Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (36)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.041$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Зав'ялова О. К. 
Ансамблеве мислення Бетховена. I соната для фортепіано та віолончелі N 4, op. 102 N 1 / О. К. Зав'ялова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 181-192. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ансамблевих основ жанру віолончельної сонати в творчості Л. ван Бетховена. Нововведеннями Бетховена є використання поліфонічних засобів музичного розгортання в сонатно-симфонічному циклі й ансамблевий тип мислення композитора. Перша соната op. 102 дає уявлення про бетховенські принципи в камерно-інструментальному жанрі пізнього періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4Нім)5-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лысюк Е. Л. 
Соната N 32 Л.Бетховена и ее исторический генезис : Метод. пособие / Е. Л. Лысюк; Одес. гос. муз. акад. им. А.В.Неждановой. - О. : Астропринт, 2004. - 16 c. - Библиогр.: 23 назв. - рус.

Рассмотрена проблема исторических предшествований и художественного смысла произведений Л.Бетховена, в частности сонаты N 32, освещены её исторический генезис и уникальная онтология.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)5-81Бетховен Л. + Щ315.041-03-81Бетховен Л.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р103444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Зав'ялова О. К. 
Віолончельні сонати Л. ван Бетховена (нові аспекти сучасної бетховеніани) / О. К. Зав'ялова // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 138-144. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ансамблевого типу мислення, перетворення фактури та становлення жанру віолончельної сонати в творчості Л. ван Бетховена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.56-0 + Щ315.041 + Щ313(4Нім)5-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Веркина Т. Б. 
Исполнительский анализ сонаты Л. ван Бетховена ор. 27 № 1 / Т. Б. Веркина; Харьк. гос. ун-т искусств им. И.П.Котляревского. - Х. : Кортес-2001, 2008. - 44 c. - рус.

Рассмотрена одна из сонат Л.Бетховена в аспекте ее исполнительской реализации. Предложены пути преодоления технических и художественных трудностей, возникающих в процессе работы над произведением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4НІМ)5-81БетховенЛ. + Щ315.42-73(4УКР)6-83Веркина Т.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р111812 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ломоносова Н. О. 
Ранні сонати А.Гайдна та проблеми їх редакційної інтерпретації : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Н. О. Ломоносова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1998. - 24 c. - укp. - рус.

Дослідження присвячено вивченню невідомих сторінок клавірної творчості Й. Гайдна - ранніх сонат, написаних до 1766 року. У роботі зроблено аналіз ранніх сонат Гайдна з точки зору їх стилістико-художньої самостійності, а також запропоновано наукове обгрунтування їх виконавської редакції. Редакторські доповнення та уточнення стосуються динаміки, агогіки, фразування, артикуляції, розшифровки мелізматики. Музикознавчий аналіз сонат спрямовано на виконавську практику, вирішення специфічно виконавських творчих завдань. Окрім характеристик тематизму, засобів його розвитку, аналізу форми, спостережень, що стосуються архітектоніки циклу, особлива увага спрямована на виконавські ремарки та з'ясування їх сутності. Вперше подається підкріплена нотними прикладами систематизація орнаментики композитора та здійснюється докладний аналіз ранніх сонат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)4-81 Гайдн + Щ315.041-03-81 Гайдн

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301909 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Понькіна А. М. 
Саксофон у музичній культурі XX століття (на матеріалі сонатної творчості зарубіжних та українських композиторів) : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. М. Понькіна; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2009. - 19 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.726-73(0)6 + Щ315.041-03(4/8)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364454 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Підпорінова К. В. 
Соната в творчості М.К.Метнера як віддзеркалення ідейно-художньої концепції композитора : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / К. В. Підпорінова; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2008. - 18 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4РОС)53-81 Метнер М. + Щ315.041-03-81 Метнер М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Омельченко Т. А. 
Українські сонати для скрипки та фортепіано 70 - 90-х рр. XX ст. (виконавські проблеми осмислення фактурно-жанрової організації тематизму) : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Т. А. Омельченко; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Вивчено специфічні особливості музичної фактури та засобів виразності творів сучасних українських композиторів, створених у жанрі української сонати для скрипки та фортепіано, який у другій половині XX ст. досяг періоду розквіту. Проаналізовано найбільш показові для еволюції жанру сонати для цих інструментів, написаних у 1970 - 1990-х рр. В.Бібиком, Ю.Іщенком, В.Птушкіним, В.Сильвестровим, М.Сильванським, М.Скориком, Є.Станковичем, О.Щетинським. Проведено аналіз фактурно-жанрових особливостей тематизму. Запропоновано хронологічний і алфавітний переліки сонат для скрипки та фортепіано, створених за весь історичний період існування цього жанру в Україні, починаючи з Сонати для скрипки і чембало Д.Бортнянського до творів початку 2000-х рр., а також 99-ти фрагментів сонат, проаналізованих у процесі дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-0-73(4УКР)6 + Щ315.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357398 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Карапінка М. З. 
Жанрова парадигма європейської сонати для альта і фортепіано XVIII - XX століть : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / М. З. Карапінка; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. - Л., 2011. - 16 c. - укp.

Запропоновано комплексний підхід до предмету дослідження з акцентом на функційному співвідношенні партій альта та фортепіано та виконавсько-інтерпретаційних параметрах. Континуум альтових сонат, створених протягом трьох з половиною століть, поділяється на дві історико-еволюційні хвилі. У межах першої (кінець ХVІІ - ХІХ ст.) акцентовано увагу на соціокультурних та естетичних передумовах формування й інтенсивного розвою жанру у множинності його індивідуально-стильових варіантів. Розглянуто найприкметніші взірці альтових сонат, створених у хронологічних межах романтичної та постромантичної доби, що належать М. Глінці, Н. Паганіні, Ф. Мендельсону, А. Рубінштейну, А. В'єтану, Й. Брамсу, Ф. Шарвенці, Р. Кларк. У межах другої хвилі (XX ст.) аналітичний матеріал умовно поділяється на: концертні сонати-діалоги, представлені творами П. Гіндеміта, А. Онегера, Д. Мійо, С. Василенка, В. Крюкова, В. Шебаліна, Б. Мартіну, А. Блісса, Дж. Рошберга, З. Ткач, О. Арутюняна, та симфонізовані сонати-монологи, які визначають драматургічну фабулу творів Д. Шостаковича, С. Беринського, В. Бібіка, Б. Фроляк, В. Степурка. Запропоновано виконавсько-інтерпретаційний дискурс, де концептуальні та стильові аспекти вищезгаданих творів розглядаються під знаком пошуку шляхів найбільш адекватного донесення авторського задуму до слухача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4)4/6-4 + Щ315.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381635 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Слюсар Т. М. 
Львівська камерно-інструментальна соната в історико-стильовій парадигмі розвитку жанру : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Т. М. Слюсар; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2010. - 17 c. - укp.

Розглянуто львівську камерно-інструментальну сонату (твори В. Барвінського, С. Людкевича, А. Солтиса, Т. Маєрського, С. Туркевича, М. Скорика, В. Камінського, О. Козаренка, Ю. Ланюка, Б. Фроляк) в історико-стильовій парадигмі розвитку жанру в загальноукраїнському та європейському контекстах. Показано, що перебуваючи у руслі історично сформованих жанрових типологій, львівська камерно-інструментальна соната вирізняється яскравістю і послідовністю втілення обраних композиторами стратегій. "Згортання" циклічної сонатної форми до одночастинності супроводжується авторизованістю розуміння сонатності: від іронічної реставрації традиційної циклічності через карнавальну стилізацію - до унікальних проектів узагальненої програмності, в основі якої лежить нове розуміння сакральності, авангардної сонорності, інструментальної театральності, вишуканої етнічності. Експериментування львівських композиторів у творенні авторських версій жанрів йде шляхом перегляду структури сонати, виконавського складу, задіяння підкресленої "фабульності", що лежать в основі більшості творів. Зазначено, що це виділило львівську камерно-інструментальну сонату як домінантний чинник розвитку жанру (особливо його постмодерної версії) в західно-українському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-2ЛЬВ)-29 + Щ315.041-4 + Щ315.23-0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Омельченко Т. О. 
Шляхи формування та стилістична еволюція української сонати для скрипки й фортепіано / Т. О. Омельченко // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2005. - № 2. - С. 76-84. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4УКР) + Щ315.42-03 + Щ315.54-03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Хуан Цзечуань 
Соната як жанрова форма та сонатність як принцип музичної композиції в світлі діалогічного музикознавчого методу (на матеріалі фортепіанної музики) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Хуан Цзечуань; Одес. нац. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - Одеса, 2015. - 19 c. - укp.

На основі діалогічного походу визначено місце та значення фортепіанної сонати в композиторській та виконавській творчості, роль сонатності в розвитку стильового міжкультурного діалогу. Обговорено музикознавчі аспекти теорії діалогу, що дозволяє виявляти критерії жанрово-стильової типології фортепіанної сонати як передумову відокремлення принципу сонатності в логіку музичної композиції. Жанрова форма сонати й явище сонатності одержують наукове музикознавче осмислення та теоретичну оцінку на основі концепції діалогу М. Бахтіна та її ноетичної модифікації в сучасному українському музикознавстві. Визначено іманентні стильові фактори еволюції жанрової форми сонати, причини та прийоми їх типізації, що ведуть до виділення двох сталих типологічних тенденцій у становленні та трансформації циклічних рис фортепіанної сонати, на основі яких поляризується стиль інтерпретації сонатних композицій. З боку виконавської концепції сонатності залучені характеристики творчого досвіду китайських піаністів XX - початку XXI ст. Висвітлено відношення сучасних китайських піаністів до класико-романтичної традиції європейської музики, своєрідність створюваної ними семантичної моделі сонати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА413155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Карачевцева І. М. 
Скрипкові сонати К. Вебера, Ф. Шуберта, Ф. Мендельсона у музично-історичній ситуації 1810 - 1820 років : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / І. М. Карачевцева; Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського. - Харків, 2015. - 17 c. - укp.

Вперше в музикознавстві скрипкова соната 1810 - 1820 pp. стає предметом спеціального вивчення. Визначено підходи до історико-типологічного осмислення музичного мистецтва названих десятиліть. Запропоновано основні характеристики цього історичного періоду. Виявлено та з'ясовано суперечливість поглядів вчених в оцінюванні композиторської творчості К. Вебера, Ф. Шуберта, Ф. Мендельсона. Введено до обігу українського музикознавства наукові джерела, що не використовувалися. З історико-типологічних і жанрово-стильових позицій здійснено аналіз обраних творів. Уточнено існуючі розбіжності у визначенні номеру опусу Скрипкових сонат К. Вебера, назви Скрипкових сонат Ф. Шуберта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА413498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сємикін В. Г. 
Формування драматургічних принципів одночастинної фортепіанної сонати в творчості композиторів-романтиків / В. Г. Сємикін // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2014. - № 1. - С. 123-129. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено особливості творів Ф. Шуберта і Ф. Шопена, які були біля витоків драматургії одночастинної фортепіанної сонати. Розглянуто останні фортепіанні сонати (c-moll D. 958; A-dur D. 959; B-dur D. 958), фантазію "Блукач" Ф. Шуберта та Баладу N 4 f-moll, Баркаролу, Фантазію Ф. Шопена. На підставі систематизації результатів дослідження, здійсненого з застосуванням методу функціонального аналізу В. Бобровського, охарактеризовано головні принципи композиційно-драматургічного руху у творах композиторів-романтиків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.44 + Щ315.041 + Щ315.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937:Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чабан Т. 
Стильові засади композиторської творчості Миколи Колесси (на прикладі сонатини для фортепіано) / Т. Чабан // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2018. - № 1. - С. 133-140. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості музичної стилістики, які Микола Колесса використав у Сонатині для фортепіано. Звернуто увагу на те, як майстерно композитор поєднав у творі елементи імпресіонізму-символізму з фольклорними традиціями регіонального романтизму без застосування при цьому мелодійних цитат. Акцентовано увагу на виразному синтезі досягнень народного та професійного мистецтва, адаптованого у фортепіанному творі, та вміння подати модерн і традиційний спосіб музикування найлаконічнішими способами самовираження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041 + Щ315.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Асталош Г. 
Скрипкова Соната "Post Scriptum" Валентина Сильвестрова в аспекті проблеми фортепіанної виразовості / Г. Асталош // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2018. - № 1. - С. 146-151. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто фортепіанну виразовість у творчості Валентина Сильвестрова на прикладі Скрипкової Сонати "Post Scriptum". Здійснено стислий виконавський аналіз твору, охарактеризовано його стилістичні особливості, виявлено специфіку фортепіанних виразових засобів та виконавські складності композиції. Досліджено основні аспекти фортепіанної виразовості у творі, розкрито проблему виконавської взаємодії фортепіано з іншими інструментами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.54 + Щ315.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Радко Ю. І. 
Модифікація баянної сонати на основі жанрового синтезу поеми і балади / Ю. І. Радко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 22. - С. 244-250. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто жанрові модифікації баянної сонати. Розкрито зміст поняття "жанр", проаналізовано його розвиток у баянному мистецтві. Акцентовано увагу на синтезі жанру поеми та балади у баянній сонаті, розкрито специфіку баладності і поемності як міжжанрового драматургічного принципу. Визначено основні принципи композиційної структури окремих творів. Виявлено особливості композиторських прийомів та жанрових структур у формотворенні баянних сонат.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041 + Щ315.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Чабан Т. І. 
Риси стилю Василя Барвінського на прикладі Сонати ре-бемоль мажор / Т. І. Чабан // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2018. - № 2. - С. 66-72. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено стильові переваги творчості Василя Барвінського, які свідчать про важливе значення музичної спадщини композитора в європейському мистецькому просторі. Розглянута фортепіанна Соната Ре-бемоль мажор, в якій автор показує чутливість до іпокликів " своєї епохи. Охарактеризовано риси зв'язку з музичним модерном у вигляді використання засобів і виразних компонентів неокласицизму, імпресіонізму-символізму, які поєднались із романтично-традиціоналістською палітрою високообдарованого музиканта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4УКР)5-2 + Щ315.041-03(4УКР)5-81 Барвінський В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Радко Ю. І. 
Виникнення та розвиток жанру баянної сонати крізь призму історіографії / Ю. І. Радко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 227-232. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто основні етапи зародження та еволюції жанру сонати. Виявлено індивідуальні композиторські підходи щодо формотворення та взаємодії сонатної форми на жанр. Розглянуто загальні принципи тематичної структури, функції, особливості розвитку тематизму і його вплив на формотворення. Сонатна форма розглядається з діалектичного принципу взаємодії музичного матеріалу, тематичне протиставлення немовби персоніфіковане. Створено цілісне уявлення про формування та розвиток жанру баянної сонати другої половини ХХ - початку ХХI ст. на основі досліджень провідних науковців. Проведено огляд низки досліджень, де вивчаються жанрово-стилістичні, фактурні, ритмо-формульні, тембральні та фольклорні особливості баянної сонати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041 + Щ315.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Шевченко Т. О. 
Фортепіанні сонати М. К. Метнера у художньому просторі європейської музики кінця XIX - початку XXI століть : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Т. О. Шевченко; Одес. нац. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - Одеса, 2017. - 20 c. - укp.

Визначено композиційні та стильові топоси фортепіанних сонат М. Метнера в їх взаємозв'язку з виразовими можливостями виконавської інтерпретації як моделюючого просторово-часового процесу. Виявлено, що провідні жанрово-стильові тенденції російського музичного мистецтва на межі ХІХ - ХХ ст., характеризують зв'язок фортепіанної творчості М. Метнера з семантичними домінантами російської художньої культури кінця XIX - початку XX ст. Розглянуто естетичні його ідеї та музикознавчі установки як чинники інтерпретації жанрової форми фортепіанної сонати. Розкрито значення категорії топосу та теорії художньої топіки підпорядковане хронотопічному вивченню фортепіанної творчості М. Метнера та висвітлено темпоральні аспекти російської композиторської поетики на зламі ХІХ - ХХ ст. Виявлено характерне для фортепіанної музики М. Метнера коло образно-програмних топосів. Визначено особливості їх композиційного втілення в сонатах. На базі аналізу метнерівських словесно-графічних вказівок (ремарок) складено композиторсько-виконавську партитуру ремарок, що дає змогу репрезентувати стильові установки композитора. Розроблено широкий історико-стильовий компаративний підхід до його творчості та пов'язаної з ним виконавської традиції; підтверджено цілісність і діалогічну відкритість музичної поетики М. Метнера. Визначено місце та значення творчості композитора у музичнотворчому континуумі сучасної європейської культури, провідні риси виконавської концептуалізації стильового змісту фортепіанних сонат М. Метнера сучасними піаністами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)6-8 + Щ315.041 Метнер М. К.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА431740 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського