Сухомлинська О. Школа як соціокультурний образ суспільства / О. Сухомлинська // Шлях освіти. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - укp.Проведено історичний огляд розвитку школи як соціокультурного образу суспільства крізь призму тієї культури, до якої належала школа, починаючи з процесу християнізації світу, зокрема Європи. Акцентовано, що образ школи має на меті дати дітям універсальне й нормативне уявлення про світ, людство та його цінності. Зазначено, що до XVI ст. у тріаді "знання - учитель - учень" на першому місці стояв учитель як носій вищої, книжної мудрості, через якого учень долучався до знання, що насамперед цінувалася особистісна практика спілкування між наставником і учнем, а в XVI ст. закладалися основи сучасного розуміння школи, яке заклав протестантизм, а також братські школи. Розглянуто риси школи України за різних періодів. Підсумовано, що нині відбувається криза старого образу школи, що вступив у суперечність з новими реаліями постіндустріального суспільства, але саме вони спонукають до формування радикально нового образу школи, що створить нову шкільну культуру тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|