work and life quality. The professional competence of a student described as the possession of the relevant expertise, which encompasses his personal attitude to it and the object of activity. It is noted that the current was targeted training future skilled worker to life in today's rapidly changing world through the formation of professional mobility of special personal qualities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Яцков М. 
Компетентнісний підхід у підготовці молодших спеціалістів у технічному коледжі Національного університету водного господарства та природокористування / М. Яцков, Л. Осадча // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 257-259. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено етапи впровадження компетентнісного підходу у підготовці молодших спеціалістів, зокрема, кредитно-трансферної системи, створення робочих навчальних програм дисциплін та всіх видів практик, кожну з яких можна розділити на три рівні готовності випускника до виконання функціональних обов'язків: перший - елементарні практичні уміння; другий - компетентність виконання роботи на функціональному рівні за готовими алгоритмами, технологіями; третій - готовність до креативної праці, особливо в науково-дослідницькій компетентності. Підкреслено, що соціальна активність майбутнього фахівця формується в інституціях студентського самоврядування, забезпечує в них формування особистісних, соціальних, професійних, інформаційних і культурних компетентностей.

Отражены этапы внедрения компетентностного подхода в подготовке младших специалистов, в частности, кредитно-трансферной системы, создания рабочих программ учебных дисциплин и всех видов практик, каждую из которых можно разделить на три равные этапы готовности выпускника к выполнению функциональных обязанностей: первая - элементарные практические умения; вторая - компетентность выполнения работы на функциональном уровне с готовыми алгоритмами, технологиями, третья - готовность к креативной работе, особенно в научно-исследовательской компетентности. Подчеркнуто, что социальная активность будущего специалиста формируется с помощью студенческого самоуправления, которое обеспечивает в них формирование личностных, социальных, профессиональных, информационных и культурных компетенций.

The concept of "competence", "competence approach" and pedagogical technology of its inculcation is revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського