Наукова періодика України Рідна школа


Сисоєва С. 
Дослідження культурологічних проблем освіти українськими та польськими вченими / С. Сисоєва // Рідна школа. - 2014. - № 7. - С. 71-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_7_25
З огляду на вимоги, потреби та умови життєдіяльності сучасного відкритого полікультурного суспільства обґрунтовано необхідність реалізації принципу полікультурності в освіті. Зосереджено увагу на педагогічних дослідженнях українських і польських учених, в яких розглядаються культурологічні проблеми освіти. Здійснено порівняльний аналіз висвітлення досліджуваних проблем українськими і польськими вченими. Показано, що в Україні відбувається розмежування змісту понять полікультурної і міжкультурної освіти, проблеми міжкультурної освіти все більше знаходять своє відображення у наукових дослідженнях і педагогічній практиці. Аргументовано, що для розширення культурологічної проблематики у педагогічних дослідженнях вагоме значення має розвиток в Україні наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти - освітології та її складової - культурології освіти. Зазначено, що дослідження польських учених спираються на вагомі здобутки польської педагогічної науки і практики щодо впровадження культурологічного підходу в освіті. Визначено провідні напрями вивчення проблеми польськими вченими, серед яких: полікультурна та міжкультурна освіта на пограниччі; формування у людини багатовимірної ідентичності; різні аспекти теорії і методики міжкультурної освіти. Підсумовано, що вирішенню проблем полікультурної освіти у Республіці Польща сприяє чітке розмежування понять полікультурної та міжкультурної освіти, визначення на законодавчому рівні понять народної меншини, етнічної групи тощо.Учитывая требования, потребности и условия жизнедеятельности современного открытого поликультурного общества, обоснована необходимость реализации принципа поликультурности в образовании. Охарактеризованы педагогические исследования украинских и польских ученых, в которых рассматриваются культурологические проблемы, и осуществлен сравнительный анализ их освещения. Показано, что в Украине происходит разграничение содержания понятий поликультурного и межкультурного образования, проблемы межкультурного образования все больше находят свое отражение в научных исследованиях и педагогической практике. Аргументировано, что для расширения культурологической проблематики в педагогических исследованиях большое значение имеет развитие в Украине научного направления интегрированного исследования сферы образования - освитологии и ее составляющей - культурологии образования. Отмечено, что исследования польских ученых опираются на весомые достижения польской педагогической науки и практики по внедрению культурологического подхода в образовании. Определены ведущие направления изучения проблемы польскими учеными, среди которых: поликультурное и межкультурное образование на пограничье; формирование у человека многомерной идентичности; различные аспекты теории и методики межкультурного образования. Подытожено, что решению проблем поликультурного образования в Республике Польша способствует четкое разграничение понятий поликультурного и межкультурного образования, определение на законодательном уровне понятий народных меньшинств, этнической группы и т. д.The article deals with the pedagogical research Ukrainian and polish scientists, which address the problem of cultural education. It is shown that in Ukraine cultural problems of education are becoming more common, there is a gradual disengagement content concepts of multicultural and intercultural education, intercultural education problems increasingly are reflected in research and teaching practice. Essential to the expansion of cultural issues in educational research is the development of Ukraine in scientific field research of integrated education - Educology and its component - Cultural Education. Research of Polish scientists rely on significant achievements of Polish science teaching and practice to implement cultural approach to education. Special attention is given to studies of Polish scientists multicultural and intercultural education at the border, forming a human multidimensional identity to various aspects of the theory and methods of intercultural education. Solving the problems of multicultural education in Poland contributes to a clear distinction between multicultural and intercultural education, the definition in law concepts of national minorities, ethnic groups, etc.
  Повний текст PDF - 318.03 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сисоєва С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сисоєва С. Дослідження культурологічних проблем освіти українськими та польськими вченими / С. Сисоєва // Рідна школа. - 2014. - № 7. - С. 71-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_7_25.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сисоєва Світлана Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського